Vetää oikealle!
Vetää oikealle!
2014 Outlander 650 on ajossa vetänyt ohjausta aina oikealle. Sietänyt sitä, kun ajo vähäistä ja hiekalla, sekä metsässä. Nyt on asfaltti osuus palstalle 50 km edestakaisin ja nyt on tuo veto liikaa hermon ja voimien päälle käyvää. Miten ja mistä, säädän ohjauksen, että menee suoralla tiellä suoraan?
-
- 4WD
- Viestit: 196
- Liittynyt: 17 Marras 2009 17:49
- Mönkijä:: Cf Moto 450 T3
- Paikkakunta: Nastola
Re: Vetää oikealle!
Jos tehostamaton ohjaus niin haritus oikealla puolella suurempi kuin vasemmalla puolella, joten oikea rengas vetää menosuuntaansa enemmän. Tai sitten vika ohjaustehostimessa. Harituksen mittaus ja säätö raidetankojen pituutta muuttamalla.
Re: Vetää oikealle!
Tarkista takarenkaiben ilmanpaine.
Jos erilaiset paineet takarenkaissa renkaan kehämitta heittää ja kun on 100 % tasauspyörästönlukko rupeaa laite kampeamaan vajaan renkaan suuntaan.
Jos erilaiset paineet takarenkaissa renkaan kehämitta heittää ja kun on 100 % tasauspyörästönlukko rupeaa laite kampeamaan vajaan renkaan suuntaan.
Re: Vetää oikealle!
Itsellä 2011 mallin 500 outlander ohjaustehostimella veti ohjausta vinoon koko ajan. Ratkaisuna oli käyttää huollossa ja siellä kalibroivat tehostimen uudestaan ja vika hävisi.
Re: Vetää oikealle!
Voiha tuota kokkeilla laittaa sen puolen eturenkaaseen enemmän ilimaa minne veteleepi, ei kuitenkaan kovin suurta eroa kannata tehä renkaiden välille etteivät kulu miten sattuu.
Re: Vetää oikealle!
Ilmanpaineet on jo todettu toimimattomiksi. Olin typerä kun uskoin alkukilometreillä sen olevan "ominaisuus", kun ensi huollossa niin vakuutettiin. Ison toimijan huollosta kysymys. En etsi syyllistä, vaan ratkaisua! Haluaisin oppia oman kamppeen huoltoa ja siksi kysyn!
Re: Vetää oikealle!
Käyttäsin kalibroinnissa jossain toisella pajalla.
Re: Vetää oikealle!
Mittaa raidetankojen pituudet, jos ohjaus on keskitetty oikein niiden pitäs olla kokolailla saman pituiset.
Aurauskulmat(haritus) voi olla oikein mutta ohjausta ei ole keskitetty oikein eli jos haritus on 5mm on 2.5 mm per puoli
Jos toinen puoli on 2.0mm ja toinen 3.0mm niin puoltaa.
Aurauskulmat(haritus) voi olla oikein mutta ohjausta ei ole keskitetty oikein eli jos haritus on 5mm on 2.5 mm per puoli
Jos toinen puoli on 2.0mm ja toinen 3.0mm niin puoltaa.
Re: Vetää oikealle!
Auraus / haritus keskittyy aina ajossa, ei vaikuta puoltamiseen tehostamattomassa laitteessa se että toisella puolella olisi enemmän haritusta koska sellaista tilannetta ei ole olemassa, on vain tanko kierossa jos jotain.
Tehostetussa mönkijässä en tiedä vaikuttaako, tavallisella tehostetulla ohjauksella varustetussa autossa ei.
Tehostetussa mönkijässä en tiedä vaikuttaako, tavallisella tehostetulla ohjauksella varustetussa autossa ei.
Re: Vetää oikealle!
Onko renkaat ollut aina samat? Kun kaikissa renkaissa sama paine niin mittaappa vaikka narulla niiden vierintäkehä.