Rasvailin illalla kardaanin nippoja mutta etukardaanin nippa on kyllä silleen että sinne ei sovi rässin pää.
Pitääköhän sitä irroittaa että saisi rasvaa laitettua?
Kyllä ainakin allekirjoittaneella kardaanin rasvaus onnistuu hyvin, koska etukardaani on hieman vinollaan niin sitä pitää pyöritellä niin nivelien väli tulee mahdollisimman isoksi, mutta tätähän Te olette jo varmaan kokeilleetkin.
Ei auta pyörittelyt nippa on kyllä vääränlainen!
Täytyy vissiin takuuseen pyydellä vaihtaan kulma nipan.
Raidetangon päissä hieman välystä myös 137h tunnit koneessa.
Taitaa olla löyhää tekoa. Onko kellään vaihdettu takuuseen?
Uudet raidetangonpäät on tilattu ja takuuseen menee. Raidetankojen päät on alunperin täysin kuivat sisältä joten ei ole ihme että ne väljistyy aika nopeasti. Nyt kun laitatte uudet päät paikalleen niin kannattaa suihkasta spray-vaseliinia kumin raosta nivelen sisälle, tämä kannattaa tehdä aika ajoin, varsinkin jos paljon lotrataan kosteissa paikoissa. Samalla kannattaa ruikkasta ylä/alapalloniveliin samaa vaseliinia.
Ja sittehä on ikään kuin peijjakkaan iso lääkeruiskun piikki rasvanippa toisessa päässä mikä tökätää rasvarässii kiinni. Vallan mainio kapistus juurikin raidetangon päitten kumin läpi rasvaamiseen eri vekottimissa.
Kummasti siirtää remottia siltä osin- sitä vaseliiniakin on montaa sorttia.
Ei saa etu kardaanin rasvanippaan rasvaa tavallisen rässin pää justiin mahtui nippaan paikoilleen kun kulma sopiva mutta eihän se rasva mene sinne nippaan kun rässi niin vinossa nippaan nähden! nyt sitten hain semmoisen kapeamman lisä pään rässiin ja silläkin kulma on vielä pikkuisen liian iso! saattoi aivan vähän mennä mutta ei ulos asti jaksa turauttaa vaan tulee nipan ja rässin välistä.. on se kumma että pitänyt nuin tehdä....
Tuo Pure Polariksen pikkuinen yhdenkäden rasvaprässi on oiva apu noihin vähältä piti tapahtumiin. Ite rasvailen kyseisellä prässillä juurikin nuo kardaanin nivelet.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Itse olen rasvaillut sitten, että olen tälläisena jäykkä selkäisenä nostanut kömpijän vuoronperään päästä ja toisesta roikkumaan ilmaan. Samalla tulee enemmän tilaa noille nipoille ja silloin sopii normaali rasvaprässinpää. Lisäksi helpompi pyöritellä nippa sopivammalle hollille.
Joo nostettu on ja rässi menee paikoilleen nippaan mutta kulma on niin vino kuin voi olla ja rasvat ei mene nippaan... nipassa pitäisi olla vähän jyrkempi kulma..
onko sellaisiakin enpäs ole nähnyt kertokaa jos jostain löydät? Minä kun rasvailen noita ristikkoja varmaa sata vuodessa ja osa on todella hankalia, jos ei saa paikoiltaan irti ja osaan ei edes näe.
Esim. Valmistaja joka tekee parhaat prässit eli merkki Lincoln niiden lisävarusteena saa ostettua sellaisen pään. Täälläpäin mm. Hydromarketista Konalasta olen pari tuollaista päätä hommannut.