Kardaanin rasvanippa!

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Koivari
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Syys 2005 00:59
Paikkakunta: Kajaani bomba 800 -06

Kardaanin rasvanippa!

Viesti Kirjoittaja Koivari »

Rasvailin illalla kardaanin nippoja mutta etukardaanin nippa on kyllä silleen että sinne ei sovi rässin pää.
Pitääköhän sitä irroittaa että saisi rasvaa laitettua?
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

sama juttu, nippa on väärän mallinen.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mulla taas nippa pelittää ihan hyvin, pilteman rässillä olen sinne rasvaa ruutannut.
Kylätason mönkijäkuski
Tito
4WD
Viestit: 166
Liittynyt: 29 Marras 2004 12:27

Viesti Kirjoittaja Tito »

mäkin laitoin ihan normaalilla rasvaprässillä töissä siihen nippaan rasvaa ja ihan hyvin sai laitettuu ei ollu mitään ongelmaa
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
Ilkka K
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Helmi 2006 10:13
Paikkakunta: Kotka, Can-Am 800 Max XT (15kW)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka K »

Kyllä ainakin allekirjoittaneella kardaanin rasvaus onnistuu hyvin, koska etukardaani on hieman vinollaan niin sitä pitää pyöritellä niin nivelien väli tulee mahdollisimman isoksi, mutta tätähän Te olette jo varmaan kokeilleetkin.
Kun on mönkijä niin ei tarvitse katua eikä katua.
Koivari
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Syys 2005 00:59
Paikkakunta: Kajaani bomba 800 -06

rasvanippa

Viesti Kirjoittaja Koivari »

Ei auta pyörittelyt nippa on kyllä vääränlainen!
Täytyy vissiin takuuseen pyydellä vaihtaan kulma nipan.
Raidetangon päissä hieman välystä myös 137h tunnit koneessa.
Taitaa olla löyhää tekoa. Onko kellään vaihdettu takuuseen?
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Uudet raidetangonpäät on tilattu ja takuuseen menee. Raidetankojen päät on alunperin täysin kuivat sisältä joten ei ole ihme että ne väljistyy aika nopeasti. Nyt kun laitatte uudet päät paikalleen niin kannattaa suihkasta spray-vaseliinia kumin raosta nivelen sisälle, tämä kannattaa tehdä aika ajoin, varsinkin jos paljon lotrataan kosteissa paikoissa. Samalla kannattaa ruikkasta ylä/alapalloniveliin samaa vaseliinia.
Kylätason mönkijäkuski
vaski
6WD
Viestit: 319
Liittynyt: 19 Maalis 2006 12:58
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja vaski »

Ja sittehä on ikään kuin peijjakkaan iso lääkeruiskun piikki rasvanippa toisessa päässä mikä tökätää rasvarässii kiinni. Vallan mainio kapistus juurikin raidetangon päitten kumin läpi rasvaamiseen eri vekottimissa.
Kummasti siirtää remottia siltä osin- sitä vaseliiniakin on montaa sorttia. :wink:
outlander 400
6WD
Viestit: 646
Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

Ei saa etu kardaanin rasvanippaan rasvaa :x tavallisen rässin pää justiin mahtui nippaan paikoilleen kun kulma sopiva mutta eihän se rasva mene sinne nippaan kun rässi niin vinossa nippaan nähden! nyt sitten hain semmoisen kapeamman lisä pään rässiin ja silläkin kulma on vielä pikkuisen liian iso! saattoi aivan vähän mennä mutta ei ulos asti jaksa turauttaa vaan tulee nipan ja rässin välistä.. on se kumma että pitänyt nuin tehdä....
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Tuo Pure Polariksen pikkuinen yhdenkäden rasvaprässi on oiva apu noihin vähältä piti tapahtumiin. Ite rasvailen kyseisellä prässillä juurikin nuo kardaanin nivelet.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Itse olen rasvaillut sitten, että olen tälläisena jäykkä selkäisenä nostanut kömpijän vuoronperään päästä ja toisesta roikkumaan ilmaan. Samalla tulee enemmän tilaa noille nipoille ja silloin sopii normaali rasvaprässinpää. Lisäksi helpompi pyöritellä nippa sopivammalle hollille.
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
outlander 400
6WD
Viestit: 646
Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

Joo nostettu on ja rässi menee paikoilleen nippaan mutta kulma on niin vino kuin voi olla ja rasvat ei mene nippaan... nipassa pitäisi olla vähän jyrkempi kulma..
junnu
4WD
Viestit: 197
Liittynyt: 13 Kesä 2006 11:14
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: SIUNTIO

Viesti Kirjoittaja junnu »

On myös olemassa nippaan sivusuunnasta työnnettäviä päita siihen prässiin.
Honta 500 FE
jupe79
3WD
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Touko 2007 21:41

Viesti Kirjoittaja jupe79 »

onko sellaisiakin enpäs ole nähnyt kertokaa jos jostain löydät? Minä kun rasvailen noita ristikkoja varmaa sata vuodessa ja osa on todella hankalia, jos ei saa paikoiltaan irti ja osaan ei edes näe.
junnu
4WD
Viestit: 197
Liittynyt: 13 Kesä 2006 11:14
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: SIUNTIO

Viesti Kirjoittaja junnu »

Esim. Valmistaja joka tekee parhaat prässit eli merkki Lincoln niiden lisävarusteena saa ostettua sellaisen pään. Täälläpäin mm. Hydromarketista Konalasta olen pari tuollaista päätä hommannut.
Honta 500 FE
Vastaa Viestiin