Outlander Pro+ T 450 2020
-
- Noppeli
- Viestit: 20
- Liittynyt: 17 Elo 2019 09:23
Outlander Pro+ T 450 2020
Hei.
Nyt ko. laitetta toinen menossa tälle syksyä, ja nyt alkaa hermot mennä näiden kanssa.
Elokuun alussa ostin ensimmäisen laitteen ja alusta saakka oli satunnaisia sammumisia. Sitten tilanne lähti pahenemaan koko ajan. Startista käyntiin, pientä huojuntaa tyhjäkäynnissä, joskus niin isoa että sammuu siihen. Pakki päälle ja peruutus katoksesta, ja summuminen pysähtyessä kierrosten laskiessa. Tätä muutamia kertoja ja sitten rupesi pysymään käynnissä. Koneesta alkoi viimein kuulua sellainen pajavasaran kalkatus, kuin pukin pajasta joulun alla. Tämä sama kaava siis toistui joka päivä. Viisi takuuseen huoltoreissua ja mitään vikaa ei löytynyt. Paineet ok ja vaihdettu ruiskut yms. softat vaihdettu. Sitten riitti ja maahantuojalta lupa antaa uus laite tilalle.
Nyt uusi laite ollut parisen viikkoa ja mittarissa vielä hiukan alle 30km. Tähän saakka toiminut ihan mukavasti ja variaattorikin miellyttävämmän kuuloinen. Viikon jälkeen sammui ekan kerran ja ajattelin ihan vaan vahingoksi. Eilen kuitenkin taas kolme kertaa teki temput, että ihan samalla kaavalla sammumiset kuin edellisellä murheenkryynillä. Tänään jatkuu samalla mallilla. Onko nämä vaan tämmöisiä joita pitää starttailla ees takas, että lämpiää? Ite oon tottunu edellisen CF-moton kanssa, että startista käyntiin ja sitten se kävi. Onko muilla mitään vastaavia kokemuksia tai antaa jotan kikkaa miten tämän kanssa pärjää? Nyt on kyllä aivan uskomattoman pettynyt olo tähän merkkiin... luulin saavani jotain todella hyvää, mutta huonomman sain entiseen verrattuna. Kasataanko nämä maahantuojalla miten pitkälle valmiiksi, että voiko olla mahdollista että myyntipisteessä tapahtuu joku toistuva "virhe"? Olen nyt sellaiset 1200km kuljettanu mönkijää kärryn kyydissä ja päässyt kohta ajamaankin 300km.
Nyt ko. laitetta toinen menossa tälle syksyä, ja nyt alkaa hermot mennä näiden kanssa.
Elokuun alussa ostin ensimmäisen laitteen ja alusta saakka oli satunnaisia sammumisia. Sitten tilanne lähti pahenemaan koko ajan. Startista käyntiin, pientä huojuntaa tyhjäkäynnissä, joskus niin isoa että sammuu siihen. Pakki päälle ja peruutus katoksesta, ja summuminen pysähtyessä kierrosten laskiessa. Tätä muutamia kertoja ja sitten rupesi pysymään käynnissä. Koneesta alkoi viimein kuulua sellainen pajavasaran kalkatus, kuin pukin pajasta joulun alla. Tämä sama kaava siis toistui joka päivä. Viisi takuuseen huoltoreissua ja mitään vikaa ei löytynyt. Paineet ok ja vaihdettu ruiskut yms. softat vaihdettu. Sitten riitti ja maahantuojalta lupa antaa uus laite tilalle.
Nyt uusi laite ollut parisen viikkoa ja mittarissa vielä hiukan alle 30km. Tähän saakka toiminut ihan mukavasti ja variaattorikin miellyttävämmän kuuloinen. Viikon jälkeen sammui ekan kerran ja ajattelin ihan vaan vahingoksi. Eilen kuitenkin taas kolme kertaa teki temput, että ihan samalla kaavalla sammumiset kuin edellisellä murheenkryynillä. Tänään jatkuu samalla mallilla. Onko nämä vaan tämmöisiä joita pitää starttailla ees takas, että lämpiää? Ite oon tottunu edellisen CF-moton kanssa, että startista käyntiin ja sitten se kävi. Onko muilla mitään vastaavia kokemuksia tai antaa jotan kikkaa miten tämän kanssa pärjää? Nyt on kyllä aivan uskomattoman pettynyt olo tähän merkkiin... luulin saavani jotain todella hyvää, mutta huonomman sain entiseen verrattuna. Kasataanko nämä maahantuojalla miten pitkälle valmiiksi, että voiko olla mahdollista että myyntipisteessä tapahtuu joku toistuva "virhe"? Olen nyt sellaiset 1200km kuljettanu mönkijää kärryn kyydissä ja päässyt kohta ajamaankin 300km.
-
- 3WD
- Viestit: 65
- Liittynyt: 10 Elo 2018 21:32
- Mönkijä:: Can-am outlander 650 xt 2018
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Outlander Pro+ T 450 2020
Nämähän tulee laatikossa liki valmiina jo suomeen.
Erikoista että sulle on sattunut kaksi perä jälkeen = et kai vaan 95 e10 työnnä tankkiin?
Mittarilta suoraan bensa tankkiin, vai irto-astiasta?
Meiltä on noita 450 lähtenyt melko monta, ja yhtään ei ole tullut huoltoon käyntihäiriön takia tai ylipäätään ongelman takia..
Erikoista että sulle on sattunut kaksi perä jälkeen = et kai vaan 95 e10 työnnä tankkiin?
Mittarilta suoraan bensa tankkiin, vai irto-astiasta?
Meiltä on noita 450 lähtenyt melko monta, ja yhtään ei ole tullut huoltoon käyntihäiriön takia tai ylipäätään ongelman takia..
-18 Can-Am Outlander 650 xt abs, -06 407sw 3,0 v6 (155kw), -13 208 1,6vti (88kw), -92 Honda vfr 750f (74kw)
Re: Outlander Pro+ T 450 2020
Kerro lisää, kun ohje kuitenkin on:...et kai vaan 95 e10 työnnä tankkiin?
BRP kirjoitti:Käytä lyijytöntä bensiiniä, joka sisältää ENINTÄÄN 10 % etanolia.
BRP kirjoitti:Vähimmäisoktaaniluku 92 RON
-
- Noppeli
- Viestit: 20
- Liittynyt: 17 Elo 2019 09:23
Re: Outlander Pro+ T 450 2020
Hei.
98 suoraan pistoolista Teboililta tankkiin. Liikkeestä kun kävin hakemassa laitteen, kotimatkalla pysähdyin huoltoasemalla ja tankkasin tankin täyteen 98. Mittarin mukaan tankissa on vielä yli puolet jäljellä ja ajokilometrejä 31km. Eli ei ole mitään varastojämiä tankissa. Edellisen laitteen kohdalla otettiin myös polttoainenäytteet ja niissä ei ollut mitään vikaa. Eihän tästä nyt konkurssia tule vaikka kävis laittamassa tankint täyteen Nesteeltä tai ST1:ltä. Luulis vaan että jos polttoaineessa olis vikaa, niin ois ongelmia muillakin...
Mutta sanokaas nyt millaisia rituaaleja te teette käynnistyksessä ja kun lähdette liikkeelle. Sukulaismiehellä taitaa olla Can-Am joku 800cc ja käyttö on suoraviivaista... kone käyntiin ja hommiin. Edellisen laitteen kohdalla kävi niin, että ohjelmiston päivityksen jälkeen ei enää vikakoodeja tullut lainkaan... niin on tullut vihjailua, että vika on käyttäjässä
Eli melkein kaksi viikkoa tämä uusi tykkäsi minulla toimia ja sitten sai tarpeekseen. Mitä siis teen väärin. Vipu P-asennossa, virta päälle, odotus että se joku hurina lakkaa, käynnistys, pieni hetki tyhjäkäyntiä, hiukan kierroksia, tyhjäkäyntiin, R-asento, peruutus ja kone sammuu, startti, H-asentoon, liikkeelle vaikkapa n. 100m, pysäytys ja kone sammuu, startti ja sen jälkeen jo useinmiten pelaakin.
En vaan ole oikein mieltynyt tämmöisiin rituaaleihin... CF-moto oli tosiaan startista käyntiin, menoks ja avaimesta sammui.
98 suoraan pistoolista Teboililta tankkiin. Liikkeestä kun kävin hakemassa laitteen, kotimatkalla pysähdyin huoltoasemalla ja tankkasin tankin täyteen 98. Mittarin mukaan tankissa on vielä yli puolet jäljellä ja ajokilometrejä 31km. Eli ei ole mitään varastojämiä tankissa. Edellisen laitteen kohdalla otettiin myös polttoainenäytteet ja niissä ei ollut mitään vikaa. Eihän tästä nyt konkurssia tule vaikka kävis laittamassa tankint täyteen Nesteeltä tai ST1:ltä. Luulis vaan että jos polttoaineessa olis vikaa, niin ois ongelmia muillakin...
Mutta sanokaas nyt millaisia rituaaleja te teette käynnistyksessä ja kun lähdette liikkeelle. Sukulaismiehellä taitaa olla Can-Am joku 800cc ja käyttö on suoraviivaista... kone käyntiin ja hommiin. Edellisen laitteen kohdalla kävi niin, että ohjelmiston päivityksen jälkeen ei enää vikakoodeja tullut lainkaan... niin on tullut vihjailua, että vika on käyttäjässä

En vaan ole oikein mieltynyt tämmöisiin rituaaleihin... CF-moto oli tosiaan startista käyntiin, menoks ja avaimesta sammui.
-
- 3WD
- Viestit: 101
- Liittynyt: 12 Huhti 2008 22:16
- Mönkijä:: Can-Am 450 pro+ -19
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Outlander Pro+ T 450 2020
-19 450 itellä eikä kyllä ole mitään tuommosia ongelmia. Koskaan en ole tuota saanu sammumaan vahingossa. Käyntiin, hetken annan pyöriä ja menoks. Pakkasillakaan mitään ongelmaa.
-
- Noppeli
- Viestit: 20
- Liittynyt: 17 Elo 2019 09:23
Re: Outlander Pro+ T 450 2020
Nyt pakkasta kaksi astetta. Käynnistys ja annoin käydä tyhjäkäyntiä minuutin. Sinä aikana kone melkein sammui neljä kertaa. Jos olisi kaasuttanut niin varmasti olisi sammunut tyhjäkäynnille laskiessa. Kierrokset kävi niin alhaalla, että voi sanoa koneen oikeastaan sammuneen ja "tussahtaen" vääntäytyneen käyntiin uudestaan. Mutta startata ei tarvinnut uudestaan. Enempi pakkasta niin veikkaan öljyjen ja koneen olevan sen verran kankeampi ettei jaksa tuolla tyhjäkäynnillä pysyä hereillä. Mutta sanokaas nyt pitääkö näitä Can-Ameja käytellä startin jälkeen tyhjäkäyntiä näillä nollakeleillä vähintään tuo minuutti ja sitten vaikkapa viidessä pakkasasteessa jo useempi minuutti. Tuntuu vaan että nuoriso kylillä starttaa vehkeen käyntiin ja antaa samantien pari peukkua kaasulle ja menoks.
Re: Outlander Pro+ T 450 2020
Lohkolämmitintä tarvii... Ameriikan vehkeitä kuten yksn Cumminssi joskus muinoin Sisun nokalla, pilvekseen jos parkkeerasi niin ei tahtonu käynnistyä ilman pilottia
-
- Noppeli
- Viestit: 20
- Liittynyt: 17 Elo 2019 09:23
Re: Outlander Pro+ T 450 2020
Oisko nää tosiaan sitte näin leluja...
Re: Outlander Pro+ T 450 2020
450Pro -16 eikä mitään sammumisia tms. Käyntiin ja liikkeelle. Tosin mitä ehkä kerran pari noin parikymmentä astetta kylmimmillään ollut pakkasta kun olen käynnistänyt, niin toki olen antanut käydä minuutin pari ennen kuin lähden ajamaan.
Ei tarvitse toimiakseen mitään ylimääräisiä operaatioita ja odotteluja tai lämmittelyjä pikkupakkasilla.
Ei tarvitse toimiakseen mitään ylimääräisiä operaatioita ja odotteluja tai lämmittelyjä pikkupakkasilla.
-
- Noppeli
- Viestit: 20
- Liittynyt: 17 Elo 2019 09:23
Re: Outlander Pro+ T 450 2020
Kiitos dealer vastauksestasi. Kyllä minunkin mielestä nämä pitäisi ihan maalaisjärjellä pelata... kovalla pakkasella ei mitään konetta raaski liikkeelle laittaa heti startista. Mutta jotenkin tuntuu uskomattomalta, että kaks peräkkäistä konetta ois kumpikin käyntihäiriöisiä... Kun saan tankkia tyhjemmäksi niin kokeilen laittaa toisen firman bensiiniä.
-
- 3WD
- Viestit: 65
- Liittynyt: 10 Elo 2018 21:32
- Mönkijä:: Can-am outlander 650 xt 2018
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Outlander Pro+ T 450 2020
Ainakin kelkka puolella 95 ei ole kuin riesa, polttoainesuodattimet tukkiutuu. Ja se mikä pääsee ruiskulle asti tukkii-tuhoaa ruiskun yksikön. Muutama etecin ruisku yksikkö vaihdettu 95 e10 jäljiltä. 95:ssa on "jauhomainen" aine, joka kuivuttuaan muistuttaa liitumaista jauhetta = tosi paskamaista ainetta.dealer kirjoitti:Kerro lisää, kun ohje kuitenkin on:...et kai vaan 95 e10 työnnä tankkiin?
BRP kirjoitti:Käytä lyijytöntä bensiiniä, joka sisältää ENINTÄÄN 10 % etanolia.BRP kirjoitti:Vähimmäisoktaaniluku 92 RON
lainattua:
"E10-bensiinissä biokomponentit ovat yleisimmin bioetanolia. Määrä voi vaihdella, mutta se saa olla enintään 10 tilavuusprosenttia. E10-bensiini voi vaihtoehtoisesti sisältää myös eettereitä tai muita polttoainedirektiivin sallimia alkoholeja. E10-bensiini soveltuu suurimpaan osaan käytössä olevista autoista, joissa käytetään 95-oktaanista bensiiniä"
Kaippa autoissa on sen verran isot reijät että niissähän tämä toimii..
Itse olen käyttänyt 95% nesteen bensoja mönkijässä ja automobiileissa, joskus aina shellin v-poweria sekaan
Omaan on asennettu rjwc:n efi tuneri ja pari muuta modia eli en voi vakiosta puhua = mutta toimii ja potkua löytyy..
-18 Can-Am Outlander 650 xt abs, -06 407sw 3,0 v6 (155kw), -13 208 1,6vti (88kw), -92 Honda vfr 750f (74kw)
Re: Outlander Pro+ T 450 2020
Tarkista akun piuhat, vaikka tuskin vika sieltä löytyy. Voinut jättää huolto liian löysälle ja saa aikaan tuommosia oireita.
Re: Outlander Pro+ T 450 2020
Millähän kierroksilla tuo käy kylmänä?
Itsellä kun kylmänä (kesät/talvet) niin sen ~1500rpm ja kun lämpenee, niin tyhjäkäynti laskee ja pysyy 1250rpm.
Vari ottaa kiinni 1700rpm vakiona
Itsellä kun kylmänä (kesät/talvet) niin sen ~1500rpm ja kun lämpenee, niin tyhjäkäynti laskee ja pysyy 1250rpm.
Vari ottaa kiinni 1700rpm vakiona

Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
-
- Noppeli
- Viestit: 20
- Liittynyt: 17 Elo 2019 09:23
Re: Outlander Pro+ T 450 2020
Startin jälkeen käy kylmänä 1450 kierrosta. Ihan jo hetken päästä tipahtaa sinne 1300 kierrosta. Lämpimänä puksuttelee siinä 1200 1250,
Re: Outlander Pro+ T 450 2020
Minun vanhuksessahan ei ole sähkökaasua joka kai uusissa on, että sikäli hieman eroa.
Bensa-aiheesta vielä, niin ei se nyt kuitenkaan 95E10 pitäisi per heti laitteen sammahtelua aiheuttaa uudessa vehkeessä vaikka ajan myötä jotain murhetta toisikin, kyllä varmasti melko moni on ysiviitosella ajellut kun ohjekirjakin lupaa sitä käyttää.
On kyllä erikoinen juttu. Toivottavasti selviää ja kuullaan mikä oli ongelma, tai ainakin millä se saatiin korjaantumaan...
Bensa-aiheesta vielä, niin ei se nyt kuitenkaan 95E10 pitäisi per heti laitteen sammahtelua aiheuttaa uudessa vehkeessä vaikka ajan myötä jotain murhetta toisikin, kyllä varmasti melko moni on ysiviitosella ajellut kun ohjekirjakin lupaa sitä käyttää.
On kyllä erikoinen juttu. Toivottavasti selviää ja kuullaan mikä oli ongelma, tai ainakin millä se saatiin korjaantumaan...