Vettä variaattorissa!

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Koivari
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Syys 2005 00:59
Paikkakunta: Kajaani bomba 800 -06

Vettä variaattorissa!

Viesti Kirjoittaja Koivari »

Onko muilla ongelmia ollut variaattorin kopan kanssa?
Minulla vettä menee jo pelkästään pihassa pesun aikana.
Pitäisi varmaan pitää paremmin!
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Onko kopan väli tiiviste paikallaan? Onkos variaattorin letkut tiiviisti paikallaan?
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tällaisen sateisen kesän aikana ei ole ollut mitään ongelmia varin kastumisen kanssa :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Kopan pitää ehdottomasti pitää vettä. Mikäli ei, niin jäät melko varmasti ensimmäiseen lutakkoon kiinni, kunhan vesi nousee näissä meidän kuivakoissa. Paikkojn tarkistus paikallaan, kuten yllä mainittu.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Koivari
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Syys 2005 00:59
Paikkakunta: Kajaani bomba 800 -06

vettä

Viesti Kirjoittaja Koivari »

Ei se koppa mulla ainakaan pidä!
Pitäisikö taas viedä takuuremonttiin.
Variaattorin puolen kampiakselin stefan vaihdon jälkeen se oire taisi tulla että liekö tiiviste kunnolla paikallaan.
On muuten se kopan alareunan takimmainen pultti mikä on ns. vedenpoisto reikä.
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Siellä on sellainen kumitiiviste. Se ei nyt ole paikallaan. Päästä koppa irti ja laita tiiviste uraansa paikalleen. Varmista sitten, että jää kunnolla paikalleen. Saatta olla poikki mennyt, kun on jäänyt moottorinlohkon ja variaattorinkopan väliin. Lisäksi sitten huomautus huollon henkilöille.
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

Ihan ensiksi kannattaa tsekata ne klemmarit molemmissa päissä varia. Ainakin minulla ne oli lähes irti ja meinasin jäädä sille reissulle, kun ekaa kertaa kokeilin vedessä rypemistä.
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Koivari
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Syys 2005 00:59
Paikkakunta: Kajaani bomba 800 -06

vaihdettu

Viesti Kirjoittaja Koivari »

Minulla on ne varin molempien päiden kumiletkun pätkät vaihdettu takuuseen kun oli niin pykinyt.
täytyy tutkia ne lemmarit.
Ilkka K
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Helmi 2006 10:13
Paikkakunta: Kotka, Can-Am 800 Max XT (15kW)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka K »

Tuossa itse painiskelin saman ongelman kansa, pesussa meni vettä koppaan. Syyllinen löytyi varikopan ylälaidan tiivisteestä. Muovinen koppa on mennyt sen verran käyräksi (pakoputken lämpö yms. syyt) että, tiiviste ei tavannut kunnossa toiseen puoleen ja reilussa pesun jälkeen oli vettä kopassa.

Asia korjatiin tekemällä kuumankestävästä tiiviste silikoonista lisää jatketta moottorin puoleiseen muoviin.

Siis koppa auki, pintojen puhdistus. Silikoonista tursottaa nauhaa samaan kohtaan mihin tiiviste tapaa. Antaa silikoonin kuivaa päivän, ja koppa kiinni.

Pari kertaa olen pessyt tämän jälkeen, eikä luiwtamista ole haivaittu. Eli korjaustoimenpidettä voidaan pitää onnistuneena.
Kun on mönkijä niin ei tarvitse katua eikä katua.
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

Ilkka K kirjoitti:Muovinen koppa on mennyt sen verran käyräksi (pakoputken lämpö yms. syyt) että, tiiviste ei tavannut kunnossa toiseen puoleen ja reilussa pesun jälkeen oli vettä kopassa.
Jep! Tuossa on selvä ero 400:n ja 800:n välillä. 400:ssa pakoputki ja äänenvaimennin on toisella puolella konetta, joten tällaista ongelmaa ei siinä pääse syntymään. Mutta jos se 800:n putki menee kovinkin läheltä varikoppaa, niin ei ihme jos koppa pehmenee ja vääntyilee. Kyllä putki sen verran ainakin maastoajossa lämpenee.
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

Sunnuntaina kun ryvettiin Hanskallion rapakoissa, niin Cananen jäi jumiin vesilammikkoon, jossa oli vain astinlautoihin asti vettä. Vari rupesi luistamaan kun sinne pääsi vettä ja pois päästiin vain ajelukaverin hinaamana. Kiitos siitä.

Tänään selvisi syykin. Varikopan tiivisteestä puuttui alareunasta noin 5 cm pätkä. Huollossa sanoivat, että he eivät ole aikaisemmin avanneet, kun vasta nyt 100 tunnin huollossa. Olisiko vikaantunut jo luovutushuollossa (Peli on ostettu eri paikasta, kuin missä on säännöllisesti huollettu.) Samalla kertoivat, että ei ollut ensimmäinen peli, jossa tiivistevaurio. Lupasivat laittaa tietoa asiasta maahantuojalle.

Jos siis sinulla on ongelmia varin luistamisesta vedessä, niin kannattaa ehdottomasti tarkistaa se varikopan tiiviste.
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
jawa sp800
4WD
Viestit: 140
Liittynyt: 10 Helmi 2007 11:36
Mönkijä:: Polaris sportsman 800EFI
Paikkakunta: Mönkijä kansan luvattu maa(RENKO)

vedet sisään mullakin

Viesti Kirjoittaja jawa sp800 »

per.... :evil: ajoin canan(800xt) järveen tänään variaattorin kopan uppeluksiin ja vettä meni kopan sisään ja mökille päästyäni piti avata kopan kansi ja tutkia mistä vuotaa niin ne perkeleen pultit pyörii tyhjää eikä aukene onko muilla ollu sama ongelma :?: eli ihmettelen vaan millä saan kopan auki vai onko joku vippas konsti :idea: se tyhjennys ruuvi aukes kyllä ja sielä sivussa yks kopan pultti mut muut pyörii tyhjää eli apua kaivattais jos jollain on ollu sama juttu
Vastaa Viestiin