Vettä variaattorissa!
Vettä variaattorissa!
Onko muilla ongelmia ollut variaattorin kopan kanssa?
Minulla vettä menee jo pelkästään pihassa pesun aikana.
Pitäisi varmaan pitää paremmin!
Minulla vettä menee jo pelkästään pihassa pesun aikana.
Pitäisi varmaan pitää paremmin!
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Kopan pitää ehdottomasti pitää vettä. Mikäli ei, niin jäät melko varmasti ensimmäiseen lutakkoon kiinni, kunhan vesi nousee näissä meidän kuivakoissa. Paikkojn tarkistus paikallaan, kuten yllä mainittu.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
vettä
Ei se koppa mulla ainakaan pidä!
Pitäisikö taas viedä takuuremonttiin.
Variaattorin puolen kampiakselin stefan vaihdon jälkeen se oire taisi tulla että liekö tiiviste kunnolla paikallaan.
On muuten se kopan alareunan takimmainen pultti mikä on ns. vedenpoisto reikä.
Pitäisikö taas viedä takuuremonttiin.
Variaattorin puolen kampiakselin stefan vaihdon jälkeen se oire taisi tulla että liekö tiiviste kunnolla paikallaan.
On muuten se kopan alareunan takimmainen pultti mikä on ns. vedenpoisto reikä.
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 17 Helmi 2006 10:13
- Paikkakunta: Kotka, Can-Am 800 Max XT (15kW)
- Viesti:
Tuossa itse painiskelin saman ongelman kansa, pesussa meni vettä koppaan. Syyllinen löytyi varikopan ylälaidan tiivisteestä. Muovinen koppa on mennyt sen verran käyräksi (pakoputken lämpö yms. syyt) että, tiiviste ei tavannut kunnossa toiseen puoleen ja reilussa pesun jälkeen oli vettä kopassa.
Asia korjatiin tekemällä kuumankestävästä tiiviste silikoonista lisää jatketta moottorin puoleiseen muoviin.
Siis koppa auki, pintojen puhdistus. Silikoonista tursottaa nauhaa samaan kohtaan mihin tiiviste tapaa. Antaa silikoonin kuivaa päivän, ja koppa kiinni.
Pari kertaa olen pessyt tämän jälkeen, eikä luiwtamista ole haivaittu. Eli korjaustoimenpidettä voidaan pitää onnistuneena.
Asia korjatiin tekemällä kuumankestävästä tiiviste silikoonista lisää jatketta moottorin puoleiseen muoviin.
Siis koppa auki, pintojen puhdistus. Silikoonista tursottaa nauhaa samaan kohtaan mihin tiiviste tapaa. Antaa silikoonin kuivaa päivän, ja koppa kiinni.
Pari kertaa olen pessyt tämän jälkeen, eikä luiwtamista ole haivaittu. Eli korjaustoimenpidettä voidaan pitää onnistuneena.
Kun on mönkijä niin ei tarvitse katua eikä katua.
-
- Tracks
- Viestit: 1146
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
- Paikkakunta: Helsinki
Jep! Tuossa on selvä ero 400:n ja 800:n välillä. 400:ssa pakoputki ja äänenvaimennin on toisella puolella konetta, joten tällaista ongelmaa ei siinä pääse syntymään. Mutta jos se 800:n putki menee kovinkin läheltä varikoppaa, niin ei ihme jos koppa pehmenee ja vääntyilee. Kyllä putki sen verran ainakin maastoajossa lämpenee.Ilkka K kirjoitti:Muovinen koppa on mennyt sen verran käyräksi (pakoputken lämpö yms. syyt) että, tiiviste ei tavannut kunnossa toiseen puoleen ja reilussa pesun jälkeen oli vettä kopassa.
Viljami
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
-
- Tracks
- Viestit: 1146
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
- Paikkakunta: Helsinki
Sunnuntaina kun ryvettiin Hanskallion rapakoissa, niin Cananen jäi jumiin vesilammikkoon, jossa oli vain astinlautoihin asti vettä. Vari rupesi luistamaan kun sinne pääsi vettä ja pois päästiin vain ajelukaverin hinaamana. Kiitos siitä.
Tänään selvisi syykin. Varikopan tiivisteestä puuttui alareunasta noin 5 cm pätkä. Huollossa sanoivat, että he eivät ole aikaisemmin avanneet, kun vasta nyt 100 tunnin huollossa. Olisiko vikaantunut jo luovutushuollossa (Peli on ostettu eri paikasta, kuin missä on säännöllisesti huollettu.) Samalla kertoivat, että ei ollut ensimmäinen peli, jossa tiivistevaurio. Lupasivat laittaa tietoa asiasta maahantuojalle.
Jos siis sinulla on ongelmia varin luistamisesta vedessä, niin kannattaa ehdottomasti tarkistaa se varikopan tiiviste.
Tänään selvisi syykin. Varikopan tiivisteestä puuttui alareunasta noin 5 cm pätkä. Huollossa sanoivat, että he eivät ole aikaisemmin avanneet, kun vasta nyt 100 tunnin huollossa. Olisiko vikaantunut jo luovutushuollossa (Peli on ostettu eri paikasta, kuin missä on säännöllisesti huollettu.) Samalla kertoivat, että ei ollut ensimmäinen peli, jossa tiivistevaurio. Lupasivat laittaa tietoa asiasta maahantuojalle.
Jos siis sinulla on ongelmia varin luistamisesta vedessä, niin kannattaa ehdottomasti tarkistaa se varikopan tiiviste.
Viljami
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
-
- 4WD
- Viestit: 140
- Liittynyt: 10 Helmi 2007 11:36
- Mönkijä:: Polaris sportsman 800EFI
- Paikkakunta: Mönkijä kansan luvattu maa(RENKO)
vedet sisään mullakin
per....
ajoin canan(800xt) järveen tänään variaattorin kopan uppeluksiin ja vettä meni kopan sisään ja mökille päästyäni piti avata kopan kansi ja tutkia mistä vuotaa niin ne perkeleen pultit pyörii tyhjää eikä aukene onko muilla ollu sama ongelma
eli ihmettelen vaan millä saan kopan auki vai onko joku vippas konsti
se tyhjennys ruuvi aukes kyllä ja sielä sivussa yks kopan pultti mut muut pyörii tyhjää eli apua kaivattais jos jollain on ollu sama juttu


