Tässä kun syksy tummuu niin tarttee ruveta päivitteleen valoja pikkuhiljaa.
Asensin taakse pakkivalon ja ajattelin kysäistä onko kellään jo kytkeneellä mitään hajua mistä johdosta kannattaisi virta ryöstää eli minkä värinen johto ja missä. Ajattelin kytkeä sillain että valo menee päälle kun pakki on kytketty.Mistä olette kytkeneet?Piuhoja pirusti ,mutta oikee väri puttuu
täälä olis kanssa pakkivalon tarvis ja nyt kun asensi auran niin pakko laittaa jotkut lisävalot keulalle kun ei nää omilla valoilla mitään kun aura on ylhäällä ja peittää omat valot.
no noita päivitellään tässä joulun alla kun saa vähän muutakin osaa hankittua
Ainut vaihto ehto taitaa olla laittaa microkytkin tai vastaa, vaihteen siirtimen johonkin kohtaan niin että kun pakki on päällä, niin kytkin on sulkeutuneena.
Vaikka pakki "tieto" tuleekin esim. näyttöön niin näistä johdoista ei saa herätevirtaa esim releelle. Tieto tulee näyttöön muuttuvasta vastusarvosta.
Kuten olettekin ehkä jo huomanneet niin laatikon kylkeen tulee kolme johtoa (näin ainakin 800-malleissa) joidenka välistä vastusarvoa laatikon sisällä olevat vipstaakit yms. muuttavat.
400-malleissa ei muistaakseni ollut vaihteen näyttöä ainakaan vm.-06:een asti.
Toki voi viritellä elektroniikkaaa väliin jolloin saa vastusarvon muutettua herätevirraksi, mutta kosteissa oloissa tuo liiallinen elektroniikka ei ole ikinä hyväksi.
Itse olen tyynynyt stongan keskellä olevaan nappiin josta peräytysvalot syttyvät.
Ilkka K kirjoitti:Ainut vaihto ehto taitaa olla laittaa microkytkin tai vastaa, vaihteen siirtimen johonkin kohtaan niin että kun pakki on päällä, niin kytkin on sulkeutuneena.
Vaikka pakki "tieto" tuleekin esim. näyttöön niin näistä johdoista ei saa herätevirtaa esim releelle. Tieto tulee näyttöön muuttuvasta vastusarvosta.
Kuten olettekin ehkä jo huomanneet niin laatikon kylkeen tulee kolme johtoa (näin ainakin 800-malleissa) joidenka välistä vastusarvoa laatikon sisällä olevat vipstaakit yms. muuttavat.
400-malleissa ei muistaakseni ollut vaihteen näyttöä ainakaan vm.-06:een asti.
Toki voi viritellä elektroniikkaaa väliin jolloin saa vastusarvon muutettua herätevirraksi, mutta kosteissa oloissa tuo liiallinen elektroniikka ei ole ikinä hyväksi.
Itse olen tyynynyt stongan keskellä olevaan nappiin josta peräytysvalot syttyvät.
Huomasin myös tuon johdotus ongelman.05 mallin bombassa näytössä näkyy R=reversen merkkivalo ja N=neutral.Itse laitoin kans kytkimen suoraan akulta tulevaksi jolloin saa työvalon päälle vaikkei virtaa olisikaan.Mikäs sen parempi pakki ja työvalo olisikaan kuin sunsboy.