Peruutusvalo

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
juniorijussi
Tracks
Viestit: 1596
Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Peruutusvalo

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

Tässä kun syksy tummuu niin tarttee ruveta päivitteleen valoja pikkuhiljaa.
Asensin taakse pakkivalon ja ajattelin kysäistä onko kellään jo kytkeneellä mitään hajua mistä johdosta kannattaisi virta ryöstää eli minkä värinen johto ja missä. Ajattelin kytkeä sillain että valo menee päälle kun pakki on kytketty.Mistä olette kytkeneet?Piuhoja pirusti ,mutta oikee väri puttuu :D

Lisävalot laitan myös keulille.
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Sama kuvio mielessä, pakkivalo pitäisi laittaa mutta olen säästänyt sen homman siihen kun alan muutenkin tekemään isosti sähköhommia omaan peliin.
Kylätason mönkijäkuski
Tito
4WD
Viestit: 166
Liittynyt: 29 Marras 2004 12:27

Viesti Kirjoittaja Tito »

täälä olis kanssa pakkivalon tarvis ja nyt kun asensi auran niin pakko laittaa jotkut lisävalot keulalle kun ei nää omilla valoilla mitään kun aura on ylhäällä ja peittää omat valot.

no noita päivitellään tässä joulun alla kun saa vähän muutakin osaa hankittua
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
Ilkka K
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Helmi 2006 10:13
Paikkakunta: Kotka, Can-Am 800 Max XT (15kW)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka K »

Ainut vaihto ehto taitaa olla laittaa microkytkin tai vastaa, vaihteen siirtimen johonkin kohtaan niin että kun pakki on päällä, niin kytkin on sulkeutuneena.
Vaikka pakki "tieto" tuleekin esim. näyttöön niin näistä johdoista ei saa herätevirtaa esim releelle. Tieto tulee näyttöön muuttuvasta vastusarvosta.
Kuten olettekin ehkä jo huomanneet niin laatikon kylkeen tulee kolme johtoa (näin ainakin 800-malleissa) joidenka välistä vastusarvoa laatikon sisällä olevat vipstaakit yms. muuttavat.
400-malleissa ei muistaakseni ollut vaihteen näyttöä ainakaan vm.-06:een asti.
Toki voi viritellä elektroniikkaaa väliin jolloin saa vastusarvon muutettua herätevirraksi, mutta kosteissa oloissa tuo liiallinen elektroniikka ei ole ikinä hyväksi.

Itse olen tyynynyt stongan keskellä olevaan nappiin josta peräytysvalot syttyvät.
Kun on mönkijä niin ei tarvitse katua eikä katua.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Samaan ollaan päädytty Ilkan kanssa, työvalo taakse ja katkaisija ohjaustankoon pienen ledin kera niin ei tule unohdettua takavaloa päälle :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
juniorijussi
Tracks
Viestit: 1596
Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

Ilkka K kirjoitti:Ainut vaihto ehto taitaa olla laittaa microkytkin tai vastaa, vaihteen siirtimen johonkin kohtaan niin että kun pakki on päällä, niin kytkin on sulkeutuneena.
Vaikka pakki "tieto" tuleekin esim. näyttöön niin näistä johdoista ei saa herätevirtaa esim releelle. Tieto tulee näyttöön muuttuvasta vastusarvosta.
Kuten olettekin ehkä jo huomanneet niin laatikon kylkeen tulee kolme johtoa (näin ainakin 800-malleissa) joidenka välistä vastusarvoa laatikon sisällä olevat vipstaakit yms. muuttavat.
400-malleissa ei muistaakseni ollut vaihteen näyttöä ainakaan vm.-06:een asti.
Toki voi viritellä elektroniikkaaa väliin jolloin saa vastusarvon muutettua herätevirraksi, mutta kosteissa oloissa tuo liiallinen elektroniikka ei ole ikinä hyväksi.

Itse olen tyynynyt stongan keskellä olevaan nappiin josta peräytysvalot syttyvät.
Huomasin myös tuon johdotus ongelman.05 mallin bombassa näytössä näkyy R=reversen merkkivalo ja N=neutral.Itse laitoin kans kytkimen suoraan akulta tulevaksi jolloin saa työvalon päälle vaikkei virtaa olisikaan.Mikäs sen parempi pakki ja työvalo olisikaan kuin sunsboy.
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Vastaa Viestiin