Outlander 650 Max käyttökokemuksia

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Cana ollut nyt yön yli ajamatta about 14 h. Heti virrat päälle laitettaissa ja tervehdystekstien jälkeen ilmestyy tuo BRAKE teksti. Samoin käynnissä ollessa n.10 s välein. Jarruvalo toimii normaalisti, mutta joku jarruvalokytkin häiriö päällä, koska lähtee vaihde päällä käyntiin vaikkei paina jarrua.
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ei kun pajalle käymään niin saa laitettua juorukellon tökselin kärsään kiinni, luulisi löytyvän mistä kiikastaa.
Kylätason mönkijäkuski
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Canakin oli ruvennut huutelemaan jo 6000 km huoltoa, mutta ei ehdi vielä sitä sinne viemään, kun on nuo savotat vielä pahasti kesken. Jotenka tuo brake teksti on vielä selvittämättä, mutta jarrut toimii täydellisesti, niin en ole kehdannut konetta lähteä ajamaan hankkeen ääreltä pois. Aika kuitenkin koittaa pian, kun huollon ovia kolkutellaan.
Uusi vikakin oli ilmaantunut, kun oli muutaman päivän ollut ajamatta, niin akku oli purkanut varauksensa aivan tyhjäksi. Ei muuta kuin akku lataukseen ja heräsihän se siitä tulille.
Kohta puoleen on taas rengaskaupassa käynti, kun alkaa badlandit olla aika finitto. Ei tahdo enää kunnon pitoja löytyä 2 m3 kuormilla vaan renkaat pyrkii jauhamaan jonniinjoutavaa.
Rekisterikilven joutuu kyllä hommaamaan kohta uuden, kun entinen katkeaa kohta poikki, kun ottaa jatkuvasti jyrkemmissä mäkilöissä kiinni kärryn aisaan.
Muuten on mennyt aurinkoisissa merkeissä. 8)
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

petri.n kirjoitti:Canakin oli ruvennut huutelemaan jo 6000 km huoltoa, mutta ei ehdi vielä sitä sinne viemään, kun on nuo savotat vielä pahasti kesken. Jotenka tuo brake teksti on vielä selvittämättä, mutta jarrut toimii täydellisesti, niin en ole kehdannut konetta lähteä ajamaan hankkeen ääreltä pois. Aika kuitenkin koittaa pian, kun huollon ovia kolkutellaan.
Uusi vikakin oli ilmaantunut, kun oli muutaman päivän ollut ajamatta, niin akku oli purkanut varauksensa aivan tyhjäksi. Ei muuta kuin akku lataukseen ja heräsihän se siitä tulille.
Kohta puoleen on taas rengaskaupassa käynti, kun alkaa badlandit olla aika finitto. Ei tahdo enää kunnon pitoja löytyä 2 m3 kuormilla vaan renkaat pyrkii jauhamaan jonniinjoutavaa.
Rekisterikilven joutuu kyllä hommaamaan kohta uuden, kun entinen katkeaa kohta poikki, kun ottaa jatkuvasti jyrkemmissä mäkilöissä kiinni kärryn aisaan.
Muuten on mennyt aurinkoisissa merkeissä. 8)
Käsittääkseni brake valo tarkoittaa myös sitä että jarruvalo on palanut?

Rekisterikilven saa sillattiin ettei ota kiinni, kun laittaa normaalista kiinnityspisteestä yläreunan kiinni ja alareunasta taivuttaa akkutelinettä kohden. Itselläni on nippareilla taivutettu kilpi akkutelineeseen kiinni, nippareilla pääsee hieman joustamaan eikä ole ottanut osamaa edes kärry perässä ajettaessa.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Tänään sitten tuossa puunajon välissä perehtyin tuohon mysteeri brake tekstiin. Vika löytyi, eikä loppuen lopuksi ollut kovin kummoinen. Takavalonpolttimon sisältä oli langat painuneet yhteen. Kuitenkaan jarruvalolanka ei palannut yhtaikaa takavalolangan kanssa. Molemmat toimi aivan omina yksiköinään, mutta kuitenkin sen verran aiheutti källiä, että tietokone rekisteröi jarruhäiriönä.
Pikainen korjaus metsässä oli lampun irti käyttö ja voimakas ravistus. Taas toimii aivan normaalisti, eikä tekstejä näy näytössä, kuin virrat kytkiessä tuo huoltoon pyyntö vai oliko se kehotus.
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
Avatar
edu
Eduraattori
Viestit: 1134
Liittynyt: 10 Tammi 2007 18:45
Paikkakunta: EU CanAmT3

Viesti Kirjoittaja edu »

petri.n kirjoitti:Rekisterikilven joutuu kyllä hommaamaan kohta uuden, kun entinen katkeaa kohta poikki, kun ottaa jatkuvasti jyrkemmissä mäkilöissä kiinni kärryn aisaan.
Laita se kilpi nyt jo viimein kiinni roiskeläppäkumiin, et pääsee heilumaan edestakas, tai sitten ruuvaat sen peltialustaan joka on siipimuttereilla kiinni Canassa, ei mun tutut mitään kilpee pöllimettässä oo tarvinnu koskaan.
Ne kellä on rekisteröidyt tuotteet, riipasee sen kilven tallin nurkkaan kun lähtevät skutsiin ajelemaan, joko hommiin tai hupia.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä

http://velkakello.fi/

"Ne bis in idem"
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Itse olen aina päästänyt tuon kilven irti metsään mennessä, mutta arvatkaa muistaako 70 v anoppi, kun on ajointoa täynnä. :lol:
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

No nyt se sitten cana oli heittäytynyt herjaksi metsässä. Oli ruvennut kesken ajon tulemaan virtalukosta henki ulos. Paksu savupilvi oli kiurunnut kohti kuulasta syksy taivasta. Samassa paniikissa sitten oli mönkijä karannut hieman puuhun ja toinen vilkku oli siirtynyt manan majoille. Samaten alustan kulkureitille oli sattunut kanto ja samalla pohjamuovi taittunut kaksinkerroin ja jäänyt siihen asentoon.
Nyt sitten canassa on ensimmäisenä mönkijänä alusterä. Hyvin vuolee soratietä. :lol:
Hirviseura kyseli konetta lainaan vainajien kuljetukseen. Täytyy vaan ensin käyttää 6000 km huollossa. Saavat samalla selvittää tuota virtapuolta.
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Virtalukko on hieman ongelmallinen johtuen sen asennosta, vesi pääsee avaimen aukosta sisään ja hapettaa virtalukon pohjan. Noita joutuu aika ajoin vaihtamaan uuteen jos ei tee virtalukon päälle jotain suojaa ettei sinne pääse sade/pesuvettä kun avain ei ole paikallaan.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
Mce
6WD
Viestit: 441
Liittynyt: 21 Syys 2006 11:16
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Mce »

"brake " mittarilla, ilmottaa kuskille että seisontajarru on päällä, siis jarruvalo palaa,
boxi siis kertoo että elä aja jarru päällä,
kuten vika jo selvisikin..

Virtalukossa ei kulje kuin jotain mA virtaa, joten oikosulku on jotain muuta, savua eivät millit aiheuta..
voivat aiheuttaa vaan ohjariboxin kyrvähtämisen..
(syytä siis kuivata painepesun jälkeen paineilmalla)
Savu on siis muuta vikaa. :shock:

Huoltoilmoituksen kanssa ei niin tarkkaa ole varmaan, kunhan se eka on tehty..ja ok öljyt/filsut sisällä.
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-

la vida es un fuego.
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Eilen tuli sitten vietyä cana huoltoon. Peräkärryllä pihaan ja siitä työntämällä halliin sisään. Virrat tuli kaapelia pitkin virtalukolle, muttei siitä eteenpäin.
Mönkijää ei ole pesty koskaan painepesurilla ja säilytetty saranissa. Jotenka ei ole ollut vedelle alttiina. Käsipesussa lisäksi ollut aina avain virtalukossa. No huomenissa rupeaa selviämään mikä sieltä on rikkoontunut.
Osaltani tämä on sitten varmaankin viimeinen huolto tuohon canaan. :wink:
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Joko on uudesta kamppeesta tehty päätöksiä? :wink:
Kylätason mönkijäkuski
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Ei tule uutta. Ainakaan näillä näkymillä. Vaan ehkä painotan sanaa ehkä luovun mönkijästä. Sukuun kuitenkin jää, jotenka tarvittaissa pääse ajelemaan. Ei oikeastaan enää kannata pitää, kun viime vuonna tuli ajettua n. 3 h yhteensä.
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Nyt sitten taas cana jytisee. Virtalukonpohja oli ottanut loparit. Oli vielä hallissa huoltomiehelle antanut savua. Jotenka kyllä se virtalukko savuaa, vaikkei pitäisikään.
Mylly tuli huollettua ja säädettyä kohdilleen. Oli vielä päässyt iltanäyttelyyn malliksi.
Huollolle kertyi ihan kohtuullisesti hintaa, mutta tietääpä ainakin, että laitteet pelaa ja kulkee. Lisäksi tarvittaissa takuu ja muut asiat helpompi selvitellä, kun on leimat paperissa.
Tänään sitten laitetaan uudet renkaat alle. Kiitos vaan tänne renkaantoimittajalle. Eiköhän noilla rupea metsän sarvipäät kulkemaan.
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Outlander 650 Max käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Tällä rintamalla ei olekkaan viime aikoina tapahtunut mitään ihmeellistä. Ajotaukoa kömpijällä tullut lähes vuosi, kuten tämän blogin päivittämisestä. Olosuhteiden pakosta.
Kävin tässä tiedustelemassa, että saako tuota uutta vilkku-, valokatkaisin systeemiä käymään tuohon -07 canaan.
Vastaus oli, että mahdollisesti saa, mutta katkaisimen, että johtosarjan ainakin joutuu hankkimaan. Tiedä sitten mitä muuta.
kauan aikaa toivoin tuohon canalta parannusta ja totesivat, että parannus on tulossa odota rauhassa.
No parannus ei maksa, kuin vajaa 20000 euroa. Jotenka aika arvokas päivitys. :twisted:
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
Vastaa Viestiin