Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Joo, oishan tuon voinut etes seiskan uutisiin laittaa. :-X :wink:

Vakavasti, taitaa riittää jos asianomistajat saavat asian tietoonsa. Ei mielestäni täytä härskiyden tunnusmerkkejä.

Allekirjoittanutkin on tiennyt asiasta jo hyvän matkaa, enkä edes omista kyseisiä malleja.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

poke kirjoitti: Allekirjoittanutkin on tiennyt asiasta jo hyvän matkaa, enkä edes omista kyseisiä malleja.

Etkä oo meille kertonut :?: Häpeäisit :!: :wink:
releeioopakollinen
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 07 Marras 2011 01:28
Mönkijä:: can am 400

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja releeioopakollinen »

Son kato sen takia ettei maine huonone.Nykyään auto ja mönkkäripuolella asiakkaasta tehdään koekaniini testaan noita "tyyppivikoja" ko on kauhea hoppu saaha uuet mallit uunista ulos..Joskus se kalahtaa omaan nilkkaan se "asiakkailla testaus" menttaliteetti.Joskus voi oikeasti sattua jotain vakavaakin ja tehtaat panttaa noita tietoja kuin pyhää kirjaa..Se maine on palauttettavissa mutta terveys ei :!: Autopuolella tehtaat ilmottelevat aika avoimesti noista korjauskutsuista ja vaarallisista vioista, onkos atv tehtaat sitte muka muiden yläpuolella ja moraaliset asiat eivät kosketa heitä millään lailla :?: Kertokaas muukki näkökulmia.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Miten niin nykyään, mulla oli eka auto tähtipersecortina vuosimallia -67, pidän kyllä niikseen nykyistä autoani ja jopa mönkijäänikin sitä turvallisempana.

Tämä asia on ollut tälläkin foorumilla jo esillä aiemmin ja kaikilla muilla can-am foorumeilla ympäri maailman, jos vain on ollut aihetta asiasta kiinnostua.

Mielelläni alkaisin testaamaan kaikkea uutta ja mukavaa tekniikkaa jos se minulle suotaisiin ja jos se veisi kehitystä eteenpäin.

Tapahtumaa on turha alkaa vatkaamaan, joskaan asiaa ei ole syytä salaillakkaan, näitähän sattuu ja elämä jatkuu kaikilla kutsun saaneilla mönkijän omistajillakin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
monkija-man
4WD
Viestit: 140
Liittynyt: 18 Heinä 2011 12:42
Mönkijä:: cana 500xt -11
Paikkakunta: K:nummi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja monkija-man »

Ei nyt niin ongelma mutt, kun laittaa vaihteiston pikkupuolen päälle mittaristoon tulee L mutta keppi pitää painaa väkisin niin pitkälle kun menee (ja vähän yli) mutta sitten kun lähtee ajamaan mittariin tulee H eli lähet ajamaan L mutta 5sec jälkeen mittaristoon tulee H mutta pikkupuoli pysyy silti "kytkettynä" Jos tajusitte :oops:

Kyllä on vaihde tankoa säädetty jos johonkin asentoon

Tää kyllä alkoi näkyä vasta 10 tunnin huollonnon jälkeen sitä ennen ei ollut tätä brobleemaa, mutta kohta menossa huoltoon ja sanotaan siellä siellä :roll:

ps: mikä on 50 H huollon hinta haarukka?
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja dealer »

mikä on 50 H huollon hinta haarukka?
Kiinnostaisi myös minua, mietin vienkö "viralliseen" huoltoon vai teenkö itse.
Soittamallahan hinta selviää mutta kysellään nyt tässä kokemuksia.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jossain 150-400 välillä, riippuen paikasta, pitääkö irroittaa pohjapanssari, onko laite miten paskainen jne.
Kylätason mönkijäkuski
Jerry Cotton
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 05 Elo 2011 22:26
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 XT ´11
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jerry Cotton »

releeioopakollinen kirjoitti:Muutamille tutuille on tullu jo huoltoon kuttuja tuon tehostajan jumiutumisen vuoksi.Koskee maailmanlaajusesti kaikkia -10-11vuosimallisia outlandereita sekä renegadea eli mexikossa kasattuja vehkeitä.Kirjeessä on kehotettu lopettamaan käyttö ja sopimaan aika can-am huollon kanssa.BRB kotisivuilta ei löydy halaistua sanaa koko kamppanjasta, aika härskiä toimintaa...
Onkos näitä kutsuja tullut kellekään?
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mikli »

dealer kirjoitti:
mikä on 50 H huollon hinta haarukka?
Kiinnostaisi myös minua, mietin vienkö "viralliseen" huoltoon vai teenkö itse.
Soittamallahan hinta selviää mutta kysellään nyt tässä kokemuksia.
Taitaa olla ns. välihuolto. Ei öljynvaihtoja yms, vain lähinnä tarkastuksia. Alle satkun veikkaan...
Maukka76
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Tammi 2012 07:34

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maukka76 »

can-am outlander 400, 2006. Kylmäkäynnistys ongelmat. Kipinä on todella heikko käynnistettäessä, yleensä onnistun kasteleen tulpan.
Käyntiääni on hyvä ja toimii kun junan vessa kun saa käyntiin. myös lämpöisenä lähtee hyvin käyntiin.

Liittimet ja startti, puhdistettu. Pärähtää heti käymään (outoa että lähpimänä lähti ennenkin hyvin käyntiin).
Viimeksi muokannut Maukka76, 26 Tammi 2012 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Taitaa olla ns. välihuolto. Ei öljynvaihtoja yms, vain lähinnä tarkastuksia. Alle satkun veikkaan...
Moottoriöljyn ja suodattimen vaihto kuuluu 50 tunnin huoltoon mutta muuten näkyy olevan tarkastuksia.
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mikli »

dealer kirjoitti:
Taitaa olla ns. välihuolto. Ei öljynvaihtoja yms, vain lähinnä tarkastuksia. Alle satkun veikkaan...
Moottoriöljyn ja suodattimen vaihto kuuluu 50 tunnin huoltoon mutta muuten näkyy olevan tarkastuksia.
Onkos huolto-ohjelma muuttunut? Enne oli ainaki v-koneissa 100h öljynvaihtoväli. Harmi, jos tuosta vielä tihenee..
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kyllä siihen aikaan kun V2:lla ajelin niin huolto ohjelman mukaan öljyt vaihdettiin 50h välein, onko se jossain vaiheessa muuttunut 100 tuntiin?
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mikli »

Koheltaja kirjoitti:Kyllä siihen aikaan kun V2:lla ajelin niin huolto ohjelman mukaan öljyt vaihdettiin 50h välein, onko se jossain vaiheessa muuttunut 100 tuntiin?
Nyt oli pakko tarkistaa ja kahdesta eri lähteestä. 100h/3000km/1 vuosi on öljynvaihtoväli 800:ssa.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Vuosimalli?
Kylätason mönkijäkuski
Vastaa Viestiin