Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
soulost
6WD
Viestit: 416
Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja soulost »

cotcot kirjoitti:Vikakoodit voi tarkistaa itse: käännä virta-avaimesta virrat päälle, asentoon valot päällä, painele mittariston valintanäppäimestä näkyviin ENGINE HOUR ( ei trippi), paina ja pidä pohjassa mittariston valintanäppäintä ja NOPEASTI valitset edestakaisin valokytkimestä pitkät-lyhyet 3 kertaa. Näin pitäisi tulla mittariston alalaitaan vikakoodit p+jotain numeroita tai jos ei vikakoodeja niin teksti, no active fault code, näin toimii ainakin itsellä, kone 400 outti 2010. Itsellä oli virtalukko risa, josta syystä vilkutteli tuota moottorivika valoa ja vikakoodi olikohan se P1654.....Jos löydät vikakoodeja niin laita tänne näkyviin niin katotaan löytyykö listalta. Tietysti jos takuu voimassa niin ei muutaku pajalle takaisin ja tutkikoon siellä tarkemmin.
Mitenköhän pitkään tuo näyttää koodit jälkikäteen? Ei tullut kuin teksti Ehr :/ melkein kerkesin jo innostua.

edit: Liian hitaasti rämpytin. Ei aktiivisia vikakoodeja, eli 2s. sisään täytyy lyhyitä pitkiä räpyttää väh. 3 kertaa.

Tämä olisi pitänyt tietää jo tänään, niin olisi voinut katsoa vikakoodin sen ollessa aktiviisena...
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400

http://www.youtube.com/jabe84

Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Pittää olla vika, ennenkuin koodia antaa.

Pieniä kosketushäikkiä jossain pistokkeessa tod.näköisesti. Mittarin alta kattelisin pistokkeet putsaten ja rasvaten.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
wild
6WD
Viestit: 542
Liittynyt: 06 Kesä 2005 20:42
Paikkakunta: vantaa can-am 650 xt

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja wild »

no nyt selvis se mmonen juttu ,jos on syyäri tarakalla niin maantie nopeuksissa :oops: se ei jäähytä ainaskaan mun kana.no syyläri pystyyn niin jo pelittää :biggrin:
no nyt se vaan on niin mukavaa
opcaravan
6WD
Viestit: 261
Liittynyt: 04 Huhti 2008 20:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Cana hävitti jarruvalon.

Minne katosi moinen?

Ei myöskään lähde pykälä silmässä käyntiin, vaikka jarruttelis mitenkä. Mistä alamma aiheuttajaa etsimään?

Pikainen googlettelu tuottikin tulosta: Paineanturi siinä jarruihin liittyvässä mötikässä (sylinterikö?) koneen edessä.
Kulkine hakusessa
Avatar
mpon
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 18 Huhti 2005 23:51
Mönkijä:: Rotax 800 tiekelponen
Paikkakunta: Hämppäkyrö

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mpon »

opcaravan kirjoitti:Cana hävitti jarruvalon.

Minne katosi moinen?

Ei myöskään lähde pykälä silmässä käyntiin, vaikka jarruttelis mitenkä. Mistä alamma aiheuttajaa etsimään?

Pikainen googlettelu tuottikin tulosta: Paineanturi siinä jarruihin liittyvässä mötikässä (sylinterikö?) koneen edessä.
Meleko varmasti vika löytyy siittä anturista. jos johdot kii yms, niin uutta tilalle vaan...
Exät: Kawa 160 2x3 3-pyör.......Honda trx450es 3x4 foremani.....Polle Sportman 4x4 700 twin...Polle Scrambler 4x4 500.....cana 800....
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kartza »

wild kirjoitti:no nyt selvis se mmonen juttu ,jos on syyäri tarakalla niin maantie nopeuksissa :oops: se ei jäähytä ainaskaan mun kana.no syyläri pystyyn niin jo pelittää :biggrin:
Onko syyläri puhdas ja silti lämmöt nousee.? vai oletko vaihtanut jäädytin nesteet ja jäänyt ilmaa syyläriin.?
Kaverilla 800 myös syyläri nostettu etutarakalle, ainakin vielä on pelittänyt ilman ongelmia.
opcaravan
6WD
Viestit: 261
Liittynyt: 04 Huhti 2008 20:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Pieniä myrkkyjä lykkäs sigun vekottimessa:

Ongelma 1: Takimmaisen sylinterin toinen muovinen laahain puoliksi hajonnut. Miten tästä eteen päin? Osaako noita laahaimia itse vaihtaa vai onko parempi jättää fiksumpien käsiin?

Kuva

Ongelma 2: Variaattorin ensiön moottorin pään lautanen on nikertänyt lovea variaattorin muoviseen takasuojaan. Mitä mahtaa olla hajonnut? Sanottaakoon, että vekotin vetää tyhjäkäynnillä vähäisen, vaikea vaihtaa vaihteita. Mahdollista jotta tämä yksisuuntalaakeri laakeri olisi korkannut?

Kuva

Can-Am:n liikettä ei ole täällä, polariksen kylläkin. Saako pollen kytkinpultilla canan kytkimen kokonaan irti vai onko käytävä can-am kaupassa hakemassa työkalut?
Kulkine hakusessa
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Noita nokkaketjuja on venähtänyt aiemminkin vanhemmissa ja miksei nuoremmissakin canoissa -09 ja uudemmat on vahvempia. Ketjut ja laahaimet kannattaa tarkistaa aina venttiilien säädön yhteydessä.
Täällä on jutunpoikasia aiheesta ja lopputuloksena on päästy siihen jotta molemmat kannet pitää käyttä ylhäällä, samoin molemmat lohkon posket sekä kytkimen, että magneeton puolelta.
Melkein laittaisin vehjeksen pärnäselle hoitoon, syttöajoituksien ja muiden kanssa voi tulla onkelmia, jos ei tiedä mitä tekee. Ainakin kaverina pitäisi olla korjaamokässäri.

Tuo polariksen kytkimen ulosvetäjä ei valitettavasti käy canaan.
Näyttäisi äkikseltään kytkin tulleen tuntiensa päähän ja suorastaan huutaa uutta osaa.
Tuo taustamuovi voi olla hankautunut kahdesta syystä, joko se on taipunut lämmön vaikutuksesta ja mahdollisesti joku on lisäksi seissyt kopan päällä tahi kytkimen takalautanen on päässyt pyörähtämään.
Oma veikkaus on ensimmäinen vaihtoehto.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
opcaravan
6WD
Viestit: 261
Liittynyt: 04 Huhti 2008 20:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

poke kirjoitti:Noita nokkaketjuja on venähtänyt aiemminkin vanhemmissa ja miksei nuoremmissakin canoissa -09 ja uudemmat on vahvempia. Ketjut ja laahaimet kannattaa tarkistaa aina venttiilien säädön yhteydessä.
Täällä on jutunpoikasia aiheesta ja lopputuloksena on päästy siihen jotta molemmat kannet pitää käyttä ylhäällä, samoin molemmat lohkon posket sekä kytkimen, että magneeton puolelta.
Melkein laittaisin vehjeksen pärnäselle hoitoon, syttöajoituksien ja muiden kanssa voi tulla onkelmia, jos ei tiedä mitä tekee. Ainakin kaverina pitäisi olla korjaamokässäri.

Tuo polariksen kytkimen ulosvetäjä ei valitettavasti käy canaan.
Näyttäisi äkikseltään kytkin tulleen tuntiensa päähän ja suorastaan huutaa uutta osaa.
Tuo taustamuovi voi olla hankautunut kahdesta syystä, joko se on taipunut lämmön vaikutuksesta ja mahdollisesti joku on lisäksi seissyt kopan päällä tahi kytkimen takalautanen on päässyt pyörähtämään.
Oma veikkaus on ensimmäinen vaihtoehto.
Höh, alkaa haiskahaa rahan palamiselle =)

Ei mitään... Pitää Mikkeliin viedä js-motorssille huoltoon ja sanova että laittavat rottelon kuntoon. Ei kyllä itellä rahkeet riitä. Hmph, sinne meni ne rengas+vanne rahat. Nooo...

Alkoi kyllä ihan vähän cana risomaan, kerran 12000km tienoolla alkaa jo tuollasia ongelmia olemaan.

Mitähän sitten mielestäsi tuolle kytkimelle kannattaisi tehdä?

Edit: Uskaltaakohan tuolla ajella yhtään, vai onko parempi antaa levätä siihen saakka, kunnes laahaimet saa vaihdettua?

Kävin tuota kytkintä ihmettelemässä, niin ekana irtoavassa lautasessa oli ulkokehässä todella pieniä, sormin tuntuvia uria. Tuo sisempi näyttää paljon pahemmalle kuvassa, kuin mitä todellisuudessa on. Youtubessa katsotussa videossa nuo karhentelivat noita pintoja jollain. Olikohan ollut hienoa vesihiomapaperia? Pitää ehtiä se pitkä m8 jostain ja purkaa & putsailla tuota varia. Saako tuosta varin/kytkimen kunnosta mitään osviittaa ilman että ulosvetää tuota sisempää lautasta irti?
Kulkine hakusessa
opcaravan
6WD
Viestit: 261
Liittynyt: 04 Huhti 2008 20:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Löytyi kyläkaupalta 50mm pitkä m8, riitti juuri löysämään hihnaa, joten tuli avattua tuo ensiön ulompi auki.

Tulos:

- Painoissa melkoiset lovet

- Yksisuuntalaakeri(t) totaalisen jumissa. Kyllä ne käsin vielä pyöri mutta tarvihti jonkin verran voimaa. Selvästi käynyt lämpöisenä metallin väristä päätellen.

Laakereita en ole ikinä mihinkään vaihtanut. Uskaltaisinkohan? Kuvien perusteella helppo homma, jos vain löytyy ruuvipenkki ja vasara =)
Kulkine hakusessa
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Elähän ajele metriäkään ennen nokkaketjujen ja ohjareitten vaihtoa, saattaa alkaa raha palamaan totaalikonerikkoon.

Nyt saattaa kyrsiä jos sanon, mutta olisi ollut hyvä sauma siihen QSC-kytkimeen, taitaa mennä sama hinta nykyisen uusimiseen.

Sortsen, ei millään haluaisi olla mikään pahanilman lintu. :oops:
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
opcaravan
6WD
Viestit: 261
Liittynyt: 04 Huhti 2008 20:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

poke kirjoitti:Elähän ajele metriäkään ennen nokkaketjujen ja ohjareitten vaihtoa, saattaa alkaa raha palamaan totaalikonerikkoon.

Nyt saattaa kyrsiä jos sanon, mutta olisi ollut hyvä sauma siihen QSC-kytkimeen, taitaa mennä sama hinta nykyisen uusimiseen.

Sortsen, ei millään haluaisi olla mikään pahanilman lintu. :oops:
Niinhän tuo ykkönen taitaa mennä ainakin jossain määrin uusiksi, jos hyvän haluaa. On tuo pykällys selvästi ollut havaittavissakin maantiellä. Pitää alkaa kartoittamaan vaihtoehtoja.
Kulkine hakusessa
opcaravan
6WD
Viestit: 261
Liittynyt: 04 Huhti 2008 20:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Ja lisää pukkaa.

Painot hiottiin, laakerit one way bearingiin vaihdettiin, hihnakin uusittiin.

No, vekotin satunnaisesti nappaa kierroksia nostettaessa "pakkirajottimen" peliin. Eli vaikkapa h:lla tai l:llä kiihdytettäessä ei kiihdykään vaan "tukehtuu" ja "röpöttää" hetken, jonka jälkeen homma ns. pakkirajottimella. Muutaman kerran teki tuollaisen tuossa koeajolla. Mistä alamma etsimään vikaa? Vaihdenäyttö pelasi ok, jos sillä nyt mitään merkitystä.
Kulkine hakusessa
opcaravan
6WD
Viestit: 261
Liittynyt: 04 Huhti 2008 20:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

opcaravan kirjoitti:Ja lisää pukkaa.

Painot hiottiin, laakerit one way bearingiin vaihdettiin, hihnakin uusittiin.

No, vekotin satunnaisesti nappaa kierroksia nostettaessa "pakkirajottimen" peliin. Eli vaikkapa h:lla tai l:llä kiihdytettäessä ei kiihdykään vaan "tukehtuu" ja "röpöttää" hetken, jonka jälkeen homma ns. pakkirajottimella. Muutaman kerran teki tuollaisen tuossa koeajolla. Mistä alamma etsimään vikaa? Vaihdenäyttö pelasi ok, jos sillä nyt mitään merkitystä.
Rajoitin ongelma tuntui hävinneen. En tiedä onnnistuinko sitten liikaa revittelemään ja vekotin tätäkautta alkoi rajoittamaan kierroksia.

Vieläkin meinaa "tukehtua" kun vähänkin terhakempaa paikaltaanlähtöä koittaa. Pikkuisesta vauhdista lähdöt pelaa ok. Mikä lie.
Kulkine hakusessa
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Joko vaihdoit ketjut ja ohjarit? :-k
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Vastaa Viestiin