Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
opcaravan
6WD
Viestit: 261
Liittynyt: 04 Huhti 2008 20:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

poke kirjoitti:Joko vaihdoit ketjut ja ohjarit? :-k
Jos suoraan sanotaan, en. Tiedän kyllä leikkiväni tulella ja vieläpä kuivalla heinäpellolla :shock: . Oli niin mahtavat kelit eilen, että "pakko" oli käydä vähän ajelemassa. En olis sitten kyllä uskaltanut käydä missään, jos nuo ohjurit/jokin niistä olis tuhannen kökkönä ollut, mutta kun tuo yks oli vain osittain antautunut, niin ajattelin luottaa siihen =)

Ensviikolla koitan kiikutella huoltoon. Tällä viikolla piti Js-Motorssin mikkelistä soitella operaation hinnasta, mutta eipä kuulunut mitään. Oli huoltomies toissaviikolla kuulema lomalla, niin eivät lähteneet hintaa arvailemaan.
Kulkine hakusessa
Avatar
soulost
6WD
Viestit: 416
Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja soulost »

Huoltokirja ei kertonut, niin tietääkö joku mitä tarkoittaa vikakoodi P0119 ?
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400

http://www.youtube.com/jabe84

Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
cnc
6WD
Viestit: 318
Liittynyt: 16 Maalis 2008 00:10
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cnc »

soulost kirjoitti:Huoltokirja ei kertonut, niin tietääkö joku mitä tarkoittaa vikakoodi P0119 ?
P0119 deal with enginge temps. I would suspect your problem is an engine temp also. It may not be overheating, but a false reading. : Check the entire cooling system over in great detail. Look for a swollen radiator (happened alot), bleed the coolant from the tops of the heads, check for operation of the fan, check the fan fuse.
http://www.youtube.com/user/suocana#g/u
ESPOON MOOTTORIKERHO RY
Uudenmaan Mönkijät ry
Mönkijöiden varaosat ja varusteet myy http://www.monkijavarikko.fi
Avatar
MattiSi
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Loka 2010 13:54
Mönkijä:: -

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja MattiSi »

Mites saisin klumpsautettua peilin takaisin jalkaansa?? Hyvää kikka kolomosta?

Voimaa ja saippuaa?? Voimallahansa se sieltä pois on tullukki.. :roll:
Avatar
soulost
6WD
Viestit: 416
Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja soulost »

cnc kirjoitti:
soulost kirjoitti:Huoltokirja ei kertonut, niin tietääkö joku mitä tarkoittaa vikakoodi P0119 ?
P0119 deal with enginge temps. I would suspect your problem is an engine temp also. It may not be overheating, but a false reading. : Check the entire cooling system over in great detail. Look for a swollen radiator (happened alot), bleed the coolant from the tops of the heads, check for operation of the fan, check the fan fuse.
Lämpötila-anturia veikkasi huoltomies. Samalla menee penkki ja iskari vaihtoon.
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400

http://www.youtube.com/jabe84

Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
viptek
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Joulu 2011 16:52
Mönkijä:: can am outlander max 650

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja viptek »

elikkäs 650 outti piruilee. kylmänä pelaa normaalisti mutta lämpimänä vauhdista kun tekee täyskaasulla kiihdytyksen niin lähtee menee ja sit hyytyy ja pari sekunttia jaa taas lähtee.
(hidas / rauhallinen kiihdytys nii toimii normaalisti)
ilmeisesti sytytystä pätkii? noh vaihdoin tulpat --> vika hävisi. ajelin pari iltaa ja taas sama homma :shock:
kokeilin tota vikakoodiakin niin tulee active p code end?? missähän osais olla vikaa?
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Onko tulppa minkä näköinen/värinen? Onko kaasari vai ruisku kone?
MikaR

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Olisiko polttoainesuodatin tukossa?

Arvelen :-" ittellä originaali vielä paikoillaan :lol:

Mika
opcaravan
6WD
Viestit: 261
Liittynyt: 04 Huhti 2008 20:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

opcaravan kirjoitti:
opcaravan kirjoitti:Ja lisää pukkaa.

Painot hiottiin, laakerit one way bearingiin vaihdettiin, hihnakin uusittiin.

No, vekotin satunnaisesti nappaa kierroksia nostettaessa "pakkirajottimen" peliin. Eli vaikkapa h:lla tai l:llä kiihdytettäessä ei kiihdykään vaan "tukehtuu" ja "röpöttää" hetken, jonka jälkeen homma ns. pakkirajottimella. Muutaman kerran teki tuollaisen tuossa koeajolla. Mistä alamma etsimään vikaa? Vaihdenäyttö pelasi ok, jos sillä nyt mitään merkitystä.
Rajoitin ongelma tuntui hävinneen. En tiedä onnnistuinko sitten liikaa revittelemään ja vekotin tätäkautta alkoi rajoittamaan kierroksia.

Vieläkin meinaa "tukehtua" kun vähänkin terhakempaa paikaltaanlähtöä koittaa. Pikkuisesta vauhdista lähdöt pelaa ok. Mikä lie.


Mikään minnekään hävinnyt. Satunnaisesti lyö kierroksen rajoittajaa päälle siinä 3000-4000rpm tienoolla. Sain kerran-pari härkittyä vehkeen rynkyttämään jopa tyhjäkäynninkin lähellä (pakkirajoitin?).

Voisiko olla, että bensansaannissa vaikeuksia, alhainen bensanpaine tai jotain ja vehje älyäisi rajoittaa menohaluja? Viisaammat, vinkkejä?

Ja tosiaan, tuo rajoitinalue tuntuu vähän heiluvan. Eilen yhden kerran en päässyt 50-60km/h kovempaa kun alko rajoittelemaan. Tänään pahimmillaan menohalut oli rajoitettu hetkeksi 10km/h tienoolle.

Vikakoodia ei tuntunut antavan. Mistähän lähtis liikenteeseen?
Kulkine hakusessa
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Polttoainepumppu voinut saada siipeensä, järjestelmän paineen pitäisi olla 50psi.

Isot pojat kertoi että menee kuulemma helposti jos ajaa tankin liian tyhjäksi, ei parane päästää hörppimään ilmaa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
opcaravan
6WD
Viestit: 261
Liittynyt: 04 Huhti 2008 20:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Vähän voisi viitata tähän.

Irroittelin tulupat + pa-suodattimen veks eilen n. tunti-pari ajojen jälkeen. Pa-järjestelmässä ei ollut painetta yhtään...

Huomena saan tulpat ja suotimen, pitää alkaa jostain etsimään painemittaria lainaan tahi ostaa oma.

Painemittarista: pikainen googlettelu ei tuonut eteen bensalle tarkoitettua elektronista painemittaria. Menisköhän öljynpainemittari? Ajatuksena olis, että pitäisikö lisätä ainankin optiot tuollaisille perusmittareille (ainakin vesi, pa-paine, ehkä jännite). Ehkä jopa pysyvästi asentaa, jos löytyy kivat mittarit.
Kulkine hakusessa
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Saattaapi lähtä pelittämään tuolla suotimen vaihdollakin tokkiinsa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
opcaravan
6WD
Viestit: 261
Liittynyt: 04 Huhti 2008 20:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Tätä kovasti toivotaan. Myös jompi kumpi tulppa varmasti ehtoopuolella. Talvella kylmillä startatessa kävi silloin tällöin hetken yhdellä.

Se, mikä tästä tekee jännän on se, että vehje jää rynkyttämään ihan kuin vastaan tulisi kierrosrajoitin. Samanlaista rynkytystä kuin pakkirajottimella, mutta näköjään ainankin parilla eri kierrosalueella. No, kattotaan tulppien + suodattimen vaihdon vaikutusta asiaan.
Kulkine hakusessa
opcaravan
6WD
Viestit: 261
Liittynyt: 04 Huhti 2008 20:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

No niin. Tulpat ja suodatin vaihdettu. Tämän jälkeen toteamme, että vehkeessä taisi olla pari vikaa päällekkäin.

Ensinnäkin: täyskaasulähdöissä ilmennyt röpeltäminen hävisi täysin. Itseasiassa pitkällä puolella kun otti täyskaasulähdön, niin kumin haju pöllähti tälläkertaa. Tuo "rajoitin"-ominaisuus ei tainnut hävitä. Yhden kerran jäi päälle. Tällä kertaa hävisi kun käytti vaihdetta pakilla..?? Onkohan mulla ecu menossa? :roll: Eikös kierrosrajoittaminen ole ecu:n hommia?
Kulkine hakusessa
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Ookko kokkeillu painaa sitä rajoittimen ohitusnappia, kun vika ilmenee?

Jos sillä ohittuu tuo rajoitus, voisi vian ajatella piilevän vaihdelaatikon pakkianturissa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Vastaa Viestiin