Noniin vajaa tonni vasta mittarissa, niin pari onkelmaa näköpiirissä.
1. Töötti ei toimi.
Syy: piirilevyssä oleva kontaktipinta hapettunut kokonaa pois. (uusi tilattu TAKUU)
2.Variaattori nykii, eli hitaasti ryömien n.1-3km/h esim. liikennevaloihin tultaessa alkaa kolahtelemaan ja nykimään/hyppimään.(pahentunut kilometrien lisääntyessä)
Syy: En kuitenkaan usko, että hihna olisi palanut kun ei tolla ole edes metässä ryvetty saati oltu jumissa... elikkä katukäytössä ollu.
Pitää huomenna käydä näyttämässä pajalla.
Ihminen on kuin leipäpussi, sulkijasta näkee koska vanhenee.
22 tuntia ja lähdin vappupäiivän aamuna ajamaan muutaman kuorman puuta, tyhjäkäynti katosi kaksi kertaa.
Kun koneen sammutti niin sitten taas pelasi normalisti.
Mystistä.
Ja huomenna aamulla lähdetään maille vieraille ja päivän aikana tullee ajettua 200 km mutta toivotaan että häiriö oli tilapäinen.
Heti uutukainen näyttää vastamerkkiä
On ollut Bomban tehtaalla töissä rähmäkäpälä asentaja , tai joku robootti asentanut o-renkaan huolimattomasti.. http://kuvablogi.com/blog/4590/8/
Seurasin ostoksestani hienoa öljyvuotoa joka paikantui 4x4 kytkentäholkin laippaan. holkin ja moottorin välissä on vain o-rengas, mutta asennusvaiheessa oli rengas ollut huonosti paikallaan ja osa renkaasta oli leikkaantunut pois asennuksen aikana..
Pienellä purkamisella ja uuden o-renkaan sekä tiivisteliiman laittamisella sain vuodon kuriin
Tämä olisi ollut takuun alainen homma, mutta kun laitteeni on vm-05 ja viettänyt autotallissa melkein 3 vuotta niin en kehdannut asiasta takuuhuoltoa vaivata, kun se onnistui itseltäkin noin 1 tunnissa.. ja tuo keula oli muutenkin tarkoitus purkaa typistämistä varten.
Tyhjäkäynnillä välillä korkeat kierrokset, välillä taas lyö "jokatoisella", nakuttaa ja savuttaa kuin taivaanvanha nokivasara.
Huollon selvitys asiasta, vettä kaasarissa, laskee tyhjennysruuvista menovedet pihalle niin vika korjaantuu. Eivät korjanneet huollossa, väittivät että ajettu liian syvälle.. Kumma kyllä ei ole hörpännyt variaattoriin tai muuta..
Tulppa nokeentuu todella nopeasti mustaksi ja hajoaa pienen ajon jälkeen.
Luultavasti seos on äärettömän rikkaalla, mutta miksi? Ilma-polttoaine seosruuvi päässyt pyörimään auki, en jaksa uskoa.
Ongelma on vielä päällä, huomenna huoltoliikkeeseen. Vinkit ja neuvot olisi kyllä kiva kuulla..
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
Ei se miten syvällä vaan kuinka paljon kaasari/ilmanputsari joutuu tekemisiin veden kanssa. Vaikka variaattori ei vielä haukkaakkaan vettä niin kaasari on jo veden alla, varsinkin jos on vauhtia niin vesi roiskuu niihinkin paikkoihin mitkä on selkeästi veden pinnan yläpuolella kuten täältä bongattavista kuvista huomaa
AT¨C:n mainitseman ryypyn lisäksi kannattaisi ehkä irroittaa kaasari, purkaa ja puhdistaa se samalla reissulla, jospa se siitä alkaisi pelittämään
Ens keskiviikkona laite pajalle, pohtivat siellä.
En jaksa uskoa että vika olisi rikastimessa taikka sen vaijerissa, sillä käynti muuttuu heti jos rikastimeen koskee ja silloin menee seos paksulle.
Ilmoittelen sitten mikä oli tuomio.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
erik.loka kirjoitti:Noniin vajaa tonni vasta mittarissa, niin pari onkelmaa näköpiirissä.
1. Töötti ei toimi.
Syy: piirilevyssä oleva kontaktipinta hapettunut kokonaa pois. (uusi tilattu TAKUU)
2.Variaattori nykii, eli hitaasti ryömien n.1-3km/h esim. liikennevaloihin tultaessa alkaa kolahtelemaan ja nykimään/hyppimään.(pahentunut kilometrien lisääntyessä)
Syy: En kuitenkaan usko, että hihna olisi palanut kun ei tolla ole edes metässä ryvetty saati oltu jumissa... elikkä katukäytössä ollu.
Eli eihän tolla ajais mettässä hiljaa pirukaan.
Pitää huomenna käydä näyttämässä pajalla.
Vika 1 Korjaus: Kolvilla tinattu uusi kontakti pinta.OK
Vika 2 Korjaus: Uusi varin hihna ja vika lähes poistui, mutta nyt 250km myöhemmin alkaa nypytys palaamaan saas nährä kuin käy???
Mittariston monitoimi kytkin toimii ja toisinaan ei esim. Yrittää vaihtaa tripiltä RPM:mmälle niin nollaa tripin tms. ja nappia saa painella kun heikkopäinen ja silti ei tahdo mitn logiikkaa löytyä. Tiedä sitten onko vika käyttäjässä vai koneessa.
Mittariston vika löydetty ja korjattu, eli napin alla on pieni magneetti joka oli irronut sen sitten locktitellä täräytin kiinni (kuinka monta "asennus puolta" magneetissa on) niimpä väärinpäinhän se meni ensin, mutta nyt toimii kuin ajatus.
Ihminen on kuin leipäpussi, sulkijasta näkee koska vanhenee.
mh kirjoitti:tänään lakkas vilkut totaalisesti toimimasta, ei pelitä normi kytkimestä eikä myöskään hätävilkut.
tänään en jaksanut ruveta vianhakuun kun ulkona tulee vettä/räntää. eiköhän vika löydy sulakkeesta tai releestä. raportoin kun olen viisaampi.
toki jos jollakulla ollu vastaava vika niin vinkkejä saa antaa.
do diin
oli vilkku kytkin imaissut vettä sisuksiin ja hapettunut. samalla oli vissiin vetässyt oikoseen ja oli kyrväyttänyt releen. uusi kytkin ja rele paikoilleeen ja taas homma rokkaa.
on toi canan vilkku kytkin kyllä melko surkuhupaisa esitys sisuskaluja myöten, ei minkäänlaista tiivistystä koko systeemissä. täytyypi vissiin laittaa kunnolla vaseliinia sisään ja tiivistellä jollain massalla.