Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
erik.loka
6WD
Viestit: 299
Liittynyt: 03 Maalis 2006 20:37
Mönkijä:: ex BRP 1000XT ja ex DS
Paikkakunta: Kuggisby/Hollola

Viesti Kirjoittaja erik.loka »

Noniin vajaa tonni vasta mittarissa, niin pari onkelmaa näköpiirissä.

1. Töötti ei toimi.
Syy: piirilevyssä oleva kontaktipinta hapettunut kokonaa pois. (uusi tilattu TAKUU)

2.Variaattori nykii, eli hitaasti ryömien n.1-3km/h esim. liikennevaloihin tultaessa alkaa kolahtelemaan ja nykimään/hyppimään.(pahentunut kilometrien lisääntyessä) :cry:
Syy: :?: En kuitenkaan usko, että hihna olisi palanut kun ei tolla ole edes metässä ryvetty saati oltu jumissa... elikkä katukäytössä ollu.

Pitää huomenna käydä näyttämässä pajalla.
Ihminen on kuin leipäpussi, sulkijasta näkee koska vanhenee.
TRX
6WD
Viestit: 714
Liittynyt: 04 Touko 2006 10:44
Mönkijä:: Honda TRX 500 T3
Paikkakunta: Lääneharju Vald, Estonia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TRX »

22 tuntia ja lähdin vappupäiivän aamuna ajamaan muutaman kuorman puuta, tyhjäkäynti katosi kaksi kertaa.
Kun koneen sammutti niin sitten taas pelasi normalisti.
Mystistä.
Ja huomenna aamulla lähdetään maille vieraille ja päivän aikana tullee ajettua 200 km mutta toivotaan että häiriö oli tilapäinen.
Niksutin@
3WD
Viestit: 73
Liittynyt: 23 Loka 2005 15:08
Paikkakunta: Parikkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niksutin@ »

Heti uutukainen näyttää vastamerkkiä :roll:
On ollut Bomban tehtaalla töissä rähmäkäpälä asentaja , tai joku robootti asentanut o-renkaan huolimattomasti..
http://kuvablogi.com/blog/4590/8/

Seurasin ostoksestani hienoa öljyvuotoa joka paikantui 4x4 kytkentäholkin laippaan. holkin ja moottorin välissä on vain o-rengas, mutta asennusvaiheessa oli rengas ollut huonosti paikallaan ja osa renkaasta oli leikkaantunut pois asennuksen aikana.. :wink:
Pienellä purkamisella ja uuden o-renkaan sekä tiivisteliiman laittamisella sain vuodon kuriin :lol:
Tämä olisi ollut takuun alainen homma, mutta kun laitteeni on vm-05 ja viettänyt autotallissa melkein 3 vuotta niin en kehdannut asiasta takuuhuoltoa vaivata, kun se onnistui itseltäkin noin 1 tunnissa.. ja tuo keula oli muutenkin tarkoitus purkaa typistämistä varten.
Outlander 400 HO, Jeep Grand Cherokee Limited
mh
6WD
Viestit: 292
Liittynyt: 18 Loka 2007 17:04
Mönkijä:: 800 rene TL, DS450 TL
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mh »

tänään lakkas vilkut totaalisesti toimimasta, ei pelitä normi kytkimestä eikä myöskään hätävilkut.

tänään en jaksanut ruveta vianhakuun kun ulkona tulee vettä/räntää. eiköhän vika löydy sulakkeesta tai releestä. raportoin kun olen viisaampi.

toki jos jollakulla ollu vastaava vika niin vinkkejä saa antaa.
pistetäämpä hösseliksi.
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Outlander 400, -08
Vika: käyntihäiriö

Tyhjäkäynnillä välillä korkeat kierrokset, välillä taas lyö "jokatoisella", nakuttaa ja savuttaa kuin taivaanvanha nokivasara.
Huollon selvitys asiasta, vettä kaasarissa, laskee tyhjennysruuvista menovedet pihalle niin vika korjaantuu. Eivät korjanneet huollossa, väittivät että ajettu liian syvälle.. Kumma kyllä ei ole hörpännyt variaattoriin tai muuta..
Tulppa nokeentuu todella nopeasti mustaksi ja hajoaa pienen ajon jälkeen.

Luultavasti seos on äärettömän rikkaalla, mutta miksi? Ilma-polttoaine seosruuvi päässyt pyörimään auki, en jaksa uskoa.

Ongelma on vielä päällä, huomenna huoltoliikkeeseen. Vinkit ja neuvot olisi kyllä kiva kuulla..
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Epäilyni kohdistuu rikastimeen, joka ei sulkeudu, vaan antaa liian rikkaan seoksen. Tarkistuksen kohteet: rikastinvaijeri ja rikastimen mekaniikka.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ei se miten syvällä vaan kuinka paljon kaasari/ilmanputsari joutuu tekemisiin veden kanssa. Vaikka variaattori ei vielä haukkaakkaan vettä niin kaasari on jo veden alla, varsinkin jos on vauhtia niin vesi roiskuu niihinkin paikkoihin mitkä on selkeästi veden pinnan yläpuolella kuten täältä bongattavista kuvista huomaa :wink:

AT¨C:n mainitseman ryypyn lisäksi kannattaisi ehkä irroittaa kaasari, purkaa ja puhdistaa se samalla reissulla, jospa se siitä alkaisi pelittämään :D
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Ens keskiviikkona laite pajalle, pohtivat siellä.
En jaksa uskoa että vika olisi rikastimessa taikka sen vaijerissa, sillä käynti muuttuu heti jos rikastimeen koskee ja silloin menee seos paksulle.

Ilmoittelen sitten mikä oli tuomio.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
Timohama
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 18 Helmi 2008 17:51
Paikkakunta: Viitasaari

Viesti Kirjoittaja Timohama »

Renestä meni vaihdelaatikko... :partyman:
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Menikö hypyssä vai miten kirstu korkkasi?
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
erik.loka
6WD
Viestit: 299
Liittynyt: 03 Maalis 2006 20:37
Mönkijä:: ex BRP 1000XT ja ex DS
Paikkakunta: Kuggisby/Hollola

Viesti Kirjoittaja erik.loka »

erik.loka kirjoitti:Noniin vajaa tonni vasta mittarissa, niin pari onkelmaa näköpiirissä.

1. Töötti ei toimi.
Syy: piirilevyssä oleva kontaktipinta hapettunut kokonaa pois. (uusi tilattu TAKUU)

2.Variaattori nykii, eli hitaasti ryömien n.1-3km/h esim. liikennevaloihin tultaessa alkaa kolahtelemaan ja nykimään/hyppimään.(pahentunut kilometrien lisääntyessä) :cry:
Syy: :?: En kuitenkaan usko, että hihna olisi palanut kun ei tolla ole edes metässä ryvetty saati oltu jumissa... elikkä katukäytössä ollu.
Eli eihän tolla ajais mettässä hiljaa pirukaan.

Pitää huomenna käydä näyttämässä pajalla.
Vika 1 Korjaus: Kolvilla tinattu uusi kontakti pinta.OK
Vika 2 Korjaus: Uusi varin hihna ja vika lähes poistui, mutta nyt 250km myöhemmin alkaa nypytys palaamaan saas nährä kuin käy???

Mittariston monitoimi kytkin toimii ja toisinaan ei esim. Yrittää vaihtaa tripiltä RPM:mmälle niin nollaa tripin tms. ja nappia saa painella kun heikkopäinen ja silti ei tahdo mitn logiikkaa löytyä. Tiedä sitten onko vika käyttäjässä vai koneessa.

Mittariston vika löydetty ja korjattu, eli napin alla on pieni magneetti joka oli irronut sen sitten locktitellä täräytin kiinni (kuinka monta "asennus puolta" magneetissa on) niimpä väärinpäinhän se meni ensin, mutta nyt toimii kuin ajatus. :D
Ihminen on kuin leipäpussi, sulkijasta näkee koska vanhenee.
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Aikaisemmin mainitsemani käyntihäiriöt korjattu huoltoliikkeen toimesta. Käy kuin unelma ja kulkee kuin pieni eläin.


Nyt huollettuna ja hoidettuna, halvalla lähtee :cry:
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Selvisikö miksi peli ei käynyt kunnolla?
Kylätason mönkijäkuski
mh
6WD
Viestit: 292
Liittynyt: 18 Loka 2007 17:04
Mönkijä:: 800 rene TL, DS450 TL
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mh »

mh kirjoitti:tänään lakkas vilkut totaalisesti toimimasta, ei pelitä normi kytkimestä eikä myöskään hätävilkut.

tänään en jaksanut ruveta vianhakuun kun ulkona tulee vettä/räntää. eiköhän vika löydy sulakkeesta tai releestä. raportoin kun olen viisaampi.

toki jos jollakulla ollu vastaava vika niin vinkkejä saa antaa.
do diin

oli vilkku kytkin imaissut vettä sisuksiin ja hapettunut. samalla oli vissiin vetässyt oikoseen ja oli kyrväyttänyt releen. uusi kytkin ja rele paikoilleeen ja taas homma rokkaa.

on toi canan vilkku kytkin kyllä melko surkuhupaisa esitys sisuskaluja myöten, ei minkäänlaista tiivistystä koko systeemissä. täytyypi vissiin laittaa kunnolla vaseliinia sisään ja tiivistellä jollain massalla.
pistetäämpä hösseliksi.
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Koheltaja kirjoitti:Selvisikö miksi peli ei käynyt kunnolla?
Juu tuli selväksi. Hörppi ilmaa jostakin kaasarin jälkeen..
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
Vastaa Viestiin