Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
sami1119
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Syys 2007 22:09
Mönkijä:: Polaris

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sami1119 »

Moro. Can-am outlander 400 2010 perästä kuuluu räikkämäinen naputus kun päästää kaasusta hiljaisilla nopeuksilla etenkin kylmänä.
Joillakin ilmeisesti ollu samaa (ominaisuutta) huollossa sanottiin että kovaa ajoa vaan mutta vähän ihmetyttää?!
Mittarissa 2650 km/110h ja hyvin näin muuten toimii kaikki.
reptile
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Heinä 2012 13:19
Mönkijä:: Can-am Outlander XT

Ongelmia Can-am Outlander XT 07!

Viesti Kirjoittaja reptile »

Mönkijä kuumenee liikaa ja high temperature valo syttyy päälle lyhyenkin ajon jälkeen vaikka jäähdytysnestettä on.
Mönkijä ajettu n.3000km.

Mistä moinen voi johtua?
:roll:


Syy löytyi!!
astalo
6WD
Viestit: 392
Liittynyt: 05 Loka 2011 19:23
Mönkijä:: -11 sporttimanne 400 h.o
Paikkakunta: Kajaani

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja astalo »

hyvä, äläkä vaan kerro sitä julkisesti mikä oli vialla siitähän saattaisi olla jollekin apua.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Ongelmia Can-am Outlander XT 07!

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

reptile kirjoitti:Mönkijä kuumenee liikaa ja high temperature valo syttyy päälle lyhyenkin ajon jälkeen vaikka jäähdytysnestettä on.
Mönkijä ajettu n.3000km.

Mistä moinen voi johtua?
:roll:


Syy löytyi!!
Ja ihan keskustelupalstan hengessä olisi hyvä, että syy kerrotaan kaikille. Kiiiiitoooos !!!
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
otto13
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
Mönkijä:: xmr 650
Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja otto13 »

Joo no syyläri tietenki turvonnu, ei liene uus uutine. :(
reptile
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Heinä 2012 13:19
Mönkijä:: Can-am Outlander XT

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja reptile »

No ottohan sen sanoi syyläri turvonnut. Ei muutaku uutta syyläriä hommaahan!
Jerry Cotton
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 05 Elo 2011 22:26
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 XT ´11
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jerry Cotton »

Jerry Cotton kirjoitti:
releeioopakollinen kirjoitti:Muutamille tutuille on tullu jo huoltoon kuttuja tuon tehostajan jumiutumisen vuoksi.Koskee maailmanlaajusesti kaikkia -10-11vuosimallisia outlandereita sekä renegadea eli mexikossa kasattuja vehkeitä.Kirjeessä on kehotettu lopettamaan käyttö ja sopimaan aika can-am huollon kanssa.BRB kotisivuilta ei löydy halaistua sanaa koko kamppanjasta, aika härskiä toimintaa...
Onkos näitä kutsuja tullut kellekään?
Upataas kysymystä, kun edellisellä kerralla kukaan ei vastannut.
Avatar
SETMA
Tracks
Viestit: 1249
Liittynyt: 15 Tammi 2010 07:10
Mönkijä:: ?
Paikkakunta: ympyrä

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja SETMA »

Ei tuo koske kaikkia vaan tietyillä valmistenumeroilla olevia joihin asennettu mahdollisesti viallinen tehostin.Eli ollos huoleton jos kutsua ei ole tullut eikä huollon yhteydessä ole asiasta mainittu.
Haminan seudun mönkijät ry
Jerry Cotton
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 05 Elo 2011 22:26
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 XT ´11
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jerry Cotton »

SETMA kirjoitti:Ei tuo koske kaikkia vaan tietyillä valmistenumeroilla olevia joihin asennettu mahdollisesti viallinen tehostin.Eli ollos huoleton jos kutsua ei ole tullut eikä huollon yhteydessä ole asiasta mainittu.
Selkis, kiitos :)
reptile
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Heinä 2012 13:19
Mönkijä:: Can-am Outlander XT

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja reptile »

syyläri mennyt rikki can-am outander 07:sta ja uusi syyläri tulossa onko kuinka iso homma vaihtaa se ja mikä voi mennä vikaan tämmöiseltä joka ei kovin paljon ole ruuvaillut.. Kannattaako suosiolla viedä korjaamolla ja huollon yhteydessä vaihdattaa? Purkamistahan siinä on riittävästi mutta sen toimiminen sen jälkeen arveluttaa. :roll:
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Kyllä melkein ite vaihtaisin, on meinaan pelkästään ruuvailua.

Pari juttua kannattaa kuitenkin muistaa, vesipumpun alimmaisen pultin aukaisulla tulee nesteet ulos. Pumppu löytyy alavesiletkun juuresta moottorin kyljestä.
Uuden nesteen täytössä pitää nestetila ilmata, ilmausruuveja on kaksi. Ne löytyy ylävesiletkujen vierestä ykkös ja kakkos kansien päältä kasimillinen lenkki passaa niihin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Jerry Cotton kirjoitti:
Jerry Cotton kirjoitti:
releeioopakollinen kirjoitti:Muutamille tutuille on tullu jo huoltoon kuttuja tuon tehostajan jumiutumisen vuoksi.Koskee maailmanlaajusesti kaikkia -10-11vuosimallisia outlandereita sekä renegadea eli mexikossa kasattuja vehkeitä.Kirjeessä on kehotettu lopettamaan käyttö ja sopimaan aika can-am huollon kanssa.BRB kotisivuilta ei löydy halaistua sanaa koko kamppanjasta, aika härskiä toimintaa...
Onkos näitä kutsuja tullut kellekään?
Upataas kysymystä, kun edellisellä kerralla kukaan ei vastannut.

Juu, ei tuolta Suomen brp sivuilta aina kaikkea löydy....valitettavasti. Jenkkien sivuilta löytyy ongelma/takaisinkutsulista : http://www.canamoffroad.com/owner-cente ... formations . Tuolta löytyy ainakin kaksi eri ongelmaa tuohon DPS ohjaustehostimeen liittyen.
reptile
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Heinä 2012 13:19
Mönkijä:: Can-am Outlander XT

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja reptile »

poke kirjoitti:Kyllä melkein ite vaihtaisin, on meinaan pelkästään ruuvailua.

Pari juttua kannattaa kuitenkin muistaa, vesipumpun alimmaisen pultin aukaisulla tulee nesteet ulos. Pumppu löytyy alavesiletkun juuresta moottorin kyljestä.
Uuden nesteen täytössä pitää nestetila ilmata, ilmausruuveja on kaksi. Ne löytyy ylävesiletkujen vierestä ykkös ja kakkos kansien päältä kasimillinen lenkki passaa niihin.

kiitos paljon! :)
Avatar
soulost
6WD
Viestit: 416
Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja soulost »

sami1119 kirjoitti:Moro. Can-am outlander 400 2010 perästä kuuluu räikkämäinen naputus kun päästää kaasusta hiljaisilla nopeuksilla etenkin kylmänä.
Joillakin ilmeisesti ollu samaa (ominaisuutta) huollossa sanottiin että kovaa ajoa vaan mutta vähän ihmetyttää?!
Mittarissa 2650 km/110h ja hyvin näin muuten toimii kaikki.
Mulla 2011 ja pitää kans kaasua höllätessä ajoittain semmosen metallisen nakutuksen - ihan ku olis vetarissa väljää. Huollosta kuitenkin sanovat, että nakutus ei menoa haittaa ja etiäppäin...
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400

http://www.youtube.com/jabe84

Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
Avatar
pommipoika
Tracks
Viestit: 2708
Liittynyt: 15 Maalis 2009 10:38
Mönkijä:: Can-am 500 max T3
Paikkakunta: muurame

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pommipoika »

joo kiitos ja anteeksi jo valmiiksi, ei taida kuulua tänne mutta kaveria jeesin, joten kysyn sitten tässä: mistä voisi löytää 500 outin takaperän kuoret?
Can-am 500 G2 max STD traktori -13
Honda trx 90 -01
Ex. Yamaha yfm Raptor 250r SE -09
R.I.P. Yamaha 700 Karhu traktori -10 *lunariin*
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
"Well there's your problem" -Adam Savage
Vastaa Viestiin