Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ATC »

poke kirjoitti:Se on pääasia että vika paikallistui ja meno jatkuu. :)
Ja se puusilimä katteleekin täältäkäsin :oops: :lol:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Transalp
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 25 Tammi 2011 02:06
Mönkijä:: Outlander 500XT "10

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Transalp »

Outti 500XT "10 näyttää "check engine" merkkivaloa ja tekstiä, mutta pelaa moitteetta. Öljyä ja jäähdytysnestettä on. Onko ideoita, mikä tuon aiheuttaa? Pitänee käydä merkkihuollossa luettamassa vikaakoodit ja kuittailla pois? Maalaisjärjellä tuntuis, että mistään vakavasta ei ole kyse, kun toimii ihan oikein.
Matti K.
3WD
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Syys 2011 12:42
Mönkijä:: Can Am

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Matti K. »

Jaa,a voihan se olla mitä vain mutta oma härpätin moitti samaa kun oli akku huonona, vaikka lähti käyntiin nii jossain vaiheessa ajelua moinen teksti oli näkösällä...
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Toi akku homma tuli täälläkin mieleen...ootko kovasti vinssaillu?...lumitöitä puskulevyllä?

Aktiiviset vikakoodit voi katsoa itsekin ja ohjeet miten tuo katottiin löytyy jostain täältä Can am osiosta, nyt en vain muista mistä......

Korjaamokirjakin multa löytyy josta nuo ohjeet voin tarvittaessa katsoa tänään myöhemmin kun kerkiän mutta jotenkin se meni että virta-avain tiettyyn asentoon + mittarinappia painaen ja valoja piti välkytellä....mutta tarkemmin en tosiaan nyt muista. Ja kaikkia vikakoodeja tuo ei näytä, mutta nuo aktiiviset.
Transalp
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 25 Tammi 2011 02:06
Mönkijä:: Outlander 500XT "10

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Transalp »

Lumitöitä pekästään viimeaikoina, eli vinssiä eteen-takse kokoajan. Hyvin kyllä starttaa käyntiin, ettei akku ainakaan aivan sökö ole. Kahteleppa tosiaan ohjeet vikakoodin lukuun, nin olen kiitollinen. Ei kiirettä, tältä erää mönkkäri saa levähtää tallissa ja keskitytään vuoden vaihtamiseen :)
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Katoin nyt sitten kirjasta kuitenkin:

1. Käännä virta-avain asentoon valot päällä
2. Painele mittarin valintanapista kohtaan Engine hours, moottorin kokonaistunnit
3. Paina ja pidä pohjassa mittarin valintanappia
4. NOPEASTI!!! vähintään kolme kertaa käytät valokytkintä lyhyet-pitkät edes takaisin 2 sekunnin sisällä.

Tässä kohtaa pitäis mittariin tulla jokin aktiivinen vikakoodi P-xxxx tai teksti No actice fault codes.


Jos jotain koodia saat esille niin laita tänne näkyville ni kurkkaan listasta mitä löytyy.
Transalp
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 25 Tammi 2011 02:06
Mönkijä:: Outlander 500XT "10

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Transalp »

Fault 1
P-1202
JTL76
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Maalis 2010 19:49

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JTL76 »

Oliko siihen lämpöilyyn mitään ajatusta kellään?
Änkkäri on solahtanu makkaralle alapuolelta , joten tosi kuumana käy...
Avatar
Pedari
6WD
Viestit: 447
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:00
Mönkijä:: Can Am Outlander 400 EFI 2010

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pedari »

cotcot kirjoitti:Katoin nyt sitten kirjasta kuitenkin:

1. Käännä virta-avain asentoon valot päällä
2. Painele mittarin valintanapista kohtaan Engine hours, moottorin kokonaistunnit
3. Paina ja pidä pohjassa mittarin valintanappia
4. NOPEASTI!!! vähintään kolme kertaa käytät valokytkintä lyhyet-pitkät edes takaisin 2 sekunnin sisällä.

Tässä kohtaa pitäis mittariin tulla jokin aktiivinen vikakoodi P-xxxx tai teksti No actice fault codes.


Jos jotain koodia saat esille niin laita tänne näkyville ni kurkkaan listasta mitä löytyy.
Pitäiskö tän toimia joka Canasessa? Itse en saa mittaristoon mitään vikakooditekstiä näkyviin kun teen tuon ohjeen mukaan...olen kokeillut vaikka kuinka monta kertaa. Ilmeisesti ei vikakoodeja ole, muttei tule kyllä tuota No active fault codes-tekstiäkään. Mulla on siis Can Am Outlander 400, 2010 malli.
JTL76
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Maalis 2010 19:49

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JTL76 »

Toimia pitäs siinä koneessa juuri noin
Avatar
Pedari
6WD
Viestit: 447
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:00
Mönkijä:: Can Am Outlander 400 EFI 2010

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pedari »

JTL76 kirjoitti:Toimia pitäs siinä koneessa juuri noin
Ei vaan toimi, tai sit mä en vaan osaa tehdä ohjeiden mukaan.

Nyt onnistu!
Se valojen edes takas rämpyttely pitääkin tehdä sen 2 sekunnin sisällä, jos rämpyttely jatkuu yhtään yli 2 sekkaa, mitään ei tapahdu.
Teksti tuli suomeksi; ei aktiivisia vikakoodeja.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Kyllä tuo pitäis toimia, itellä on sama kone ja toimii. Mihin yleensä on kompastunut niin on tuo valokytkimen nopea käyttö, joka pitää siis tehdä todella nopeasti! Ja yks mihin joskus törmäsin niin oli jollain trippitunnit, pitää tosiaan olla moottorin kokonais tunnit, engine hours.

Kyllä tuo tosiaan pitää toimia, ainakin omassa koneessa toimii, veikan -11 500 outti ja kavereiden koneissa on toiminu mm. Outti 800 -09.


Nyt just en ole kotona joten tuon vikakoodin katon vähän myöhemmin.
Viimeksi muokannut cotcot, 31 Joulu 2012 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Hetken mietin että viittiikö näitä vikakoodeja näin uuden vuoden aattona alkaa enempää ihmettelemään, ettei mahdollisesti mene ilta pilalle, mutta tuossa tuo ny kuitenkin olis:

Vikakoodi P-1202:

Kuvaus:
-Öljypainekytkin kiinni, eli ilmeisesti ei aukea niinkuin pitäis..?

Syy:
-Moottoriöljyn määrä liian vähäinen
-Moottorin vuoto
-Öljypumppu viallinen
-Viallinen anturi/sensori
-Virtapiirin johdotus viallinen, oikosulussa
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Modesetä voisi laittaa nämät omakseen nähtäväksi. :wink:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... TwdX445SSY

P0106 Air pressure sensor voltage out of range.
P0107 Air pressure sensor voltage too low.
P0108 Air pressure sensor voltage too high.
P0111 Air temperature sensor functional problem.
P0112 Air temperature sensor voltage too low.
P0113 Air temperature sensor voltage too high.
P0116 Engine temperature sensor functional problem.
P0117 Engine temperature sensor voltage too low.
P0118 Engine temperature sensor voltage too high.
P0122 Throttle position sensor voltage too low.
P0123 Throttle position sensor voltage too high
P0231 Fuel pump open circuit or shorted to ground.
P0232 Fuel pump shorted to battery.
P0261 Cylinder #1 injector open circuit or shorted to ground.
P0262 Cylinder #1 injector shorted to battery.
P0264 Cylinder #2 injector open circuit or shorted to ground.
P0265 Cylinder #2 injector shorted to battery.
P0336 High engine RPM detected.
P0337 No cranshaft signal detected.
P0339 Cranshaft signal fault.
P0334 Cam phase sensor signal missing.
P0351 No ignition output stage Cylinder #1.
P0352 No ignition output stage Cylinder #2.
P0480 Engine fan short-circuit to battery.
P0480 Engine fan short-circuit to ground or open.
P0505 Idle air control valve output stage cutoff memory difference.
P0505 Idle air control valve output stage fault.
P0513 Incorrect DESS key.
P0520 Oil pressure switch functional problem.
P0562 Battery voltage too low.
P0563 Battery voltage too high.
P0600 CAN bus off.
P0600 CAN ID 514 missing.
P0601 Throttle position sensor adaptation failure.
P0601 Module call monitoring.
P0602 ECM not coded.
P0604 RAM fault.
P0605 EEPROM fault.
P0605 EEPROM checksum fault.
P0605 Coding ID checksum fault.
P0605 Coding checksum fault.
P0605 Programming checksum fault.
P0608 Sensor's power supply voltage too low.
P0608 Sensor's power supply voltage too high.
P0616 Starter relay open circuit or shorted to ground.
P0617 Starter relay shorted to battery.
P0705 Transmission range sensor circuit malfunction (PRNHL).
P1102 Throttle position sensor adaptation failure.
P1104 Throttle position sensor adaptation failure.
P1116 High temp.
P1148 Saftey fuel cut off detected.
P1202 Oil pressure switch still closed.
P1203 Oil pressure switch leakage.
P1520 Low oil.
P1655 DESS line shorted to battery.
P1656 DESS line shorted to ground.
P1675 Relay 2 shorted to battery.
P1676 Relay 2 open circuit or shorted to ground.
P1683 CAN RAM fault.
P2119 ECU wrong.
Viimeksi muokannut poke, 31 Joulu 2012 20:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Ja tuon öljypainekytkimen pystyy tarkistamaan mittaamalla yleismittarilla. Ohjeet ja paljon muutakin löytyypi korjaamokirjasta:

Tuollainen ja muitakin löytyy tuolta Can am keskustelut: Korjaamokäsikirja Can-Amiin

07-11 Can-Am ATV

https://docs.google.com/open?id=0BxTEjK ... HhrU0YwaTA
Vastaa Viestiin