CVTech

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Noniin eli aikani möhkälettä tutkittuani ja kokeiltuani nimimerkki "vesa ei tajuu" tuli taas. Etsin hain ja kaivoin mutta tietoa ei näkynyt. Eli voisko joku asiantuntija laittaa et mitä tapahtuu cvtechissä ku vaihtelee painoja ja mitä kun jousia. Ja mitä jos keventää ja päinvastoin ja mitä jos tiukempaa kousta ja mitä löysemmällä..... Kiitti etukäteen
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
jippo1
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 02 Huhti 2008 11:49
Mönkijä:: Can-Am Renegade X 2009
Paikkakunta: Espoo/Helsinki

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja jippo1 »

Noniin, eli
Laittamalla vahvemman jousen nousee kytkeytymiskierrokset.
Lisäämällä painoihin painoa saat huippukierrokset laskemaan ja kytkin puristaa hihnaa kovempaa. Painot siis lisää keskipakoisvoimaa joka tavallaan kumoaa jousen aiheuttamaa vastavoimaa.

AJATUKSEN TASOLLA mahdollisimman löysä jousi etuvariaattorissa on optimaallisin ratkaisu tehon puolesta ja takalautasella säädettäisiin hihnan kohtaa lautasella. Koska hihna ei kuitenkaan kestä kaikkea niin tämä ei ole mahdollista vaan joudumme käyttämään etuvariaattorissakin jäykkää jousta, jos haluamme kytkeytymiskierrokset ylös.
Mönkijöiden varaosat ja varusteet myy http://www.monkijavarikko.fi
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Tämä selventi asiaa kiitos. Eli siis pikkasen kevyempäänpainoa kehiin.. Mitkähän tuolla on vakiona? 650 outin cvtech
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
smf-racing
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
Paikkakunta: E-P

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja smf-racing »

smf-racing
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
Paikkakunta: E-P

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja smf-racing »

https://issuu.com/cvtech_aab/docs/cvtec ... e-2013/281
Tuolta löytää osanumerot jousille ja painoille.
Tuolta saa todennäköisesti tilattua:
http://www.teolehtimaki.fi/files/Suomi%202016.pdf
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Tänks. Tutkin asiaa
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

No nyt oon ettiny,kattellu,lueskellu ja kuunnellu sekä kirjoitellu tästä "ongelmasta". Eli hihna vinkuu liikkeelle lähtiessä. Onko siis painon lisääminen ratkaisu? Faktoja: koneena 650HO outti 2007. Cvtech kytkin mallia 650vakio (ei tullu konfattua vaikka ilmoitettu specsit tilattaessa), 27x9/11-14 swamplitet. Orkkis remmi uusi. Mitkä painot tai mitä tehdä. Ei savua mut haiskahtaa...
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
smf-racing
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
Paikkakunta: E-P

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja smf-racing »

1. Testaa pitävällä alustalla, L-vaihteella, Kytkentä- ja WOT-kierrokset.
2. Mikäli WOT yli 7400rpm, lisää painoa.
3. Mikäli WOT alle 7200rpm, vähennä painoa.
4. Hommaa maverikin hihna.
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Näinhän se on tehtävä. Harmi vaa ku uudennostaa ja ei toimi tilatulla tavalla. Ja sit pitää ostaa uusia osia. Mistäs näitä painoja saa? Mönkijävarikolta joo mut onko muita?
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 13:28

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja jermu »

Saminiki kirjoitti:Noniin, tänää käyty jäällä ja uusia arvoja. Kytkentä siinä noin 2000. Wot-h ja -l molemmat 7450 eikä nouse tai laske. Eli hyppää sinne huippuu ja pysyy siinä. Jotenki tuntuu et sais enempi ottaa ku ei oikein jaksa. Huiput putos ja on nyt noin 100km/h entisen 117km/h sijaan. Hihna päästää vielä pienen pienen vinkasun.
Melekeen lisäisin painoa tuohon... Tuntus notta liian vähän painoa ko ei jaksa vaihtaa välitystä isommalle, jotta huippu noppeudet pysyy..

painon lisäys vaikuttaa käsittääkseni cvteckissä osaltaan myös kytkeytymiskierroksiinki.


Mutta tosiaan variaattori on aina kompromissi... tai sitten tehdään jotakin jonkun toisen ominaisuuden ehdoilla...

Eli jos haluat nopean ylösvaihdon ja matalat ruisinkikierrokset niin samaan pakettiin ei oikeen saa hyvää muta kytkintä joka pitää välitykset sopivana kun vastetta on paljon... Tee säädöt sen mukaan kuinka ajat... Esim jos mudassa ajat niin shift out kierrokset saa olla noin 100rpm yli parhaan tehon, koska silloin renkaiden kova vaste kompensoi tuon suossa ja ollaan sweetspotissa.

Vinkasu voipi osaltaan johtua myös siitä, että canamin kakkonen ei ehi vaihtamaan isompaa tarpeeksi nopeasti.. Eli on tilanne jossa ykkösessä remmi on akselia vasten (tällöin myös remmin pitoala on pienimmillään) ja kun laitetaan reilusti kaasua niin hihna luistaa koska kakkonen ei vaihda isommalle... eli voimaa on lujasti ja hihnan pitopintaa vähän = luisto...

Onhan kakonen kunnossa/huollettu ja helixi ehjä?

ite kokkeilisin lisätä punttia ensin ennen ku rupeisin jousien kanssa pelaamaan... Mutta mistäähän mie en maallikkona tiiä :biggrin:

Epäselväksi vielä jäi, että eikö todella jaksa lyhyellä puolella vetää rajottajalle? Sen ymmärrän jotta huiput laskee, jos kakkonen ei vahda välitystä isommalle... mutta tällöin tulisi koneen kiertää kyllä ilosesti rajottajalle varsinki lyhyellä puolen, koska välitys on lyhempi...
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Joo siis ei mee rajottajalle kummallakaan. Tänää kokeilin toita kiihdyttelya kun oli asfalttia näkyvissä. Eli wot H on 7350 ja pienellä suunnillee sama. Nä miis testattu 4wd päällä. Minkäslaista heliksiä kannattas kattella jos uusis iha vaa varmuuden vuoks? Ja minkälaista jousta suosittelisitte?
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
meura
6WD
Viestit: 294
Liittynyt: 03 Marras 2014 22:11
Mönkijä:: Rekku -08 500 Tl
Paikkakunta: Oulu

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja meura »

500ccm koneen helix on suora. Huomasin eron kun ostin 800ccm kytkimen.

Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 13:28

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja jermu »

Hep, millanen snorkkeli sulla on? Mikä halkasija?

Loppuuko sulla koneelta ilma ja sitä myöten voima yläkierroksilla? Mietin vaan ko lyhkäsellä puolella ei jaksa rajottajalle? Putsarin koppa auki ja testiä...

Piirrä tussilla viivat sinne lautasiin niin näet vaihtaako se kokonaan...

Jos se voimalinja vaihtaa kokonaan ja huiput uupuu ja ei jaksa lyhkäselläkään rajottajalle niin voisko olla että ahistas...
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Snorkkeli halkasijaltaa 67mm tai jotain ja varin snorkkelit 55mm. Jotennii aattelin et cvtechi vaikutti ku vakio kytkinellä jakso ottaa rajoittimeen asti.
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
smf-racing
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
Paikkakunta: E-P

Re: CVTech

Viesti Kirjoittaja smf-racing »

Eikö ota tuossa WOT-kiihdytyksessä, L-vaihteella rajoittajalle? Huiput joku 80 km/h.
Vastaa Viestiin