Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Deippa
6WD
Viestit: 407
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Juu aattelinkin jos joku muukin kommentois asiaa...
JTL76
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Maalis 2010 19:49

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JTL76 »

Crys kirjoitti:
migu250 kirjoitti:22
Ok, mutta kun ongelma on että rutina kuuluu molempiin suuntiin, niin eikös tuon tangon pidentäminen/lyhentäminen paranna toista ja huononna toista?

Pahoittelut jos on uuno-kysymys. On nääs uuno-kysyjä.
Ei kysymys uuno ole ,vastaus voi olla...
Ongelmahan on se , että alas vaihdettaessa tod.näk. menee "vajaana" pääle ja ylös "yli"
Eli ongelma sama molempiin suuntiin jos tanko väljiintyy.
Ja ongelmahan on tuttu kaikille kanojen omistajille mallista riippumatta...
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Kannattaa nuo vaihdekepin nilviäisetkin pitää rasvassa, siten minimoi nuo kulumiset.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Crys
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Joulu 2012 12:33
Mönkijä:: Can-Am DS 250
Paikkakunta: Tampere

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Crys »

JTL76 kirjoitti:
Crys kirjoitti:
migu250 kirjoitti:22
Ok, mutta kun ongelma on että rutina kuuluu molempiin suuntiin, niin eikös tuon tangon pidentäminen/lyhentäminen paranna toista ja huononna toista?

Pahoittelut jos on uuno-kysymys. On nääs uuno-kysyjä.
Ei kysymys uuno ole ,vastaus voi olla...
Ongelmahan on se , että alas vaihdettaessa tod.näk. menee "vajaana" pääle ja ylös "yli"
Eli ongelma sama molempiin suuntiin jos tanko väljiintyy.
Ja ongelmahan on tuttu kaikille kanojen omistajille mallista riippumatta...
Aa, ok. Tämähän selvensi toimintaperiaatetta. Taitaa selvitä vain kokeilemalla, että kumpaan suuntaan menee nyt yli ja kumpaan jää vajaaksi...
Crys
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Joulu 2012 12:33
Mönkijä:: Can-Am DS 250
Paikkakunta: Tampere

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Crys »

poke kirjoitti:Kannattaa nuo vaihdekepin nilviäisetkin pitää rasvassa, siten minimoi nuo kulumiset.
Ok!
realiz
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 09 Elo 2009 12:05
Mönkijä:: can-am outlander 1000xt-p t3

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja realiz »

Can-am xt500 -10 koneessa seuraavanlainen vika johon kaipaisin neuvoja.
Lämpimänä menee limp home mode päälle ja flekti ei lähde pyörimään. Lisäksi
tulee vikakoodi p0119. Lämpötila anturi vaihdettu tuloksetta. Välillä kone saattaa
toimia usean tunnin ilman että menee vikatilaan. Mistähän päästä vikaa
kannattaisi alkaa kahtelemaan?
Avatar
soulost
6WD
Viestit: 416
Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja soulost »

realiz kirjoitti:Can-am xt500 -10 koneessa seuraavanlainen vika johon kaipaisin neuvoja.
Lämpimänä menee limp home mode päälle ja flekti ei lähde pyörimään. Lisäksi
tulee vikakoodi p0119. Lämpötila anturi vaihdettu tuloksetta. Välillä kone saattaa
toimia usean tunnin ilman että menee vikatilaan. Mistähän päästä vikaa
kannattaisi alkaa kahtelemaan?
Onnea! Mulla on sama vika laitteessa. Välillä saattaa toimia pitkiäkin aikoja, kunnes taas tilttaa. Ei hirveästi ajoa haittaa, mutta ärsyttävä vika.

Tähän mennessä vaihdettu takuuseen
- ECU
- flekti
- lämpötila-anturi
ja ilmeisesti johtosarjaakin on jo osittain purettu.
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400

http://www.youtube.com/jabe84

Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
realiz
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 09 Elo 2009 12:05
Mönkijä:: can-am outlander 1000xt-p t3

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja realiz »

Vika vaan pahenee. Nyt kun laittaa virrat päälle (kylmä kone) lähtee flekti heti pyörimään ja näyttöön limp home mode. Ei myöskään meinaa lähteä käyntiin koko vehe.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Saattas flektin rele juonia, omassa aikoinaan teki nokikökköä kärkiin ja esti oikean toiminnan.
Vaihdoin isompaan ja vika katosi, nykyisin on kyllä tuo jo vakiona.

Saattaa olla jotain muutakin kun noin juonittelee.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
SETMA
Tracks
Viestit: 1249
Liittynyt: 15 Tammi 2010 07:10
Mönkijä:: ?
Paikkakunta: ympyrä

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja SETMA »

Eihän vaan niitä zurkeita zenoneita ole sotkemassa tässäkin :?:
Haminan seudun mönkijät ry
realiz
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 09 Elo 2009 12:05
Mönkijä:: can-am outlander 1000xt-p t3

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja realiz »

Releen kokeilin vaihtaa ristiin sen toisen samanlaisen kans eikä ollu vaikutusta. Xenonit otin pois käytöstä, kun sitä ihtekki epäilin vaan ei auttanu sekään.
atv mies
Tracks
Viestit: 1370
Liittynyt: 03 Marras 2010 17:49

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja atv mies »

Ettei vain ne xenonit olisi hajoittaneet ECU boksia? Olen jostain lukenut että näin olisi jollain päässyt käymään...
realiz
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 09 Elo 2009 12:05
Mönkijä:: can-am outlander 1000xt-p t3

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja realiz »

Paljokohan on eculla hintaa? Tai sitte jos sais jostain lainaan että vois testata toimiiko
Avatar
soulost
6WD
Viestit: 416
Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja soulost »

realiz kirjoitti:Paljokohan on eculla hintaa? Tai sitte jos sais jostain lainaan että vois testata toimiiko
Mulle tosiaan vaihtoivat ecun takuuseen, eikä korjannut ongelmaa. Hinta oli 900€, en tiedä oliko veroton...

Vaatii ilmeisesti kaasuläppäanturin resetoinnin vaihdon yhteydessä, eli voi olla ettei onnistu yksin kokeilla.
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400

http://www.youtube.com/jabe84

Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Avain täytyy koodata uuteen ecuun, lisäksi ecu on mallikohtainen.

Tarkistappa vielä onko kaikki maadoitukset kunnossa, flekti on ainakin maaohjattu. Voi toki olla maassa jotain, joka ei kuuluis olla, esim. juuri tuo flekti.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Vastaa Viestiin