Outlander 400-05 nokkaketju
-
- 2WD
- Viestit: 58
- Liittynyt: 30 Joulu 2010 21:13
- Mönkijä:: can-am outlander
- Paikkakunta: nurmes
Re: Outlander 400-05 nokkaketju
kannattaa ehottomasti kiristimenlaahari vaihtaa sehän se näissä juuri kuluu ketjun lisäksi, ja sitten perehtyy etukäteen mitä tiivisteitä tarvii hommata, ei kaipaa mielestäni ainakaan nokkaratasta ja alempihan ei oo vaihettavissakaan, kiristinkin pitäs mennä vanhalla jos ei ketju oo päässy laaharin läpite sitä syömään, en ole tuohon nelisatkuun ite päässy perehtymään minkälainen rakenne siinä on mut v koneiseen tämän itse tein ja veikkaanpa jotta tuohon yksisylinteriseen on meleko paljon vähätöisempi ja varsinki jos on eripuolella varia se jakopää, netistä löytyi manuaali silloin ainakin v koneisiin
-
- 3WD
- Viestit: 69
- Liittynyt: 30 Joulu 2015 12:01
- Mönkijä:: Bombardier
- Paikkakunta: Turun ja Loimaan välis
Re: Outlander 400-05 nokkaketju
Joo tossa katellu noita v koneen ohjeita ja videoita ja aika helposti pääsee tuohon kampiakseli rattaaseen.... mutta mutta kun katselee tuota omaa moottoria, niin koko moottorin kylki pitää ottaa auki, jossa kardaanit on myös kiinni. Jänskättää vaan että mitä kaikkea tulee mukana tallin lattialle, vaihdelaatikon rattaita yms. No eiköhän se ole sitten vaan itse selviteltävä, jollei tosiaan kukaan ole puolikasta moottoria itse purkanut. En oikein saanu sellaista manuaalia ladattua, missä olisi ollut ohjeet tuohon hommaan, jos sellainen joltain löytyy, ottaisin mieluusti vastaan.
-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: Outlander 400-05 nokkaketju
YV:tä laitettu ohjeesta
-
- 3WD
- Viestit: 69
- Liittynyt: 30 Joulu 2015 12:01
- Mönkijä:: Bombardier
- Paikkakunta: Turun ja Loimaan välis
Re: Outlander 400-05 nokkaketju
Mites ootte ton kiristimen laittanut, kierretäänkö ensin tuolla tapilla missä on kierteet ketju piukkaan ja sitten vasta jousi paikalleen ja tuolla tulpalla kiinni kierrettäessä jousi pänniin niin että näkyy 1-2 kierrettä kiristimestä... Vai laitetaanko tuo tappi ihan tuohon hollille ja jousi paikalleen ja tulpalla kiristetää piukkaa ja jää siihen...?
-
- 2WD
- Viestit: 58
- Liittynyt: 30 Joulu 2010 21:13
- Mönkijä:: can-am outlander
- Paikkakunta: nurmes
Re: Outlander 400-05 nokkaketju
omassani näppituntumalla kiristin ketjunkiristimen ensin ja sitten vasta jousiperään ja tulppakierretään pohjaan, näin esijännitystä jouseen jää riittävästi. mites kävi laahareitten ja ketjun vaihto tuohon?
-
- 3WD
- Viestit: 69
- Liittynyt: 30 Joulu 2015 12:01
- Mönkijä:: Bombardier
- Paikkakunta: Turun ja Loimaan välis
Re: Outlander 400-05 nokkaketju
Joo näin laitoin myös, 1-2 kierrettä tuli näkyviin, sitten laitoin jousen ja kiristin tulpalla.. sitten käytin konetta, kokeilin että toimii, avasin venttiilikopan ja katsoin kiristimen niin näky jo kolme kierrettä.. jäi vaan ajatus että liekö normaalia vai onko jo liian piukassa?
Joo aika simppeli loppujen lopuksi, älyttömän paljon pitää vaan purkaa, koko sivu poski pitää ottaa pois ja jotta sen saa pois, pitää moottoria nostaa koska jalkajarrun kiinnikkeet on hitsattu sen eteen. Ja että moottoria pystyy nostaa pitää purkaa aika paljon tavaraa pois. Kardaaneista riittää, kun ottaa reuninmaiset pultit pois, ei tarvitse kokonaan irroittaa. Kampiakselin lukitus löytyy etukardaanin kiinnityksen vierestä, 8mm pultti pois ja pidempi tilalle, mutta ensin pitää purkaa jalkajarrun työsylinteri pois edestä. Ja öljyt javedet luonnollisesti ekaksi pois, poski on liimattu, ei tiivistettä, itse laitoin loctite sinisellä. Posken takaa tulee näkyviin öljy pumpun ja vesi pumpun rattaita (muovisia?), yksi ratas tuli posken mukana, mutta on helpompi laittaa poski takas kun laittaa sen mootorin puolelle kiinni. Ostin magneeton ulosvetäjän, mutta irtosi itsellään kun ammuin mutterin auki. Kantta en irroittanut ollenkaan, koska toinen laahari oli täysin ehjä, ei jälkeäkään, ja uusi oli sama, kiristimen puoleinen oli selvästi vahvistettu, huomattavasti painavempikin, joten hieman oikaisin tässä kohtaa, kiristimen puoleinen tulee ylä kautta pois kun kiristin on kokonaan pois edestä. Osat maksoi 240e, ketju, laaharit, kiristin, venttilikopan ja kannen tiivisteet ja ulosvetäjä. Vielä on paljon kasaamista jäljellä, mutta vehkeet käy
Joo aika simppeli loppujen lopuksi, älyttömän paljon pitää vaan purkaa, koko sivu poski pitää ottaa pois ja jotta sen saa pois, pitää moottoria nostaa koska jalkajarrun kiinnikkeet on hitsattu sen eteen. Ja että moottoria pystyy nostaa pitää purkaa aika paljon tavaraa pois. Kardaaneista riittää, kun ottaa reuninmaiset pultit pois, ei tarvitse kokonaan irroittaa. Kampiakselin lukitus löytyy etukardaanin kiinnityksen vierestä, 8mm pultti pois ja pidempi tilalle, mutta ensin pitää purkaa jalkajarrun työsylinteri pois edestä. Ja öljyt javedet luonnollisesti ekaksi pois, poski on liimattu, ei tiivistettä, itse laitoin loctite sinisellä. Posken takaa tulee näkyviin öljy pumpun ja vesi pumpun rattaita (muovisia?), yksi ratas tuli posken mukana, mutta on helpompi laittaa poski takas kun laittaa sen mootorin puolelle kiinni. Ostin magneeton ulosvetäjän, mutta irtosi itsellään kun ammuin mutterin auki. Kantta en irroittanut ollenkaan, koska toinen laahari oli täysin ehjä, ei jälkeäkään, ja uusi oli sama, kiristimen puoleinen oli selvästi vahvistettu, huomattavasti painavempikin, joten hieman oikaisin tässä kohtaa, kiristimen puoleinen tulee ylä kautta pois kun kiristin on kokonaan pois edestä. Osat maksoi 240e, ketju, laaharit, kiristin, venttilikopan ja kannen tiivisteet ja ulosvetäjä. Vielä on paljon kasaamista jäljellä, mutta vehkeet käy

-
- 3WD
- Viestit: 69
- Liittynyt: 30 Joulu 2015 12:01
- Mönkijä:: Bombardier
- Paikkakunta: Turun ja Loimaan välis
Re: Outlander 400-05 nokkaketju
Ja suur kiitos Deippa:lle ohjeesta!
-
- 2WD
- Viestit: 58
- Liittynyt: 30 Joulu 2010 21:13
- Mönkijä:: can-am outlander
- Paikkakunta: nurmes
Re: Outlander 400-05 nokkaketju
kyllä se ihan sopivan kireä varmasti on jos noin olet tehnä, töitähän nämä teettää roppakaupalla jos jotain pitää korjaamaan alkaa
tosin saahan näistä moni huoltomies varman leivän kun laittamistahan näissä näkyy piisaavan ja työläitä ovat että jotakin hyvää jos tästä asiasta ehtii!

-
- Noppeli
- Viestit: 15
- Liittynyt: 08 Maalis 2018 11:20
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 400EFI
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Outlander 400-05 nokkaketju
Pitäisi kohtapuolin harkita ketjun vaihtoa omaan -09 400 EFI outtiin.
Mieli tekisi kokeilla itse, mutta sen verran on muita kiireitä että ei taida oikein ehtiä perehtymään. Onko suosituksia kohtuuhintaisesta pajasta Pirkanmaalla joka tuon voisi tehdä asianmukaisesti?
Mieli tekisi kokeilla itse, mutta sen verran on muita kiireitä että ei taida oikein ehtiä perehtymään. Onko suosituksia kohtuuhintaisesta pajasta Pirkanmaalla joka tuon voisi tehdä asianmukaisesti?
Re: Outlander 400-05 nokkaketju
Mulla olisi nyt kanssa nokkaketjun vaihto edessä. Pitäisi saada vaan terkempia ohjeita. Miten magneetto lähtee pois? Pitääkö olla joku merkki kohtainen ulosvetäjä? Miten nokkarattaan lukitus tapahtuu? Yms.
En ole vielä purkanut kuin venttiili kopan irti. Lähti nokkarattaasta joku paino irti ja tuli kopasta ulos. Eli samalla vaihdan myös ketjun yms.
Eli kyseessä siis outlander max 400cc, vm. 2007
En ole vielä purkanut kuin venttiili kopan irti. Lähti nokkarattaasta joku paino irti ja tuli kopasta ulos. Eli samalla vaihdan myös ketjun yms.
Eli kyseessä siis outlander max 400cc, vm. 2007
-
- 2WD
- Viestit: 26
- Liittynyt: 06 Heinä 2016 21:22
- Mönkijä:: CF Moto 450 -21
Re: Outlander 400-05 nokkaketju
Eikö näissä näy mitään alapään ajoitusmerkkiä siitä anturin reijästä? ei tule vastaan vaikka kuinka pyörittelee.