Mittariston huoltoilmoitus/nollaus
-
- 6WD
- Mönkijä:: 800 rene TL, DS450 TL
Re: Huoltomuistutuksen nollaus
korjaamolle,molle,molle pärnäsen korjaamolle. huolto pistääpi canan pc.n nokkaan ja nollaa muitutuksendj_jomppa kirjoitti:Mitenkähän mahtaa saada nollattua tuon "maintenance soon" tekstin canasta?
Onnistuuko kotikonstein?
pistetäämpä hösseliksi.
tietääkö joku miten tuon huoltovalon saa nollattua jos tekee huollon itse?
Voima ei lisää järkeä,
Re: huoltovalon nollaus can-am
Pitää viedä huoltoon, huoltoilmoitus nollataan kompuutterilla ja samalla ajetaan mahdolliset päivitykset sisään sekä puretaan mahdolliset vikakoodit. Ei sinänsä haittaa vaikka ei käy huollossa nollaamassa mutta noiden päivitysten ja moottoridiagnostiikan takia kannattaa käyttää huollon kompuutterissa.
Kylätason mönkijäkuski
400 efi outti huoltovalo.
Eli miten toi maintenace soon kuitataan pois mittarista? Jos tuon vehkeen viikonloppuna huoltais. En löytänyt haulla ainakaan mitään.. Kiitos etukäteen:)
linhai 260 4x4/ can-am outlander 400efi
Re: 400 efi outti huoltovalo.
Eikö tuota muka onnistu kotikonstein? Monissa muissakin vehkeissäkin onnistuu..
linhai 260 4x4/ can-am outlander 400efi
-
- 4WD
- Mönkijä:: Can-Am 650 XT TL
Re: 400 efi outti huoltovalo.
Eipä tuo haittaa vaikka valo palaa. Tein kans ite huollon, ja huoltovalo palaa.
Sano vaan giantissa, että jos tulee joku toisarvoinen vika, ni saattaa sit tiputtaa sille limp home modelle.
No pitää kattoo josko tuolla brp:n riders miitingin ajoissa ois joku kiva kaveri, kenel on läppäri ja softa, ja josko suostuu nollaa valon ilmaseks. Eipä se huoltovalo mua haittaa, eikä hidasta mun ajamista, ainakaan ku valojenvilkuttamisella ei antanu mitään vikakoodia.
Jälleenmyyntiarvot näissä vekottimissa on muutenki aika heikot, ni jos takuu on rauennu ja osaa tehä huollot ite, ni ne kandee tehä ite.
Sano vaan giantissa, että jos tulee joku toisarvoinen vika, ni saattaa sit tiputtaa sille limp home modelle.
No pitää kattoo josko tuolla brp:n riders miitingin ajoissa ois joku kiva kaveri, kenel on läppäri ja softa, ja josko suostuu nollaa valon ilmaseks. Eipä se huoltovalo mua haittaa, eikä hidasta mun ajamista, ainakaan ku valojenvilkuttamisella ei antanu mitään vikakoodia.
Jälleenmyyntiarvot näissä vekottimissa on muutenki aika heikot, ni jos takuu on rauennu ja osaa tehä huollot ite, ni ne kandee tehä ite.
Huoltoajan nollaus...
Onnistuuko kotikonstein Outlander 400:n huoltoilmaisimen nollaus ja mittarin muutos maileista kilometreiksi ?
Re: Huoltoajan nollaus...
Noup, huollon hommia koska peli pitää laittaa piuhaan kiinni nollausta ja muutoksia varten.
Kylätason mönkijäkuski
- cotcot
- Moderaattori
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Herne!
Oletteko törmänny sellaiseen seikkaan että mittariston huoltoilmoitus syttyy miten sattuu. Eli ei 50h välein tai 100h välein vaan silloin ku siltä sattuu tuntumaan. Tosin en ole paljon siitä välittäny kun kone toimii, huollot olen tehnyt tuntien mukaan 50h välein.
Oletteko törmänny sellaiseen seikkaan että mittariston huoltoilmoitus syttyy miten sattuu. Eli ei 50h välein tai 100h välein vaan silloin ku siltä sattuu tuntumaan. Tosin en ole paljon siitä välittäny kun kone toimii, huollot olen tehnyt tuntien mukaan 50h välein.
Re: Mittariston huoltoilmoitus.......
Aina ku koneen käynnistää, nii se lukee näytössä hetken aikaa. Tai joissain malleissa palaa valo? Sen oon itekki huomannu, että jos ajelee pitempään yhtäjaksoisesti, niin maintenance-teksti käy välillä näytössä. Taitaa olla ihan normaalia..
- cotcot
- Moderaattori
Juu ittelläkin ajonaikana tuo huoltoilmoitus välillä käy kurkkaamassa, mutta noin periaatteellisesti ajatellen koneen huoltoväli on 50h, joten eikö tuon ilmoituksen pitäisi ilmestyä ain 50h välein?? muutenhan tuo koko juttu on aivan turha.... 

Huoltoilmoitus tulee mittaristoon 50h sen jälkeen kun se on nollattu huollon kompuutterilla. Jos ilmoitus nollataan 37h kohdalla niin seuraava ilmoitus napsahtaa näyttöön 87h kohdalla.
Kylätason mönkijäkuski
- cotcot
- Moderaattori
jep jep, eli ilmoitus tulee 50h välein, mutta huolto ei tapahdu just minuutilleen/tunnilleen 50h tai 100h, niin se huoltoilmoitus lähtee sit jossain kohtaa sortaa enemmin tai vähemmin.
Juuri näin, seuraava huolto on aina 50h kuluttua nollaamisesta.
Kylätason mönkijäkuski