Oulander 400:sen parantelu
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Oulander 400:sen parantelu
Pikkasen laittaa jännäkakkaa noitten 28" zillojen suhteen, toivottavasti ne saa järkevillä muutoksilla alle tai joutuu laittaa kiertoon. Etujousitukseen tosiaan sorvautetaan TKT:n kanssa holkit, että saa jousta hieman jäykemmäksi. Arvelisin, että 15mm nosto tekee jo kummia laitteelle (miettien minkä verran keulassa on "löysää" ilman kuskia).
Löytyykö foorumilta kokemuksia 400:sta ja 28" zilloista?
Löytyykö foorumilta kokemuksia 400:sta ja 28" zilloista?
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Oulander 400:sen parantelu
Kohtahan niitä löytyy kun saat omasi alle
Malttia malttia,odottavan aika on pitkä 


- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Oulander 400:sen parantelu
noniin!! nyt näyttää hyvälle, eli pientä modifikaatiota vaati pohjapanssari ja astinlautaa piti siirtää n. 1cm taaksepäin.
kuvat projektista löydät täältä https://picasaweb.google.com/1012888792 ... enSiirto02
1. Siirsin astinlaudan kiinnikettä pitemmällä pultilla + prikoilla n. 1-1,5cm taaksepäin.
2. leikkasin ylimääräisen siivun pois pohjapanssarista astinlaudan etureunasta, kuumensin kuumailmapuhaltimella ja puupuristimilla taivutin muotoonsa. Kiinni laitoin isoilla klemmareilla
3. Renkaat kiinni ja rokkaamaan
Näillä muutoksilla mennään nyt. Vielä en päässyt testaamaan riittikö nämä muutokset. Alla on siis reilusti levittävät Vision black vanteet. Odottelen jousiin jäykennyspalat ja laitan sitten kasaan. Samalla on edessä QSC:n variaattorin lopullinen säätäminen kohdalleen.
ps. linkin kuvissa näkyy myös laittamani lisävalot.

kuvat projektista löydät täältä https://picasaweb.google.com/1012888792 ... enSiirto02
1. Siirsin astinlaudan kiinnikettä pitemmällä pultilla + prikoilla n. 1-1,5cm taaksepäin.
2. leikkasin ylimääräisen siivun pois pohjapanssarista astinlaudan etureunasta, kuumensin kuumailmapuhaltimella ja puupuristimilla taivutin muotoonsa. Kiinni laitoin isoilla klemmareilla
3. Renkaat kiinni ja rokkaamaan

Näillä muutoksilla mennään nyt. Vielä en päässyt testaamaan riittikö nämä muutokset. Alla on siis reilusti levittävät Vision black vanteet. Odottelen jousiin jäykennyspalat ja laitan sitten kasaan. Samalla on edessä QSC:n variaattorin lopullinen säätäminen kohdalleen.
ps. linkin kuvissa näkyy myös laittamani lisävalot.

Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Oulander 400:sen parantelu
Hyvin istuuvatten paikoilleen!!! Tosin, todellisuus saattaa paljastua vasta sitten kun pääsee ekaa kertaa mettään... Raapiiko renkaat miten paljon panssarin kulmiin... No sitten ei muuta kuin muovit pois ja siirtämään jalkatukien alumiinikaaria... Soveltamistahan se vaan on
Kieltämättä kevyen oloset tuntu rinkulat olleen vanteineen, kun niitä hypisteltiin. 27" Bkt Wingit alkuperäisillä Outin pelleillä painaa 80 kiloa... Kevyttä kamaa on Zillat...

----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Oulander 400:sen parantelu
+ kahvasuojat
+ snorkkelit
+ 28" zillat + vision vanteet (setin paino matkahuollon mukaan pultteineen 75kg)
+ lisävalot
+ sorvatut alumiinipalat etujousissa jäykentämässä
+ QSC kitti, vakiojousi takana tyvi 3/4" SH ja kärki 1/2" SH (7200rpm -> 6900rpm -> 7200rpm -> max) - tästä lisää QSC ketjussa

Seuraavaksi sitten
- aurauskulmien säätö
- renkaan pystykulman tarkistus
- harkintaan sivusuojat roikkumaan alkuperäisistä sivukatteista

- harkintaan levittävät kaaret lokareihin.
+ snorkkelit
+ 28" zillat + vision vanteet (setin paino matkahuollon mukaan pultteineen 75kg)
+ lisävalot
+ sorvatut alumiinipalat etujousissa jäykentämässä
+ QSC kitti, vakiojousi takana tyvi 3/4" SH ja kärki 1/2" SH (7200rpm -> 6900rpm -> 7200rpm -> max) - tästä lisää QSC ketjussa

Seuraavaksi sitten
- aurauskulmien säätö
- renkaan pystykulman tarkistus
- harkintaan sivusuojat roikkumaan alkuperäisistä sivukatteista

- harkintaan levittävät kaaret lokareihin.
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
Re: Oulander 400:sen parantelu
Minulle tulee mitä luultavimmin 400cc TL-pelin alle 28" mutakumit uusilla vanteilla.
Pieniä istuvuusmuutoksia joudun ilmeisesti tekemään, muutta niihin on varauduttu.
Kuinkas käy vetareille? Variaattorille kun peli on vakio niiltä osin...
Mitä muutoksia (lue edullisia) suosittelette niille tehtävän?
Onko muita paikkoja/liikkuvia osia/rikkimeneviä osia joita tulisi parannella laittaessa isoa rengasta alle?
Pieniä istuvuusmuutoksia joudun ilmeisesti tekemään, muutta niihin on varauduttu.
Kuinkas käy vetareille? Variaattorille kun peli on vakio niiltä osin...
Mitä muutoksia (lue edullisia) suosittelette niille tehtävän?
Onko muita paikkoja/liikkuvia osia/rikkimeneviä osia joita tulisi parannella laittaessa isoa rengasta alle?
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Oulander 400:sen parantelu
Mun käsityksen mukaan eikös vetarit ole samanlaiset kuin isommissakin canoissa?? Joten niille ei varmastikaan tarvi tehä mitään. Variaattoriin jos laitat varikitin, niin näilllä mennään. Qsc:n kitti on nyt ainakin hyväksi havaittu, mutta onhan noita muitakin valmistajia... Vanhemmat konkarit vois kertoa niitten toimivuudesta... Astinlautojen muokkaustarve on hieman kysymysmerkki. Laita rinkulat ensin alle ja kokeilet, ennenkuin alat turhaan tekemään muutoksia.
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi
Re: Oulander 400:sen parantelu
TKT kirjoitti:Mun käsityksen mukaan eikös vetarit ole samanlaiset kuin isommissakin canoissa?? Joten niille ei varmastikaan tarvi tehä mitään. Variaattoriin jos laitat varikitin, niin näilllä mennään. Qsc:n kitti on nyt ainakin hyväksi havaittu, mutta onhan noita muitakin valmistajia... Vanhemmat konkarit vois kertoa niitten toimivuudesta... Astinlautojen muokkaustarve on hieman kysymysmerkki. Laita rinkulat ensin alle ja kokeilet, ennenkuin alat turhaan tekemään muutoksia.
Kuinkahan asian laita oikein on. En tiedä mitä pitäisi uskoa...
Ulkolaisella foorumilla kertovat, että paikat hajoaa jo 26" renkailla (http://forum.highlifter.com/outlander-4 ... 51947.aspx)
Kun täällä foorumilla on kokemuksia 27" ja 28" renkaista ja hyvin tuntuu paikat kestävän...
Onkohan vuosimalleissa eroa kestävyyden suhteen. Canani on 2011 vuotinen...
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Oulander 400:sen parantelu
Mulla on 2011 myyty, runkonumeron perusteella 2010 cana. Hyvin kestää, ja ei välttämättä ole kevyimmällä käytöllä tuo laite... Jos vaihdat pitemmät iskarit, niin sitten on varmasti vetareiden keston kanssa ongelmia. Sitäkin tuli mietittyä, mut ei viiti ottaa riskiä.. tekis vaan mieli saada vähän lisää maavaraa..Zeikei kirjoitti:TKT kirjoitti:Mun käsityksen mukaan eikös vetarit ole samanlaiset kuin isommissakin canoissa?? Joten niille ei varmastikaan tarvi tehä mitään. Variaattoriin jos laitat varikitin, niin näilllä mennään. Qsc:n kitti on nyt ainakin hyväksi havaittu, mutta onhan noita muitakin valmistajia... Vanhemmat konkarit vois kertoa niitten toimivuudesta... Astinlautojen muokkaustarve on hieman kysymysmerkki. Laita rinkulat ensin alle ja kokeilet, ennenkuin alat turhaan tekemään muutoksia.
Kuinkahan asian laita oikein on. En tiedä mitä pitäisi uskoa...
Ulkolaisella foorumilla kertovat, että paikat hajoaa jo 26" renkailla (http://forum.highlifter.com/outlander-4 ... 51947.aspx)
Kun täällä foorumilla on kokemuksia 27" ja 28" renkaista ja hyvin tuntuu paikat kestävän...
Onkohan vuosimalleissa eroa kestävyyden suhteen. Canani on 2011 vuotinen...
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
Re: Oulander 400:sen parantelu
Jos vähä niksipirkkaa heittäis väliin.
Tein aikoinaan outtiin jousien jäykistys renkulat auraa kantamaan niin että 15mm muovilevyyn rasiaporalla sopiva reikä ja sitte isommalla poralla rinkula irti... Nämä oli pari vuotta paikallaan mulla ja paikalleen jäi kun vehjes meni vaihtoon eli tuommoset muovisetki kestää ja on jokaisen ite tehtävissä.
Tein aikoinaan outtiin jousien jäykistys renkulat auraa kantamaan niin että 15mm muovilevyyn rasiaporalla sopiva reikä ja sitte isommalla poralla rinkula irti... Nämä oli pari vuotta paikallaan mulla ja paikalleen jäi kun vehjes meni vaihtoon eli tuommoset muovisetki kestää ja on jokaisen ite tehtävissä.
reppana xxc
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Oulander 400:sen parantelu
Mulla on nyt alumiinista tehdyt 15mm holkit jousien alla - vieläkin on keula turhan löysä. Eli jonkin verran saisi olla vielä paksummat palat tai sit olis vaihdettava jouset. TKT:lla on 20mm holkit käytössä, täytyy tarkastella siitä laitteesta keulan toimintaa ja miettiä pitäisikö olla 25mm palat.
Aurauskulmat tuli säädettyä, mutta ei suurta vaikutusta mihinkään. Vaihdoin noi 28" zillat vakiovanteelle niin ohjaus herkistyi merkittävästi, nyt sillä veivailee jo ihan mielellään eikä ole olkapäät kipiänä...
Aurauskulmat tuli säädettyä, mutta ei suurta vaikutusta mihinkään. Vaihdoin noi 28" zillat vakiovanteelle niin ohjaus herkistyi merkittävästi, nyt sillä veivailee jo ihan mielellään eikä ole olkapäät kipiänä...
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
Re: Oulander 400:sen parantelu
Kertokaapas kumpi on fiksumpi valinta outlander 400cc TL-peliin... Kun vaihtoehtona kaksi eri kokoa.
1) Mud Litet 27"
2) X-merkki 28" (merkkiä en muista, kuitenkin ns. mutakumit)
Molemmat sarjat ovat edessä 10" vanteella ja takana 12" vanteella, camin omilla aluilla...
1) Mud Litet 27"
2) X-merkki 28" (merkkiä en muista, kuitenkin ns. mutakumit)
Molemmat sarjat ovat edessä 10" vanteella ja takana 12" vanteella, camin omilla aluilla...
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Oulander 400:sen parantelu
Kevyet renkaat alle, katso http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 96#p350896Zeikei kirjoitti:Kertokaapas kumpi on fiksumpi valinta outlander 400cc TL-peliin... Kun vaihtoehtona kaksi eri kokoa.
1) Mud Litet 27"
2) X-merkki 28" (merkkiä en muista, kuitenkin ns. mutakumit)
Molemmat sarjat ovat edessä 10" vanteella ja takana 12" vanteella, camin omilla aluilla...
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
Re: Oulander 400:sen parantelu
soulost kirjoitti:Kevyet renkaat alle, katso http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 96#p350896Zeikei kirjoitti:Kertokaapas kumpi on fiksumpi valinta outlander 400cc TL-peliin... Kun vaihtoehtona kaksi eri kokoa.
1) Mud Litet 27"
2) X-merkki 28" (merkkiä en muista, kuitenkin ns. mutakumit)
Molemmat sarjat ovat edessä 10" vanteella ja takana 12" vanteella, camin omilla aluilla...
Mutta kyllä 27" ja 28" kokojen erolla on painoeroa. Kevyet ja isot... Eivät nuo Mudlitet kovin painavia näköjään ole...
Mutta onko se isompi parempi. En viitsisi rahoja "kaivoon" viskata

- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Oulander 400:sen parantelu
Isompi ei ole aina parempi. Jos et ole muuttamatta kytkintä, niin älä osta 28". Isommilla saat enemmän ilmavaraa renkaisiin, mutta korkeudessa et juuri voita mitään. Suurin haitta tulee, jos renkaat on liian isot välityksiin ja tehoihin nähden, niin että vekotin puutuu tiukassa paikassa.Zeikei kirjoitti:soulost kirjoitti:Kevyet renkaat alle, katso http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 96#p350896Zeikei kirjoitti:Kertokaapas kumpi on fiksumpi valinta outlander 400cc TL-peliin... Kun vaihtoehtona kaksi eri kokoa.
1) Mud Litet 27"
2) X-merkki 28" (merkkiä en muista, kuitenkin ns. mutakumit)
Molemmat sarjat ovat edessä 10" vanteella ja takana 12" vanteella, camin omilla aluilla...
Mutta kyllä 27" ja 28" kokojen erolla on painoeroa. Kevyet ja isot... Eivät nuo Mudlitet kovin painavia näköjään ole...
Mutta onko se isompi parempi. En viitsisi rahoja "kaivoon" viskata
Ostaisin 27".
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi