Pappilan Outit...
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Laturin remmistä saa hyvän lenkin, uudesta tai vanhasta-
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Pakoputken kannatinlenkkejä on tullut itse käytettyä tai sitten pressun kiristinkumeja...niitä sellaisia pitkulaisia, jossa reikiä. Ainakin kansa saa ostaa niitä Clas Olssonilta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Noita pressun kiinnityslenkkejä pitäisi olla jossain tallessa... Motonetistä tuli ostettua taannoin pikkusen liian isoja kärryn pressuun. Tulevaa lumilevyn käyttöä ajatellen tähänkin joutunee ostamaan vaijeriin pohjaanlyöntikumin Duellin valikoimasta. Säästää rullia ja hermoja kun koukun runko ei ole jumissa rullien välissä.


-
- 2WD
- Viestit: 30
- Liittynyt: 18 Touko 2010 20:26
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 XT -10 TL
- Paikkakunta: Nuojua
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Tieliikennemönkijä jota laki ei tunne on nelipyörä L7e ja kun siihen kytketään pärävaunu onkin yhdistelmä mielenkiintoinen, Trafi ei osanut vasta joten katsastuskonttorin puoleen ja sieltä vastatiin seuraavaa.
Kärrystä täytyy löytyä, valot, heijastimet, hyväksytytrenkaat ja yllätys yllätys roiskeläpät, sekä leveys korkeintaan 150 cm
Suoralainus ja vastaajan nimi.
"L-luokan ajoneuvoon tarkoitetulla perävaunulla ei ole rekisteröintivelvollisuutta, mutta rakenne ja varusteet tulee olla asetuksen 1250/19.12.2002 (esim. finlex.fi) 5a luvun mukaiset. Nelipyörään saa kytkeä yksiakselisen perävaunun, jonka valmistajan sallimaa kokonaismassaa ei saa ylittää. Kytkentämassa ei kuitenkaan saa ylittää puolta vetävän ajoneuvon kuormittamattomasta massasta.
Ja kun ei ole rekisteröintiä, niin ei ole rekisterikilpeä, eikä määräaikaiskatsastustakaan."
Terveisin Ilpo Front A-Katsastus
Hauskinta asiassa on se että tieliikennevarustukseen ei kuulu valopistoketta, mutta traktori mönkijässä se on oltava.
Kärrystä täytyy löytyä, valot, heijastimet, hyväksytytrenkaat ja yllätys yllätys roiskeläpät, sekä leveys korkeintaan 150 cm
Suoralainus ja vastaajan nimi.
"L-luokan ajoneuvoon tarkoitetulla perävaunulla ei ole rekisteröintivelvollisuutta, mutta rakenne ja varusteet tulee olla asetuksen 1250/19.12.2002 (esim. finlex.fi) 5a luvun mukaiset. Nelipyörään saa kytkeä yksiakselisen perävaunun, jonka valmistajan sallimaa kokonaismassaa ei saa ylittää. Kytkentämassa ei kuitenkaan saa ylittää puolta vetävän ajoneuvon kuormittamattomasta massasta.
Ja kun ei ole rekisteröintiä, niin ei ole rekisterikilpeä, eikä määräaikaiskatsastustakaan."
Terveisin Ilpo Front A-Katsastus
Hauskinta asiassa on se että tieliikennevarustukseen ei kuulu valopistoketta, mutta traktori mönkijässä se on oltava.
Joskus työkin voi olla hauskaa.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Miksi pitäisi olla pistoke? Eihän autoissakaan ole.Manta 1968 kirjoitti:Tieliikennemönkijä jota laki ei tunne on nelipyörä L7e ja kun siihen kytketään pärävaunu onkin yhdistelmä mielenkiintoinen, Trafi ei osanut vasta joten katsastuskonttorin puoleen ja sieltä vastatiin seuraavaa.
Kärrystä täytyy löytyä, valot, heijastimet, hyväksytytrenkaat ja yllätys yllätys roiskeläpät, sekä leveys korkeintaan 150 cm
Suoralainus ja vastaajan nimi.
"L-luokan ajoneuvoon tarkoitetulla perävaunulla ei ole rekisteröintivelvollisuutta, mutta rakenne ja varusteet tulee olla asetuksen 1250/19.12.2002 (esim. finlex.fi) 5a luvun mukaiset. Nelipyörään saa kytkeä yksiakselisen perävaunun, jonka valmistajan sallimaa kokonaismassaa ei saa ylittää. Kytkentämassa ei kuitenkaan saa ylittää puolta vetävän ajoneuvon kuormittamattomasta massasta.
Ja kun ei ole rekisteröintiä, niin ei ole rekisterikilpeä, eikä määräaikaiskatsastustakaan."
Terveisin Ilpo Front A-Katsastus
Hauskinta asiassa on se että tieliikennevarustukseen ei kuulu valopistoketta, mutta traktori mönkijässä se on oltava.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Taitaapa ne kuitenkin sähköt autojen vetokoukuissa olla, vai mitä Roosa999 tarkoittaa ?Miksi pitäisi olla pistoke? Eihän autoissakaan ole.
Vaihdoin tänään omaan Canaan kahvanlämmittimien kytkimen ehjään, nyt on sentään metallinen ja kumitötsällä suojattu vipu entisen ala-arvoisen heikon muovisen tilalla.
Edellinenkään ei tietysti alkuperäisosa ollut.
Tästä päästään asiaan; siihen mittariston alle muoviin oli helppo asentaa myös työvalon kytkin, ja herätteenhän sai kahvanlämmittimiltä vierestä.
Näkyy olevan erilainen 500:ssa kun on virtalukko mittariston vieressä, vaan kuvista päätellen tästäkin löytyy tilaa lisävarusteiden katkaisijoille siitä läheltä.
On helppo asennella kun kääntää mittariston pois paikaltaan.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Niin, saishan tuo pistoke olla tieliikennemallin varustuksessa. Mielenkiintoisia nämä meidän pykälät.
Tänään pääsin aitiopaikalle porisuttamaan katsastusmiestä makkaratulilla. Tuli puhetta näistä mönkijöistä. Hänen näkemys vaikka yrittäjä onkin oli se, että "pikkusen semmosta höpö höpö hommaa katsastaa näitä joka vuosi".
Pitäisi melkein selvitellä, paljonko maksaa valmis sarja "Plug and Pray" periaatteella.
Tänään pääsin aitiopaikalle porisuttamaan katsastusmiestä makkaratulilla. Tuli puhetta näistä mönkijöistä. Hänen näkemys vaikka yrittäjä onkin oli se, että "pikkusen semmosta höpö höpö hommaa katsastaa näitä joka vuosi".
Pitäisi melkein selvitellä, paljonko maksaa valmis sarja "Plug and Pray" periaatteella.

Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Laillisesti perään kytkettävä kärry jää niin pieneksi ettei sillä voi paljon kuljettaa, mutta vartavasten tarkoitukseen valmistetulla tietysti jotain...
-
- Noppeli
- Viestit: 20
- Liittynyt: 20 Loka 2012 22:11
- Mönkijä:: Can-am 500 XT -10
- Paikkakunta: Posio, Haukipudas
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Mites papilla on outti pelannut
Tänään hain omani Rovaniemeltä, juu olen sama henkilö joka kertoi asiasta mese.fi foorumilla.

Viimeksi muokannut JMTN, 21 Loka 2012 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Ainakin mun tojotassa paperilla oli sähkösarja ja koukku erikseen. Sähköjä on meinaan kahta eri sorttia.dealer kirjoitti:Taitaapa ne kuitenkin sähköt autojen vetokoukuissa olla, vai mitä Roosa999 tarkoittaa ?Miksi pitäisi olla pistoke? Eihän autoissakaan ole.
Vaihdoin tänään omaan Canaan kahvanlämmittimien kytkimen ehjään, nyt on sentään metallinen ja kumitötsällä suojattu vipu entisen ala-arvoisen heikon muovisen tilalla.
Edellinenkään ei tietysti alkuperäisosa ollut.
Tästä päästään asiaan; siihen mittariston alle muoviin oli helppo asentaa myös työvalon kytkin, ja herätteenhän sai kahvanlämmittimiltä vierestä.
Näkyy olevan erilainen 500:ssa kun on virtalukko mittariston vieressä, vaan kuvista päätellen tästäkin löytyy tilaa lisävarusteiden katkaisijoille siitä läheltä.
On helppo asennella kun kääntää mittariston pois paikaltaan.
Koukun saa ilman sähköjä, kuten mönkijässäkin. T3 luoksssa se liitin on asetuksessa... koko EU alueella.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 4WD
- Viestit: 203
- Liittynyt: 20 Loka 2008 20:36
- Mönkijä:: Raktori-Polle
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Ei mun traktoripollessa mitään pistoketta ole vaikka alkuperäinen koukku onkin. Laite 2011 Sportsman 500 ja uutena ostettu, eli ei sitä pistoketta kukaan nyysinytkään ole.Roosa999 kirjoitti:Ainakin mun tojotassa paperilla oli sähkösarja ja koukku erikseen. Sähköjä on meinaan kahta eri sorttia.dealer kirjoitti:Taitaapa ne kuitenkin sähköt autojen vetokoukuissa olla, vai mitä Roosa999 tarkoittaa ?Miksi pitäisi olla pistoke? Eihän autoissakaan ole.
Vaihdoin tänään omaan Canaan kahvanlämmittimien kytkimen ehjään, nyt on sentään metallinen ja kumitötsällä suojattu vipu entisen ala-arvoisen heikon muovisen tilalla.
Edellinenkään ei tietysti alkuperäisosa ollut.
Tästä päästään asiaan; siihen mittariston alle muoviin oli helppo asentaa myös työvalon kytkin, ja herätteenhän sai kahvanlämmittimiltä vierestä.
Näkyy olevan erilainen 500:ssa kun on virtalukko mittariston vieressä, vaan kuvista päätellen tästäkin löytyy tilaa lisävarusteiden katkaisijoille siitä läheltä.
On helppo asennella kun kääntää mittariston pois paikaltaan.
Koukun saa ilman sähköjä, kuten mönkijässäkin. T3 luoksssa se liitin on asetuksessa... koko EU alueella.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Eihän tuossa mitään... Virrat päälle, oottelee vähän aikaa surinoiden loppumista ja käyntiin. Työt haittaa harrastamista, mutta kohta alkaa kolmen viikon talviloma, jolloin pitää vähän enemmän ajella ja syventyä laitteeseen. Sen verran olen ajanut tässä pihassa, että kerättiin pojan kanssa lehtikasat nurmikolta kompostiin.JMTN kirjoitti:Mites papilla on outti pelannut![]()
Joka kerran kun tuon käynnistää, pitää hetki kuunnella moottorin hurinaa. Neljän vuoden aikana kun tottui tuohon Catin puputukseen niin tämä V-moottorin hurina on korville kuin OM603:n ääni

Kerrohan toki jommalla kummalla voorumilla omastasi jotain.
Mitä tulee tuohon perävaunupistokkeeseen niin minusta kyse on myös merkittävästä liikenneturvallisuuteen liittyvästä jutusta. Ei minua ainakaan kiinnosta jäädä auton alle mönkijällä jos "pimeää kärryä" vetää tuolla tienpäällä. Voihan sitä tietenkin rakentaa valot erillisen akun kautta. Tai sitten laittaa nippusiteellä otsalampun palamaan kärryn perään, omassa lampussa kun on mahdollisuus punaiseen valoon (vieläpä vilkkuvaan

Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Aivan, käsitin väärin aiemmin.Roosa999 kirjoitti:Ainakin mun tojotassa paperilla oli sähkösarja ja koukku erikseen. Sähköjä on meinaan kahta eri sorttia.
Koukun saa ilman sähköjä, kuten mönkijässäkin. T3 luoksssa se liitin on asetuksessa... koko EU alueella.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Ensimmäinen pesukin tuli tänään suoritettua päivän ajojen päätteeksi. Havaintoina voitaneen todeta, että BRP:n pojat voisi miettiä noiden pesuun liittyviä juttuja. Katteissa ei ole juurikaan vesireikiä. Kaikki pulttien kolot jää täyteen vettä pesun jälkeen. Noihin kun jää likavesi niin paineilmalla kuivaamisen jälkeen mönkijä on just samanlainen kuin ennen pesua
Keltainen väri ei ole ihan paras mahdollinen pesun kannalta. Lika näkyy melko herkästi. XT mallin puskurien välit ovat myös työläitä pestä. Pieniä koloja ja syvennyksiä on ihan kyllästymiseen asti.
Näitä vetoakseleiden päitä joutuu tarkkailemaan.

Tuo kun jäätyy yhdeksi köntiksi niin saapi mennä kauppaan kahtelemaan vetonivelen suojakumeja.
Pohjapanssarissa voisi olla enemmän reikiä, helpottaisi pesua. Huoltoliike suurensi ne reiät, mitkä ovat hyväksi havainneet... Kuvassa rasiapora ei ole vielä "laulanut".

Nyt varmaan joku miettii, että on se Pappi kipiä kun tämmösiä pohtii. Noo, kamppeet pitää olla siinä kunnossa, että voi kävästä vaikka sunnuntai ajelulla kylillä.
Eikä käy kieltäminen, että on se kirkkaan keltainen aika kommee väri puhtaana.

Keltainen väri ei ole ihan paras mahdollinen pesun kannalta. Lika näkyy melko herkästi. XT mallin puskurien välit ovat myös työläitä pestä. Pieniä koloja ja syvennyksiä on ihan kyllästymiseen asti.
Näitä vetoakseleiden päitä joutuu tarkkailemaan.

Tuo kun jäätyy yhdeksi köntiksi niin saapi mennä kauppaan kahtelemaan vetonivelen suojakumeja.
Pohjapanssarissa voisi olla enemmän reikiä, helpottaisi pesua. Huoltoliike suurensi ne reiät, mitkä ovat hyväksi havainneet... Kuvassa rasiapora ei ole vielä "laulanut".

Nyt varmaan joku miettii, että on se Pappi kipiä kun tämmösiä pohtii. Noo, kamppeet pitää olla siinä kunnossa, että voi kävästä vaikka sunnuntai ajelulla kylillä.
Eikä käy kieltäminen, että on se kirkkaan keltainen aika kommee väri puhtaana.

Re: Pappilan Outti 500 XT:n päiväkirja.
Oletko jo vahannut mönkijäsi ? Mikähän olisi hyvä aine muoville ?