CVTech
Re: CVTech
Pikkasen lyhenee, ettei remmi käryä. Enempi saisi vieläkin lyhentyä 30" renkailla, mutta tämän kanssa jo pärjää pelkällä mönkijällä nevalla ajaessa.
Re: CVTech
voisko tänne porukka selventää millaisilla säädöillä saatu mikäkin peli toimimaan hyvin...
itellä oottaa kiinnitystä 200nm jousella ja 12g painoilla oleva. tuli vähän eri säädöillä ku ei ollu 500varia hyllyssä..
illalla hain ja tänään kiinni niin pääsee testaa..
kampe on 500dps ja 28"renkailla.
näin ymmärsin että 500 asetukset on vakioasetuksilla 120nm jousi ja 10g painot.
650 on 200nm jousi ja 18g painot. (ei ole 100% tietoa)
tietosemmat voi tarkentaa..
onko muille tullu paketissa mukana varin kiinnitys pultti vai laitetaanko alkuperäsellä?
itellä oottaa kiinnitystä 200nm jousella ja 12g painoilla oleva. tuli vähän eri säädöillä ku ei ollu 500varia hyllyssä..
illalla hain ja tänään kiinni niin pääsee testaa..
kampe on 500dps ja 28"renkailla.
näin ymmärsin että 500 asetukset on vakioasetuksilla 120nm jousi ja 10g painot.
650 on 200nm jousi ja 18g painot. (ei ole 100% tietoa)
tietosemmat voi tarkentaa..
onko muille tullu paketissa mukana varin kiinnitys pultti vai laitetaanko alkuperäsellä?
Re: CVTech
ei ainakaan edm. toimi... onko muilla 500.sen vari pelannu vakio asetuksilla hyvin?
-
- 4WD
- Viestit: 136
- Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
- Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
- Paikkakunta: E-P
Re: CVTech
Itsellä on 650 XMR 28" renkailla ja tätä setuppia käytän:
200/1600n jousi
6*18,5g painot
Wot L 7350-7400 overrev 7550
Wor H 7100-7200 overrev ei ole
Aluksi oli terävämpi, mutta jonkin aikaa kun ajeli, niin jousesta lähti uutuudenkankeus ja hieman rauhoitti toimintaa. Ehkä nyt menisi 18g painoilla. Tuosta saat osviittaa, miten, muuttaa painoja. Variaattori itsellä vakio jousella.
200/1600n jousi
6*18,5g painot
Wot L 7350-7400 overrev 7550
Wor H 7100-7200 overrev ei ole
Aluksi oli terävämpi, mutta jonkin aikaa kun ajeli, niin jousesta lähti uutuudenkankeus ja hieman rauhoitti toimintaa. Ehkä nyt menisi 18g painoilla. Tuosta saat osviittaa, miten, muuttaa painoja. Variaattori itsellä vakio jousella.
Re: CVTech
ok...
saattaa tuo jousi olla liian jäykkä.. jos jollain ois 120nm jousi ylimääräsenä niin voisin ostaa.
saattaa tuo jousi olla liian jäykkä.. jos jollain ois 120nm jousi ylimääräsenä niin voisin ostaa.
-
- 4WD
- Viestit: 136
- Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
- Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
- Paikkakunta: E-P
Re: CVTech
Tuo 120/1600lbs jousi vaikuttaa lähinnä kytkentäkierroksiin, mutta painojakin joutuu muuttamaan, jos vaihtaa jousen.
Mikä kytkimen toiminnassa on ongelmana? Jääkö kierrokset kiihdytyksessä alle tehoalueen vai meneekö yli. Vakio variaattorilla saattaa ilmetä hieman hetkellistä overrevviä, ennen kun kierrokset asettuu.
Jos kytkentä on liian korkeilla kierroksilla, sitten tuo jousi kannattaa vaihtaa, mutta saa varautua myös siihen, ettei kevennä enää keulaa niin hyvin, kun loppuu kiukaasta löyly.
Mikä kytkimen toiminnassa on ongelmana? Jääkö kierrokset kiihdytyksessä alle tehoalueen vai meneekö yli. Vakio variaattorilla saattaa ilmetä hieman hetkellistä overrevviä, ennen kun kierrokset asettuu.
Jos kytkentä on liian korkeilla kierroksilla, sitten tuo jousi kannattaa vaihtaa, mutta saa varautua myös siihen, ettei kevennä enää keulaa niin hyvin, kun loppuu kiukaasta löyly.
Re: CVTech
kytkentä kierrrokset ei muuttunu vakio kytkimestä miksikään...
on siellä 2000 luokassa... mut se wot oli hitaalla joku 6900.. ei jaksa kiertää...
ongelma on ku upottaa et renkaissa vastusta niin ei jaksa lähtee nollasta pyörittää.. tai ainakin remmi huutaa ku ei pidä..sama vakiolla.
viime yönä patentoin vakio varit niin et laitoin holkit molempien jousien alle..kytkentä nousi johki 2400...täytyy kokeilla tätä.
cv huono ku on niin pieni jousen halkasia et ei oo missää(kaukana ulkomailla.) kokeilin myös kelkan jousta vakioykköseen mut kytkennät oli n.4000
kaikkee sitä kaljoissa keksii..
on siellä 2000 luokassa... mut se wot oli hitaalla joku 6900.. ei jaksa kiertää...
ongelma on ku upottaa et renkaissa vastusta niin ei jaksa lähtee nollasta pyörittää.. tai ainakin remmi huutaa ku ei pidä..sama vakiolla.
viime yönä patentoin vakio varit niin et laitoin holkit molempien jousien alle..kytkentä nousi johki 2400...täytyy kokeilla tätä.
cv huono ku on niin pieni jousen halkasia et ei oo missää(kaukana ulkomailla.) kokeilin myös kelkan jousta vakioykköseen mut kytkennät oli n.4000

kaikkee sitä kaljoissa keksii..

-
- 4WD
- Viestit: 136
- Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
- Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
- Paikkakunta: E-P
Re: CVTech
Kuulostaa siltä, että tarttis keventää painoja. Jos siellä on nyt 18g painot niin koittaisin 3*18g + 3* 16g painoja. Tietysti tuo holkki systeemi saattaa hieman auttaa, mutta kytkentäkierrokset nousee. Kannattaa kysyä painoja ja jousia loukkomotors/ juji loukko.
Itse en ole hihnaa saanut cvtehcillä luistamaan, ainakaan niin ettei renkaat pyörisi ja savut heittäisi. Kokeile sitä parempaa hihnaa mitä poke suosittelee. On hieman leveämpi, pidempi ja kalliimpi, mutta mitä olen kuullut niin poistaa luistamis ongelmat lähes kokonaan.
Itse en ole hihnaa saanut cvtehcillä luistamaan, ainakaan niin ettei renkaat pyörisi ja savut heittäisi. Kokeile sitä parempaa hihnaa mitä poke suosittelee. On hieman leveämpi, pidempi ja kalliimpi, mutta mitä olen kuullut niin poistaa luistamis ongelmat lähes kokonaan.
Re: CVTech
mulla on kaikki 12gpainoja.. juosen vaihdon vaikutukset ois kiva saada testattua..
holkki patentti tuntu jotenkin pelaavan kuhain äsken puukuorman metästä..
mut ongelmaa on ollu ainoastaan just vaan liikkeelle lähössä..
jostakin kuulin/luin et näissä max malleissa ois pisempi välitys laatikossa kun maasto malleissa.
mene ja tiedä..
ja jossain jenkki sivuilla oli hitaampia kokonaisialaatikoita myynnissä.. tais lukee et 15% pienemmät välit ku normaali boxissa.. tais olla 900e. jos joulupukilta..
maahantuojalle ainakin tulee vasta elokuussa osia kytkimiin.
mistä hihna löytyy?!
holkki patentti tuntu jotenkin pelaavan kuhain äsken puukuorman metästä..
mut ongelmaa on ollu ainoastaan just vaan liikkeelle lähössä..
jostakin kuulin/luin et näissä max malleissa ois pisempi välitys laatikossa kun maasto malleissa.
mene ja tiedä..
ja jossain jenkki sivuilla oli hitaampia kokonaisialaatikoita myynnissä.. tais lukee et 15% pienemmät välit ku normaali boxissa.. tais olla 900e. jos joulupukilta..
maahantuojalle ainakin tulee vasta elokuussa osia kytkimiin.
mistä hihna löytyy?!
-
- 4WD
- Viestit: 136
- Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
- Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
- Paikkakunta: E-P
Re: CVTech
Hihnaa saa http://www.svh.fi/site?node_id=3 se on maverickin alkuperäinen hihna, timo tuovinen tuolta tietää mistä hihnasta on kyse ja niillä pitäisi olla niitä varastossa.
Oletko punninnut painot, että varmasti on 12g? Aika suuri ero 500 ja 650 välillä jos painot samalla kytkentäjousella eroaa yli 6g
Oletko punninnut painot, että varmasti on 12g? Aika suuri ero 500 ja 650 välillä jos painot samalla kytkentäjousella eroaa yli 6g

Re: CVTech
500 jousi pitäs olla 120/1600
mulla on 200/1600
ei ollu löysempää tällähetkellä hyllyssä.. luulen et vaikuttaa aika paljon.. kokeillaan sitä kun saahaan..
mulla on 200/1600
ei ollu löysempää tällähetkellä hyllyssä.. luulen et vaikuttaa aika paljon.. kokeillaan sitä kun saahaan..
-
- 4WD
- Viestit: 136
- Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
- Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
- Paikkakunta: E-P
Re: CVTech
Epäilen että tuolla 120/1600 jousella tilanne vain pahenee. Kytkentä tippuu sinne 1500-1600 ja wot tippuuvain lisää. Itsellä tällähetkellä kiinni tuo 120/1600 jousi ja 6*16g painot ja wot on se 6900 ja lähtee siitä sitten hiljakseen nousemaan, ei 650:n voimat piisaa, pitäisi pienentää painoja. Suosittelisin pitämään sen 200/1600 jousen ja muuttaa painoja kevyemmäksi, että wot on siinä 7300 kieppeillä. Saattaa tulla vähän overrevviä aluksi, mutta se johtuu lähinnä orkkis variaattorista. Ei pysy mukana, kun lämäsee kaasun pohjaan.
Re: CVTech
Tuossa aiemmin oli kirjoittelua vaihteiden takkuamisesta. Muoviprikka ilmeisesti auttaa? Kummin päin tuota takkuamista on havaittu, kuluneella hihnalla vai uudella? "Kuluneella" hihnalla alkoi tuossa omassa takkuaminen. Eilen lumitöitä tehdessä vaihteita ei saanut enää vaihdettua kuin kaasua käyttämällä. Onkos tietoa, mikä tähän vaivaan auttaa.
Yamaha Grizzly 700 WTHC T3 2015
Re: CVTech
Mistä ootta hommannut näitä sarjoja?
Re: CVTech
Multa vois joutaa... Laita yv. On myös taka variin 2 jäykempää jousta..