variaattori

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: variaattori

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Karsta kirjoitti:
cotcot kirjoitti:Sepä se, ennenkin ihmetelty jotta mitähän on orkkis jousien jäykkyydet, mutta en muista jotta olis vielä itelle selvinnyt tämä asia.
Jos oikein ymmärrän niin tässä epin sivuilta löytyvässä taulukossa on originaalijousien jäykkyydet
https://epiperformance.com/product_imag ... te8_16.pdf
Kappas Karsta, ja hienoa =D>

Menny itellä moinen lista ohitte eikä ole tullut vastaan, mutta nyt on...kiitoksia.
Jaaju
3WD
Viestit: 69
Liittynyt: 30 Joulu 2015 12:01
Mönkijä:: Bombardier
Paikkakunta: Turun ja Loimaan välis

Re: variaattori

Viesti Kirjoittaja Jaaju »

Vaihdoin painot samalla uusiin. Sormin pyörii nätisti, mutta ei ilmeisesti enää ajossa, ei vaan oo kovin pitkäikäset ku eivät pyöri.

Jaa tuoltahan noita jäykkyyksiä näkee, juu kiitoksia Karsta!
Jaaju
3WD
Viestit: 69
Liittynyt: 30 Joulu 2015 12:01
Mönkijä:: Bombardier
Paikkakunta: Turun ja Loimaan välis

Re: variaattori

Viesti Kirjoittaja Jaaju »

Tuohon listaan ku äkkiä tossa piti perehtyä, niin olisko kuitenkin variaattoreiden ja kytkinten kiristys momentit.. :?:
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: variaattori

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Nytkun luki oikeasti tota listaa niin siltä juu jaaju näyttäis ja niinhän tuolla lukeekin..."clutch torque specs" jne.
Karsta
4WD
Viestit: 188
Liittynyt: 02 Maalis 2016 20:49

Re: variaattori

Viesti Kirjoittaja Karsta »

Ai ne onkin kiristysmomentteja :D Noo mähän sanoinkin "..että jos oikein ymmärsin" :D
Jaaju
3WD
Viestit: 69
Liittynyt: 30 Joulu 2015 12:01
Mönkijä:: Bombardier
Paikkakunta: Turun ja Loimaan välis

Re: variaattori

Viesti Kirjoittaja Jaaju »

Joo on tullu noitten jousien ja painojen kanssa kikkailtua, laitoin noi uudemman nelisatkun jouset ja tuon neljännen painon, uudemman jouset hiukan jäykemmät. Ja joo kyllä se paremmin toimii, kiihtyy paremmin, vaihtaa paremmin pienemmälle jne.. Sitten kun laittaa tuon vanhemman mallin, hiukan löysemmän jousen kakkoseen, kierrokset tippuu, mutta niin tippuu kiihtyvyyskin.. No kun kerran pääsin noiden korkeampien kierrosten makuun, niin se Epin kitti piti saada. Onhan se tehokkaamman tuntunen, ennen sai oiken vedättää tonne 90km/h ja nyt tuntu kiihtyvän ihan nätisti. Kytkin ottaa kyllä aika napakasti kiinni, ihan kiva tommosessa tie/polku räppäilyssä, mutta ehkä vähän huono tonne kallio kikkailuille. Matkakierrokset kyllä nyt kärsii, mutta on se mukavampi näin.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: variaattori

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Hyvä jotta löyty lääke tilanteeseen ja mieleiset säädöt. Tuo variaattori kun on melkeinpä se ensimmäinen paikka jota alkaa virittämään ja säätämään jolla saa näkyviä ja tuntuvia parannuksia tilanteeseen.
yamurai80
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Elo 2013 20:44
Mönkijä:: Outlander 400

Re: variaattori

Viesti Kirjoittaja yamurai80 »

Nyt saisi viisaammat heittää vinkkejä jos kokemusta löytyy. Elikkä pikku 400 on alla 27" zillat ja varin parantelu alkanut kiinnostamaan. Ihmeen hyvin tuo vakiollakin toimii ja eihän tuosta tehokasta saa kuin vaihtamalla mutta lähinnä nuo epin jouset mielessä. Taulukosta en mitään ymmärrä mutta olisi kiva kuulla kokemuksia kannattaako vaihtaa ja millaisiin.
Jaaju
3WD
Viestit: 69
Liittynyt: 30 Joulu 2015 12:01
Mönkijä:: Bombardier
Paikkakunta: Turun ja Loimaan välis

Re: variaattori

Viesti Kirjoittaja Jaaju »

Mää oon ollu ainakin tyytyväinen tohon epi kittiin tossa pikku outissa, lue toi juttu tosta epi kitistä, kolmannella sivulla näytti olevan, en ossaa sitä tähän linkittää, mut siinä on aika paljon asiaa.
Vastaa Viestiin