650Max ja oudot näyttöongelmat
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: 650Max ja oudot näyttöongelmat
Onko sulla linkata sähkökaaviota tänne kyseistä laitteesta. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka noi sähöt kiertää ja onko mitenkään mahdollista että vika voisi olla virtalukossa ?
Re: 650Max ja oudot näyttöongelmat
Kuvat löytyy PDF muodossa ja voin laittaa vaikka ääspostilla.
Virtalukon tieto menee suoraan ECM:llä joka edelleen ohjaa päävirrat releen kautta päälle.
Virtalukolta menee myös suora heräte mm. polttoainepumpulle.
Virtalukon tieto menee suoraan ECM:llä joka edelleen ohjaa päävirrat releen kautta päälle.
Virtalukolta menee myös suora heräte mm. polttoainepumpulle.
"purkamalla se selviää - kasaamalla sen oppii"
Re: 650Max ja oudot näyttöongelmat
Tämä aihe on jäänyt kommentoimatta.
Jokunen viikko takaperin sain itsestäni sen verran irti että aloin käymään vielä kertaalleen johdinsarjoja läpi.
Tutkailin kaikki johtimet silmämääräisesti, availin liittimet sekä putsailin ja kiristelin maadoituspisteet. Lisäksi purin vasemman kahvan jossa hätä-vilkkujen katkaisin sijaitsee ja tutkailin liitokset.
Ainoa asia mitä löytyi oli nopeusanturin johto joka ei ollut syystä tahikka toisesta moottorin kyljessä olevassa kiinnikkeessä vaan roilusi vapaana anturilta liittimelle. Johto tuli kiinniteltyä ja oli päällisinpuolin kunnossa.
Mitään radikaalia ei siis löytynyt mutta Can-Am on päättänyt operaation jälkeen pelata ongelmitta. Mittariin on tullut tunteja parikymmentä ja laite on pelannut moitteettomasti. Yleensä viat eivät itsestään korjaannu mutta olisiko kuitenkin ollut kyse maadoituspisteiden kunnosta tai huonosta kontaktista jossain liittimessä joka sitten oireili näin kummallisesti?
Samoihin aikoihin kun laite päätti alkaa toimimaan myös BRP:llä alettiin hiljalleen kiinnostumaan aiheesta. Kallis tuli kuitenkin tästä revohkasta sillä useampi vierailu huoltoliikkeessä johti siihen että parin viikon päästä keltainen korvaantuu uudella 570:llä. Nykyinen laite menee vaihdossa ja mittaavat ja tarkastavat vielä kertaalleen kaikki sähköt ennen kuin laite menee vaihtokonerivistöön.
MJ
Jokunen viikko takaperin sain itsestäni sen verran irti että aloin käymään vielä kertaalleen johdinsarjoja läpi.
Tutkailin kaikki johtimet silmämääräisesti, availin liittimet sekä putsailin ja kiristelin maadoituspisteet. Lisäksi purin vasemman kahvan jossa hätä-vilkkujen katkaisin sijaitsee ja tutkailin liitokset.
Ainoa asia mitä löytyi oli nopeusanturin johto joka ei ollut syystä tahikka toisesta moottorin kyljessä olevassa kiinnikkeessä vaan roilusi vapaana anturilta liittimelle. Johto tuli kiinniteltyä ja oli päällisinpuolin kunnossa.
Mitään radikaalia ei siis löytynyt mutta Can-Am on päättänyt operaation jälkeen pelata ongelmitta. Mittariin on tullut tunteja parikymmentä ja laite on pelannut moitteettomasti. Yleensä viat eivät itsestään korjaannu mutta olisiko kuitenkin ollut kyse maadoituspisteiden kunnosta tai huonosta kontaktista jossain liittimessä joka sitten oireili näin kummallisesti?
Samoihin aikoihin kun laite päätti alkaa toimimaan myös BRP:llä alettiin hiljalleen kiinnostumaan aiheesta. Kallis tuli kuitenkin tästä revohkasta sillä useampi vierailu huoltoliikkeessä johti siihen että parin viikon päästä keltainen korvaantuu uudella 570:llä. Nykyinen laite menee vaihdossa ja mittaavat ja tarkastavat vielä kertaalleen kaikki sähköt ennen kuin laite menee vaihtokonerivistöön.
MJ
"purkamalla se selviää - kasaamalla sen oppii"