1000 Pro T3 Kokemuksia, vikoja, muutoksia yms..

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
JSSM
6WD
Viestit: 298
Liittynyt: 21 Elo 2011 19:56
Mönkijä:: Can-Am 1000 T3 -17

Re: 1000 Pro T3 Kokemuksia, vikoja, muutoksia yms..

Viesti Kirjoittaja JSSM »

Täältä ei näköjään irtoa kommentteja/keskustelua kyseisestä laitteesta..

Jatketaanpa sitten omilla kommenteilla, lähinnä siksikin jos joku pähkäilee tämän laitteen ostoa. Tunteja on nyt kertynyt hieman yli 30 ja olen todella tyytyväinen ostokseeni. Kannatti ostaa 650 sijasta tonninen.

Vakiokytkimen kanssa pärjää jotenkin, kun tottuu sitä käyttämään. Kytkimen vaihto olisi kuitenkin paras investointi tähän laitteeseen, niin vaikuttaisi käyttömukavuuteen oleellisesti. Vakiokytkin korostuu hitaassa ajossa, esim. kivikkoisessa maastossa ryömittämällä ajaessa.

Bensankulutuksestakin on jo kokemuksia, sekä talvisesta lumirypemisestä, että kesäkeleillä ajamisesta. Talvellahan se tosiaan bensa maistui, kun paksussa lumessa antoi peukkua. Mutta kyllä vastaavasti etenikin mallikkaasti! Eikä todellakaan tuntunut sille, että tehoja kaivattaisiin lisää. Kesäkelillä olen muutaman reissun ajanut. Vakiorenkailla pari reissua. Enimmäkseen metsäautotiellä ajoa, mutta jonkin verran myös asfalttiteillä. Kulutus putoaa ihan maltillisiin lukemiin, kun ajaa sallittua max. 40 km/h. En mitannut tarkasti kulutusta, mutta 77 kilometria ajoin viimeksi ja puoli tankkia jäi mittarin mukaan jäljelle. Tosin mittarin perusteella ei suoraan voi verrata kulutusta, kun se laskee lopussa nopeammin, mutta kyllä tankillisella olisi mennyt yli 100 kilsaa. Se riittää minulle mainiosti.

Niin ja joku ei ollut tyytyväinen alustaan. No, ehkä se on ajotyylistäkin kiinni, mutta itse olen tyytyväinen alustaan. Mutta minun ajotyyli onkin hitaanlaista.

Mönkijöitä on vaihtunut aika tiuhaan, kun harrastuksen aloitin. Nyt tuntuu, että tällä ajellaan pitempään. Ja jos jotain investoin tähän laitteeseen niin paremman kytkimen. Niin ja olisihan se torq-masterskin kova sana! Mutta vetareiden kestävyys kyllä mietityttää, joten voi jäädä laittamatta.


-JSSM-
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
wroom
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 23 Maalis 2013 20:57
Mönkijä:: Can am 1000 T3
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 1000 Pro T3 Kokemuksia, vikoja, muutoksia yms..

Viesti Kirjoittaja wroom »

Moro
Voisin kirjailla myös muutaman kommentin 1000 pro T3 omistajana. Vuosimallia -16. Hankittu kylläkin vasta keväällä -17.
Vehkeellä on nyt ajeltu reilun vuoden ja tunteja on vähän vajaa 100. Ajaminen on ollut paljolti maantie ajoa sekä polttopuiden ajamista metsästä. Suossa ei ole ryvetty.
Vikoja ei ole ollut muita kuin talvella jarrujen häviäminen, joka sekin hoitui takuuseen ilmaamisella.
Kulutus on edelliseen mönkijään verrattuna selvästi suurempi (canal 500cc tieliikelle) mutta ei mahdoton.
Kyllä tonnisen myös liikahtaa mukavasti, eikä ole väliä onko puukärryt perässä vai ei.
Ajaminen on mukavan vakaata, ja talveksi nastoitin vakio kumit best Gripin 1400 nastoilla. Kesäksi tuli hommattua 14” Dorot jotka kestävät selvästi paremmin maantie ajoa.
Lämpöä vehejes kehittää kiitettävästi, ja olenkin harkinnut paremmin hengittävää pakoputkea ja mahdollisesti moottorin säätöjen muuttamista jossakin viripajassa.
Muovit eivät ole ainakaan vielä sulaneet, mistään kohdin. Ja ymmärtääkseni mäissä uudemmissa on jäädytystä paranneltu.
Avatar
JSSM
6WD
Viestit: 298
Liittynyt: 21 Elo 2011 19:56
Mönkijä:: Can-Am 1000 T3 -17

Re: 1000 Pro T3 Kokemuksia, vikoja, muutoksia yms..

Viesti Kirjoittaja JSSM »

Onko porukat tehneet mitään muutoksia tonnisen vakiokytkimeen? Eikö muita tosiaan häiritse tuo asia.

Ja tietääkö joku kertoa mitä muuttuu kytkimessä verrattuna 570 kytkimeen? Siinä ottaa ottaa kytkin pehmeästi kiinni siten että lähtö ei ole äkkinäinen kuten tonnisessa. Onko se vaan jokin säätöjuttu? Aikanaan myös 650 kytkin oli samanlainen eli ilmeisesti kytkin jotenkin muuttuu 650 malleista ylöspäin.
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
fkamis
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 08 Elo 2015 01:05
Mönkijä:: Can-Am 1000 Outlander Max

Re: 1000 Pro T3 Kokemuksia, vikoja, muutoksia yms..

Viesti Kirjoittaja fkamis »

JSSM kirjoitti:Onko porukat tehneet mitään muutoksia tonnisen vakiokytkimeen? Eikö muita tosiaan häiritse tuo asia.

Ja tietääkö joku kertoa mitä muuttuu kytkimessä verrattuna 570 kytkimeen? Siinä ottaa ottaa kytkin pehmeästi kiinni siten että lähtö ei ole äkkinäinen kuten tonnisessa. Onko se vaan jokin säätöjuttu? Aikanaan myös 650 kytkin oli samanlainen eli ilmeisesti kytkin jotenkin muuttuu 650 malleista ylöspäin.
Laitoin Epin Sport kitin jouset ja painot, ne on sopivimmat tieliikennekäyttöön valmistajan mukaan, ja ainoa heidän sarja joka ei laske huippunopeutta. Ei se liikkeelle lähtö siitä pehmentynyt, suurin muutos on suuremmilla nopeuksilla kun veto ei lopukaan kesken, kannattaa vielä 80km/h jälkeen ottaa tangosta kiinni jos lyö pulttia pohjaan. Osa vaikutuksensa on varmasti myös Dobecking bensasäätimellä.

Can-amin 12" tieliikennerenkailla kokeilin kiihtyvyyttä nyt noiden muutosten jälkeen. 0-60 3,0sek, 0-100 6,0sek, 1/8 maili 8,0sek. Malli siis Outlander Max 2013. TM joskus kellotti samanlaisia aikoja lyhyemmälle mallille.
---
Can-Am Outlander Max 1000 TL
Ex-Can-Am Spyder RS-S, Can-Am Outlander 650 Max TL, Tyscon Race 350 (Hsun 350cc), CPI 50, Rally USA 250, TGB 325, TGB 425
Pk-seutu
Vastaa Viestiin