
Outlander 570 Pro T3 vai 650 Pro T3 B ?
- Fide
- Noppeli
- Viestit: 20
- Liittynyt: 18 Syys 2016 21:26
- Mönkijä:: Can-Am Outlander Max 650 Pro
- Paikkakunta: Loppi
Re: Outlander 570 Pro T3 vai 650 Pro T3 B ?
Kiinnostava ketju sinänsä, että meillä kanssa 500 max päivittyy nyt 60km/h kulkevaksi uudeksi laitteeksi ja pähkäilin kanssa 570 ja 650 välillä. Noloa tunnustaa, että tuo väri oli yksi aika iso juttu päätyä tuohon 650: seen, mutta kauppias armahti ja väliraha neuvottelussa meni kuitenkin niin, etten nyt sentään 1900.- väristä maksanut
muutenhan max pro malleilla ei tuntunut eroja olevan. Itsekin siis siinä uskossa, että saan tuohon sen pro:n erikoshitaan hitaan. Mutta katsotaan nyt sitten.

Elämä on joukkuelaji
- Fide
- Noppeli
- Viestit: 20
- Liittynyt: 18 Syys 2016 21:26
- Mönkijä:: Can-Am Outlander Max 650 Pro
- Paikkakunta: Loppi
Re: Outlander 570 Pro T3 vai 650 Pro T3 B ?
Nyt on uudella 650 Max Pro:lla sitten pari viikkoa ja muutama metsätyöpäivä takana. Pistetääs tähän nyt huomioita verrattuna 2014 500 maxiin. Menee nyt vähän ehkä ohi otsikosta, kun en siis vertaile vain konetta ja tuo verrokkikonekin on se vanha 500... mutta paremman puutteessa ihan yleiseksi huviksi ja omaksi terapiaksi.
Selvennykseksi vielä, että vanha oli rajoitettu 40km/h ja tämä uusi siis 60km/h - mikä myös oli pää(järki)syy laitteen vaihdolle.
Oikaistaan heti alkuun tuo edellisen postauksen virhetieto, joka siis tuli vähän päin näköä... kaikki PRO-mallit on väriltään sitä samaa metalliharmaata... luulin ostavani tummanpunaisen, sain harmaan... hitto... no turhamaisuutta toi värituijottelu oli joka tapauksessa.
Mitä uutta näin käytön kannalta 2014 500:seen?
- penkin pinnoite ja muotoilu muuttunut, parempaan. Uusi on pitävä ja varmasti talvellakin lämpimämpi. Tykkään kovasti, toivottavasti vain materiaali kestää myös kulutusta.
- kaasukahva sähköinen ja käännettävissä joko peukalolla tai etu/keskisormella käytettäväksi ilman työkaluja. Tykkään varsinkin ryteikössä kahvasta peukalo-otteella kiinni ja kaasu etusormella on mulle luontevampaa kuin peukalokaasu. Kaasu reagoi eri tavalla ja on alkuun aika herkän äkäinen. Ominaisuus, johon totuin viikossa ja mielestäni metsässä mukavampi näin.
- PRO:n L-vaihde verrattuna vanhaan pidempään on ihan parhautta metsässä. Nyt tuo laite on todella kömpijä ja pahat paikat menee kaikessa rauhassa selkeällä kierrosalueella.
- 650-kone... en ole vielä kiskonut kärryä ryteikössä, jossa tehosta lienee suuri apu. Nyt eron vanhaan huomaa lähinnä huomattavan paljon suuremmasta hukkalämmöstä jaloille. Ei tule kylmä ei... talvella varmaan itseasiassa ihan kiva. Nyt syksyllä hitaassa vauhdissa metsässä paikoin jopa tukala. Mutta jos tuo 570 on kuitenkin sylinterikooltaan sama kone, niin noinkohan lämmöt on ihan samanlaiset siinä 570? - ei voi tietää - 500 vanhaan koneeseen verrattuna lämpöä tulee kuitenkin selkeästi enemmän.
- kulutus on myös asia, mikä on vielä hakusessa. Kyllähän tuo 500-konetta enemmän kuluttaa, mutta kuinka paljon, sitä en vielä osaa sanoa.
- rajoitin toimii erinomaisesti ja 60km/h on ihan passeli matkanopeus tämmöiselle. Huomiona tosin, että juurikin siinä 60km/h nopeudessa moottorin värinät tulevat läpi matkustajan jalkatappeihin aika voimakkaasti. Tätä ei tunnu kuskille, ainoastaan matkustajalle. Jännä sinänsä, tuohon voisi joskus vähän perehtyä tarkemmin.
Tehtaan jäljiltä alusta on keskikovassa säädössä ja on hieman jäykempi kuin 500 oli jäykimmillään. Eli sen puolesta parannus. Mahdollistaa tosiaan asioita ihan eri tavalla ja alustan jäykkyyssäädössä on nyt sitten sitä varaa kumpaankiin suuntaan mukavasti ihan vakiona. Uusittu tukivarsirakenne on aika jännä ja katsotaan miten tuo nielee kilometrejä. Nyt tuntuu oikein hyvältä ja vakaalta. Todellisen maastoeron näkee varmaan sitten talvella ja kärry perässä...
Sitten muutamia murheita:
- vanha delux-tuulilasikate ei sovi PRO-mallin snorkkelien päälle. Siinä delux katteessa on paikka niille lisävaloille... kun sen kotelon dremelöi kokonaisuudessa huitsin nevadaan, niin sitten mahtuu kate paikoilleen ja pysyy vielä suht' hyvin kasassakin. Näin siis tein ja toimii... taisi vaan katteen jälleenmyyntiarvo justiinsa kadota...
- uusittu tukivarsigeometria estää vanhojen takavetoakselien suojien asentamisen, eli sellaisia ei ilmeisesti koko laitteeseen lisävarusteena tällä hetkellä saa. Mulla on nyt kiinni pohjapanssari ja etusuojat ja sillä mennään.
- vinssistä puuttuu kaukosäätö, mikä edellisessä tuli "vakiona"... pikkuvikoja =)
niin juu, ja tuo uusittu kaasukahva tietysti vaatii omanlaisensa lämmityksen, jos sen haluaa. Mulla sitä ei nyt toistaiseksi ole.
Semmottisia huomiota tähän hätään.
Selvennykseksi vielä, että vanha oli rajoitettu 40km/h ja tämä uusi siis 60km/h - mikä myös oli pää(järki)syy laitteen vaihdolle.
Oikaistaan heti alkuun tuo edellisen postauksen virhetieto, joka siis tuli vähän päin näköä... kaikki PRO-mallit on väriltään sitä samaa metalliharmaata... luulin ostavani tummanpunaisen, sain harmaan... hitto... no turhamaisuutta toi värituijottelu oli joka tapauksessa.

Mitä uutta näin käytön kannalta 2014 500:seen?
- penkin pinnoite ja muotoilu muuttunut, parempaan. Uusi on pitävä ja varmasti talvellakin lämpimämpi. Tykkään kovasti, toivottavasti vain materiaali kestää myös kulutusta.
- kaasukahva sähköinen ja käännettävissä joko peukalolla tai etu/keskisormella käytettäväksi ilman työkaluja. Tykkään varsinkin ryteikössä kahvasta peukalo-otteella kiinni ja kaasu etusormella on mulle luontevampaa kuin peukalokaasu. Kaasu reagoi eri tavalla ja on alkuun aika herkän äkäinen. Ominaisuus, johon totuin viikossa ja mielestäni metsässä mukavampi näin.
- PRO:n L-vaihde verrattuna vanhaan pidempään on ihan parhautta metsässä. Nyt tuo laite on todella kömpijä ja pahat paikat menee kaikessa rauhassa selkeällä kierrosalueella.
- 650-kone... en ole vielä kiskonut kärryä ryteikössä, jossa tehosta lienee suuri apu. Nyt eron vanhaan huomaa lähinnä huomattavan paljon suuremmasta hukkalämmöstä jaloille. Ei tule kylmä ei... talvella varmaan itseasiassa ihan kiva. Nyt syksyllä hitaassa vauhdissa metsässä paikoin jopa tukala. Mutta jos tuo 570 on kuitenkin sylinterikooltaan sama kone, niin noinkohan lämmöt on ihan samanlaiset siinä 570? - ei voi tietää - 500 vanhaan koneeseen verrattuna lämpöä tulee kuitenkin selkeästi enemmän.
- kulutus on myös asia, mikä on vielä hakusessa. Kyllähän tuo 500-konetta enemmän kuluttaa, mutta kuinka paljon, sitä en vielä osaa sanoa.
- rajoitin toimii erinomaisesti ja 60km/h on ihan passeli matkanopeus tämmöiselle. Huomiona tosin, että juurikin siinä 60km/h nopeudessa moottorin värinät tulevat läpi matkustajan jalkatappeihin aika voimakkaasti. Tätä ei tunnu kuskille, ainoastaan matkustajalle. Jännä sinänsä, tuohon voisi joskus vähän perehtyä tarkemmin.
Tehtaan jäljiltä alusta on keskikovassa säädössä ja on hieman jäykempi kuin 500 oli jäykimmillään. Eli sen puolesta parannus. Mahdollistaa tosiaan asioita ihan eri tavalla ja alustan jäykkyyssäädössä on nyt sitten sitä varaa kumpaankiin suuntaan mukavasti ihan vakiona. Uusittu tukivarsirakenne on aika jännä ja katsotaan miten tuo nielee kilometrejä. Nyt tuntuu oikein hyvältä ja vakaalta. Todellisen maastoeron näkee varmaan sitten talvella ja kärry perässä...
Sitten muutamia murheita:
- vanha delux-tuulilasikate ei sovi PRO-mallin snorkkelien päälle. Siinä delux katteessa on paikka niille lisävaloille... kun sen kotelon dremelöi kokonaisuudessa huitsin nevadaan, niin sitten mahtuu kate paikoilleen ja pysyy vielä suht' hyvin kasassakin. Näin siis tein ja toimii... taisi vaan katteen jälleenmyyntiarvo justiinsa kadota...

- uusittu tukivarsigeometria estää vanhojen takavetoakselien suojien asentamisen, eli sellaisia ei ilmeisesti koko laitteeseen lisävarusteena tällä hetkellä saa. Mulla on nyt kiinni pohjapanssari ja etusuojat ja sillä mennään.
- vinssistä puuttuu kaukosäätö, mikä edellisessä tuli "vakiona"... pikkuvikoja =)
niin juu, ja tuo uusittu kaasukahva tietysti vaatii omanlaisensa lämmityksen, jos sen haluaa. Mulla sitä ei nyt toistaiseksi ole.
Semmottisia huomiota tähän hätään.
Elämä on joukkuelaji
Re: Outlander 570 Pro T3 vai 650 Pro T3 B ?
570 vastaa täysin moottoriltaan 650, sähköisesti rajoitettu.
Saan muutettua 570 tehdas asetuksilla 650 tehoihin.
Saan muutettua 570 tehdas asetuksilla 650 tehoihin.
Re: Outlander 570 Pro T3 vai 650 Pro T3 B ?
Miten ko. operaatio tapahtuu ja paljonko tulee kustannuksia?
Viimeksi muokannut vaughan, 21 Loka 2018 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edeltävän viestin turha lainaus poistettu. Tutustupa myös foorumin sääntöihin. Erityisesti 3. kohta.
Syy: Edeltävän viestin turha lainaus poistettu. Tutustupa myös foorumin sääntöihin. Erityisesti 3. kohta.
-
- 4WD
- Viestit: 190
- Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
- Mönkijä:: Outlander 570 pro
- Paikkakunta: Rauma
Re: Outlander 570 Pro T3 vai 650 Pro T3 B ?
ja missä?
Viimeksi muokannut vaughan, 21 Loka 2018 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edeltävän viestin turha lainaus poistettu. Tutustupa myös foorumin sääntöihin. Erityisesti 3.
Syy: Edeltävän viestin turha lainaus poistettu. Tutustupa myös foorumin sääntöihin. Erityisesti 3.
Re: Outlander 570 Pro T3 vai 650 Pro T3 B ?
Seinäjoella, 570 poistetaan sähköiset rajoittimet ohjelmasta , 300€ lisäsin myyntiosioon ilmoituksen.
Re: Outlander 570 Pro T3 vai 650 Pro T3 B ?
Saakos 650 kartat otettua käyttöön kuitenkin niin, että 60km/h rajoitus säilyy? Tyttärelle rajoitettuna ja itselle vaikkapa Speedohealerilla ohitettuna.
"Minne ryntäät?" kysyi mies juoksevalta naiselta.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
Re: Outlander 570 Pro T3 vai 650 Pro T3 B ?
Minua kiinnostaisi enemmänkin 60km/h rajoittimen ohitus mutta kieltämättä puuttuvan 10 hv huomaa ajossa (ed. oli 650, vm 2017).
Jokos "vanha" (2017 mallissa toiminut) telamoduuli saadaan toimimaan myös tässä uudessa mallissa?
Jokos "vanha" (2017 mallissa toiminut) telamoduuli saadaan toimimaan myös tässä uudessa mallissa?
Re: Outlander 570 Pro T3 vai 650 Pro T3 B ?
Takuu suhtautuu varmasti myötämielisesti, jos 570 softataan 650:ksi 

Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: Outlander 570 Pro T3 vai 650 Pro T3 B ?
Hommaa täystehoavain.A.Heikos kirjoitti:Jokos "vanha" (2017 mallissa toiminut) telamoduuli saadaan toimimaan myös tässä uudessa mallissa?
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
-
- Noppeli
- Viestit: 17
- Liittynyt: 20 Huhti 2014 19:56
- Mönkijä:: Belarus 570 eps
- Paikkakunta: Kulennoinen
Re: Outlander 570 Pro T3 vai 650 Pro T3 B ?
-18 sähkökaasu malliin ei taida kukaan vielä saada tehtyä täysteho avainta. Eikä taida tela mokkulat käydä. Onko tähän malliin muuta ohitinta saatavana kuin speedohealer?
Re: Outlander 570 Pro T3 vai 650 Pro T3 B ?
Olet oikeassa. Edelliseen teetätin tehoavaimen ja tähänkin sitä kysyin mutta ei kuulema saa.. Ainakaan vielä.
Mitenkähän tuo Seinäjoen kaveri homman hoitaa ja mitä tietoja koneeseen jää? Ajattelin tapausta, että 5vuoden takuun aikana jotain takuuasiaa alkaa ruotimaan... .. . Soittamalla tietty selviäisi mutta kun ei ole sielläpäin asiaa eikä tämän takia viitsi Kemistä ajella...
Mitenkähän tuo Seinäjoen kaveri homman hoitaa ja mitä tietoja koneeseen jää? Ajattelin tapausta, että 5vuoden takuun aikana jotain takuuasiaa alkaa ruotimaan... .. . Soittamalla tietty selviäisi mutta kun ei ole sielläpäin asiaa eikä tämän takia viitsi Kemistä ajella...
Re: Outlander 570 Pro T3 vai 650 Pro T3 B ?
Tätä samaa jaakobin painia tässä käyn, 570, 650 vai jopa Polariksen 570. Honda Rincon siirtyy uusille mönkijäurille kun rattori pitäisi olla.
Melkein pitäisi olla lukematta näitä keskusteluita ja tehdä päätös täysin fiiliksellä. Mutta aina huomaan löytäväni itseni näistä keskusteluiden viidakoista
Nyt saa esittää puolesta ja vastaan näistä kanoista ja jos jollakin olisi vaikka polleenkin kosketuspintaa niin saa heittää argumentteja niistäkin. Vaikka yksityisviestillä jos pollen kommentteja ei tänne kuulu laittaa.
Melkein pitäisi olla lukematta näitä keskusteluita ja tehdä päätös täysin fiiliksellä. Mutta aina huomaan löytäväni itseni näistä keskusteluiden viidakoista

Nyt saa esittää puolesta ja vastaan näistä kanoista ja jos jollakin olisi vaikka polleenkin kosketuspintaa niin saa heittää argumentteja niistäkin. Vaikka yksityisviestillä jos pollen kommentteja ei tänne kuulu laittaa.
-
- 4WD
- Viestit: 140
- Liittynyt: 16 Loka 2012 12:49
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 Max T3
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Outlander 570 Pro T3 vai 650 Pro T3 B ?
Mä olen 3-vuotta mennyt CanAm 500T3 max, hyvin on lumityöt tullut tehtyä, puut metästä ajettu ja porukan kanssa maastossakin ollaan käyty "rypemässä." Alkuperäiset renkaat ajoin loppuun ja päivitin sen puolen kuntoon alku vuodesta. Tehon puolesta ihan riittävä, pitempiä pätkiä tie ajossa toi 60 kulkeva on varmasti paikallaan.
Oliko tästä savolaisesta vastauksesta nyt apua vai ei hankintaasi, mutta mulla ainakin oma cana pelannut moitteettomasti ja kaikin puolin olen tyytyväinen ollut.
-Immo-
Team Kuramunat
Oliko tästä savolaisesta vastauksesta nyt apua vai ei hankintaasi, mutta mulla ainakin oma cana pelannut moitteettomasti ja kaikin puolin olen tyytyväinen ollut.
-Immo-
Team Kuramunat
Itä-Suomen Mönkijät ry
Ex: Linhai IRS 400 Le7, -12
Ex: Linhai IRS 400 Le7, -12
Re: Outlander 570 Pro T3 vai 650 Pro T3 B ?
Kaikki kommentit on hyviä, niin tämäkin
kiitos. Itselläni ei ole näihin kahteen merkkiin kosketuspintaa kuin parin koeajon ja youtube-videoiden verran, että saa kehua ja saa haukkua, kaikki otetaan vastaan. Tässä ei ole mitään muuta menetettävää kuin raha 

