Vaihdoin parempaan

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Re: OIKEIN

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

BastardoGrande kirjoitti:
Jannu-67 kirjoitti:Tod. näk. ajelisin 650 canalla. noin 10 kertaa parempi kuin 800.
Ite nyt tuoreena canankäskijänä pyytäisin kohteliaimmin tuohon lainattuun ihan mielenkiinnosta kymmenen pikku perustelua, please.
Ihan vaan opiksi jotta voin kertoo muutamalle 800:n omistajalle tuolla Shellin paarissa. 8)
samaa mieltä minä olen,kokeiltuani sekä 800:sta ja 650:stä niin tuo 650 on mielestäni parempi.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
jaska
6WD

Viesti Kirjoittaja jaska »

Millälailla tuo 650 poikkiaa 800:sesta, muutako moottorin kuutioitten suhteen? En oo päässy ajahan 650:sta, mikä siittä tekkee niin palio paremman mönkijän?
En tiedä näenkö mä unta vai kahminko mä lunta, on mahtava meininki meneillään.
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

jaska kirjoitti:Millälailla tuo 650 poikkiaa 800:sesta, muutako moottorin kuutioitten suhteen? En oo päässy ajahan 650:sta, mikä siittä tekkee niin palio paremman mönkijän?
minun mielestä paljon ärhäkämpi liikkumaan,ja variaattori nappaa mielestäni paremmin.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
petri.n
Tracks
Mönkijä:: canam 650 max

Viesti Kirjoittaja petri.n »

No vastailen omista kokemuksistani. 650 variaattori ottaa paljon pehmeämmin kiinni ja jotenkin joustavampi liikkumaan kuin 800. 800 on moottoriltaan ja voimansiirroltaan paljon sporttisempi. Painoeroa jonkun verran, mutta sillä nyt ei varmaankaan ole suurta merkitystä. Tuo variaattorin toiminta siinä kait on suurin ero. Itse ainakin tykästyin tuohon 650 variaattorin toimintaan. Lähtee pehmeästi ja rauhallisesti liikkeelle ja voima tulee joustavasti. Ei tule niinkuin halolla selkään lyöden. Paremminkin niinkuin metrossa istuisi. Vauhti kasvaa tasaiseen, mutta silti nopeasti ja voiman tuntee. :wink: Kuitenkin kierrosherkkyyttäkin löytyy.
Jos sallitaan sellainen vertaus, niin 800 on kuin kesyttämätön orihevonen ja 650 voimansa hallitsemaan oppinut esteratsu. :lol:
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
nipapn
6WD

Viesti Kirjoittaja nipapn »

petri.n kirjoitti:No vastailen omista kokemuksistani. 650 variaattori ottaa paljon pehmeämmin kiinni ja jotenkin joustavampi liikkumaan kuin 800. 800 on moottoriltaan ja voimansiirroltaan paljon sporttisempi. Painoeroa jonkun verran, mutta sillä nyt ei varmaankaan ole suurta merkitystä. Tuo variaattorin toiminta siinä kait on suurin ero. Itse ainakin tykästyin tuohon 650 variaattorin toimintaan. Lähtee pehmeästi ja rauhallisesti liikkeelle ja voima tulee joustavasti. Ei tule niinkuin halolla selkään lyöden. Paremminkin niinkuin metrossa istuisi. Vauhti kasvaa tasaiseen, mutta silti nopeasti ja voiman tuntee. :wink: Kuitenkin kierrosherkkyyttäkin löytyy.
Jos sallitaan sellainen vertaus, niin 800 on kuin kesyttämätön orihevonen ja 650 voimansa hallitsemaan oppinut esteratsu. :lol:
Ei sallita!! Ratsujutut on Pollejuttuja!! :lol:

Eihän vaan ois alitajuinen kateus Polarista kohtaan??? Viittaan allekirjoitukseesi...
Melekeen oululainen ihiminen.....
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
petri.n
Tracks

Aina se on toisilla isompi tai parempi oli sitten merkki mikä tahansa. :lol: Olisiko parempi allekirjoitus. :lol: :lol:
jaska
6WD

Viesti Kirjoittaja jaska »

petri.n kirjoitti:No vastailen omista kokemuksistani. 650 variaattori ottaa paljon pehmeämmin kiinni ja jotenkin joustavampi liikkumaan kuin 800. 800 on moottoriltaan ja voimansiirroltaan paljon sporttisempi. Painoeroa jonkun verran, mutta sillä nyt ei varmaankaan ole suurta merkitystä. Tuo variaattorin toiminta siinä kait on suurin ero. Itse ainakin tykästyin tuohon 650 variaattorin toimintaan. Lähtee pehmeästi ja rauhallisesti liikkeelle ja voima tulee joustavasti. Ei tule niinkuin halolla selkään lyöden. Paremminkin niinkuin metrossa istuisi. Vauhti kasvaa tasaiseen, mutta silti nopeasti ja voiman tuntee. :wink: Kuitenkin kierrosherkkyyttäkin löytyy.
Pittääpä yrittää päästä koeajolle ja testaahan tuota variaattorin käytöstä. 800 variaattori vaati vähä totuttelua ja opettelua. Sen huomasin ihtekki ku vaihoin KQ:n outlanderiin.
En tiedä näenkö mä unta vai kahminko mä lunta, on mahtava meininki meneillään.
JN
Noppeli

Viesti Kirjoittaja JN »

Tänään tuli haettua joulukuusi kotiin uudella 650 tieversiolla. Vaihdoin 400 siihen ja metsässä käynti tuntui juhlalta. Sivu äänet puolittuneet ja teho saman verran kasvanut :D
-kyllä lähtee..
Can am 650xt road
Enduroooo
6WD

hehe

Viesti Kirjoittaja Enduroooo »

Ja 400:nen on sitten vanha kaakki/poni vai? :lol:
Mönkijäni tulee lähes aina olemaan kaksivetoinen, matka jatkuu keula kohti taivasta tai sitten kyljet :D
JN
Noppeli

Viesti Kirjoittaja JN »

400:lla kerkesi mainiosti myös. ei mikään poni ollut vaan tehokas työhevonen :lol:
-kyllä lähtee..
Can am 650xt road
petri.n
Tracks

400 on nöyrä palvelija niinkuin suomenhevonen. :lol: Tasaisen varmasti mennään eteenpäin ja tarvittaissa taaksekkin. Lähtee kelillä kuin kelillä liikenteeseen ja ei pahemmin yllättele omistajaansa. Todellakin kuin suomenhevonen. Sellainen luottokaveri. :wink:
Vastaa Viestiin