Canan vetotapa
Hienoja oli videot ja kuvat, kaikille tuttua kamaa.
Olisiko kuitenkin mahdotonta omaksua ajatus; valitse laitteesi käyttötottumustesi mukaan.
Jokainen tietää että Polariksen etuperä on aivan saatanan hyvä, kaikki eivät tosin koskaan tarvitse niin saatanan hyvää etuperää.
Mulle ainakin riittää vähän 'huonompi' etuperä, jos laite muuten kukkuu.
Nää jupinat on muuten kolmatta kierrosta menossa tällä voorumilla.
Olisiko kuitenkin mahdotonta omaksua ajatus; valitse laitteesi käyttötottumustesi mukaan.
Jokainen tietää että Polariksen etuperä on aivan saatanan hyvä, kaikki eivät tosin koskaan tarvitse niin saatanan hyvää etuperää.
Mulle ainakin riittää vähän 'huonompi' etuperä, jos laite muuten kukkuu.
Nää jupinat on muuten kolmatta kierrosta menossa tällä voorumilla.

"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä
http://velkakello.fi/
"Ne bis in idem"
http://velkakello.fi/
"Ne bis in idem"
-
- Tracks
- Viestit: 1146
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
- Paikkakunta: Helsinki
Ei saa ei. Kyllä Pollen etulukko on lukkojen aatelia toimivuudessaan ja automaattisuudessaan. Canaa saa vähän paremmaksi vaihtamalla nopeammin kytkeytyvän 400 Outlanderin lukon, mutta sekin vaatii sen pienen pyörähdyksen toiselta renkaalta ennen kytkeytymistään. Tullee kuitenkin halvemmaksi kuin koko kamppeen vaihto.rene kirjoitti:...ilmeisesti ei can-amista saa millään pollen veroista nelivetoista mönkijää...
Ja onhan tuolla Canallakin pollekuskien perässä pysynyt hankalassakin maastossa. En vain kerro kuinka kaukana perässä

Viljami
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
-
- 6WD
- Viestit: 291
- Liittynyt: 06 Heinä 2004 10:55
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Mönkijä:Yamaha Kodiak SE 2017 T3
Jos on tottunu pollen etulukkoon ja vertaa samalaisella ajotyylillä sitä canamin lukkohon nii varmasti itku pääsee. Se on se ajotyyli mikä pittää muutaa ko lähtee viskolukkosella canamilla ajeleen, tai olipa kyse sitte vaikka napista kytkettävä 100% lukko.
En tiedä näenkö mä unta vai kahminko mä lunta, on mahtava meininki meneillään.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Voisin olla harkitsevalla tuulella sen Reneen lukon vaihtamista 400:n lukkoon. Rene on koneena aika lailla sellainen etappiajopeli, eli nopeaan ajoon. Toki siinä on lyhyt perä jne, mutta sen ideologia on kyllä enemmän nopeaan ajoon. Ainakin kannattaa ensin ajaa sillä hitaammalla lukolla ja sitten kun ajokokemusta karttu tuolla ripeällä pelillä, niin vaihtaa nopeamman lukon. Ja kyllä se kevyenä laitteeena tottelee painonsiirtoa kuten 420 Honda.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Tracks
- Viestit: 1146
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
- Paikkakunta: Helsinki
Toellaankin. Sullahan olikin Rene. Eihän sitä ole edes tarkoitettu pahimpiin patikoihin. Poluille ja vauhtiurille se sopii kuin nenä päähän ja siellä viskokin on ihan parhaimmillaan.rene kirjoitti:rene on hieno ku se on vähän crossihenkinen eikä tullu mieleenkään et toi möyriminen olisi noin hauskaa touhua aluks koluttiin laite linkussa kaikki pikkutiet ja enskapolut mut nyt on hurahdettu möyrimiseen
Mutta jos möyrimiseen oot nyt hurahtanut, niin ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin pistää Rene vaihtoon


Viljami
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
kiitos asiantuntevista kommenteista,se on harmi juttu toi ku ei tosiaan osannu arvata et toi kömpiminen on noin hauskaa ja ainakin näin alottelevalle kuskille on aika hankala toi viscon kanssa ajaminen,ja oon koittanu opetella sitä ajamista niin et ei pumppaa kaasua mut ku ei oo vielä kehittyny sitä ajosilmää kömpimiseen ni väkisinkin tulee stoppeja just pahimpiin paikkoihin ja sit mä kaivan sen laitteen siihen kiinni ja kaveri tulee pollella niin helposti saman paikan läpi,
varmaan osa syy on noi renen alkuperäis renkaat ja nyt tilasin 28 swamp wich:sit jos ne auttais ni vois olla et ajot jatkuis vielä renellä ku onhan se muuten hieno laite ja kuulema noi team k/k:nkin jätkät alkaa ajaan renellä ni kai sillä osaava pärjää mettässä.
varmaan osa syy on noi renen alkuperäis renkaat ja nyt tilasin 28 swamp wich:sit jos ne auttais ni vois olla et ajot jatkuis vielä renellä ku onhan se muuten hieno laite ja kuulema noi team k/k:nkin jätkät alkaa ajaan renellä ni kai sillä osaava pärjää mettässä.
Heh, että Renee ei ole tehty pahoihin paikkoihin... Se perustuu täysin samaan tekniikkaan kuin Outlander joten sitäkään ei voi sitten viedä pahoihin paikkoihin?
Päinvastoin mun mielestä Reneen voi kuskata ehkä paremmin pahoihin ja ahtaisiin paikkoihin koska se on siroilla katteilla ja ne ei nojaa puihin niin herkästi.
Siitä lukosta vielä kerran, vaikka siitä ja sen ominaisuuksista on jo kirjoitettu lukuisia kertoja. Visco vaatii oman rohkean ja etenevän ajotyylin, nopea 400 lukon vaihto parantaa tilannetta mutta edelleen vaaditaan oma ajotyyli. Kun pääsee sinuiksi lukon kanssa niin samoista paikoista mennään kuin muillakin peleillä, tämä on nähty moneen kertaan, oli siellä keulillä minkämerkkinen laite tahansa.

Päinvastoin mun mielestä Reneen voi kuskata ehkä paremmin pahoihin ja ahtaisiin paikkoihin koska se on siroilla katteilla ja ne ei nojaa puihin niin herkästi.

Siitä lukosta vielä kerran, vaikka siitä ja sen ominaisuuksista on jo kirjoitettu lukuisia kertoja. Visco vaatii oman rohkean ja etenevän ajotyylin, nopea 400 lukon vaihto parantaa tilannetta mutta edelleen vaaditaan oma ajotyyli. Kun pääsee sinuiksi lukon kanssa niin samoista paikoista mennään kuin muillakin peleillä, tämä on nähty moneen kertaan, oli siellä keulillä minkämerkkinen laite tahansa.
Kylätason mönkijäkuski
joo toi on totta et rene sopii ahtaisiin paikkoihin,kaveri vekslaa monessa paikassa mistä menen renellä ongelmitta toisaalta sen sirot katteet ei suojaa lentävältä kuralta sitä meinaan lentää kiitettävästi,repäreitä kuluu ja turha mennä siviilikamoilla edes pikku lenkille aina oot paskanen. Toi kyllä kiinostais toi 400 lukko mut saattaa olla et se syö liikaa nopean ajon ominaisuuksia.kaikkea ku rakennellaan ni mahtaakohan joku olla jo sovittanut pollen periä can amiin eihän se taida ihan utopiaa olla et vaihtais etu ja takaperän pollesta canaan voi olla et välitykset ei mee ihan kohilleen ja kustannukset ois parin kömpijän luokkaa,tuli tossa laitettua reneen vinssi ja piti tehdä omakehitelmä puskuri et sai vinssin paikoilleen kiitos hyvistä kuvista ja vinkeistä nenäleikkauksen tehneille "pum":mille ja juniorijussille jos haluu kurkata lopputulosta ni täältä http://kuvablogi.com/blog/5546/
Nopeassa ajossa 400 lukko on liian nopea ainoastaan neliveto päällä risteyksestä tai vastaavasta kiihdyttämisessä, silloin kysytään kuskilta voimia että jaksaa pitää tangosta kiinni. Nopealla ja jouhevalla pikiksellä nopeaa lukkoa tuskin huomaa, paitsi silloin kun tulee se 90-mutka vastaan ja lyödään raanat auki...
Pollen perien laittamisesta. Joudut laittamaan sinne muutakin kuin perät, tarvitset etu/takapyöriin pyörimisen tunnistimet, ohjausboxin nelivedolle ym ym. Ei varmaan kovinkaan helppo/edullinen ratkaisu siihen nähden mitä sillä saavutetaan, veikkaan että 400 lukko tulee selkeästi edullisemmaksi ja helpommaksi vaihtoehdoksi.
Pollen perien laittamisesta. Joudut laittamaan sinne muutakin kuin perät, tarvitset etu/takapyöriin pyörimisen tunnistimet, ohjausboxin nelivedolle ym ym. Ei varmaan kovinkaan helppo/edullinen ratkaisu siihen nähden mitä sillä saavutetaan, veikkaan että 400 lukko tulee selkeästi edullisemmaksi ja helpommaksi vaihtoehdoksi.
Kylätason mönkijäkuski
Perustuu siihen että Polariksessa on ns. aktiivilukko jota ohjataan elektroniikalla. Etu ja takapyörissä on tunnistimet ja niistä menee piuhat nelivedon ohjausboxille. Kun boxi huomaa että pyörien pyörimisero kasvaa niin se kytkee lukon/nelivedon päälle ja vastaavasti irroittaa lukon/nelivedon tarpeen niin vaatiessa.
Voi olla että selvennys ei nyt mennyt kaiken tieteen ja taiteen sääntöjen mukaan mutta siitä selviää suurinpiirtein Pollen lukon toimintaperiaate.
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä
Voi olla että selvennys ei nyt mennyt kaiken tieteen ja taiteen sääntöjen mukaan mutta siitä selviää suurinpiirtein Pollen lukon toimintaperiaate.
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä

Kylätason mönkijäkuski
Tämä on ilmeisesti aika yleinen harhaluulo Polariksen lukon toiminnasta.
Mutta selvennykseksi, Polariksen etuperä toimii TÄYSIN mekaanisesti ilman minkäänlaista elektroniikkaa tai tunnistimia. Ainoa elektroniikka siinä on se, että jos vauhdissa laitetaan 2-vedolta 4-vedolle, niin se ei kytkeydy, ennenkuin kierrokset laskevat alle 3100. 4-vedon kytkeytyminen tapahtuu mekaanisesti, perän sisällä olevien rullien avulla, jos takapyörä pyörii enemmän kuin etupyörä. Ja kytkeytyminen tapahtuu noin 1/5 kierroksen aikana. Ja kaikki siis ilman elektroniikkaa, ohjausbokseja tai nopeusantureita. Että tiedoksi vaan!!!
Mutta selvennykseksi, Polariksen etuperä toimii TÄYSIN mekaanisesti ilman minkäänlaista elektroniikkaa tai tunnistimia. Ainoa elektroniikka siinä on se, että jos vauhdissa laitetaan 2-vedolta 4-vedolle, niin se ei kytkeydy, ennenkuin kierrokset laskevat alle 3100. 4-vedon kytkeytyminen tapahtuu mekaanisesti, perän sisällä olevien rullien avulla, jos takapyörä pyörii enemmän kuin etupyörä. Ja kytkeytyminen tapahtuu noin 1/5 kierroksen aikana. Ja kaikki siis ilman elektroniikkaa, ohjausbokseja tai nopeusantureita. Että tiedoksi vaan!!!