Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
sokerikukko
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Kesä 2008 20:42
Paikkakunta: Sodankylä, Muonio

Viesti Kirjoittaja sokerikukko »

Noniin amatööri liittyy keskuteluun :P

Joo meillä on tommonen cana outlander 800 ja hyvin on kyllä pelittänyt tähän asti. Huomattu melkonen parannus mönkijävaihon jälkeen (ekana 250 suzuki ja sit polaris sportsman 400) Ainoita vikoja ollu, että kaksi vasemman etulampun hehkua on menny enkä kyllä tiiä miksi. Rämiseekö kellään muulla liikkelähdön jälkeen alhaisilla kierroksilla tuo mönkijä? En oo siitä paljoa välittäny, mutta kai se ääni tulee putken kuumuus suojasta joka tärisee? Muuten kylä huoleton ja tehokas peli, joka ei kaipaa ku ajoa :lol:
Can-am Outlander 800 XT julmaa voimaa!
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

mikli kirjoitti:Mulla kans kitisee ikävästi takapää, kun heiluttaa sivusuunnassa. Otin ton poikittaisen tukivarren suojakumin auki, niin ainakin se on täysin puhdas(paikat kiiltää). Eipä siellä mitään rasvaakaan näytä olevan. Voikohan tota mutterii ite kiristää ja laittaa kumin takas? Vai vaatiiko purkamisen/puhdistuksen(ei tosiaan oo likaa ainakaan kumin puolelta katsottaessa). Näytti olleen lukkomutteri, vaatiiko lisäks lukitteen?

Johan vanhallakin kitisi jonkin aikaa, notta purkasin sitten tuon swingien kiinnityksen. Laitoin puolikovaa ruuvilukitetta ja kunnolla kiinni, notta nyt pysyy. Nätti homma tahdä, kunhan vaan on tuo erikoistyökalu noihin napojen muttereille. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja mikli »

Onkohan sitä erikoiskalua jossain saatavilla? Tuskin huollosta lainaavat?
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

mikli kirjoitti:Onkohan sitä erikoiskalua jossain saatavilla? Tuskin huollosta lainaavat?
Pokelta lainasin, tai itse asiassa tein koko homman Poken tallissa ja valvovan silmän alla :lol: . Mies lienee tilannut työkalunsa paikallisen jälleenmyyjän kautta, maahantuojalta.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Robbe-
6WD
Viestit: 752
Liittynyt: 19 Syys 2005 16:38
Paikkakunta: Vihti/Luumäki

Viesti Kirjoittaja Robbe- »

Renestä kallistuksenvakaaja vai mikä se nyt onkaan meni poikki joku aika sitte.
Traktori..
TRX
6WD
Viestit: 714
Liittynyt: 04 Touko 2006 10:44
Mönkijä:: Honda TRX 500 T3
Paikkakunta: Lääneharju Vald, Estonia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TRX »

Kesken puidenajo projektin huomasin että Cana työntää takaperästä öljyä ulos, kardaanin juuresta.
Samalla sitä tutkiessa tuli ilmi että toinen takaiskarikin kusee.

Eli ajot loppui siihen ja huomenna soitellaan huoltoon.
kimmop
6WD
Viestit: 339
Liittynyt: 08 Touko 2007 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kimmop »

400 outista putosi tyhjäkäynti no säädin isommalle nyt moottorijarrulla ampuu putkeen.. ajettu jo peräti 1000km ja huollot tehty liikkeessä.
HoHa
6WD
Viestit: 530
Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli

Viesti Kirjoittaja HoHa »

Jos yhtäkkiä tapahtuu jotain niin yleensä kannattaa kattoa vähän paikkoja josko löytyis syytä tapahtuneelle. Ilmeisesti sulla on kaasarimalli? Laihalle jos kone menee yhtäkkiä niin kannattaa kattoa että ilmanputsari on kiinni, kaasutin on kiinni ja kurkku on ehjä. Saattaa saada nyt jostain värästä paikasta ilmaa. Joskus olen kokeillu starttipilotilla vuotoja, mutta se on vähän epävarma konsti.
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
kimmop
6WD
Viestit: 339
Liittynyt: 08 Touko 2007 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Ilmanputsaria itsekkin epäilin ja sen pesin ja öljysin mutta ei auttanut.
kimmop
6WD
Viestit: 339
Liittynyt: 08 Touko 2007 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Onneksi on tuo valtuutettuhuolto tuossa 500m päässä niin eikun näyttämään. Diaknoosi oli sulla ammuskelee putkeen, osta tästä uusi tulppa niin se loppuu. Samaa se tekee uudella tulpallakin, laskin tyhjäkäynninkin alkuperäiselle kohdalle ei vaikutusta asiaan :roll:
HoHa
6WD
Viestit: 530
Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli

Viesti Kirjoittaja HoHa »

Syksyn lähetessä on pakko alkaa tekeen jotain tuolle takavalolle. Polttimoja menee yksi/ ajokerta eli ei kestä yhtään. Langan kääntäminen pystyyn ei auttanut vaan paremminkin pahensi asiaa. Ilmeisesti langan koko paino on nyt yläpäässä ja sieltä se aina on nyt poikki.

Fiksuna ostin Stormilta led-polttimon joka käy suoraan kantaan ja siinä on sekä takavalo että jarruvalo. Aattelin että nyt löyty ratkasu vaan kun ei :x . Vähän aikaa ihmettelin kun ei ledit pala ja tavalliseen polttimoon tulee valo. Sitten kun mittasin niin huomasin että kanassa tulee virta lampun kuorelle ja navoissa on maat. Ja ledithän ei toimi jos virta ei ole oikein päin :( . Olishan tuo polttimon napaisuuskin täällä jossain voinut olla mutta kuka lukee koko foorumin läpi kun vaihtaa polttimoa :) Täytyy fundeerata vaihtaako koko takalyhty, värkätäkkö rele jolla kääntää napasuudet tai sitten kokeilen purkaa tuota ledihässäkkää ja kääntää ne toisin päin. :-k
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

osta 08 mallin takavalo. Itsellä se ja edelleen orggis valo paikallaan. Siin semmoset. Kumityynyt jotka vaimentaa. Sopii suoraan vanhempin ja ei voi maksaa hunajaa. Ps mun koneel ajettu yli 200h. Toinen vaihtoehto tietty 24v polttimo mut se on himmee ja pollari ei tykkää
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

-08 Maximuksessa on polttimo kestänyt 1600km/45h ja lanka on vaakatasossa. Ilmeisesti jotain on keksitty tehtaalla? Olisiko 08 mallin uuden takavalon kiinnityksessä pehmusteet välissä ettei tärinä rassaa niin paljoa?

Polttimo kestää kun laittaa piuhan väliin tehovastuksen, himmentää hieman kirkkautta mutta sen jälkeen polttimo kestää paremmin. Muistaakseni 5W/10 ohmin vastus, tai sitten ei... Kysykää liikkeestä että miten suuri vastus tarvitaan että saa 12v/5w polttimolta jännitteen putoamaan voltilla.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
timpuri83
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 12 Loka 2007 20:02
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 TL
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja timpuri83 »

HoHa kirjoitti:Syksyn lähetessä on pakko alkaa tekeen jotain tuolle takavalolle. Polttimoja menee yksi/ ajokerta eli ei kestä yhtään. Langan kääntäminen pystyyn ei auttanut vaan paremminkin pahensi asiaa. Ilmeisesti langan koko paino on nyt yläpäässä ja sieltä se aina on nyt poikki.
Mä tein pehmusteet rungon ja takavalon väliin. Nyt ei enää polttimoita pala. Tässäpä vähän tarkempaa selostusta pehmustamisesta: http://monkijawiki.net/Takavalon_v%E4rin%E4suojaus
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Jepjep, 08 mallin koko takavalo härdelli on kiinni 2 kumitutilla, samanlaisilla kuin kylkimuovit. Toimiva ratkaisu.

3-4 kertaa irronnut röykyssä, mutta pienet stopparit kumituttien taakse ja eipä irtoo enää itekseen.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
Vastaa Viestiin