Vuosimalli, kilometrit ja tunnit vaikuttaa veron määrään. Kattele muiden päätöksiä, ni saat suuntaa verosta.
Itte menin ensin konttorille, sitten tulliin ja taas konttorille hakemaan kilvet. Jotkut vissiin menny ensin tulliin ja sit konttorille kilvet hakemaan. Sen typäri todistuksen joudut ostamaan ensimmäisenä jälleenmyyjältä. Ja katkeamaton historia pitää olla selvillä.
Can-am optio mallien rekisteröinti ja verotus
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Renegade 800
Re: Can-am optio mallien rekisteröinti ja verotus
Moi, tässä tuore esimerkkitapaus keväältä 2015. . .
Faija laittoi Outlander 400XT optiomallin kilpiin ja asioi Turun tullipiirin kanssa.
Laite on vm 2007 ja ajettu silloin 3000km, tunnit 240h.
Todistus oli hommattu Rovaniemeltä jo aiemmin valmiiksi.
Veron määräksi tuli 460eur, eli ei kovin paha. . . Nyt saa päästellä rauhassa myös tiellä.
Olivat tullissa selittäneet, että vero lasketaan käytetyn laitteen arvosta, josta vähennetään vielä 1500,-
Siitä jollain kaavalla sitten muodostavat lopullisen summan. No - eipä noista tiedä, mutta. . .
T Riku
UMRY:n jäsen
Faija laittoi Outlander 400XT optiomallin kilpiin ja asioi Turun tullipiirin kanssa.
Laite on vm 2007 ja ajettu silloin 3000km, tunnit 240h.
Todistus oli hommattu Rovaniemeltä jo aiemmin valmiiksi.
Veron määräksi tuli 460eur, eli ei kovin paha. . . Nyt saa päästellä rauhassa myös tiellä.
Olivat tullissa selittäneet, että vero lasketaan käytetyn laitteen arvosta, josta vähennetään vielä 1500,-
Siitä jollain kaavalla sitten muodostavat lopullisen summan. No - eipä noista tiedä, mutta. . .
T Riku
UMRY:n jäsen
-
- 6WD
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
Onko niin että jos hakee verotuspäätöksen, niin siinä vaiheessa ei voi enää jäädä miettimään ja lasku on maksettava, eikä uutta päätöstä voi hakea myöhemmin? Itselläni reilut 500km ajettu -12 650 Outti ja jossain vaiheessa olisi tarkoitus rekisteröidä. Varmaan järkevä kerrytellä rauhassa kilsoja mittariin ennen operaatiota.
Toinen juttu: Itselläni ensimmäinen omistaja on ollut OY-pohjainen yritys, mutta maksukuitissa näyttäisi olevan ALV maksettu mönkijää ostettaessa. Vaikuttaako asiaan, eli onko sitten hakenut ALV:t pois myöhemmin ja tulee nyt sitten minulle maksuun? Voiko tuota jostain selvittää ilman että heti on tonnikaupalla maksettavaa tulossa?
Toinen juttu: Itselläni ensimmäinen omistaja on ollut OY-pohjainen yritys, mutta maksukuitissa näyttäisi olevan ALV maksettu mönkijää ostettaessa. Vaikuttaako asiaan, eli onko sitten hakenut ALV:t pois myöhemmin ja tulee nyt sitten minulle maksuun? Voiko tuota jostain selvittää ilman että heti on tonnikaupalla maksettavaa tulossa?

jos laite ei ole sinulla alvllinen niin ei pitäisi joutua maksaan jos edellinen omistaja on siitä alvin kanssa puuhastellu. Kun eka omistaja on myynyt sinulle, hän joutui palauttaan alvia, et sinä jos et ole alvillinen.
Eli jos ostat jotain ja vähennät alv:n, niin kun myyt saman tuotteen, maksat alvia takaisin valtiolle. Jos osto ja myyntihinta ovat samat, saatu ja palautettu alv on sama.
Tämä on minun oma mielipide eikä verottajan päätös. Olen itsekkin alvillinen. Voit hakea sitovan (maksullisen) päätöksen etukäteen verottajalta tai kysyä ihan ilmaiseksi neuvoa heiltä jos koet tarpeelliseksi. Heidän tehtävä on antaa neuvoja etukäteen.
Eli jos ostat jotain ja vähennät alv:n, niin kun myyt saman tuotteen, maksat alvia takaisin valtiolle. Jos osto ja myyntihinta ovat samat, saatu ja palautettu alv on sama.
Tämä on minun oma mielipide eikä verottajan päätös. Olen itsekkin alvillinen. Voit hakea sitovan (maksullisen) päätöksen etukäteen verottajalta tai kysyä ihan ilmaiseksi neuvoa heiltä jos koet tarpeelliseksi. Heidän tehtävä on antaa neuvoja etukäteen.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Maksua vastaan saat verottajalta ennakkopäätöksen, joka on sitova. Maksaa muistaakseni useamman sata euroa. Ei järkeä, kun vero on varmaan jotain 1000-2000€.Grey kirjoitti:Onko niin että jos hakee verotuspäätöksen, niin siinä vaiheessa ei voi enää jäädä miettimään ja lasku on maksettava, eikä uutta päätöstä voi hakea myöhemmin? Itselläni reilut 500km ajettu -12 650 Outti ja jossain vaiheessa olisi tarkoitus rekisteröidä. Varmaan järkevä kerrytellä rauhassa kilsoja mittariin ennen operaatiota.
Jos taas etenet normi prosessia, niin sulla menee useampi sata euroa papruhommiin. Sitten vasta voi hakea kilven ja veropäätöksen, eli ei kannata sitten enää jättää hommaa kesken. Kun veropäätös on tehty, se kai on maksettava ja muutos haettava valituksen kautta.