2010 Can-Am

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Mce
6WD
Viestit: 441
Liittynyt: 21 Syys 2006 11:16
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Mce »

kes022 kirjoitti:
mikli kirjoitti:Samaa mielipuolta Kingin kanssa. Toisaalta ei taida olla kanaan parempaakaan paikkaa, jos takavinssin haluaa. Pitäis nähdä livenä ja myös muiden merkkien ratkaisuja. Joku näppärä keksii varmasti fixun ratkaisun..
Joku kätevä vois kehitellä siihen jonku pikalukko systeemin, millä sen sai pois tarvittaessa. Tuntuis, että ei mahdoton tehtävä. johdoille kunnon pikaliittimet jne.. Se olis varmaa paras apu tähän tilanteeseen.
Kelkkaengineeri rötväke on jo keksinyt, lynx näkyy tarjoavan xu-malliin irrotettavaa vinssiä pikakiinnikkeillä. Varmaan vois soveltaa mönkkyyn myös. :)
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-

la vida es un fuego.
jyrka
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 14 Marras 2006 22:29

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja jyrka »

Tänään oli mallisto koeajettavissa Kempeleessä ja tuli testattua ohjaustehostinta Outlander 500 MAX:ssa (TL). Ihan tervetullut omituisuus tuo ohjaustehostin kieltämättä oli, keventää oikeaa mönkimistä melkoisesti vaikka hankaliin paikkoihin ei lyhyen koeajon aikana päässytkään.

Omituisen välyksen ohjaustehostin tekee ohjaukseen, mutta on kuulemma ihan omainaisuus. Eli paikoillaan kun rattia varovasti kääntää, niin ohjaus tavallaan nykäisee hieman. Varmaan tottumiskysymys, ehkä.

800 Outtia ei nyt tullut testattua, nurmialue sen verran vaatimaton, että ei kilvetöntä kulkinetta kehdannut edes testata. Komealta se tosin näytti ;)

Sen verran ohjaustehostin houkutti, että 650 XT Maxiin piti ruveta vaihtoa hieromaan. Jos jollekkin kelpaa edukkaasti -08 800 TL rene (1300km/70h), niin laittakaahan mailia. Nyt lähtis edullisesti uuden alta ;)

-Jyrka-
:: Honda TRX 450 ER ::
humsteri
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Syys 2009 00:16
Mönkijä:: Rente X
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja humsteri »

Kävin itsekkin tuolla Kempeleessä katsomassa noita mönkkäreitä ja ekaa peliä olen nyt ostamassa ja mielessä tuo uudistunut 400 Outlander ja kysymys kuuluukin että mitä uutta tähän kamppeeseen on tullut muuta kuin etumaski on sama kuin muissakin. Jostain kuulin että ohjausgeometriaan ois tullu muutoksia mutta esitteen mukaan se ois vain 650 ja 800- malleihin? Harmi ku tuota nelisatkua ei saa keltasena :?
Avatar
mako
6WD
Viestit: 267
Liittynyt: 03 Tammi 2007 15:57
Mönkijä:: Renegade 800
Paikkakunta: Kotka

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja mako »

Voima korvaa ajotaidon.
Avatar
-mehtäratio-
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 08 Heinä 2009 14:27
Mönkijä:: -
Paikkakunta: Lahti (Luhanka)

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja -mehtäratio- »

humsteri kirjoitti:Kävin itsekkin tuolla Kempeleessä katsomassa noita mönkkäreitä ja ekaa peliä olen nyt ostamassa ja mielessä tuo uudistunut 400 Outlander ja kysymys kuuluukin että mitä uutta tähän kamppeeseen on tullut muuta kuin etumaski on sama kuin muissakin. Jostain kuulin että ohjausgeometriaan ois tullu muutoksia mutta esitteen mukaan se ois vain 650 ja 800- malleihin? Harmi ku tuota nelisatkua ei saa keltasena :?
Juuei
Näyttää siltä, että mitäs hyvää parantaa, lasten taudit on jo ohi.
400 Outin hintakehitys on hyvä, kaikella kunnialla kiinalaiskömpijöitä kohtaan kun Outtia saa; 5490 € (ALV väh.kelp.) panee miettimään mitä järkee on ottaa riskiä kinkkivehkeestä.
humsteri
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Syys 2009 00:16
Mönkijä:: Rente X
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja humsteri »

-mehtäratio- kirjoitti:
humsteri kirjoitti:Kävin itsekkin tuolla Kempeleessä katsomassa noita mönkkäreitä ja ekaa peliä olen nyt ostamassa ja mielessä tuo uudistunut 400 Outlander ja kysymys kuuluukin että mitä uutta tähän kamppeeseen on tullut muuta kuin etumaski on sama kuin muissakin. Jostain kuulin että ohjausgeometriaan ois tullu muutoksia mutta esitteen mukaan se ois vain 650 ja 800- malleihin? Harmi ku tuota nelisatkua ei saa keltasena :?
Juuei
Näyttää siltä, että mitäs hyvää parantaa, lasten taudit on jo ohi.
400 Outin hintakehitys on hyvä, kaikella kunnialla kiinalaiskömpijöitä kohtaan kun Outtia saa; 5490 € (ALV väh.kelp.) panee miettimään mitä järkee on ottaa riskiä kinkkivehkeestä.
Eli siis pelkät muovit on muuttunu tässä nelisatkussa? Hintakehitys on todellakin hyvää ku tuota "vanhaa" mallia sais 5290€. Kiinan ihmeet kiinnosti alussa mutta eipä ole enään mieltä ku hinta näin hyvä merkkivehkeellä ja ei ole aikaa olla pajallakaan kovin paljoa :) . 500 Efi kiinnostais myös mutta ku hintaero on noin kova niin harrastus alkaa sitten tällä vermeellä ja päivitellään sitten myöhemmin isompaan.. :lol:
haugga
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 29 Touko 2007 16:19
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja haugga »

Onko kellään tietoa milloin sitä uutta viscoa olisi saatavana varaosana ? Entä onko hinta varmistunut ?
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jos varmaa tietoa haluat niin ota yhteys jälleenmyyjään, he saavat varaosanumeron perusteella selville saatavuuden.

Mutta, kuten tuolla joku jo tokaisi niin kuinka paljon raskaammaksi ohjaus tulee 2010 viscolla?
Kylätason mönkijäkuski
haugga
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 29 Touko 2007 16:19
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja haugga »

Koheltaja kirjoitti:Jos varmaa tietoa haluat niin ota yhteys jälleenmyyjään, he saavat varaosanumeron perusteella selville saatavuuden.

Mutta, kuten tuolla joku jo tokaisi niin kuinka paljon raskaammaksi ohjaus tulee 2010 viscolla?
Näin juuri teinkin. Vastaus oli, että saatavuudesta ja hinnasta ei mitään tietoa. Maahantuojalta on kyseistä osaa kysynyt kuuulemma aika moni ja heiltä lähtee ilmoitus jälleenmyyjille heti kun osaa on saatavissa.

En tiedä kuinka jäykäksi menee. Ei voi tietää ennenkuin kokeilee... :mrgreen:

On sitä osaa saatavilla jo nyt, mutta mukana tulee jokunen muukin osa... :D
Avatar
mikli
6WD
Viestit: 583
Liittynyt: 16 Loka 2007 00:49
Mönkijä:: haluu 1k renen
Paikkakunta: Nastola

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja mikli »

No niin! Näyttäis Kempeleestä jo saavan 2010 Reneä!

http://www.keltainenporssi.fi/ilmoitus/ ... 39?rowId=7
kes022
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 16 Heinä 2007 22:43
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Oulun liepeillä

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja kes022 »

humsteri kirjoitti:Kävin itsekkin tuolla Kempeleessä katsomassa noita mönkkäreitä ja ekaa peliä olen nyt ostamassa ja mielessä tuo uudistunut 400 Outlander ja kysymys kuuluukin että mitä uutta tähän kamppeeseen on tullut muuta kuin etumaski on sama kuin muissakin. Jostain kuulin että ohjausgeometriaan ois tullu muutoksia mutta esitteen mukaan se ois vain 650 ja 800- malleihin? Harmi ku tuota nelisatkua ei saa keltasena :?
2010 400:ssa muuttunut ohjauksen geometria, eli käytännössä haettu keveämpää ohjausta ilman tehostinta. Oma kokemus oli metsässä kokeilun jälkeen peräkkäin vanhan mallin kans, että eron huomaa kyllä. lisäksi sitte muutoksena tuo keulan face lift..
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja ATC »

Mce kirjoitti:
kes022 kirjoitti:
mikli kirjoitti:Samaa mielipuolta Kingin kanssa. Toisaalta ei taida olla kanaan parempaakaan paikkaa, jos takavinssin haluaa. Pitäis nähdä livenä ja myös muiden merkkien ratkaisuja. Joku näppärä keksii varmasti fixun ratkaisun..
Joku kätevä vois kehitellä siihen jonku pikalukko systeemin, millä sen sai pois tarvittaessa. Tuntuis, että ei mahdoton tehtävä. johdoille kunnon pikaliittimet jne.. Se olis varmaa paras apu tähän tilanteeseen.
Kelkkaengineeri rötväke on jo keksinyt, lynx näkyy tarjoavan xu-malliin irrotettavaa vinssiä pikakiinnikkeillä. Varmaan vois soveltaa mönkkyyn myös. :)
Juurikin tämä Warnin paketti on Wanhan Outissa etutarakalla ja talvisin Commanderin takatavaratelineeseen kiinnitettynä, jos vaikka sattuisi pieni työtapaturma, on helppo suositella vaikka takavinssin virkaa toimittamaan.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Nöösipoika
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 24 Touko 2006 17:19
Paikkakunta: Rovis

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Nöösipoika »

Pieni tarkennus Outlander 400 "metsä" mallin 2010 muutoksiin:
- etupään ohjaus/jousitus geometria sama kuin 2009 mallisessa
- Uusi etupään Sharp Edge muotoilu kuten 2009 Outlander 800 mallistossa
Muuten sama tekniikka ja uusi etupään ohjaus/jousitus geometria 2010 mallistossa 650/800 A-Tukivarsi etupään rakenteissa, tosin kaikki Suomeen tuotavat mallit XT ja XT-P versioita eli Duall Mode ohjaustehostin siis vakiona nopeine Viscoineen ja muineen. Mielenkiintoinen ja varmasti ajo-ominaisuuksia edelleen parantava "kolmas" alue Apache Telamattosarjalle, toteutetaan alkuperäisellä lisävarusteella eli "mokkula" joka liitetään moottorin diagnostiikan ohjausliittimeen. Tämän jälkeen on valittavissa tavallaan kolmas ohjelma ohjaustehostimelle joka kalibroitu siis telamatto käyttöön kun ne asennetaan paikoilleen, esim mittarivirheet välityksen muuttuessa korjautuvat ja muutenkin tehostimen voima niin kääntäessä kuin vastaiskuissakin asettuu optimaaliseksi mattokäyttöä ajatellen......

Outlander 400 Tieliikenne/EC-Optio vm.2010 muutokset:
- DESS varkaudenesto järjestelmä virta-avaimissa (kuten kaikki 500/650/800 mallit aikaisemmin)
- Uusi etupään muotoilu sekä -P- vaihteen lukko (-P- vaihteen lukko jo 2009 mallissa myös)
- Lukittava polttoainesäiliön korkki (kaikissa Outlander / Renegade Tieliikenne/EC-Optio malleissa vm.2010)
On tainnut aikaisemminkin jäädä pitkäkyntisiltä Can-Am DESS varusteinen mönkkäri pöllimättä ja nyt eivät ainakaan tuosta vaan pääse letkuttamaan edes bensoja ..... :badgrin: :badgrin:
"eiköhän me tästäkin taas jotenkin selvitä"
humsteri
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Syys 2009 00:16
Mönkijä:: Rente X
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja humsteri »

Nöösipoika kirjoitti:Pieni tarkennus Outlander 400 "metsä" mallin 2010 muutoksiin:
- etupään ohjaus/jousitus geometria sama kuin 2009 mallisessa
- Uusi etupään Sharp Edge muotoilu kuten 2009 Outlander 800 mallistossa
Muuten sama tekniikka ja uusi etupään ohjaus/jousitus geometria 2010 mallistossa 650/800 A-Tukivarsi etupään rakenteissa, tosin kaikki Suomeen tuotavat mallit XT ja XT-P versioita eli Duall Mode ohjaustehostin siis vakiona nopeine Viscoineen ja muineen. Mielenkiintoinen ja varmasti ajo-ominaisuuksia edelleen parantava "kolmas" alue Apache Telamattosarjalle, toteutetaan alkuperäisellä lisävarusteella eli "mokkula" joka liitetään moottorin diagnostiikan ohjausliittimeen. Tämän jälkeen on valittavissa tavallaan kolmas ohjelma ohjaustehostimelle joka kalibroitu siis telamatto käyttöön kun ne asennetaan paikoilleen, esim mittarivirheet välityksen muuttuessa korjautuvat ja muutenkin tehostimen voima niin kääntäessä kuin vastaiskuissakin asettuu optimaaliseksi mattokäyttöä ajatellen......

Outlander 400 Tieliikenne/EC-Optio vm.2010 muutokset:
- DESS varkaudenesto järjestelmä virta-avaimissa (kuten kaikki 500/650/800 mallit aikaisemmin)
- Uusi etupään muotoilu sekä -P- vaihteen lukko (-P- vaihteen lukko jo 2009 mallissa myös)
- Lukittava polttoainesäiliön korkki (kaikissa Outlander / Renegade Tieliikenne/EC-Optio malleissa vm.2010)
On tainnut aikaisemminkin jäädä pitkäkyntisiltä Can-Am DESS varusteinen mönkkäri pöllimättä ja nyt eivät ainakaan tuosta vaan pääse letkuttamaan edes bensoja ..... :badgrin: :badgrin:

Tässähän olikin kunnon tietopaketti, kiitokset tästä!

Jospa tässä lähtis mönkijäkaupoille ku eihän tästä kuumeesta pääse muuten eroon :wink:
Avatar
setu
Tracks
Viestit: 1656
Liittynyt: 12 Loka 2008 20:38
Mönkijä:: Can Am Spyder 1300 F3 SE6
Paikkakunta: Stadi

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja setu »

Espoossa ja Tampereella on uusi Can Am jälleenmyyjä... =D>

2010 canat on esillä molemmissa pisteissä 25-26.9 Pe-La Tampereella ja 28.9-29.9 Ma-Tiistai Espoossa
Ohessa mainosta:

http://www.rmheino.fi/inc/pdf/Can-Am_we ... zontal.pdf

Esposeen pitää mennä 2010 kanat kuolaa ja koe ajoa vonkaa heti Maanantaina klo.10.00........ :badgrin:
ketäs muita lähtee messiin....kaffetta ja pullaa näyttää olevan tietenkin myös tarjolla....
Vastaa Viestiin