Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
HoHa
6WD
Viestit: 530
Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli

Viesti Kirjoittaja HoHa »

Tein takavaloon pehmusteet leikkaamalla bensaletkusta neljä muutaman millin pätkää ja laittamalla ne kiinnityksen molemmin puolin. Käsin heiluttelemalla joustoa ei juurikaan ole, mutta siitä huolimatta viikonlopun testirupeaman jälkeen täytyy todeta että takavalon kesto on lisääntynyt kymmenistä kilometreistä satoihin kilometreihin :) Ehkä jopa tuhansiin koska yhtään polttimoa ei vielä ole operaation jälkeen palanut. Helppo, halpa ja pieni modaus mutta ehdottoman kannattava :wink: Kiitos hyvistä vinkeistä.
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
TLD
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 21 Joulu 2005 03:50
Paikkakunta: Kla

Viesti Kirjoittaja TLD »

Onko normaalia käyttäytymistä 400 outlanderilta et on melkein mahdottomuus lähteä liikkeelle että ei taka rattaat lyö tyhjää? eli melkee hyppää liikkeelle.. ominaisuus?
wild
6WD
Viestit: 542
Liittynyt: 06 Kesä 2005 20:42
Paikkakunta: vantaa can-am 650 xt

Viesti Kirjoittaja wild »

:shock: millon oot putsannu variaattorin?
no nyt se vaan on niin mukavaa
TLD
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 21 Joulu 2005 03:50
Paikkakunta: Kla

Viesti Kirjoittaja TLD »

Aivan vasta.
Avatar
timpuri83
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 12 Loka 2007 20:02
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 TL
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja timpuri83 »

Mulla teki samaa, kun variaattorin hihnaan oli kärventyny urat. Oli jossain auraushommissa hihna päässy luistaan. Uudella hihnalla loppu äkkilähdöt.
TLD
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 21 Joulu 2005 03:50
Paikkakunta: Kla

Viesti Kirjoittaja TLD »

Juuri variaattorin hihna vaihdettu mutta kerran sen jälkeen käyny aika syvällä suossa\vedessä, jonka jälkeen sitte sen varin putsasin. Kait se pitää hihna vaihtaa taas uuteen..
wild
6WD
Viestit: 542
Liittynyt: 06 Kesä 2005 20:42
Paikkakunta: vantaa can-am 650 xt

Viesti Kirjoittaja wild »

:roll: mittaa onko se kulunut :wink: et tarviiko vaihtaa :shock:
no nyt se vaan on niin mukavaa
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Miten oot varin putsannu?
Koppa auki ja painepesurilla koko systeemi puhtaaks. Vaihde vapaalle ja antaa kierroksia notta kuivahtaa.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Vai että painepesurilla vari puhtaaksi :roll:

Oma vari puhdistetaan irroittamalla molemmat lautasryhmät ja kaikki puretaan atomeiksi. Sen jälkeen puhdistetaan crc bräkliinillä tai vastaavalla trikloorietaani pohjaisella rasvattomalla puhditusaineella. Lautasten pinnat puhdistetaan mahdollisesta kumista tms paskoista, joku 380 hiekkapaperi on tähän hommaan hyvä.

Samalla mitataan kuluneet osat ja uusitaan tarvittaessa. Rasvaa tai muita voiteluaineita en käytä muussa kuin moottorijarru hässäkässä, muuten paketti kasataan kuivana.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
rane
6WD
Viestit: 809
Liittynyt: 10 Elo 2006 21:25
Mönkijä:: Can-Am 800 XT
Paikkakunta: Vantaa/Pälkäne

Viesti Kirjoittaja rane »

Koheltajan kanssa samalla linjalla. Painepesuria ei minun mielestäni kannata paljon läheisesti käyttää kun on kysymyksessä laakerit,stefat,nivelet tai muutkaan voideltavat kohteet,kuten myös koheet mitkä toimivat kuivana parhaiten ilman öljyä.Painepesurilla saa paljon pahaa aikaiseksi, jos sitä väärin käyttää ja viat ilmenee viiveellä.
Eikä puhdistuksessakin aina ratkaise se paine vaan se veden määrä.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Lisätään vielä että varin käyttöikää saa lisättyä säännöllisellä puhdistuksella ja sillä että variin ei pääse ulkopuolelta epäpuhtauksia kuten lällyä tai hiekkapölyä.

Tiedossa on yksi kone mihin on laitettu suodatin ilman sisääntuloon ja varin ikä kasvoi selkeästi, värkillä ajetaan lähes pelkästään pölyävässä hiekkamaastossa.

Varissa puhtaus on puoli ruokaa sillä takuu ei kata normaalia käyttökulumista ja molempien varien uusiminen maksaa vaatimattomat 1200€ 8)
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
Mce
6WD
Viestit: 441
Liittynyt: 21 Syys 2006 11:16
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Mce »

"Eikä puhdistuksessakin aina ratkaise se paine vaan se veden määrä."

Kompataan täysillä.
Painepesurilla pestessä paikkoja tulisi huomata juuri em. asiat.
Elä paina kökköä paineella sinne missä se tekee harmia :x ,
mm. stefat ja moni muukin tiivisterakenne on tehty pitämään esim. öljy/neste sisällä, ei estämään shittiä tulemasta ulkoapäin sisään.
Jos näin olisi, ulkopuolella olisi odottamassa jonkin sortin pyyhkijä tms.
vrt. teleskoopit prätkissä. Eikä nekään kestä 120 baarilla kuumaa vettä suoraan huuleen.. :-$
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-

la vida es un fuego.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Tiedossa on yksi kone mihin on laitettu suodatin ilman sisääntuloon ja varin ikä kasvoi selkeästi, värkillä ajetaan lähes pelkästään pölyävässä hiekkamaastossa.
Eikö se ole vakiovarusteena Can-Am malleissa?
Back in business
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Ei ole canan variaattorin ilman -otto eikä poistoaukossa suodattimia. Vapaastihengittävä peli meinaan.

Siitä varinpesusta, pölyn huuhtelu ja muun moskan poisto oli se mitä pesemisella tarkoitin. Suoraa ei laakereille vettä huuhdottu, ja ihan tietoisesti se näin tehtiin.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
Avatar
edu
Eduraattori
Viestit: 1134
Liittynyt: 10 Tammi 2007 18:45
Paikkakunta: EU CanAmT3

Viesti Kirjoittaja edu »

Viksma kirjoitti:Koppa auki ja painepesurilla koko systeemi puhtaaks. Vaihde vapaalle ja antaa kierroksia notta kuivahtaa.
Sori nyt vaan armon mode-setä, mutta äkkiselle 'turistille' toi sun räväkkä ohje tarkoittaa; varin kotelo veks, painepesurista tehot täpölle, suutin viiden tuuman päähän kohteesta ja liipasin pohjaan ja silmät kiinni. Sitten kun järki kertoo lopettaa ruuttaamisen, värkki seis ja vaihde vapaalla runtua koneeseen.
Puoli vuotta tota tyyliä ja soitto Rovaniemelle; mikä kerpele on kun kuuluu ihme ääniä kun kiihyttelee, pankaas uusia osia takuuseen tulemaan.
Ihan oikeesti, näitä juttuja lukee ihmiset, jotka ei ennen ole välttämättä edes polkupyörän rengasta vaihtanu ja sitten kun moderaattori- statuksella oleva kertoo; tosta vaan paineella, vaikka et sitä tarkottanutkaan, niin ei hyvä.

Kevyt funtsaaminen ennen Enter'in painamista olis kohallaan.
Vielä kerran, sorry. Muuten varmaan oot ihan hyvä tyyppi.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä

http://velkakello.fi/

"Ne bis in idem"
Vastaa Viestiin