Tuuvingin Can Am päiväkirja

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

No eihän se mennyt niinku elokuvissa. Testasin vinssiä ennen kärriin lastaamista eikä toiminut enää sisään eikä ulos.
No laite kun oli lämpösessä hallissa lämpöisenä mutta huoltomies jo kotona niin ropelsin itse releen paikalleen illan ratoksi ja samassa sitten tuli testailtua sitä sen verran paljon että ilmeisesti ruisku kasteli tulpat kun en käynnistänyt kertaakaan ja vaihdoin samalla sitten tulpat kun ei kone käynyt kuin toisella pytyllä ja silläkin vaivalloisesti. Tulpat olivatkin aivan mustat ja märät ja vaihto korjasi käyntihäiriön.

Onpahan harjoteltu nyt kumpaakin. Ei ole muuten tulppien vaihto mitenkään helppo jumppa, saa purkaa kampetta melkoisesti ja tunkea kätensä sangen pieniin rakosiin, releen vaihto on pientä sen rinnalla. Ja noita pirulaisiahan on Can Amissa kaksin kappalein. Etummaisen vaihto on se työläämpi, sitä varten pitää purkaa vasemman puolen muovit ja takimmaisen vaihtoa varten oikeanpuoleiset muovit. :biggrin:

Aikaa koko jumppaan meni noin tunti + 30minuuttia ihmettelyä että miten tämän vehkeen saa purettua ja mistä löytyy tulpat. Releen löysinkin tämän foorumin aiempien vinkkien perusteella helposti.
Ens kerralla ton tekis omassa tallissa omilla työkaluilla puoleen tuntiin koko roskan. Tosin vahingosta viisastuneena ei tulis kasteltua tulppia ;)

Ohessa muutama kuva kahvasuojista, klikkaamalla isommiksi. Pitkään arvoin noiden reunavahvistettujen ja "tavallisten" välillä mutta XMR-miesten versiot kallistivat ajatukset tämän jytäkämmän version suuntaan. En muista hintaa, oisko vajaa 200 euroa Can Am lätkineen. Keltainen väri valittiin piristykseksi muuten ankean harmaaseen laitteeseen. Tarkoitus olisi hankkia tuohon vielä ehkä Can Amin laukkusarja taakse jossa on myös keltaista mukana.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Lunta tulikin sopivasti tommonen 10cm ja sai heti testattua laitetta tositoimissa ja kyllähän tuo hymy suunpieliin tuli kun toimii useammin kuin joka kymmenes kerta toi vinssin nappi. Nyt pystyy kivasti vauhdissa nostamaan levyllä lunta vähän korkeammalle kasaankin.
KYR-12
4WD
Viestit: 126
Liittynyt: 22 Joulu 2013 18:28
Mönkijä:: cana 450pro T3

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja KYR-12 »

:shock: Jopas on muovin palaset hinnoissaan!
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

On muuten topakat suojat!

119e näköjäs toi asennussarja:

http://www.brppac.fi/pac/can-am/lisavar ... 01378.html

59e noi muovilätkät:

http://www.brppac.fi/pac/can-am/lisavar ... 00525.html

Ihan mielisairashan tuo hinta on.

Tommosta laukkua meinasin, pitäs nyt toki livenä ensin nähdä:

Kuva

http://www.parthen-powersports.de/shop/ ... 9954_0.jpg
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Omassa käytössä on tuollainen ja ajaa asiansa. Oikein kun joutuu puiden välissä ajamaan ja kallistelemaan, toivoisi laatikon olevan kapeampi. Takavalosta plussaa. Kesällä nähtiin, että hyvä kun yksi valo on vähän korkeammalla.

http://www.loukko.com/site?node_id=52&a ... ASC&row=17

Tuohon sitten mönkijän väriin sopiva panelisarja lisäksi. Sopii kypärät yms sisään tarvittaessa.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Pitäs nähdä ensin. Ei ois kuvia asennettuna?
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Lumitöissä taas. Lunta on tullut ihan mukavasti parin päivän aikana:

Kuva

Hyvin puskee Can Ami lumet pihamaalta läjään:

Kuva

Puhdasta tulee mutta ei hikeä:

Kuva

Tätä vauhtia loppuu vaan pihamaalta tila minne kaiken valkoisen läjäis, ei oikein yletä enää nostaa levyllä tonne kasan päällekään:

Kuva
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Vaihda eturenkaat keskenään niin nousee tuohon penkalle paremmin. Niin minäkin tein ja auttoi. En kylläkään uskonut että näin kävisi mutta siltä se näyttäs tekevän. Jontikalla saa tehtyä yli 2 metriä korkeaa kasaa.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Kun pökkäät kasaa kohti, niin nosta auraa hiukan ylöspäin, niin saa kasaa ylöspäin ja kauemmaksi. Kaasua pitää tietty painaa. Kokemuksella :wink:
Viimeksi muokannut vaughan, 27 Tammi 2016 07:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Kuva lainaukset poistettu
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuuvinki kirjoitti:asennettuna?
Tuolla on nyt yksi... Hyvä se on tuo takalaatikko. Muistaakseni "pätkämalliin" on eri numerolla kuin "pötkylään".

Klikkoo kuvaan
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Hitsi, onpas tosiaan korkea toi loota. No pitänee käydä mallailemassa vielä jossain ja katsoa livenä. Tosin kivasti mahtuu rompetta jos retkelle lähtee ja ilmeisesti helppo irrottaa tarvittaessa? Pääsispähän eroon tuosta tyhmästä ja kolisevasta selkänojasta samalla, tuohan ajaa saman asian.
gamo500 kirjoitti:Kun pökkäät kasaa kohti, niin nosta auraa hiukan ylöspäin, niin saa kasaa ylöspäin ja kauemmaksi. Kaasua pitää tietty painaa. Kokemuksella :wink:
Joo, noin mentiin, kunnes kasa nousi niin korkeaksi että lumi valui takaisin alas, siksi tuossa onkin noi auran "kuvat" kun työntelin kasaa vasten tasamaata pitkin.

Tosiaan, renkaista loppuu pito ja noista ohkasista kottikärryn eturenkaista tuntuisi loppuvan pito jo tasamaallakin. Hurjat on kuviot mutta ei mitään pitoa. Vähän pettymys kyllä noi renkaat kun esim. Yamahan nappularenkailla pääsee samoihin paikkoihin.
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Vetopitoa eteenpäin saat kivasti lisää kun tosiaan vaihdat etuset puolelta toiselle. Eli käännät kuvion ns. "väärinpäin". Rengaspaineet myös riittävän alas.

Komean näköinen laitoshan sIitä tuuvingin pelistä alkaa kuoriutuu.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Joo, Zilla-ketjusta tuo kääntökikka onkin tuttu. Pitää koitella miten toimii Carlislella. Kuviohan on lähes vastaava. Rengaspaineet ovat kyllä näppituntumalta aivan pielessä ja kumit ovat kovat kuin kivet, noi onkin unohtunu tarkistaa.
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja vaughan »

No siitä sitte paineista liikkeelle.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Jussi »

toi carlisle tykkää pienemmistä paineista. Kun kantapäällä painaa kulutuspintaa niin kyllä pitäs aika syvälle painua. Katso mikä on sopiva paine kun lumilevy on ilmassa ettei nyt ihan vanteella mene. Noi renkaat on aika pehmeäkylkiset. Äärimmäisen hyvät matka-ajossa.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
seatts
6WD
Viestit: 449
Liittynyt: 22 Syys 2007 18:35
Paikkakunta: Sauvo

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja seatts »

Millä mittarilla säätelette paineita, noi auton renkaisiin tarkoitetut ei ole ainakaan kauhean tarkkoja kun paineet niin alhaisia?
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
Vastaa Viestiin