Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kane67 »

kate kirjoitti:Mikähän mahtaa vaivata kun laittaa virrat niin mittaristo ilmottaa vikatilaa ja moottorivalo vilkkuu eikä tietenkään käynnisty?
Tämä ilmenee vain kun laite seisoo pitempään,tänäänkin ilmeni kun oli viikon seissyt mutta ei ilmene päivän parin seisonnalla.
Ei sinänsä suuri ongelma koska saa pois yhden tai kahden kerran virtojen poiskäännön jälkeen tai jos odottelee virrat päällä minuutin verran niin poistuu.
Eikö näytössä näy mitään tekstiä kun vilkuttaa vikavaloa?
Viimeksi muokannut cotcot, 12 Elo 2013 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lisäsin lainauksen.
kate
6WD
Viestit: 341
Liittynyt: 14 Tammi 2006 21:47
Mönkijä:: Outlander 500 max xt
Paikkakunta: kangasala

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kate »

Kyllä mittaristossa lukee (moottori vika) ja tuo keltainen moottori valo vilkkuu.
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kane67 »

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... di#p390072
Saisko vikakoodin kaivettua esille?
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Mikä vuosimallin kone katella on kyseessä?
kate
6WD
Viestit: 341
Liittynyt: 14 Tammi 2006 21:47
Mönkijä:: Outlander 500 max xt
Paikkakunta: kangasala

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kate »

2011 laite,kokeilen noilla kotikonsteilla ensiksi mitä koodeja antaa ja jos ei onnistu niin käytän paikallisella huolto kaverilla niin saa tutkia tarkemmin.
Avatar
teroyks
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 11 Elo 2010 23:25
Mönkijä:: Can-am renegade 800 efi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja teroyks »

Rene 800 -08 pukkaa öljyä putsarikoteloon. Mistä voisi tämmöinen johtua? Onko tässä jokin huohotus järjestelmä kenties mistä voisi öljyä tulla?

T. Tero
Can Am Renegade 800
ex: Yamaha Wolverine 450
ex: TGB Blade 250
Uudenmaan mönkijät Ry
Mönkkärit Ry
Espoon Moottorikerho
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Vuotaa bensaa öljyn sekaan ja sitte sitä on liikaa ni ylimääräiset menee koteloon... Tää on ihan puhas arvaus :D
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Suodatinkoteloon tulee moottorilta houhotinletku. Huohotuksen/hengityksen mukana hieman öljynkosteutta saattaa löytyä kotelosta, mutta ei sitä sais sinne varsinaisesti valua tai kertyä. Öljyn määrä oikea? Ja tuo mitä Zkeba toi esille olis yks vaihtoehto.
smf-racing
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
Paikkakunta: E-P

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja smf-racing »

Onko kone ollut kunnolla kallellaan vasemmalle, huohotinletku lähtee moottorin vasemmalta puolelta ja jos kyljellään vasemmalle niin melko varmasti räkäsee öljyä koteloon. Ilmeisesti ominaisuus.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Tunnetaan paremmin nimellä lappoilmiö, jota myös löpövorot käyttää hyödykseen. :wink:
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
wild
6WD
Viestit: 542
Liittynyt: 06 Kesä 2005 20:42
Paikkakunta: vantaa can-am 650 xt

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja wild »

jos on nokka alas jyrkästi ja käy niin öljy tulee putsarikoteloon
no nyt se vaan on niin mukavaa
kate
6WD
Viestit: 341
Liittynyt: 14 Tammi 2006 21:47
Mönkijä:: Outlander 500 max xt
Paikkakunta: kangasala

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kate »

Tuli tossa hommattua vanneadapterit ja autonrenkaat canaseen niinkun oli edellisessäkin.Asentelin ne paikoilleen ja lähdin koejalelulle,yllätykseksi täristivät ja vapistivat jopa enemmän kuin vakimunkit.No ajattelin että pitää käyttää varmaan tasapainotettavana etukumit kun käytetyn setin ostin niin voipi olla painoja putoillut.Eipä tuosta tasapainotuksesta juuri mitää apua ollut ja rupesin tutkimaan asiaa tarkemmin ja huomasin että tuo adapterisarja ei automaattisesti keskitäkkään kunnolla levyä pyörännapaan joten voi heittää jopa pari milliä ellei asennuksessa ole tarkkana.Tuo pari milliä ei tunnu suurelta mutta kun se on tuossa pyörännavassa niin se on jo melkonen heitto renkaassa.
Laitoin kiristyksen ajaksi alumiinirenkulan pyörännavan ja adapterin väliin kun ei oikeen muuten tuntunut menevän kohdalleen.
No nyt on saatu tutinat ja vapinat pois mutta en ymmärrä miksi tuon adapterisarjan keskireikää ei ole voinut tehdä keskittäväksi.
En muista oliko aikasemmassa canassa kun ne asentelin tuo jotenkin keskittävä mutta ei siinä tällästä ongelmaa ollut vaikka siihen en asentaessa kiinnittänytkään huomioo.
Matti K.
3WD
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Syys 2011 12:42
Mönkijä:: Can Am

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Matti K. »

Moottorin öljynpoistotulpan kierteethän ei ole lujimmasta päästä. Tänään tuupattiin helicoili omaan koneeseen, propuksi laitoimma lyhennetyn 12mm kuusiokolo pultin.
Minulle uusi asia oli hydrauliikapuolen Usit-tiivisteen käyttö, on paljon kierreystävällisempi tuohon paikkaan kuin kupariprikka. Jos helicoili on livahtanut hieman vinoon niin tuo tiiviste antaa myös hieman joustoa.. Nut pysyy öljyt oikeassa paikassa.

Niillä joilla on originaalijengat vielä ehjät, niiden elinikää voisi jatkaa käyttämällä em. Usit-tiivistettä. Teräsprikan sisällä oleva kumihuullos tiivistää hyvin pienellä kiristämisellä. Tiiviste maksaa 1-2 eur. kpl.

Timesert härvelit olis myös olleet pajalla käytettävissä mutta asentajan kokemuksen mukaan joitakin holkkeja on tullut propun mukana poies, etenkin kun tuossa paikassa materiaalivahvuus on niin pieni, holkki ei tartu välttämättä kunnolla kiinni.

Tupsahti mieleen että onko vaihdelaatikon öljynpoistopropussa kohta sama edessä kunhan sen jonkukerran käyttää auki, alumiini valuahan se on sekin, vai onko vahvempaa materiaalia?
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 15:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Nege »

Osaakos joku sanoa voiko takakardaanin spooreja elvyttää.
Takapää klotaa ja ajattelin sen johtuvan vain perän välyksestä.
Tänään huomasin, että takimaisen ristikon haarukka lonksuu reilusti kardaanin spooreilla.

Ja kardaani on kyllä kasattu oikein eli se ei ole aiheuttaja.
Uskoisin että nuo 26tkm ja suomen suolatalvet ym. on päässeet kuluttamaan spoorit väljäksi.
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Nege kirjoitti:Uskoisin että nuo 26tkm ja suomen suolatalvet ym. on päässeet kuluttamaan spoorit väljäksi.
Tuohon lisäisin voitelun vähyyden, tiekäytössä rasvaprässiä saa nilkuttaa aika tiuhaan että spoorit pysyy kosteina. Melkein on uuden kepin osto edessä, kysy Pokelta onko villä ylimääräinen lyhyt keppi.
Kylätason mönkijäkuski
Vastaa Viestiin