Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Henppa
6WD
Viestit: 399
Liittynyt: 26 Tammi 2007 21:56
Mönkijä:: Honra
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Henppa »

Viksma kirjoitti:
Koppa auki ja painepesurilla koko systeemi puhtaaks. Vaihde vapaalle ja antaa kierroksia notta kuivahtaa.
Mode varmaan tarkoitti edu sitä että vauhdissa pestään koko hoito uuden veroiseksi painepesurilla varia myöten. Sitten kone parkkiin ja urku auki n.10min ja homma ok.
Vaatii hieman jatkojohtoa ja letkukelan..
Momentinmuutimen ansiosta voit tarvittaessa edetä vaikka aivan hidasta mateluvauhtia, mikä ei tavallisella mönkijällä onnistu.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Cooleri kirjoitti:Eikö se ole vakiovarusteena Can-Am malleissa?
Liekö minkään laitteen ilmanotossa suodatinta?

Ei sitten kannata laittaa mitään paperisuodatinta vaan harva suodatinverkko tai harva vaahtomuovi kevyesti öljyttynä. Aika usein saa sutia putsata/vaihtaa mutta jos sillä säästetään silkkaa käteistä niin kyllä siinä tuntipalkoille pääsee.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
timpuri83
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 12 Loka 2007 20:02
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 TL
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja timpuri83 »

Mä hommasin variaattorin ilmanottoon BRP:ltä ton lumisuodattimen (7€). Se on tarkotettu siis telasarjan kans lumihangessa ajeluun, ettei pölly mene sisään. Suodattimen matsku on ihan samaa, kun ilmanputsarin esisuodattimessa. Sen mukana tuli tarrasarja, joka pitäis kiinnittää sinne ilmanoton muoveihin ja siinä sanottiin, että käytä vain ajettaessa syvässä lumihangessa.. Sen tarkoitus varmaan on se, ettei porukka ajele liasta tukkeutuneella suodattimella. Voi lämmetä aika hyvin paikat jos ilma ei kunnolla pääse kiertämään variaattoriboksin sisältä.

Kahden kunnon mettäreissun jälkeen päätin tarkistaa, että meneekö suodatin tukkoon. Avasin muovit ilmanoton edestä. Suodattimeen oli jääny jo melkosesti tavaraa, suoainesta, pölyä yms. kökköä. Eli suodatin tulis putsata jokaisen ajokeikan jälkeen, että ilma pääsee vapaasti kiertämään! Tarkoitus olis rakentaa siihen ilmanoton edessä olevaan muoviin kiinnikkeet siipimuttereilla, että putsauksen voi tehdä aina helposti. Tästä patentista suunnittelin tekeväni artikkelin mönkijäwikiin :wink:
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Toinen vaihtoehto säästää variattoria pölyiseltä ilmalta, on rakentaa snorkkelit ohjaustangon tietämille, ei paljon ole pölyhaittaa niillä korkeuksilla.


Edulle, joo kato sori. Ei sitä aina tiedä miten muut ymmärtävät nämä asiat.
Varin pesu todellakin oli täyspuhdistuksen kanssa. Pölyä boksissa niin huuhtasin ne.

Tarkalleen kyllä tiedän miten tekniikan kanssa pitää toimia ja pelata, päivittäin työn kanssa olen tekemisissä kaikenlaisten vekottimien kanssa, joten ei mitään keltanokkia näitten kanssa olla.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
nikkjy-6
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 12 Elo 2007 14:02
Mönkijä:: Renegade 800 xxc
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja nikkjy-6 »

13h ajettu, tuli poltettua tuossa remmi ja alkoi nykyttämään liikkeelle lähtö. Vaihdoin uuden remmin, mutta tuntuu vieläkin, että nykii ku lähtee ryömimällä liikkeelle.. mikähän lie vikana..

sitten ronkat on löystyny..narisee ku hettekka..

täytyy ilmeisesti käydä korjaamolla..
"ei enään ees kiinalaisia kalsareita."
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Remmin vaihdon yhteydessä kannattaa puhdistaa aiemmin mainitut varin lautasten pinnat vaikkapa 380 hiekkapaperilla. Lautasten pintaan jää monesti kumia ja epäpuhtauksia ja sen jälkeen vari nykii liikkeelle lähdettäessä :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Asetoni liottaa kumin varin lautasten pinnasta, lähtee kivuttomasti ja jättää lautasen pinnan sileäksi, eikä tarvitse puhdistuksen jälkeen alkaa peseskeleen hiekkapaperin jäänteitä. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
mh
6WD
Viestit: 292
Liittynyt: 18 Loka 2007 17:04
Mönkijä:: 800 rene TL, DS450 TL
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mh »

ja jos oikein haluaa hifistellä varin putsauksessa, niin canalla löytyy ihan oma varin puhdistusainekkin spraypullossa.

on se hienoo putsata ihan merkkikamalla :D tuli ite napattua moinen mukaan kun naapurin outtiin vaihdoin remmin ja hyvin lähti skeidat irti.

muistakaahan hyvät immeiset käyttää sitä L vaihdetta kun revitte isompaa kuormaa tai möyritte metässä. H:lla saa aika nopeesti remmin poltettua. aikas suolaisen hintainenkin on remmi olikohan muistaakseni jotain 150 e luokkaa.
pistetäämpä hösseliksi.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Juu ilman muuta oikeilla aineilla.
Voipi sillä puhistella Pollenkin varin lautaset :lol:
Usein pikku savujen jälkeen remmi vaihdetaan turhaan, sillä remmi kyllä kestää pikku sutimisen.
Tuo lautaseen palanut kumi aiheuttaa nykimistä, joka usein korjataan vaihtamalla remmi, vaikka pelkkä lautyasten puhdistaminen riittäisi.
Kyllä remmi silti kannattaa huolellisesti tarkistaa aina varin lautasten puhdistuksen yhteydessä.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
TLD
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 21 Joulu 2005 03:50
Paikkakunta: Kla

Viesti Kirjoittaja TLD »

TLD kirjoitti:Onko normaalia käyttäytymistä 400 outlanderilta et on melkein mahdottomuus lähteä liikkeelle että ei taka rattaat lyö tyhjää? eli melkee hyppää liikkeelle.. ominaisuus?
Variaattorin purkamisen/KUNNOLLISEN putsauksen jälkeen ylimääräset nykimiset loppu! Kiitoksia neuvoista.
Avatar
timpuri83
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 12 Loka 2007 20:02
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 TL
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja timpuri83 »

Ja nyt on sitten variaattorin suodattimesta asiaa mönkijäwikin puolellakin, kuvien kera.

http://monkijawiki.net/Variaattorin_ilmanoton_suodatus_(Can-Am_Outlander)
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Koheltaja kirjoitti:
Cooleri kirjoitti:Eikö se ole vakiovarusteena Can-Am malleissa?
Liekö minkään laitteen ilmanotossa suodatinta?
Tiedän ainakin yhden merkin, Kymcossa on :wink: :

http://www.kymco-ersatzteile.de/shop/ca ... _1428_1465

sieltä alalaidassa osanumero 11350 8)
Back in business
Robbe-
6WD
Viestit: 752
Liittynyt: 19 Syys 2005 16:38
Paikkakunta: Vihti/Luumäki

Viesti Kirjoittaja Robbe- »

Traktori..
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Noita on tainnut muutama napsahtaa poikki, muistikuva kertoo että tuoreissa peleissä on vahvistettu akseli joka kestää paremmin Rotaxin rähinää :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Liikaa Woimaa :twisted:

Kuhan höpötän...
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Vastaa Viestiin