Also the CVTech does not come plug and play.
It is difficult to tune a clutch with preload weights to a specific set-up.
You always need to make some changes at the weights, to get the right shift-out.
To find the shift-out is the point where the problems starts, if somebody does not know what we are talking about.
Sure, you can post my minds.
Maybe it would be not bad to tell all, that clutch tuning is one of the most difficult parts in tuning overall.
It really not a simple thing and if don´t know what yxou are doing and no idea how to find a shift out you don´t need to start with that.
On the other side, if you began with power tuning with cams, you need to change clutching.
For example the stock shift out on the CanAm´s is about 6800 rpms, if you put a race exhaust on it it will go up to 7000-7200rpms, with high duration cams it would be 7600-7800rpms.
If you just have an race exhaust, you don´t will need to tune the clutch, but if you do more like cams etc. you need to do clutch tuning, other way the higher power will not come and you will loose the power in the overdrive.
Thanks
Ken
QSC variaattorin hilppeet
Re: QSC variaattorin hilppeet
Lainaan vielä hieman saksan miehen mietteitä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: QSC variaattorin hilppeet
Henkilökohtaisesti minulla ei ole väliä minkä merkkinen kytkin on, kunhan se on helppo saada toimimaan (oikein ja kunnolla), kytkin on kestävä ja rahoilleen saa vastinetta!
Niiden osalta tietysti hinta pompsahtaa melko paljon, jotka ovat kittiä ajatelleet...
Minä menen virran mukana, eli jos porukka haluaa kitit QSC:ltä, niin otan kytkimen sieltä, mutta jos porukka päättää jotain muuta, niin kyllä mulle tuo CVTechkin kelpaa.
Eikös nuo sentään ole melko lailla yhtä päteviä laitteita kummatkin??
Niiden osalta tietysti hinta pompsahtaa melko paljon, jotka ovat kittiä ajatelleet...
Minä menen virran mukana, eli jos porukka haluaa kitit QSC:ltä, niin otan kytkimen sieltä, mutta jos porukka päättää jotain muuta, niin kyllä mulle tuo CVTechkin kelpaa.
Eikös nuo sentään ole melko lailla yhtä päteviä laitteita kummatkin??
Re: QSC variaattorin hilppeet
Sikäli saksanmies antoi hieman väärää ymmärrystä, jotta piti qsc kittiä arvottomana. Sehän ei pidä todistetusti paikkaansa, vaikkakaan se ei poista alkuperäkytkimen aiemmin mainittua huonoa ominaisuutta. Suurimmalle osalle meidänkin käyttäjistä se on antanut lievästi sanottuna suuren avun, puhumattakaan koko kytkimestä. Isompiin moottorin muutoksiin lähdettäessä pelkkä kitin laitto ei enää sitten riitä.
Ehkä jatkamme aiheesta QSC kitti ja QSC kytkin.
Ehkä jatkamme aiheesta QSC kitti ja QSC kytkin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: QSC variaattorin hilppeet
Joo, ehkä niin on parempi, sillä ainakaan mulle ei ole tullut innostuneita viestejä tuosta CVTechin koko kytkimestä, vaan ileisesti porukka haluaa hyvän kitin järki hinnalla, eli QSC!


Re: QSC variaattorin hilppeet
Huomenissa iltasella alan väsäilemään kyselyä.
Kolme kittiä ja yksi kytkytin on alustavasti ilmoittautunut mukaan, mukaan mahtuu vielä.
Pyydän anteeksi kaverilta joka halusi hänelle soitettavan jotten ole vielä niin tehnyt, lupaan soittaa viimeistään huomenna.
Kolme kittiä ja yksi kytkytin on alustavasti ilmoittautunut mukaan, mukaan mahtuu vielä.
Pyydän anteeksi kaverilta joka halusi hänelle soitettavan jotten ole vielä niin tehnyt, lupaan soittaa viimeistään huomenna.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- JaPu
- 4WD
- Viestit: 170
- Liittynyt: 02 Tammi 2008 19:52
- Mönkijä:: Can-am Renegate 800x
- Paikkakunta: Vantaa
Re: QSC variaattorin hilppeet
Jannen Reiska vois kans tarvita kytkin hiluja tai koko limpun. Ilmoittakaa hintoja jossain vaiheessa, niin katson kuinka syvälle taskuun käsi tarvii työntää.
t:janne
0400285712
t:janne
0400285712
Can-am Renegade 800r X tieliikenne
- vinssi
- 6WD
- Viestit: 454
- Liittynyt: 11 Joulu 2009 10:17
- Mönkijä:: Sportsman XP1000 S 2023
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: QSC variaattorin hilppeet
Joo, olisin myös kiinnostunut kitistä, Rekkuun siis.
Minkä hintaisia nuo olisivat?
Minkä hintaisia nuo olisivat?
exät:SP800-08, XP850EPS BigGun-10,XP850EPS Forest-11, 1000 Xxc Renegade-12, Scrambler 850 HO EPS-13.RZR 800S EUT-13,Polaris Scrambler xp 1000 2014, Polaris Sporsman Super Atv MONSTER 2015, Polaris XP 1000 Scrambler -16, Polaris RZR Turbo -17
-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: QSC variaattorin hilppeet
QSC:n sivuilla hinnat ovat 399usd kitille ja 820usd koko kytkimelle.vinssi kirjoitti:Joo, olisin myös kiinnostunut kitistä, Rekkuun siis.
Minkä hintaisia nuo olisivat?
Rahti on vielä arvoitus, mutta ei kai se ihan hirveitä sentään ole nokkaa päälle, kun jokusia settejä on jo jokatapauksessa tulossa.
Hinnat siis 650/800 kuutioisiin, poke osaa varmaan kertoa päteekö sama hinnoittelu tonniseen.
-
- 6WD
- Viestit: 281
- Liittynyt: 19 Maalis 2009 18:32
- Mönkijä:: Polaris RZR 900S
- Paikkakunta: Kurikka
Re: QSC variaattorin hilppeet
onko mitään käsitystä mihin hinta luokkaan toi sijoittuu tuo "saksan maan" CVTechkin vari? Sen vertaa on kelekkojen varien kans tamuttu eli mitä yksinkertaisempi paketti sen toiminta varmempi ja paree se on......saatan olla vääräski, mut....??
Re: QSC variaattorin hilppeet
QSC:n koko kytkin ja CVTech on hinnoiltaan aika samoissa.
QSC:n saa tarkempiin säätöihin, CVTech:n puolesta puhuu säätötyön yksinkertaisuus, siinä vaihdetaan vain jousia ja eri painoja samaan paikkaan. QSC pyritään saamaan valmistajan puolelta valmiisiin esisäätöihin, sen takia kysytään tarkat mallit rengaskoot, ajomaastot ja viritystaso. CVTechillä on varmaan suht sama palvelu, riippuen paljon tilauspaikasta.
Taustapalvelua säätötyöhön saa kummaltakin hyvin.
QSC:n kokokytkin tarvitsee välikappaleen kytkinkopan väliin, koska se on hieman kookkaampi. Tuo välikappale liimataan lämmönkestävällä silikoonilla taustalevyyn, jotta se pitäisi veden ulkona. Kytkimen mukana tulee tuo välikappale ja hieman pidemmät putit.
Noita säädettäviä painoja lukuunottamatta QSC:en saa kulutusosia suomesta, koska mm. polariksessa käytetään sitä.
Maailma on kyllä tätä nykyä niin kutistunut, jottei varaosien saanti kestä muualtakaan montaa päivää.
Jos vain lompakko antaa periksi suosittelen ilmanmuuta koko kytkintä. Kitilläkin saa aivan erinomaisen avun eri tapauksiin, mutta kytkimellä päästään vielä parempiin tuloksiin.
QSC:n saa tarkempiin säätöihin, CVTech:n puolesta puhuu säätötyön yksinkertaisuus, siinä vaihdetaan vain jousia ja eri painoja samaan paikkaan. QSC pyritään saamaan valmistajan puolelta valmiisiin esisäätöihin, sen takia kysytään tarkat mallit rengaskoot, ajomaastot ja viritystaso. CVTechillä on varmaan suht sama palvelu, riippuen paljon tilauspaikasta.
Taustapalvelua säätötyöhön saa kummaltakin hyvin.
QSC:n kokokytkin tarvitsee välikappaleen kytkinkopan väliin, koska se on hieman kookkaampi. Tuo välikappale liimataan lämmönkestävällä silikoonilla taustalevyyn, jotta se pitäisi veden ulkona. Kytkimen mukana tulee tuo välikappale ja hieman pidemmät putit.
Noita säädettäviä painoja lukuunottamatta QSC:en saa kulutusosia suomesta, koska mm. polariksessa käytetään sitä.
Maailma on kyllä tätä nykyä niin kutistunut, jottei varaosien saanti kestä muualtakaan montaa päivää.
Jos vain lompakko antaa periksi suosittelen ilmanmuuta koko kytkintä. Kitilläkin saa aivan erinomaisen avun eri tapauksiin, mutta kytkimellä päästään vielä parempiin tuloksiin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Laitoin alustavasti kyselyä valmistajalle kolmesta kitistä ja yhdestä kytkimestä. Kuin myös tonnisen canan kittiä tiedustelin, kytkin istuu tietojeni mukaan kyllä mutta onko heillä sopivaa kittiä.
Kunhan saadaan hieman raotettua nykyisiä lähetyskuluja, voivat sen jäkeen vielä epävarmat tehdä toivottavasti positiiviset päätöksensä.
Kunhan saadaan hieman raotettua nykyisiä lähetyskuluja, voivat sen jäkeen vielä epävarmat tehdä toivottavasti positiiviset päätöksensä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- 4WD
- Viestit: 138
- Liittynyt: 04 Kesä 2010 17:17
- Mönkijä:: Honda TRX + Renegade 800
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: QSC variaattorin hilppeet
Ot:na jos rahdit nyt on ihan kauheat niin falcontilta on kontti tulossa maaliskuussa rapakon takaa tänne ja omaakin tavaraa tullut pärrään tilailtua sinne. Kantsii harkita sitäkin vaihtoehtoa.
Sivut siis http://www.falcont.com
Sivut siis http://www.falcont.com
Re: QSC variaattorin hilppeet
No kappas vaan, tuokin voisi olla harkinnan arvoinen.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: QSC variaattorin hilppeet
Onkos ameriikan maalta kuulunut mitään?
Pikkasen on niinkuin malttamaton olo....
Pikkasen on niinkuin malttamaton olo....

Re: QSC variaattorin hilppeet
Tämmöttistä tuli vastauksena. Pari viikkoa menee kytkimissä, näyttää edelleen varastovajeena menevän.Hello again Seppo.
It is always a pleasure to hear from you. We are a little chilly here also, but above average temperatures this year for our winter here in Wisconsin. We are into our busy season. We do have Can Am 1000 products...our QSC primary, Adjustable and Fixed Weight clutch kits. We have the Can Am clutch kits in stock but the primarys are always hard to keep in stock. We will have some ready to ship in about 2 weeks. As always, I recommend placing an order for all products wanted so we can ship it all together when everything ready. You can add to the order generally with out delaying shipment -except the QSC Primary clutches- We have a hard time keeping in stock. I'm not sure which clutch kits you were looking for but we have Can Am, Polaris and Kawasaki clutch kits in stock right now.
Shipping, 1 Can Am Primary Clutch and 3 Adjustable Clutch kits to Finland...(SEE ATTACHMENT quote)
USPS has change pricing and options as of January 22, 2012 and is a less expensive alternative than UPS now with tracking and insurance. It does take a bit longer about 3 business days but is less. I have prices below for you.
USPS with tracking and insurance $130.00 (total with above order USD $2268.02)
UPS with tracking and insurance $320.00 (total with above order USD $2458.02)
You can add more to your shipment with minimal added to your shipping fees, but I will keep you informed of what those would be.
When you are ready or if you need more information let me know. Have a wonderful day Seppo. Bundle up and stay warm.
Nyt vain pitäisi katsoa, kuka lähtee mukaan, ainakin lähetyskulut näyttää USPS:n kautta asettuvan kohtuulliselle tasolle.
Jos joku vielä lähtee mukaan, olisi aika ilmoittautua.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.