Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Meneekö ne 2 sitten maihin vai mihin. Tuommonen on vissiin vastakappale jos nyt oikein tuon sun ottaman kuvan perusteella katsoo. http://www.motonet.fi/fi/tuote/487405/P ... vesitiivis

Nyt vaan kahtelemaan, onko tuo alkuperäinen systeemi vai jälkeenpäin tehty. :?
Deippa
6WD
Viestit: 407
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Oliko tuo liitin ohjaustangon suojan alla? Jos niin veikkaisin että on vinssin ohjaukseen liittyvä pistoke, JOS sinun vehkeessä ei ole alkuperäisvarusteena koneen johtoihin asennettua vinssiä.
Avatar
Agurapii
6WD
Viestit: 495
Liittynyt: 08 Marras 2012 16:18
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 t3 2015
Paikkakunta: Euki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Agurapii »

Ei mene maihin kun koitin lampulla. mutta ellei sitten olisi jos pistäisi pitkät päälle jos sitten antaisi virtaa ja alkuperäiseltä näyttää kun lukeekin brp ja on vinssi mutta en tiedä miten on tehty mutta kai siitä voisi lisävaloon ottaa virran?
"Ei oo muuten pokkaa mennä tosta syvästä ojasta?" "Miten niin ei ole?" "Se on kyl eri asia jos ei pysty" "no? En vai?... Voi v***u! vedätkö ton vinssin kiinni tohon puuhun?"
Avatar
Agurapii
6WD
Viestit: 495
Liittynyt: 08 Marras 2012 16:18
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 t3 2015
Paikkakunta: Euki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Agurapii »

Mites tän ikäsessä laitteessa kun ei mitään ecua ole niin mistäs vois ruveta etsimään vaihdeanturia mistä menee johto mittariin mikä näyttää että pakki on päällä? Koitan pitää laitteen mahdollisimman halpana ja alkuperäisenä
"Ei oo muuten pokkaa mennä tosta syvästä ojasta?" "Miten niin ei ole?" "Se on kyl eri asia jos ei pysty" "no? En vai?... Voi v***u! vedätkö ton vinssin kiinni tohon puuhun?"
PG
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 17 Tammi 2007 19:32
Paikkakunta: Olkiluoto

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja PG »

Katosi puolikkaat valot 800Xxc outista kun oli ohjaustehostimen tarkastuksessa. Kaikki liittimet kollattu -> kiinni ovat.
Kellään kokemuksia onko vaihtokytkimessa ollut ongelmia? Huomena jatkuu tutkinta, viitsisi takaisinkaan huoltoon roudata kampetta.
Tiedö onko sattumaa vai ei kun toimenpiteen yhteydessä noin kävi :?:
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Siinä valokatkaisijassa on ollut paljonkin ongelmia. Kokeiles painaa sitä pitkien ja pätkien vaihtonappia niinkun sarvien keskelle päin. Pitäs syttyy valot. Takuusee menee jos o takuuta. Jos ei ole niin se on sellainen puolentunnin korjausurakka edessä. Juuri tällä viikolla jo toista kertaa omasta sen korjasin.
wile
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 05 Heinä 2009 17:10
Mönkijä:: Can Am Outlander 500
Paikkakunta: vantaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja wile »

Mulla on tollanen 500 ja rasvatessa huomasin että jakolaatikossa oleva laakeri mistä taka kardaani lähtee, niin on ihan väljä ja on se vähän ääntäkin päästäny. Minkälainen homma mahtaa olla vaihtaa tuo laakeri, joutuuko purkamaan koko koneen? :lol:
Uudenmaan Mönkijät Ry
www.paljuparoni.fi
PG
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 17 Tammi 2007 19:32
Paikkakunta: Olkiluoto

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja PG »

Zkeba kirjoitti:Siinä valokatkaisijassa on ollut paljonkin ongelmia. Kokeiles painaa sitä pitkien ja pätkien vaihtonappia niinkun sarvien keskelle päin. Pitäs syttyy valot. Takuusee menee jos o takuuta. Jos ei ole niin se on sellainen puolentunnin korjausurakka edessä. Juuri tällä viikolla jo toista kertaa omasta sen korjasin.
Siellähän se ominaisuus oli, taas pelittää. Thanks vinkistä :D
odin56
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
Mönkijä:: Outlander 570 pro
Paikkakunta: Rauma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja odin56 »

wile kirjoitti:Mulla on tollanen 500 ja rasvatessa huomasin että jakolaatikossa oleva laakeri mistä taka kardaani lähtee, niin on ihan väljä ja on se vähän ääntäkin päästäny. Minkälainen homma mahtaa olla vaihtaa tuo laakeri, joutuuko purkamaan koko koneen? :lol:
mielestäni ei kovin paha rojekti ole ainakaan kuvien perusteella. Katso cana räjäytyskuvista niin asian pitäisi selvitä.
Avatar
mpon
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 18 Huhti 2005 23:51
Mönkijä:: Rotax 800 tiekelponen
Paikkakunta: Hämppäkyrö

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mpon »

mpon kirjoitti:Onkos canan ristikoista tullut lisäkokemuksia?
Eli tarttis omaan ainakin molemmat taka kartaanin ristikot uusia ja samaten se laatikon puolein haarukka.
Orkkis ristikoita ei kannata edes kysyä, mutta onko tarkempaa tietoo minkä mallin (auton) ristikot sopii?
Etu kartaanis näky olevan vähän pienempi ristikko, siittä kokemuksia?
Ja liukujen kumitkin täytyy samalla uusia...
niin ja 800 -06 outti kyseessä.
Kokemuksia?
Exät: Kawa 160 2x3 3-pyör.......Honda trx450es 3x4 foremani.....Polle Sportman 4x4 700 twin...Polle Scrambler 4x4 500.....cana 800....
Avatar
koa201
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 10 Syys 2009 11:15
Mönkijä:: 1000 Max XT-P
Paikkakunta: Vantaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja koa201 »

Eikös jossain ollut sanomaa että mitsubishi L200:n etukardaanissa olis samat ristikot, jos jollain mahdollisuus vertailla niin siitä lähtis liikkeelle...
Avatar
mpon
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 18 Huhti 2005 23:51
Mönkijä:: Rotax 800 tiekelponen
Paikkakunta: Hämppäkyrö

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mpon »

Täytyy mennä mallin kans kyseleen varaosalafkoista ristikoita. ilmeisesti sen haarukan saakin erikseen.
Viimeksi muokannut vaughan, 09 Tammi 2014 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainata edeltävää viestiä. Lainaus poistettu.
Exät: Kawa 160 2x3 3-pyör.......Honda trx450es 3x4 foremani.....Polle Sportman 4x4 700 twin...Polle Scrambler 4x4 500.....cana 800....
can-am-go
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Joulu 2013 21:09

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja can-am-go »

Hei
Olisiko täällä kenelläkään kokemusta warnin lumiaura sarjan mukana tulevasta vinssin rajoittimen asennuksesta. Eli kyseessä on releboxi ja magneetti tunnistin joka tulee jonnekin vinssin sähkökaapelin väliin. Tunnistimelle pitäisi olla paikka valmiina keulapanssarin sisäpuolella. Kyseessä 2012 1000 XT

Ohjeen kuvista ei tahdo saada mitään selvää, mutta huollossa kertoivat että oikeanpuoleisen pyöräkotelon luota pitää ottaa jokin suojalevy pois jotta pääsee vinssin johdotukseen käsiksi. Tästä eteenpäin alkaakin sitten olla hämärän peitossa.
CanMuli
6WD
Viestit: 799
Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: oulainen

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja CanMuli »

Mulla se tunnistin hajosi heti kun ekan kerran keula osu kiveen maastossa. Vaikka on 10mm panssari päällä. Eihän tuo muutenkaan toiminu ku sillon tällön... tiiä sitte oliko mulla liikaa muovia välissä. muuten kyllä ihan hyvä innovaatio. Ja taisin muuten iteki soittaa canan huoltoon että mihin se tunnistin pannaankaan...
□■
Deippa
6WD
Viestit: 407
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Just asensin 2010 400 outtiin, en tiedä minkä verran isompi kone eroaa. Oikean puoleisen pyörän sisälokasuoja piti irrottaa. Sitten ohjeiden mukaan sieltä pitäs löytyä sopiva ruuvi johon rele tulee fyysisesti kiinni. Sitten JOS koneessa on alkuperäinen BRP vinssi joka on asennettu koneen johdotuksia hyväksikäyttäen ohjeiden mukaan niin siellä on vinssin solenoidin vieressä johtoliitos (sini-vihreä?) jonka väliin lisäreleen johdot laitetaan. Tämä johto on vinssin sisäänvedon ohjausjohto. (minulla ei ollut alkuperäisvinssi joten tuo releen johdotus piti vetää omilla johdoilla ja liitoksilla ohjauspiuhaan kiinni). Tuo relehän katkasee ohjausvirran kun magneetti tulee anturin lähelle. Lisäksi tuo rele tarvii maadotuksen, joka ohjeiden mukaan saadaan solenoidista jos se vain sijaitsee siellä lokasuojan takana kuten ohjeessa (minulla ei ollu, eli piti löytää rungosta muualta maadoitus tuolle). Anturin paikka kannattaa kokeilla auran rungon kans ennen lopullista liimausta. Mulla sekään ei mennyt täysin kuten ohjeessa kun ohjeessahan ei ole huomioitu noita sileitä koko pohjan peittäviä pohjapanssareita, mutta suunnilleen samaan paikkaa ja panssarin yläpintaan se tuli kuitenkin kaks puoli teipin palasella (mukana) kiinni.

Muuten ohjeessa tais lukia että hommassa menee 0,5h. Mulla kyllä meni "pikkasen" kauemmin :lol:

Niin kyllähän tuo näyttää olevan vähän ranttu toimimaan ainakin kun yritti säätää niin että se katkasee kans sitten vasta yläasennossa eikä turhan aikasin...
Vastaa Viestiin