Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
can-am-go
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Joulu 2013 21:09

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja can-am-go »

Kiitoksia kaikille neuvoista. rele ja tunnistin on paikallaan ja toimii kuten pitää. Hetken kesti hoksata miksi vinssi toimi asennuksen jälkeen väärin päin mutta löysällä ollut vinssin naru oli kiepsahtanut jotenkin vinssin sisällä ja muutti suunnan itsekseen. tulipahan tämäkin nyt opittua. Releelle piti olla rungossa valmis pultin reikä ja tämä jäi löytämättä, mutta eiköhän runko yhden 6mm reijän kestä :)
glegia
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 16 Tammi 2008 20:32
Mönkijä:: outlander 400
Paikkakunta: oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja glegia »

Talven ensimmäiset oikeat pakkaset ja outlanderissa ilmeni ongelma johon itse epäilen kahta vaihtoehtoa.. termostaatti tai vesipumppu??
Kone on siis vm-08 650cc outti jossa sytty moottorin häiriövalo noin 10 minuutin tyhjäkäynnin jälkeen.
Sammutin koneen ja tunnustelin jäähdyttimelle meneviä letkuja niin ylävesiletku oli kuuma termarin molemmin puolin mut alavesiletku ihan kylmä, siirsin kanasen tallin lämpöön ja sulattelin päivän, epäilin sillon et alavesiletku olisi jäässä johtuen huonoista nesteistä.
Tänään tyhjensin kanasesta nesteet pois ja laitoin uudet nesteet jumpaten keulaa ylös alas(ilmaus), sama ongelma jatku vaikka mönkijässä uudet sulat nesteet, ylävesiletkut lämpiää kuumaksi, alavesiletku kylmä. Käytin vielä termarin päältä ilmaus pultin auki, ei ollut ilmaa.
Missä vika? Termostaatti, vesipumppu vai ihan joku muu??
"mikä ei tapa, se vahvistaa"



http://kuvablogi.com/blog/14367/
wild
6WD
Viestit: 542
Liittynyt: 06 Kesä 2005 20:42
Paikkakunta: vantaa can-am 650 xt

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja wild »

ootko kattonu syylrin korkki auki.että kiertääkö neste kun antaa kierroksia.
no nyt se vaan on niin mukavaa
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Sielon takasylinterissäkin ilmausruuvi.

Ei tarvi jumpata keulan kanssa, kun ensin aukaisee etusylinterin ilmausruuvia nesteitä lisätessä, kun sieltä ei tule enää ilmaa, siirrytään takasylinterin ilmaukseen.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
glegia
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 16 Tammi 2008 20:32
Mönkijä:: outlander 400
Paikkakunta: oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja glegia »

Syylärin korkki auki ja kone kylmänä käyntiin :arrow: noin 10 minuutin tyhjäkäynnin jälkeen nesteet on lämpimät ja alkaa pulputtaan nestettä pikkuhiljaa pihalle syyläristä.Kierroksia nostettaessa ryöpsäyttää oikeen kunnolla nestettä syläristä. Tyhjäkäynnillä syylärin nestepinta heittelee todella paljon ryöpsäyttäen välillä nestettä ulos. Järjestelmä ilmattu keulaa nostelemalla ja lisäksi ilmaus ruuvit molempien sylintereiden päältä käytetty auki?? Mikäs neuvoksi? Ei tuosta oikeen Ota selvää et kiertääkö neste kun kierroksia nostaessa sylkee nestettä.
"mikä ei tapa, se vahvistaa"



http://kuvablogi.com/blog/14367/
wild
6WD
Viestit: 542
Liittynyt: 06 Kesä 2005 20:42
Paikkakunta: vantaa can-am 650 xt

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja wild »

onko syyläri ""turvonnu""umpeen?
no nyt se vaan on niin mukavaa
glegia
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 16 Tammi 2008 20:32
Mönkijä:: outlander 400
Paikkakunta: oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja glegia »

On jäähdytys rivat ehkä jonkin verran turvonneet mut näkyy vielä takulampun valo läpi.
"mikä ei tapa, se vahvistaa"



http://kuvablogi.com/blog/14367/
wild
6WD
Viestit: 542
Liittynyt: 06 Kesä 2005 20:42
Paikkakunta: vantaa can-am 650 xt

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja wild »

minkä on se koodi minkä antaa kun syttyy vikavalo?
no nyt se vaan on niin mukavaa
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

kuulostaa kansipahvilta, sylinterin paineet puskee vesitilaan, jos se sillee purskuttaa.. Joskus meni autosta ja anto samoja oireita... Ei pidä maalailla piruja mut tuli mieleen.
Hold my beer..
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Kantsii tarkistaa vesipumppu ensimmäisenä.
Kopaset pumpun kannen auki niin olet sen puolesta viisaampi ja voit ruveta miettimään muuta vikkaa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
glegia
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 16 Tammi 2008 20:32
Mönkijä:: outlander 400
Paikkakunta: oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja glegia »

Tuossa äsken käytin mönkijää taas käynnissä, kun moottorin häiriö valo syttyi niin mittarissa luki chek engine ja hetken kuluttua siitä tuli mittaristoon teksti hi temp. Sammutin mönkijän ja koitin raottaa syylärin korkkia sievästi niin ruutasi noin metrin korkean kaaren nestettä paisarin korkista..

Pitänee alkaa käyttään tuo vesipumpun kansi auki..
"mikä ei tapa, se vahvistaa"



http://kuvablogi.com/blog/14367/
wild
6WD
Viestit: 542
Liittynyt: 06 Kesä 2005 20:42
Paikkakunta: vantaa can-am 650 xt

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja wild »

pyöriikö flekti ennen kun tulee varotusvalo
no nyt se vaan on niin mukavaa
glegia
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 16 Tammi 2008 20:32
Mönkijä:: outlander 400
Paikkakunta: oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja glegia »

Kyllä pyörii.
"mikä ei tapa, se vahvistaa"



http://kuvablogi.com/blog/14367/
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 15:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Nege »

Jos pumppu on ok, tarkasta kertyykö pyttyihin ilmaa.
Ilmaa normaalisti. Käytä hetki ja katso tuleeko ilmaruuveista ilmaa, jos tulee niin kannentiiviste morjens. Kuten Rapsa85 uumoilee.
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
glegia
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 16 Tammi 2008 20:32
Mönkijä:: outlander 400
Paikkakunta: oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja glegia »

Moro taas kaikille.
Otin tuossa äsken ves pumpun kannen irti ja silmä määräisesti näytti olevan ihan ok, siipiratasta kun pyöritti käsin niin aluksi pyöri käsin noin puoli kierrosta molempiin suuntiin sit tökkäs eikä pyörinyt enään.
Käytin konetta käynnissä noin 5 sekunnin ajan kokeillakseni et pyöriikö ratas :arrow: ei pyörinyt. Eikös rattaan kuitenkin pitäisi kun kone on käynnissä??
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja onko punppu nyt sitten entinen kun ei pyöri koneen käydessä?
"mikä ei tapa, se vahvistaa"



http://kuvablogi.com/blog/14367/
Vastaa Viestiin