
Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kiitoksia kaikille neuvoista. rele ja tunnistin on paikallaan ja toimii kuten pitää. Hetken kesti hoksata miksi vinssi toimi asennuksen jälkeen väärin päin mutta löysällä ollut vinssin naru oli kiepsahtanut jotenkin vinssin sisällä ja muutti suunnan itsekseen. tulipahan tämäkin nyt opittua. Releelle piti olla rungossa valmis pultin reikä ja tämä jäi löytämättä, mutta eiköhän runko yhden 6mm reijän kestä 

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Talven ensimmäiset oikeat pakkaset ja outlanderissa ilmeni ongelma johon itse epäilen kahta vaihtoehtoa.. termostaatti tai vesipumppu??
Kone on siis vm-08 650cc outti jossa sytty moottorin häiriövalo noin 10 minuutin tyhjäkäynnin jälkeen.
Sammutin koneen ja tunnustelin jäähdyttimelle meneviä letkuja niin ylävesiletku oli kuuma termarin molemmin puolin mut alavesiletku ihan kylmä, siirsin kanasen tallin lämpöön ja sulattelin päivän, epäilin sillon et alavesiletku olisi jäässä johtuen huonoista nesteistä.
Tänään tyhjensin kanasesta nesteet pois ja laitoin uudet nesteet jumpaten keulaa ylös alas(ilmaus), sama ongelma jatku vaikka mönkijässä uudet sulat nesteet, ylävesiletkut lämpiää kuumaksi, alavesiletku kylmä. Käytin vielä termarin päältä ilmaus pultin auki, ei ollut ilmaa.
Missä vika? Termostaatti, vesipumppu vai ihan joku muu??
Kone on siis vm-08 650cc outti jossa sytty moottorin häiriövalo noin 10 minuutin tyhjäkäynnin jälkeen.
Sammutin koneen ja tunnustelin jäähdyttimelle meneviä letkuja niin ylävesiletku oli kuuma termarin molemmin puolin mut alavesiletku ihan kylmä, siirsin kanasen tallin lämpöön ja sulattelin päivän, epäilin sillon et alavesiletku olisi jäässä johtuen huonoista nesteistä.
Tänään tyhjensin kanasesta nesteet pois ja laitoin uudet nesteet jumpaten keulaa ylös alas(ilmaus), sama ongelma jatku vaikka mönkijässä uudet sulat nesteet, ylävesiletkut lämpiää kuumaksi, alavesiletku kylmä. Käytin vielä termarin päältä ilmaus pultin auki, ei ollut ilmaa.
Missä vika? Termostaatti, vesipumppu vai ihan joku muu??
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
ootko kattonu syylrin korkki auki.että kiertääkö neste kun antaa kierroksia.
no nyt se vaan on niin mukavaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sielon takasylinterissäkin ilmausruuvi.
Ei tarvi jumpata keulan kanssa, kun ensin aukaisee etusylinterin ilmausruuvia nesteitä lisätessä, kun sieltä ei tule enää ilmaa, siirrytään takasylinterin ilmaukseen.
Ei tarvi jumpata keulan kanssa, kun ensin aukaisee etusylinterin ilmausruuvia nesteitä lisätessä, kun sieltä ei tule enää ilmaa, siirrytään takasylinterin ilmaukseen.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Syylärin korkki auki ja kone kylmänä käyntiin
noin 10 minuutin tyhjäkäynnin jälkeen nesteet on lämpimät ja alkaa pulputtaan nestettä pikkuhiljaa pihalle syyläristä.Kierroksia nostettaessa ryöpsäyttää oikeen kunnolla nestettä syläristä. Tyhjäkäynnillä syylärin nestepinta heittelee todella paljon ryöpsäyttäen välillä nestettä ulos. Järjestelmä ilmattu keulaa nostelemalla ja lisäksi ilmaus ruuvit molempien sylintereiden päältä käytetty auki?? Mikäs neuvoksi? Ei tuosta oikeen Ota selvää et kiertääkö neste kun kierroksia nostaessa sylkee nestettä.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
onko syyläri ""turvonnu""umpeen?
no nyt se vaan on niin mukavaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
On jäähdytys rivat ehkä jonkin verran turvonneet mut näkyy vielä takulampun valo läpi.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
minkä on se koodi minkä antaa kun syttyy vikavalo?
no nyt se vaan on niin mukavaa
- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
kuulostaa kansipahvilta, sylinterin paineet puskee vesitilaan, jos se sillee purskuttaa.. Joskus meni autosta ja anto samoja oireita... Ei pidä maalailla piruja mut tuli mieleen.
Hold my beer..
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kantsii tarkistaa vesipumppu ensimmäisenä.
Kopaset pumpun kannen auki niin olet sen puolesta viisaampi ja voit ruveta miettimään muuta vikkaa.
Kopaset pumpun kannen auki niin olet sen puolesta viisaampi ja voit ruveta miettimään muuta vikkaa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuossa äsken käytin mönkijää taas käynnissä, kun moottorin häiriö valo syttyi niin mittarissa luki chek engine ja hetken kuluttua siitä tuli mittaristoon teksti hi temp. Sammutin mönkijän ja koitin raottaa syylärin korkkia sievästi niin ruutasi noin metrin korkean kaaren nestettä paisarin korkista..
Pitänee alkaa käyttään tuo vesipumpun kansi auki..
Pitänee alkaa käyttään tuo vesipumpun kansi auki..
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
pyöriikö flekti ennen kun tulee varotusvalo
no nyt se vaan on niin mukavaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kyllä pyörii.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos pumppu on ok, tarkasta kertyykö pyttyihin ilmaa.
Ilmaa normaalisti. Käytä hetki ja katso tuleeko ilmaruuveista ilmaa, jos tulee niin kannentiiviste morjens. Kuten Rapsa85 uumoilee.
Ilmaa normaalisti. Käytä hetki ja katso tuleeko ilmaruuveista ilmaa, jos tulee niin kannentiiviste morjens. Kuten Rapsa85 uumoilee.
http://www.uudenmaanmonkijat.fi
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moro taas kaikille.
Otin tuossa äsken ves pumpun kannen irti ja silmä määräisesti näytti olevan ihan ok, siipiratasta kun pyöritti käsin niin aluksi pyöri käsin noin puoli kierrosta molempiin suuntiin sit tökkäs eikä pyörinyt enään.
Käytin konetta käynnissä noin 5 sekunnin ajan kokeillakseni et pyöriikö ratas
ei pyörinyt. Eikös rattaan kuitenkin pitäisi kun kone on käynnissä??
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja onko punppu nyt sitten entinen kun ei pyöri koneen käydessä?
Otin tuossa äsken ves pumpun kannen irti ja silmä määräisesti näytti olevan ihan ok, siipiratasta kun pyöritti käsin niin aluksi pyöri käsin noin puoli kierrosta molempiin suuntiin sit tökkäs eikä pyörinyt enään.
Käytin konetta käynnissä noin 5 sekunnin ajan kokeillakseni et pyöriikö ratas

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja onko punppu nyt sitten entinen kun ei pyöri koneen käydessä?