Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Oisko jonkun hampaan nyhjässyt tyhjäksi kun on puoli kierrosta lappia. Sitä löytyy jonkun verran, mutta puoli kiekkaa on ehottomasti liikaa. Pyöriähän siipipyörän pittää konneen käyesä. Pääset kattelemaan rattaistoa kytkimen puolelta, kytkimet poies ja kopan tausta poies, samoin konneen poski kytkimen alta. Rattaat itessään on heleppo vaihtaa, kun kattoo mitkä on menneet. Ota varovasti koppa pois ettei tiiviste säry, niin voit käyttää sen uuelleen jos tahot.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Uskaltaako tuota siipiratasta koittaa sievästi pyöräyttää koneen käydessä? Pyöriikö tuo kuinka kovalla vauhdilla, eli siis jos koittaa pyöräyttää koneen käydessä niin lähteekö sormista päät jos ratas lähteekin pyörimään 

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Käytin konetta käynnissä ja sain tuon rattaan pyörimään kun käsin pyöräytti mut ei pyöri itsestään koneen käydessä. Mites tuon siipirattaan saa tuosta akselin päästä irti jos kahtos sen taakse onko siellä mitään normaalista poikkeavaa? Vai pitääkö akseli vapauttaa kytkimen puolelta?
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Siinä on oikia kätinen kierre.
Ei aukase asiaa kuitenkaan millään tavalla, siellä on vain tiivistesydeemi.
Mene vain sieltä kytkimen puolelta sissään, niitä akseleita ei tarvi poistaa, vaihtaa vain tarvittavat rattaat akseli päihin.
Ei aukase asiaa kuitenkaan millään tavalla, siellä on vain tiivistesydeemi.
Mene vain sieltä kytkimen puolelta sissään, niitä akseleita ei tarvi poistaa, vaihtaa vain tarvittavat rattaat akseli päihin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Juu, homma käynnissä.. Jarivaattori on jo open 

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Pitääkö koneesta laskea öljyt pois kun tuon kytkimen puolen posken ottaa pois? Kiertääkö moottori öljyt tuon posken takana?
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vähemmällä sotkulla pääsee kun laskeepi öljyt pois.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nyt on koneen kylki auki, posken takaa löytyi muovinen hammasratas (420434330) joka oli nätisti haljennut keskeltä kahtia.. syy rattaan halkeamiseen on kuitenkin vielä selvittämättä nimittäin tuo siipipyörä ei pyöri vieläkään normaalisti vaikka käsin pyörittää, siipipyörä pyörii noin 15 astetta molempiin suuntiin.
Epäilen että osanro: 420234627 on se joka tuolla jumii.
Lisäksi tuon haljenneen hammasrattaan lukitus neula on hukassa jossain koneen sisällä
koitin magneetilla haravoida koneen sisusta mut ei tarttunut neula magneettiin.
Pitää ilmeisesti aukaista koko kone että pääsee näkemään tuon osan nro:420234627? Vai olisiko jollain jotain helpompaa tapaa toimia
Epäilen että osanro: 420234627 on se joka tuolla jumii.
Lisäksi tuon haljenneen hammasrattaan lukitus neula on hukassa jossain koneen sisällä

Pitää ilmeisesti aukaista koko kone että pääsee näkemään tuon osan nro:420234627? Vai olisiko jollain jotain helpompaa tapaa toimia

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Saattas onnistua jos käyttäisi vain väliakselin pois paikoiltaan, se joka menee koneen läpi etukardaanille, ei tarvis konetta halkaista. Samasta reiästä voit ettiä sitä lukituspinniä, se on siellä jos ei ole omalla puolella lohkua.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Huh.. Onnex on sammys atv
itse olisin purkanut koneen osiksi.
Pitääpä alkaa illalla ihmettelemään mites tuon akselin saa helpoiten pois.

Pitääpä alkaa illalla ihmettelemään mites tuon akselin saa helpoiten pois.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eilis ilta meni konetta ihmetellessä ja sain ongittua tuon hammasratasta pitävän neulan koneesta pitkällä magneetti noukkijalla.. Nyt ei oikeestaan paljon auttanut asiaa kun siipiratasta pyöritellessä huomasin et kahdessa kohtaa tuntui rattaiden välillä enemmän välystä kuin normaalisti. Näyttäs siltä et kytkimen puolelta vesipumpulle menevän tapin päässä oleva ratas on menettänyt kaksi puruhammasta, eli kone häätyy halkaista keskeltä kahtia jotta tuon rattaan pääsee vaihtamaan
.
Seuraavaksi kysyisinkin et kummalta puolen koneen saa helpommin halki? Vai onko ainut vaihtoehto ottaa moottori kokonaan pöydälle ja halkaista ? Mistä tuo purkaminen kannattaa aloittaa?
Mielestäni aika typerästi suunniteltu kun joutuu purkaan koko koneen että saa rattaat vaihdettua, kyseessä on kuitenkin muovi rattaat jotka pitää jollakin aikataululla uusia. Mönkijän mittarissa noin 12000km.


Seuraavaksi kysyisinkin et kummalta puolen koneen saa helpommin halki? Vai onko ainut vaihtoehto ottaa moottori kokonaan pöydälle ja halkaista ? Mistä tuo purkaminen kannattaa aloittaa?
Mielestäni aika typerästi suunniteltu kun joutuu purkaan koko koneen että saa rattaat vaihdettua, kyseessä on kuitenkin muovi rattaat jotka pitää jollakin aikataululla uusia. Mönkijän mittarissa noin 12000km.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Muistaakseni kaikki keskisaumaa koossa pitävät pultit löytyy kytkimen puolelta, eli sen kopan alta minkä jo aukaisit.
Voin käydä vielä tallilla varmistamassa, siellä on pari alakertaa levällään. Magneeton puolelle tarvit erikoistyökaluja jos meinaat sen purkaa. Mielestäni sitä ei tarvisi purkaa, jos kääntää konneen kyljelleen magneeton puoli alas rattaitten vaihon ajaksi.
Kurkkaisin kuitenkin vielä sen pumpun ratasparin konneen keskiosasta, sieltä läpimenoakselin reiän kautta.
Tiedä vaikka rattaat pystyisi vaihtamaan sitä kautta. Pumpulle menevä ratas on pitkän akselin päässä, joka pitäisi lähteä vetämällä liikkeelle, se pitäisi helpottaa vaihtamista, kun rattaan saa hyvin hollille, jos oikein muistan niissä on samanlainen lukitus kaikissa. Voihan se olla että läpiakselin reikä on touhuun liian pieni, pitäisi olla kynekolokin kätöset.
Voin käydä vielä tallilla varmistamassa, siellä on pari alakertaa levällään. Magneeton puolelle tarvit erikoistyökaluja jos meinaat sen purkaa. Mielestäni sitä ei tarvisi purkaa, jos kääntää konneen kyljelleen magneeton puoli alas rattaitten vaihon ajaksi.
Kurkkaisin kuitenkin vielä sen pumpun ratasparin konneen keskiosasta, sieltä läpimenoakselin reiän kautta.
Tiedä vaikka rattaat pystyisi vaihtamaan sitä kautta. Pumpulle menevä ratas on pitkän akselin päässä, joka pitäisi lähteä vetämällä liikkeelle, se pitäisi helpottaa vaihtamista, kun rattaan saa hyvin hollille, jos oikein muistan niissä on samanlainen lukitus kaikissa. Voihan se olla että läpiakselin reikä on touhuun liian pieni, pitäisi olla kynekolokin kätöset.

When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Räjäytys kuvaa tutkiskellessa Näyttäisi äkkiseltään siltä et noille sisällä oleville rattaille on oma "loossi" tuolla koneen sisällä.
Voi olla et olen väärässä. Koitan seuraavaksi vielä saada tuon putkikameran mahtumaan tuolta koneen alaosasta olevista öljy reijistä koneen sisuksiin.. Epäilen vain et ei tuo minun kamera taivu tunne kun kameran päässä on noin 7cm jäykkää taipumatonta osaa
..
Voi olla et olen väärässä. Koitan seuraavaksi vielä saada tuon putkikameran mahtumaan tuolta koneen alaosasta olevista öljy reijistä koneen sisuksiin.. Epäilen vain et ei tuo minun kamera taivu tunne kun kameran päässä on noin 7cm jäykkää taipumatonta osaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Pieni punainen kana on nyt tähystetty kameralla ja oikeassa oli tuntuma et hampaita puutuu kytkimen puoleisesta rattaasta.. Tosin vain yksi hammas mut sehän riittää.
Täytyy alkaa purkaan tuo akseli ja koittaa kameran avulla saada vanha ratas pois ja uusi tilalle.
Pitänee tehdä selvissäpäin ilman krapulavapinaa
Täytyy alkaa purkaan tuo akseli ja koittaa kameran avulla saada vanha ratas pois ja uusi tilalle.
Pitänee tehdä selvissäpäin ilman krapulavapinaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Voipi olla että helepoimmalla seleviät, kun halkaiset konneen.
Yrittänyttä ei kuiten laiteta, joten kokkeile läpiakselin reiästä. Se on onneksi siitä pitkän siirtoakselin päästä mennyt ratas, sen saapi ulospäin nykäisemällä reiän kohalle, akselin pää on vastakolossa pumpun rattaan vieresä.
Yrittänyttä ei kuiten laiteta, joten kokkeile läpiakselin reiästä. Se on onneksi siitä pitkän siirtoakselin päästä mennyt ratas, sen saapi ulospäin nykäisemällä reiän kohalle, akselin pää on vastakolossa pumpun rattaan vieresä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.