Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jos siinä olisi liikaa voimaa niin tehoja laskettaisiin että saadaan osat kestämään. Osa vaan on liian heikko nykyisille tehoille... :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Veli Kohellus, mitä meinasit uudemmilla koneilla? Eikös robben kone kuitenkin aika tuore kapistus kuitenkin ole? Keväälläkös se ilmaantui?
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

No mutta sehän on jo vanha, 2009 mallit on uusia... :wink:

Muisti kun pätkii niin olisiko ensi vuoden malleissa tai jo loppuvuoden mallisarjassa kestävämpi kanki :-k
Kylätason mönkijäkuski
Robbe-
6WD
Viestit: 752
Liittynyt: 19 Syys 2005 16:38
Paikkakunta: Vihti/Luumäki

Viesti Kirjoittaja Robbe- »

En tiiä kestävemmästä mutta hyvänä sulakkeenahan tuo toimii tuolla, ainakin takavedolla pystyy ajelemaan vielä vaikka tuo kardaari meneekin poikki.

Olis ollut vähän huonompi ajella jos murros olis mennyt.
Traktori..
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Saapiko utella missä tilanteessa meni tuo kardaani ?
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
Leuhka
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 05 Joulu 2007 17:28
Mönkijä:: Renegade 800 X
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Leuhka »

Lukko lopetti työsuhteen... 13h kesti lysti :evil: No, onneksi takuu pelaa...
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mitä tapahtui ja miten lukko ei enään pelitä? Onko etuperän öljyt vaihdettu ja jos on niin mitä öljyä on perään laitettu?

Uteliaisuuttani kyselen kun noita lukkoja ei juurikaan ole tarvinnut vaihtaa rikkoontumisen takia.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
Mce
6WD
Viestit: 441
Liittynyt: 21 Syys 2006 11:16
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mce »

"Vekseli, sanoi Akseli ja pyörtyi taas."

Mikä lukko petti? Akseli antoi siis myöden viisaampana..

Metrin mittainen on hyvä.
Alle metrin, niin hukkuu.
Yli metrin, niin menee mutkalle.
=D>
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-

la vida es un fuego.
Avatar
Leuhka
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 05 Joulu 2007 17:28
Mönkijä:: Renegade 800 X
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Leuhka »

Koheltaja kirjoitti:Mitä tapahtui ja miten lukko ei enään pelitä? Onko etuperän öljyt vaihdettu ja jos on niin mitä öljyä on perään laitettu?

Uteliaisuuttani kyselen kun noita lukkoja ei juurikaan ole tarvinnut vaihtaa rikkoontumisen takia.

Joo, ei ole kuulemma lukkoja mennyt, mut nyt meni... tehtaan jäljiltä oli öljyt, jotka vaihdettiin huollossa ja testattiin et auttaako tai onko metallia mukana.. Ei auttanut eikä ollut metallia seassa!

Oli synkkä ja myrskyinen yö.. :) jjooo, elikkäs jäi kampe mahastaan kiinni ja sitäpä sitten irrotellessa ja repiessä meni "todnäk." kivi jarrun seutuville kurkkimaan ja painoi sylinterin jumiin -> eihän sitä heti huomannut et toinen rengas on jumissa... Muutama reipas kaasutus ja lukko kappaleina...
Neliveto vielä toimii nimellisesti, mut ei oikein voimaa tahdo piisata... Nosto pukille ja kaasu pohjaan -> yhdellä kädellä jaksaa pitää renkaasta kiinni... Joko on tosi vahva käsi tai jotain pielessä :wink:
Kilinä ja kolina vielä kaupanpäälle sulosointuina.
Siinä nyt ensi havainnot ja varmaan huomenissa huollossa etuperä auki ja pieni tohtorointi, sit paljon viisaampi mikä vikana?! Millainen lie viscon rakenne? Onko kitkapinnat lasittunu tai murtunut?? No se vielä selviää...
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Eipä taida siitä lukosta enään kalua saada, ei niitä muutenkaan pureta/huolleta vaan uutta kiinni jos kilahtaa :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
Leuhka
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 05 Joulu 2007 17:28
Mönkijä:: Renegade 800 X
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Leuhka »

Ei varmaan kalua tule, eikä edes kannata yrittää korjailla... Mutta mielenkiinnosta pitää suorittaa pieni purku-operaatio, mitä siellä on tapahtunut:?:
Robbe-
6WD
Viestit: 752
Liittynyt: 19 Syys 2005 16:38
Paikkakunta: Vihti/Luumäki

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Robbe- »

Virtalukko, Lähtee käyntiin ja käykin vaikka avain on kädessä.. Se siitä dessistä...
Traktori..
voimailija
4WD
Viestit: 171
Liittynyt: 26 Touko 2006 23:09
Paikkakunta: EEPEE- Arctic cat 650 h1 trv t3

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja voimailija »

Leuhka kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti:Mitä tapahtui ja miten lukko ei enään pelitä? Onko etuperän öljyt vaihdettu ja jos on niin mitä öljyä on perään laitettu?

Uteliaisuuttani kyselen kun noita lukkoja ei juurikaan ole tarvinnut vaihtaa rikkoontumisen takia.

Joo, ei ole kuulemma lukkoja mennyt, mut nyt meni... tehtaan jäljiltä oli öljyt, jotka vaihdettiin huollossa ja testattiin et auttaako tai onko metallia mukana.. Ei auttanut eikä ollut metallia seassa!

Oli synkkä ja myrskyinen yö.. :) jjooo, elikkäs jäi kampe mahastaan kiinni ja sitäpä sitten irrotellessa ja repiessä meni "todnäk." kivi jarrun seutuville kurkkimaan ja painoi sylinterin jumiin -> eihän sitä heti huomannut et toinen rengas on jumissa... Muutama reipas kaasutus ja lukko kappaleina...
Neliveto vielä toimii nimellisesti, mut ei oikein voimaa tahdo piisata... Nosto pukille ja kaasu pohjaan -> yhdellä kädellä jaksaa pitää renkaasta kiinni... Joko on tosi vahva käsi tai jotain pielessä :wink:
Kilinä ja kolina vielä kaupanpäälle sulosointuina.
Siinä nyt ensi havainnot ja varmaan huomenissa huollossa etuperä auki ja pieni tohtorointi, sit paljon viisaampi mikä vikana?! Millainen lie viscon rakenne? Onko kitkapinnat lasittunu tai murtunut?? No se vielä selviää...
Mulla olis muuten ylimääräinen outlander 800:n etuperä vm 06, kun tuli joskus muinoin vaihdettua se nopeampi lukko eteen. Sillä vanhalla lukolla ei tullu ajettua kun varmaan 1000km. Elikkä voin myydä sulle sopuhintaan, jos tarttet sellaista.
Outlander 800 max tie
Avatar
Leuhka
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 05 Joulu 2007 17:28
Mönkijä:: Renegade 800 X
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Leuhka »

voimailija kirjoitti:
Mulla olis muuten ylimääräinen outlander 800:n etuperä vm 06, kun tuli joskus muinoin vaihdettua se nopeampi lukko eteen. Sillä vanhalla lukolla ei tullu ajettua kun varmaan 1000km. Elikkä voin myydä sulle sopuhintaan, jos tarttet sellaista.
Eiköhän se vanha hidas lukko ole jo museo tavaraa... Ja koneella ajettu alle 20h = ei käytettyjä osia :wink:
Avatar
Leuhka
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 05 Joulu 2007 17:28
Mönkijä:: Renegade 800 X
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Leuhka »

Ja sitten vielä paluu alkuperäiseen aiheeseen...

Ensivaikutelma Renegade X alkuperäisistä vanteista... Todella hankalaa jarrujen putsaus hiekasta, kivistä ja muusta mukavasta mikä vain mukaan tarttuu, otettava renkaat pois ja pestävä sitten, jos meinaa kunnolla putsata! Tai vaihtoehtoisest kaivaa kuvetta ja ostaa avonaisemmat vanteet :D
Vastaa Viestiin