Tuuvingin Can Am päiväkirja

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Koitin tehdä lumikasaa ojan päälle mutta sinnehän tuo humpsahti koko laitos. Olipas kova homma lapioida pois:

Kuva

Sitten aurasin tommosen tien jota ei ollut aurattu lainkaan, se olikin hauskaa ja lumi pöllysi:

Kuva

Hyvin tolla kyllä saa aurattua:

Kuva

Lunta oli kuitenkin melkoisesti kun laitteen pohja raapi lumen pintaa:

Kuva
Viimeksi muokannut Tuuvinki, 01 Helmi 2016 15:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Skiri
4WD
Viestit: 229
Liittynyt: 20 Helmi 2012 09:40
Mönkijä:: 08 Polaris Sportsman 500EFI TL
Paikkakunta: Kempele

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Skiri »

Olisi kiva, jos nuo kuvat saisi klikkaamalla suuremmaksi. Näkyy nyt melko pieninä. Hyvä, kun kuitenkin jaksat laitella kuvia näkyviin :D
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Laita taakse vinssi, ei tarvi lapioda. :badgrin:
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Skiri kirjoitti:Olisi kiva, jos nuo kuvat saisi klikkaamalla suuremmaksi. Näkyy nyt melko pieninä. Hyvä, kun kuitenkin jaksat laitella kuvia näkyviin :D
Korjattu kuvat linkeiksi ja isonsin thumbnaileja hieman.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Rikoin tosta Warnin vinssistä sen muovisen "pylpyrän" jonka ali vaijeri kiepsautetaan. Varmaan varomattomalla auran nostolla?

Mistäs saisi uuden?
kattila
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 31 Tammi 2014 09:06

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja kattila »

Can am 570pro t3
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

40 euroa?!?! :shock:
Amerikassa 16 euroa.

http://www.iltalehti.fi/autot/2016013121045731_au.shtml


Oisko jotain korvaavia tuotteita mielessä? Ehkä joku metallinen niin kestäski?

Taidan tuupata tohon jonkin metallisen rullan / pyörän keskiön joka poistetaan sitten jollain sokkavirityksellä yhdessä vaijerin kanssa. Ajatuksia mistä moinen löytyis?

Eli tämmönen mutta tosi kaponen rulla pitäs jostain löytää:

Kuva

Voishan ton sorvata ite nailonistakin.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Eiköhän venetarvikeliikkestä löydy sopiva, eli purat pylpyrän tai vastaavan. Voihan tuon pylpyrän jättää sellaisenaan naruun ja kiinnittää haalla auraan... olis samalla vinssaamiseen kertoja aina mukana. https://www.motonet.fi/fi/kategoria/309 ... -ja-pyorat
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Niinjoo, aivan, eli "pujottas" sen pylpyrän läpi sen narun ja sitten pylpyrä kiinni ton Atlokin paskakikkareen tilalle jollakin sokalla.
Siitä pylpyrästähän olisi kätevä sitten tosiaan myös vinssata laitetta suosta, sitten vaatis vaan vähän topakamman pylpyrän. Kiitos vinkistä. Pitää katsella Motonetiltä joku sopiva.
Tai tämmönen:
http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lan ... =500200106

Toi Warnin oma tekele on kyllä ihan tuomiopäivän tekele. Amazonistakin kun lueskelee arvosteluita niin enpä ole ongelmani kanssa yksin.

Vielä kun keksis jonkin järkevämmän sokan auran kiinnitykseen kun noi Warnin omat joita saa väännellä ruuvimeisselin kanssa aina irti/auki.
Viimeksi muokannut Tuuvinki, 02 Helmi 2016 14:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Minulla tuo warnin "tekele" on kestänyt jo 5 vuotta, toisaalta en nosta koskaan auraa niin ylös että ottaa puskuriin/katteisiin kiinni, siitähän se varmasti hajoaa :wink:
Viimeksi muokannut ViiMax, 02 Helmi 2016 14:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Nii, kuten sanoin, itsehän mää sen särin :mrgreen: :oops:
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Se toimii hyvänä sulakkeena juuri tällaisissa tapauksissa.
niklas_ve
4WD
Viestit: 175
Liittynyt: 19 Marras 2013 12:21
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 -13/15
Paikkakunta: Rauma

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja niklas_ve »

Yamaha Grizzly 700 -13/15 ja Polaris Outlaw 50 -09
Ex Can-Am Outlander 1000 Xmr -14
Ex Yamaha Wolverine 450 -10
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

http://www.clasohlson.com/fi/Pylpyr%C3% ... r318708000

tuolla 16 egee 950 kilonen. Kestää varmasti. Hakusana "pylpyrä" tuottaa melkoisen tulostulvan.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

niklas_ve kirjoitti:Onkos tää juuri tarkoitettu korvaamaan toi rikkoutunut osa?
Vielä parempi, vitosen osasta 72 euroa =D>

https://www.motonet.fi/fi/tuote/387252/Al-pyora-50mm

Tosiaan näköjäs noi muovikikkareet loppu Atlokiltakin. Ovat ehkä itsekin todenneet ettei sillä mitään tee.

Tätä kävin äsken katsomassa:
http://www.ikh.fi/TT050_PYLPYRA_50MM_KROMI_NYLON_1PYOR

Mutta akselin reikä on liian pieni eikä sitä voi oikein suurentaa ilman että kestävyys kärsii koska rulla on suurelta osin ontto ja muovia on vain akselin kohdalla mutta siinäkin minimaalisen vähän.

Helpointa olisi lienee sorvata nailonista tommonen rulla itse.
Vastaa Viestiin