Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Meikäläinen ajeli vuosikauet autonrenkailla hyvillä mielin. Pittää olla pyöreäolkaiset, 12 tuumaset, profiililtaan jotain 65, leveyttä tarpeeksi esim. ITP:n vanteet ja mielellään raideleveyttä kasvattavat spacerit, plus alusta oikein sääjetty. Jo pelittää paaljon paremmin kuin kömpijän rättirengas. Nyt alla on kymppituumaset kömpijän kumit ja pikkuisen on joutunut nipistämään tasapainosta ja selkäheitosta, hyrrävoimat pieneni kyllä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- 4WD
- Viestit: 175
- Liittynyt: 19 Marras 2013 12:21
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 -13/15
- Paikkakunta: Rauma
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ihan uteliaisuudesta canisteri kun nuo canat on 4x137 jaolla suurin osa niin mitkä auton vanteet olet alle sovittanut? Tolla jaolla kun ei tietääkseni ole ikinä tehty auton vanteita?
Yamaha Grizzly 700 -13/15 ja Polaris Outlaw 50 -09
Ex Can-Am Outlander 1000 Xmr -14
Ex Yamaha Wolverine 450 -10
Ex Can-Am Outlander 1000 Xmr -14
Ex Yamaha Wolverine 450 -10
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onhan niitä jaonvaihto levyjä. Vaikka 4xsatasee.
edit. Ois pitäny lukea aikasempia
edit. Ois pitäny lukea aikasempia

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
poke kirjoitti:Meikäläinen ajeli vuosikauet autonrenkailla hyvillä mielin. Pittää olla pyöreäolkaiset, 12 tuumaset, profiililtaan jotain 65, leveyttä tarpeeksi esim. ITP:n vanteet ja mielellään raideleveyttä kasvattavat spacerit, plus alusta oikein sääjetty. Jo pelittää paaljon paremmin kuin kömpijän rättirengas. Nyt alla on kymppituumaset kömpijän kumit ja pikkuisen on joutunut nipistämään tasapainosta ja selkäheitosta, hyrrävoimat pieneni kyllä.
Ei sattus olemaan muhoksella päin käyntiä? Olisitko viittinyt vilkasta tuota mönkijääni kun tuntuu siltä että teikäläinen on perillä noista vehkeistä?
Can-am outlander efi xt max 2010 tieliikenne
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Niklas, en tiä mitkä oli. Pojan peltodaihatsuun ne piti tulla, ei sopinu mutta canan alle istahti ja oli mahdottomat ajaa. Ei suurempaa paloa aihetta kohtaan, itte taidan ihan mieluusti hommata tarpeen vaaties alkuperäiseen käyttöön suunnitellut kiekot, kottikärryyn omansa ja lentokoneen laskutelineeseen en jaksa samoja sovittaa.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Missä on vika kun koneen (400 Outti 2010) maksimi kierrokset on 6100 pintaan ja niiden pitäisi kuulemma olla yli 7200? Maksimikierrokset on aina ollut tuon verran ja olen omistanut kyseisen mönkkärin lähes uudesta saakka ja laite on toiminut moitteettomasti. Ihmettelen kun mikään huoltoliike ei ole aiemmin edes huomannut että maksimikierrokset olis liian matalat tai ainakaan mitään siitä maininnut ja konetta on huollettu muutaman kerran eri Can Am merkkiliikkeissä.??
Tuo kierrosasia asia tuli esiin kun kävin luettamassa vikakoodit kun mönkkäri sammuili nopeasta täyskaasusta, joka on siis uusi vaiva.
Kone antoi siis vikakoodin sytytyspuolasta ja bensapumpusta, eniten oli epäilys että tuo sammuilu johtuis siitä puolasta, mutta ei sitä pystytty varmaksi sanoman. Kyseisessä liikkeessä ei ollut puolaa hyllyssä et olis voinu kokeilla onko vika siinä ja kun soittelin ympäri Hämettä, sitä ei näytä olevan missään muuallakaan ja tehdastilauskin kestää monta viikkoa. Asentaja ei siis osannut ilman lisätutkimuksia sanoa missä vika oikeesti on, sitä olis pitänyt varata korjausaika ja vielä mittailla erilailla selvittääkseen että missä vika on, eli vikakoodien luku ei näköjään yksistään kerro mitään mitä pitäis tehdä?? Aika kallista puuhaa ruveta tuntitöinä vikaa selvittämään kun vikakoodien lukukaan ei riitä.
Minulle tuli mieleen että voisko bensasuodatin olla likainen...
Onko kenelläkään ollut vastaavasta vikaa, osaatteko auttaa että mitä kannattaa seuraavaksi tehdä?
Tuo kierrosasia asia tuli esiin kun kävin luettamassa vikakoodit kun mönkkäri sammuili nopeasta täyskaasusta, joka on siis uusi vaiva.
Kone antoi siis vikakoodin sytytyspuolasta ja bensapumpusta, eniten oli epäilys että tuo sammuilu johtuis siitä puolasta, mutta ei sitä pystytty varmaksi sanoman. Kyseisessä liikkeessä ei ollut puolaa hyllyssä et olis voinu kokeilla onko vika siinä ja kun soittelin ympäri Hämettä, sitä ei näytä olevan missään muuallakaan ja tehdastilauskin kestää monta viikkoa. Asentaja ei siis osannut ilman lisätutkimuksia sanoa missä vika oikeesti on, sitä olis pitänyt varata korjausaika ja vielä mittailla erilailla selvittääkseen että missä vika on, eli vikakoodien luku ei näköjään yksistään kerro mitään mitä pitäis tehdä?? Aika kallista puuhaa ruveta tuntitöinä vikaa selvittämään kun vikakoodien lukukaan ei riitä.
Minulle tuli mieleen että voisko bensasuodatin olla likainen...
Onko kenelläkään ollut vastaavasta vikaa, osaatteko auttaa että mitä kannattaa seuraavaksi tehdä?
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kyllä nuo max kierroset pitäis pyöriä siellä 7200rpm nurkilla ja sitte ku alkaa olemaan variaattorissa painot loppuun ajetut niin paukutellaan jo rajoittimelle 8000rpm, olettaen että on täydet tehot käytettävissä ettei ole mitään rajoittimia hillitsemässä menoa.
- mpon
- 4WD
- Viestit: 196
- Liittynyt: 18 Huhti 2005 23:51
- Mönkijä:: Rotax 800 tiekelponen
- Paikkakunta: Hämppäkyrö
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mikähän mahtaa olla, kun -06 800 outissa ei kestä jarruvalon lanka kauaakaan takavalossa?
Ja jarru valo palaa vain jarruttaessa, eli ei makaa päällä, ettei siittä ainakaan johdu.
Onkos noita 2-napasia parkki/jarru polttimoita saatavan ledeinä, jotka pelittäis tossa käännetys järjestyksessä?
Meni myös takavetarin ulompi kumi, onko marmoritiskin kumi hinnat tullu yhtään alas vai etsiäkkö tarvike?
Ja jarru valo palaa vain jarruttaessa, eli ei makaa päällä, ettei siittä ainakaan johdu.
Onkos noita 2-napasia parkki/jarru polttimoita saatavan ledeinä, jotka pelittäis tossa käännetys järjestyksessä?
Meni myös takavetarin ulompi kumi, onko marmoritiskin kumi hinnat tullu yhtään alas vai etsiäkkö tarvike?
Exät: Kawa 160 2x3 3-pyör.......Honda trx450es 3x4 foremani.....Polle Sportman 4x4 700 twin...Polle Scrambler 4x4 500.....cana 800....
- dj_jomppa
- 4WD
- Viestit: 156
- Liittynyt: 17 Touko 2007 19:28
- Paikkakunta: Vaasa Mönkijä: Outlander 800 Max XT
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Laita tilalle 24 volttinen versio, itsellä ainakin sellainen alkoi kestää.
- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Skifo kehui cascon kumiliimaa hyväksi korjata suojakumeja, jos ei nyt täysin irtipoikki ole.. 

Hold my beer..
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onnistuin jotenkin ajamaan toisesta etummaisesta jarrusatulasta alemman liukutapin kieroksi.
Tietääkö kukaan, että saako tuota tappia erikseen jostakin, vai pitääkö ostaa koko satula?
Tietääkö kukaan, että saako tuota tappia erikseen jostakin, vai pitääkö ostaa koko satula?
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onkos kukaan modannu g2 mallin syyläriä, flektiä g1 eturitsille??
Mulla on 1 pytyn kannessa lämpömittari ja 80kmh tasakaasulla lämmöt karkaa flektiltä käsistä.. Eli on päällä kokoajan ja lämmöt vaan nousee... Mullaki kävi 99 asteessa ja sitten löysäsin... Vika valo ei vielä syttynyt...
Pikku tuumailun jälkeen laitoin syylärin nostosarjan pystyasentoon ja kas lämmöt pysyy tasaseen 85 asteessa aina yli 60kmh vauhdissa... Sen alle flektin teho riittää...
Vois olla paikallaan modata g2 setti niin oikeesti ei lämmöt karkaa... Plus että kone tuntui käyvän paljon paremmin tuolla 85 lämmöllä vs 95+ asteen lämmöllä...
Mites muilla? Onko mulla vikaa vai normi hommaa?
Mulla on 1 pytyn kannessa lämpömittari ja 80kmh tasakaasulla lämmöt karkaa flektiltä käsistä.. Eli on päällä kokoajan ja lämmöt vaan nousee... Mullaki kävi 99 asteessa ja sitten löysäsin... Vika valo ei vielä syttynyt...
Pikku tuumailun jälkeen laitoin syylärin nostosarjan pystyasentoon ja kas lämmöt pysyy tasaseen 85 asteessa aina yli 60kmh vauhdissa... Sen alle flektin teho riittää...
Vois olla paikallaan modata g2 setti niin oikeesti ei lämmöt karkaa... Plus että kone tuntui käyvän paljon paremmin tuolla 85 lämmöllä vs 95+ asteen lämmöllä...
Mites muilla? Onko mulla vikaa vai normi hommaa?
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos ei Jermu mittään varsinaista syytä löydy tuohon lievään lämpösyyteen, niin voisi kokkeilla Red Linen water wetterin lisäainetta plus tsekkien myymää rasinki vesipumppua. GT-kanassa ainakin toimii ja on halvempaa ajatellen g2 jäähdytyssysteemin vaihtoa kaikkinensa.
GT-kanassa on vanha syyläri ja lämmöt on ajaesa maksimissaan 82 celssiusta. Joskus olen ajon jälkeen katsonut mihin lämmöt nousee näin kesä helteellä, kun kone on sammutettu, ne on siellä 92-93 asteessa, joten nou broblemos.
Kokeilin myös engine icea, mutta sillä alkoi sylinterin putket värjäytyä ruosteiseksi vesitilan puolelta, muuten kyllä pelitti mainiosti.
GT-kanassa on vanha syyläri ja lämmöt on ajaesa maksimissaan 82 celssiusta. Joskus olen ajon jälkeen katsonut mihin lämmöt nousee näin kesä helteellä, kun kone on sammutettu, ne on siellä 92-93 asteessa, joten nou broblemos.
Kokeilin myös engine icea, mutta sillä alkoi sylinterin putket värjäytyä ruosteiseksi vesitilan puolelta, muuten kyllä pelitti mainiosti.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
jos ajaa yli 60 km/h niin keittää, oon kokeillut ei riitä flektin teho. tuo syylärin nosto pystynpään on ainut keino että jäähyttää
no nyt se vaan on niin mukavaa
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
157h total engine hour ja valittaa, että tarvii huoltoa.
Eikö G2 outissa (650) ole huolto-ohjelma 100h jälkeen seuraavan kerran 200 tunnissa
?
Eikö G2 outissa (650) ole huolto-ohjelma 100h jälkeen seuraavan kerran 200 tunnissa

Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi