Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Meikäläinen ajeli vuosikauet autonrenkailla hyvillä mielin. Pittää olla pyöreäolkaiset, 12 tuumaset, profiililtaan jotain 65, leveyttä tarpeeksi esim. ITP:n vanteet ja mielellään raideleveyttä kasvattavat spacerit, plus alusta oikein sääjetty. Jo pelittää paaljon paremmin kuin kömpijän rättirengas. Nyt alla on kymppituumaset kömpijän kumit ja pikkuisen on joutunut nipistämään tasapainosta ja selkäheitosta, hyrrävoimat pieneni kyllä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
niklas_ve
4WD
Viestit: 175
Liittynyt: 19 Marras 2013 12:21
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 -13/15
Paikkakunta: Rauma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja niklas_ve »

Ihan uteliaisuudesta canisteri kun nuo canat on 4x137 jaolla suurin osa niin mitkä auton vanteet olet alle sovittanut? Tolla jaolla kun ei tietääkseni ole ikinä tehty auton vanteita?
Yamaha Grizzly 700 -13/15 ja Polaris Outlaw 50 -09
Ex Can-Am Outlander 1000 Xmr -14
Ex Yamaha Wolverine 450 -10
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Onhan niitä jaonvaihto levyjä. Vaikka 4xsatasee.

edit. Ois pitäny lukea aikasempia :)
Mikko985
3WD
Viestit: 70
Liittynyt: 03 Syys 2013 21:32
Mönkijä:: Can-am outlander 500 Efi L7e

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mikko985 »

poke kirjoitti:Meikäläinen ajeli vuosikauet autonrenkailla hyvillä mielin. Pittää olla pyöreäolkaiset, 12 tuumaset, profiililtaan jotain 65, leveyttä tarpeeksi esim. ITP:n vanteet ja mielellään raideleveyttä kasvattavat spacerit, plus alusta oikein sääjetty. Jo pelittää paaljon paremmin kuin kömpijän rättirengas. Nyt alla on kymppituumaset kömpijän kumit ja pikkuisen on joutunut nipistämään tasapainosta ja selkäheitosta, hyrrävoimat pieneni kyllä.

Ei sattus olemaan muhoksella päin käyntiä? Olisitko viittinyt vilkasta tuota mönkijääni kun tuntuu siltä että teikäläinen on perillä noista vehkeistä?
Can-am outlander efi xt max 2010 tieliikenne
canisteri
3WD
Viestit: 87
Liittynyt: 18 Elo 2013 10:56
Mönkijä:: Outlander 500 Max T3 -14

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja canisteri »

Niklas, en tiä mitkä oli. Pojan peltodaihatsuun ne piti tulla, ei sopinu mutta canan alle istahti ja oli mahdottomat ajaa. Ei suurempaa paloa aihetta kohtaan, itte taidan ihan mieluusti hommata tarpeen vaaties alkuperäiseen käyttöön suunnitellut kiekot, kottikärryyn omansa ja lentokoneen laskutelineeseen en jaksa samoja sovittaa.
Avatar
Pedari
6WD
Viestit: 447
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:00
Mönkijä:: Can Am Outlander 400 EFI 2010

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pedari »

Missä on vika kun koneen (400 Outti 2010) maksimi kierrokset on 6100 pintaan ja niiden pitäisi kuulemma olla yli 7200? Maksimikierrokset on aina ollut tuon verran ja olen omistanut kyseisen mönkkärin lähes uudesta saakka ja laite on toiminut moitteettomasti. Ihmettelen kun mikään huoltoliike ei ole aiemmin edes huomannut että maksimikierrokset olis liian matalat tai ainakaan mitään siitä maininnut ja konetta on huollettu muutaman kerran eri Can Am merkkiliikkeissä.??

Tuo kierrosasia asia tuli esiin kun kävin luettamassa vikakoodit kun mönkkäri sammuili nopeasta täyskaasusta, joka on siis uusi vaiva.
Kone antoi siis vikakoodin sytytyspuolasta ja bensapumpusta, eniten oli epäilys että tuo sammuilu johtuis siitä puolasta, mutta ei sitä pystytty varmaksi sanoman. Kyseisessä liikkeessä ei ollut puolaa hyllyssä et olis voinu kokeilla onko vika siinä ja kun soittelin ympäri Hämettä, sitä ei näytä olevan missään muuallakaan ja tehdastilauskin kestää monta viikkoa. Asentaja ei siis osannut ilman lisätutkimuksia sanoa missä vika oikeesti on, sitä olis pitänyt varata korjausaika ja vielä mittailla erilailla selvittääkseen että missä vika on, eli vikakoodien luku ei näköjään yksistään kerro mitään mitä pitäis tehdä?? Aika kallista puuhaa ruveta tuntitöinä vikaa selvittämään kun vikakoodien lukukaan ei riitä.
Minulle tuli mieleen että voisko bensasuodatin olla likainen...

Onko kenelläkään ollut vastaavasta vikaa, osaatteko auttaa että mitä kannattaa seuraavaksi tehdä?
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Kyllä nuo max kierroset pitäis pyöriä siellä 7200rpm nurkilla ja sitte ku alkaa olemaan variaattorissa painot loppuun ajetut niin paukutellaan jo rajoittimelle 8000rpm, olettaen että on täydet tehot käytettävissä ettei ole mitään rajoittimia hillitsemässä menoa.
Avatar
mpon
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 18 Huhti 2005 23:51
Mönkijä:: Rotax 800 tiekelponen
Paikkakunta: Hämppäkyrö

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mpon »

Mikähän mahtaa olla, kun -06 800 outissa ei kestä jarruvalon lanka kauaakaan takavalossa?
Ja jarru valo palaa vain jarruttaessa, eli ei makaa päällä, ettei siittä ainakaan johdu.

Onkos noita 2-napasia parkki/jarru polttimoita saatavan ledeinä, jotka pelittäis tossa käännetys järjestyksessä?

Meni myös takavetarin ulompi kumi, onko marmoritiskin kumi hinnat tullu yhtään alas vai etsiäkkö tarvike?
Exät: Kawa 160 2x3 3-pyör.......Honda trx450es 3x4 foremani.....Polle Sportman 4x4 700 twin...Polle Scrambler 4x4 500.....cana 800....
Avatar
dj_jomppa
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 17 Touko 2007 19:28
Paikkakunta: Vaasa Mönkijä: Outlander 800 Max XT

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja dj_jomppa »

Laita tilalle 24 volttinen versio, itsellä ainakin sellainen alkoi kestää.
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Skifo kehui cascon kumiliimaa hyväksi korjata suojakumeja, jos ei nyt täysin irtipoikki ole.. :?
Hold my beer..
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sneaker »

Onnistuin jotenkin ajamaan toisesta etummaisesta jarrusatulasta alemman liukutapin kieroksi.
Tietääkö kukaan, että saako tuota tappia erikseen jostakin, vai pitääkö ostaa koko satula?
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 13:28

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jermu »

Onkos kukaan modannu g2 mallin syyläriä, flektiä g1 eturitsille??

Mulla on 1 pytyn kannessa lämpömittari ja 80kmh tasakaasulla lämmöt karkaa flektiltä käsistä.. Eli on päällä kokoajan ja lämmöt vaan nousee... Mullaki kävi 99 asteessa ja sitten löysäsin... Vika valo ei vielä syttynyt...

Pikku tuumailun jälkeen laitoin syylärin nostosarjan pystyasentoon ja kas lämmöt pysyy tasaseen 85 asteessa aina yli 60kmh vauhdissa... Sen alle flektin teho riittää...

Vois olla paikallaan modata g2 setti niin oikeesti ei lämmöt karkaa... Plus että kone tuntui käyvän paljon paremmin tuolla 85 lämmöllä vs 95+ asteen lämmöllä...

Mites muilla? Onko mulla vikaa vai normi hommaa?
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Jos ei Jermu mittään varsinaista syytä löydy tuohon lievään lämpösyyteen, niin voisi kokkeilla Red Linen water wetterin lisäainetta plus tsekkien myymää rasinki vesipumppua. GT-kanassa ainakin toimii ja on halvempaa ajatellen g2 jäähdytyssysteemin vaihtoa kaikkinensa.

GT-kanassa on vanha syyläri ja lämmöt on ajaesa maksimissaan 82 celssiusta. Joskus olen ajon jälkeen katsonut mihin lämmöt nousee näin kesä helteellä, kun kone on sammutettu, ne on siellä 92-93 asteessa, joten nou broblemos.
Kokeilin myös engine icea, mutta sillä alkoi sylinterin putket värjäytyä ruosteiseksi vesitilan puolelta, muuten kyllä pelitti mainiosti.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
wild
6WD
Viestit: 542
Liittynyt: 06 Kesä 2005 20:42
Paikkakunta: vantaa can-am 650 xt

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja wild »

jos ajaa yli 60 km/h niin keittää, oon kokeillut ei riitä flektin teho. tuo syylärin nosto pystynpään on ainut keino että jäähyttää
no nyt se vaan on niin mukavaa
Avatar
soulost
6WD
Viestit: 416
Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja soulost »

157h total engine hour ja valittaa, että tarvii huoltoa.

Eikö G2 outissa (650) ole huolto-ohjelma 100h jälkeen seuraavan kerran 200 tunnissa :shock: ?
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400

http://www.youtube.com/jabe84

Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
Vastaa Viestiin