Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Herjaa communication failurea ja sammuttaa koneen. Huomenna pajalle... on vähän muutakin oiottavaa.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
Ovlov
4WD
Viestit: 143
Liittynyt: 05 Marras 2008 00:41
Mönkijä:: Outlander 650 -08 XT TL

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Ovlov »

Onko kellään ollu ongelmaa, että kone vuotaa öljyä?

Mulla uus 400 EFI alkoi vuotamaan moottoriöljyjä pois noin muutaman tunnin ajon jälkeen eli lähes välittömästi. Soitin huoltoon ja pyysivät käyttään konetta sielä. Viaksi paljastui varin puolella koneen päällä oleva, kuusiomallinen kannaton pultti, joka uppoaa koneeseen lähestulkoon kokonaan. Se oli ilmeisesti jääny jo tehtaalla löysälle ja oli pyöriny pikkuhiljaa auka. Taisi olla jopa useamman kierroksen kerinny pyörähtää. Oli niin pieni vika, että lähestulkoo sapetti käyrä kärryn ja mönkkärin kans se kiristyttämässä 40 kilometrin päässä, mutta en uskalla ottaa riskiä ja tuhota takuuta heti alkuunsa, kun kerran menin niille asiasta puhelimes mainitsemaan. Pikkujuttu, mutta ei kai näis vehkeis pitäisi tälläisiä lapsuksia olla kovinkaan paljon, kun kyseessä on kuitenkin jonkin merkkinenkin moottori? Onko kellään ilmenny vastaavaa?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Mielestäni asia hoidettiin oikein.

Laitteessa oli omistajan mielestä vika.
Soitto huoltoon, joka pyysi laitetta käyttämään huollossa.
Huolto löysi vian ja homma jatkuu.

Niin kauan kun maailmassa tehdään rautakankea monimutkaisempia laitteita, niin niissä ilmenee joko komponenttiin liittyviä valmistusvikoja tai kokoonpanovikoja. Tämähän oli jälkimmäinen. Kaikki laitemerkit pyrkii laadunvalvonnan kautta aikaisempaa parempaan laatuun, mutta joskus vaan sattuu vika tai virhe eteen.

Ja kaiketi siinä rautakangessakin voi ilmetä valu- ja materiaalivikaa... :D
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Ovlov
4WD
Viestit: 143
Liittynyt: 05 Marras 2008 00:41
Mönkijä:: Outlander 650 -08 XT TL

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Ovlov »

Joo, olen samaa mieltä siitä, että homma hoidettii oikein ja oli vielä hyvää palvelua siten, että kävi vilaisemassa nopeesti, että voidaanko äkkiä tehdä jotain vai pitääkö kone jättää huoltoon odottamaan aikaa, kun koko päivä oli jo buukattu täyteen huollon puolella. Ei tarvinnu odotella, sain pelin heti mukaan ja homma toimi.
MrQuis
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 23 Syys 2008 09:08
Paikkakunta: Suomen toiseksi suurin kaupunki. Mönkijä: CA Outlander 400 HO EFI

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja MrQuis »

OT: Lähtökohtaisesti kun hankimme jonkin rautakankea monimutkaisemman laitteen niin ostamme vikoja. Toisille niitä vaan sattuu kohdalle vähemmän kuin toisille. Tärkeää on kuitenkin, että ne viat voidaan tarvittaessa korjata ettei taas tartte ostaa vikoja! ;) Hieman kalliimmalla saa yleensä vähemmän vikoja kuin vähemmän rahaa sijoittaneet.
Wiion laki:
§ 2: Jos sanoma voidaan tulkita eri tavoin, niin se tulkitaan tavalla, josta on eniten vahinkoa.
§ 3: On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.
PG
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 17 Tammi 2007 19:32
Paikkakunta: Olkiluoto

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja PG »

Ei suoranaisesti Canassa vikaa, pullahti WP:n ohjausiskari silmästä pois (messinkirinkula), pitääpä tutkia kun pikkujouluista selvitty. Meinas tulla happipaikka kun vasemmalle ei kääntynykkään... :oops:
PG
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 17 Tammi 2007 19:32
Paikkakunta: Olkiluoto

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja PG »

Messinkirinkula prässätty takaisin, suosittelen jolla WP:n iskari niin laittaa 8mm koriprikan varmistukseksi silmukan kiinnitykseen.
Jonttu
6WD
Viestit: 365
Liittynyt: 01 Marras 2008 11:06
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Olin viikonloppuna "möyrimässä" eli hidasta ajoa pahoista paikoista. Sitten huomasin että ajotietokone valittaa ylikuumentumisesta. Sammutin laitteen ja pidin taukoa. Sitten uusi käynnistys ja eiköhän kuumenemisvaroituksen lisäksi valita "check engineä". Siinä tutkiessa huomaan et kaikki jäähdytinnesteet on valunut mäkeen.... :evil: Kiva, kiva eihän lähimmälle metsäautotielle olekkaan kuin pari kilsaa. No pääsin metsästä jäähdyttelemällä moottoria ulkoapäin lumella ja pitämällä taukoa muutaman sadan metrin välein. Nyt laite on huollossa ja huomenna selviää mikä putki sieltä on oikein revennyt.... Takuuseen toivottavasti menee mokoma vika :P
Jonttu
6WD
Viestit: 365
Liittynyt: 01 Marras 2008 11:06
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Niinpä niin. Oksa oli löytänyt tiensä panssarin ohi ohuesta reiästä ja oli irrottanut jäähdytinletkun. Huoltomiehetkin ihmettelivät miten noin oli päässyt käymään. :)
otto13
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
Mönkijä:: xmr 650
Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja otto13 »

MrQuis kirjoitti:OT: Lähtökohtaisesti kun hankimme jonkin rautakankea monimutkaisemman laitteen niin ostamme vikoja. Toisille niitä vaan sattuu kohdalle vähemmän kuin toisille. Tärkeää on kuitenkin, että ne viat voidaan tarvittaessa korjata ettei taas tartte ostaa vikoja! ;) Hieman kalliimmalla saa yleensä vähemmän vikoja kuin vähemmän rahaa sijoittaneet.
kylläpä meikäpojalla on hinausköysi ollu kiihkeästi käytössä ku rene 800 x on 3 kertaa metästä revitty laite kuuluu mielestäni sarjaan " Hieman kalliinmalla saa " että semmosia sähkö juttuja.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kertoisitko tarkemmin minkä takia on Rene ollut narun jatkona?
Kylätason mönkijäkuski
TAJ
6WD
Viestit: 388
Liittynyt: 16 Maalis 2005 10:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TAJ »

Hmm..se kai vaan on niin sonta, ei kun siitä on sähköt kadonnut mystisesti aina tarpeeksi kauas sivistyksestä.
Akku ja jännitteensäädin siihen on vaihdettu joten koitellaan taas josko vika olisi poistunut....
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Viksma »

18h ja akku kaput.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
jouskap
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 21 Syys 2005 17:14
Paikkakunta: Toijala renegade x

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jouskap »

Onko noi renen akut oikeasti noin huonoja.Mulla vilkuttelee lowbatt:ia heti kun vähän vinssailee,vaikka on akku ollut juuri latauksessa.
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Tyhjäkäynnillä ei juuri lataile ja akku on säälittävän pieni, jotain 15ah.
Pitäisi väkerrellä isompi teline, mahtuisi kyllä, ja laittaa joku 40ah vartalainen sinne.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
Vastaa Viestiin