
Tuuvingin Can Am päiväkirja
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Nettiosa J. oinonen siellä pylpyrät 16e ja 19e, eikä tarvi mitää tappeja, senkun kääntää auki ja putottaa köyden sisälle. 

Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 01 Marras 2013 11:38
- Mönkijä:: Can-Am 800R XXC
- Paikkakunta: Tornio
-
- 4WD
- Viestit: 175
- Liittynyt: 19 Marras 2013 12:21
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 -13/15
- Paikkakunta: Rauma
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Sitä orkkis sarjaa on mönkijävarikolla hyllyssä 39,5€ ja tota parempaa sarjaa 63€ toimitus 2-4 päivää.
Yamaha Grizzly 700 -13/15 ja Polaris Outlaw 50 -09
Ex Can-Am Outlander 1000 Xmr -14
Ex Yamaha Wolverine 450 -10
Ex Can-Am Outlander 1000 Xmr -14
Ex Yamaha Wolverine 450 -10
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Laitetaanpa vielä ihan rapsamuodossa jotain.
Tosiaan muovikikkare särkyi:

Tarkemmin kun asiaa tutkii, ei tuo särkyminen vaikuta tuon "huonoon toimintaan" mitenkään. Kikkare ei vain kestä "tallessa" kun levyn ottaa irti.
Kyseessä siis tämä osa:
VAIJERIN OHJAINSARJA, WARN PROVANTAGE Tilausnumero: 81271
= 46 euroa
http://www.atlok.fi/vaijerin-ohjainsarj ... ntage.html
Eihän tuota kait enää myydäkään kun varastot on tyhjänä, eikä kyllä ihmetytä lainkaan kun riistetään 46 euroa osasta mikä ei kestä ja jonka saa 13 eurolla Amerikasta. Eipä kyllä kestä sielläkään, kun käyttäjäkokemuksia lueskelee:
http://www.amazon.com/Warn-81271-Plow-R ... ords=81271
Ilmeisesti korvaava osa on tämä:
VÄKIPYÖRÄSARJA WARN PROVANTAGE TYÖVÄLINERUNKOON Tilausnumero: 84526
= 72 euroa
http://www.atlok.fi/vakipyorasarja-warn ... nkoon.html
Tuonkin saa Amerikasta 33 eurolla:
http://www.amazon.com/WARN-84526-ProVan ... 004JMDVDS/
Tuosta ei oikein selviä miten tuo pitäisi asentaa ja minne, mutta löysin tämän ohjeen:
http://www.catalograck.com/ImgVD/WAR/83138A1.pdf
Ja siinä olevassa kuvasarjassa asennus nähdään paremmin:

Ajattelin kuitenkin että sorvaan tuohon nailonista vain muovisen rullan tai puran pylpyrän josta semmoisen saisi valmiina irti:
https://www.motonet.fi/fi/kategoria/309 ... -ja-pyorat
Tilasin kuitenkin kokeeksi metallisen rullan tuohon:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/387252/Al-pyora-50mm
Joka ei taida nyt mahtuakaan ja on aavistuksen kapea. Pitää vielä miettiä mitä ton kanssa tekis, huomenna ajattelin käydä sorvaajalta custom-osan tuohon ja koitella sillä.
Lumitöitä kun tulee tehtyä nyt niin virtaa ei ole koskaan tarpeeksi, asensinkin kiinteän pistokkeen akkuun CTEKin laturia varten:

Nyt on kätevä ladata akkua vaikka joka yö:

Kyseinen Polar-malli on osoittautunut erinomaiseksi kumisten ja pakkaskestävien johtojen ja muutenkin toiminnallisuutensa osalta. Suosittelen. Hinta on satasen kantturoissa vaikkapa nyt siellä Motonetillä:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/455547/C ... ar-12-V5-A
Nyt tuli hieman "kertausta" kun pistin tarinamuodossa koko postauksen
Tosiaan muovikikkare särkyi:

Tarkemmin kun asiaa tutkii, ei tuo särkyminen vaikuta tuon "huonoon toimintaan" mitenkään. Kikkare ei vain kestä "tallessa" kun levyn ottaa irti.
Kyseessä siis tämä osa:
VAIJERIN OHJAINSARJA, WARN PROVANTAGE Tilausnumero: 81271
= 46 euroa
http://www.atlok.fi/vaijerin-ohjainsarj ... ntage.html
Eihän tuota kait enää myydäkään kun varastot on tyhjänä, eikä kyllä ihmetytä lainkaan kun riistetään 46 euroa osasta mikä ei kestä ja jonka saa 13 eurolla Amerikasta. Eipä kyllä kestä sielläkään, kun käyttäjäkokemuksia lueskelee:
http://www.amazon.com/Warn-81271-Plow-R ... ords=81271
Ilmeisesti korvaava osa on tämä:
VÄKIPYÖRÄSARJA WARN PROVANTAGE TYÖVÄLINERUNKOON Tilausnumero: 84526
= 72 euroa
http://www.atlok.fi/vakipyorasarja-warn ... nkoon.html
Tuonkin saa Amerikasta 33 eurolla:
http://www.amazon.com/WARN-84526-ProVan ... 004JMDVDS/
Tuosta ei oikein selviä miten tuo pitäisi asentaa ja minne, mutta löysin tämän ohjeen:
http://www.catalograck.com/ImgVD/WAR/83138A1.pdf
Ja siinä olevassa kuvasarjassa asennus nähdään paremmin:

Ajattelin kuitenkin että sorvaan tuohon nailonista vain muovisen rullan tai puran pylpyrän josta semmoisen saisi valmiina irti:
https://www.motonet.fi/fi/kategoria/309 ... -ja-pyorat
Tilasin kuitenkin kokeeksi metallisen rullan tuohon:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/387252/Al-pyora-50mm
Joka ei taida nyt mahtuakaan ja on aavistuksen kapea. Pitää vielä miettiä mitä ton kanssa tekis, huomenna ajattelin käydä sorvaajalta custom-osan tuohon ja koitella sillä.
Lumitöitä kun tulee tehtyä nyt niin virtaa ei ole koskaan tarpeeksi, asensinkin kiinteän pistokkeen akkuun CTEKin laturia varten:

Nyt on kätevä ladata akkua vaikka joka yö:

Kyseinen Polar-malli on osoittautunut erinomaiseksi kumisten ja pakkaskestävien johtojen ja muutenkin toiminnallisuutensa osalta. Suosittelen. Hinta on satasen kantturoissa vaikkapa nyt siellä Motonetillä:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/455547/C ... ar-12-V5-A
Nyt tuli hieman "kertausta" kun pistin tarinamuodossa koko postauksen

- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Tarinaa tulee nii, ettei tämmönen -ei niin kirjan oppinut- jaksa edes kaikkea tavata.
Mihinkä tuota väkipyörää välttämättä tarvii?

..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Ei sitä väkipyörää tuossa tarvitse mihinkään, jos mennään oletuksella että vaijeri kulkee valmistajan suosimaa reittiä. Eli tällöin vaijeri tekee vain lenkin tuon mustan muoviosan kautta, ei liu´u siinä kuitenkaan. Mikä tahansa uralla oleva "möntti" ajaa siinä asiansa jossa ei ole teräviä kulmia 
Edit. Ja itse olen ymmärtänyt että tuo warnin väkipyöräsarja on tarkoitettu siihen käyttöön, että vaijeri kulkee väkipyörän kautta niin että vaijerin koukku tulee esmes etutarakkaan kiinni. Tässätapauksessa väkipyörästä on suunnatonta hyötyä.

Edit. Ja itse olen ymmärtänyt että tuo warnin väkipyöräsarja on tarkoitettu siihen käyttöön, että vaijeri kulkee väkipyörän kautta niin että vaijerin koukku tulee esmes etutarakkaan kiinni. Tässätapauksessa väkipyörästä on suunnatonta hyötyä.
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Voinhan mie sen "tarakkaan" laittaa. Tai siis siihen törröttimeen/vetokitaan minkä raksin jo irti. Ei joudu vaijeri/köysi niin jyrkkään kulmaan ja kovalle rasitukselle.
Muutenkin kiinnitys paljon helpompi kuin kontata tonne laitoksen alle.
Saas nähdä miten nousee levy sitten enää paikoilleen vinssillä?
Muutenkin kiinnitys paljon helpompi kuin kontata tonne laitoksen alle.
Saas nähdä miten nousee levy sitten enää paikoilleen vinssillä?
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Mulla warnin levyssä tuollasta pylpyrää ole. Vinssin koukku suoraan tuohon samaan kohtaan kiinni. Hyvin on monta talvea toiminu.
-
- 4WD
- Viestit: 175
- Liittynyt: 19 Marras 2013 12:21
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 -13/15
- Paikkakunta: Rauma
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Kuten jo kerran sanoin tuota perussarjaa on mönkijävarikolla hyllyssä 39,5€. Et sä tota sarjaa jenkeistä kotiin saa 13€. Maahantuoja kun joutuu katsos maksamaan rahdin, tullin ja alvin. Mitä täällä aikuset äijät itkee jonkun muutaman kympin tähden. Itsellä toi kesti edellisessä pelissä neljä talvea runsasta auran käyttöä.niklas_ve kirjoitti:Sitä orkkis sarjaa on mönkijävarikolla hyllyssä 39,5€ ja tota parempaa sarjaa 63€ toimitus 2-4 päivää.
Yamaha Grizzly 700 -13/15 ja Polaris Outlaw 50 -09
Ex Can-Am Outlander 1000 Xmr -14
Ex Yamaha Wolverine 450 -10
Ex Can-Am Outlander 1000 Xmr -14
Ex Yamaha Wolverine 450 -10
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
No ei se Amazonin diileri tota tappiolla myy. Osa maksanee maahantuojalle 10e ja rahti jakautuu muiden osien kanssa jolloin hinnaksi tulee alveineen ja tulleineen max. 13e. Sitten tylysti vaan hintalappuun 46 euroa.
No sama kaavahan se on auton osissa ja tosiaan tuon koko kikkareen tarpeellisuuskin on jo kyseenalaista. Pistää tilalle rullan tai vaikka pultin tai ei mitään, tosin sitten voi vinssin koukku ottaa liukukitaan.
No katsellaan mitä keksitään.
No sama kaavahan se on auton osissa ja tosiaan tuon koko kikkareen tarpeellisuuskin on jo kyseenalaista. Pistää tilalle rullan tai vaikka pultin tai ei mitään, tosin sitten voi vinssin koukku ottaa liukukitaan.
No katsellaan mitä keksitään.
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Ja toisessa topikissa, " Ton takia minä ostin Warnin levyn. Ei muuta ku levy ylös, sokat irti, levy alas ja vinssi irti. Menee ehkä 15 sekuntia.".Tuuvinki kirjoitti: Vielä kun keksis jonkin järkevämmän sokan auran kiinnitykseen kun noi Warnin omat joita saa väännellä ruuvimeisselin kanssa aina irti/auki.
Miksi et ottanut niitä pikalukolla olevia levyjä mitä canan lisävaruste kuvastossakin kaupitellaan?
Se ylöspäin lukittava malli oli varsin toimiva

-
- 3WD
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Huhti 2015 13:16
- Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Ja noin se Warnin systeemi toimiikin. Ei todellakaan tarvi mitään työkaluja sokkien irrotuksen, sen ku näppää sormin pois vaan. Eikä tarvi konttailla koneen alla niin ku herra Tuuvinki väittää... Mutta kyllä tähän maailmaan valitusta mahtuu, oikeastaan ihan hyvää viihdettä seurata tätä Topiccia ku kaikki vastustaa koko ajan ja muilla on niin hienot vehkeet ja kaikki toimii aina... 
Edittiä sen verran että etukiinnike meni mutkille puskulevyn osuessa ensimmäiseen kiveen mutta vääntelin sen suoraan ja taas pelaa.

Edittiä sen verran että etukiinnike meni mutkille puskulevyn osuessa ensimmäiseen kiveen mutta vääntelin sen suoraan ja taas pelaa.
Viimeksi muokannut Kurtti, 05 Helmi 2016 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Niinpä niin 

Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Tohon kiinnityssyteemiin. Ite tehä näppäsin pikalukot,naru kiinni, vinssillä ylös ja klak se on kiinni. Irrotus, jalkapetaalista polokasee, klak se on irti. Heleppoa ku heinän teko.
-
- Tracks
- Viestit: 1070
- Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
- Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tuuvingin Can Am päiväkirja
Jätkillä on kyllä röntgenkatse ja sormet kuin ruuvimeisselit.
On kyllä sen verran napakat noi Warnin sokat että ei ainakaan miun sormilla irti lähde kun ei sinne saa väliin sormea mitenkään.

http://www.monkijavarikko.fi/webshop/wa ... sokka.html
Pitänee pistää tavallinen rengassokka tai joku muu patentti tuohon.
Mutta asiaa, päivän epistola tässä:
Renkaat väärinpäin
Kuvat klikillä suuremmiksi, yleisön pyynnöstä.
Sain vinkkiä että laite etenisi lumessa paremmin jos etuset kääntäis väärinpäin. Joten ei kun tuumasta toimeen ja laite vinssillä ylös:

Renkaat irti:

Ja puolenvaihto:

Sitten kokeilemaan, melkein pääsi metrin verran umpihankeen:

Ja sitten jäätiin kiinni:

Fiskars tulee näissä hommissa tutuksi eikä kylmäkään pääse tulemaan:

Käännön hyöty on toistaiseksi vielä todistamatta mutta eipä ole testattukaan kun tosiaan jäi heti pohjasta kiinni ja siinähän ei auta vaikka kääntäisi koko laitteen nurinpäin.

On kyllä sen verran napakat noi Warnin sokat että ei ainakaan miun sormilla irti lähde kun ei sinne saa väliin sormea mitenkään.

http://www.monkijavarikko.fi/webshop/wa ... sokka.html
Pitänee pistää tavallinen rengassokka tai joku muu patentti tuohon.
Joo hittoako sitä kaunistelemaan. Enemmänhän tässä hauskuutta silti on kuin harmia mutta nuo vastoinkäymiset jää enemmän mieleenKurtti kirjoitti:oikeastaan ihan hyvää viihdettä seurata tätä Topiccia ku kaikki vastustaa koko ajan ja muilla on niin hienot vehkeet ja kaikki toimii aina...![]()

Mutta asiaa, päivän epistola tässä:
Renkaat väärinpäin
Kuvat klikillä suuremmiksi, yleisön pyynnöstä.
Sain vinkkiä että laite etenisi lumessa paremmin jos etuset kääntäis väärinpäin. Joten ei kun tuumasta toimeen ja laite vinssillä ylös:

Renkaat irti:

Ja puolenvaihto:

Sitten kokeilemaan, melkein pääsi metrin verran umpihankeen:

Ja sitten jäätiin kiinni:

Fiskars tulee näissä hommissa tutuksi eikä kylmäkään pääse tulemaan:

Käännön hyöty on toistaiseksi vielä todistamatta mutta eipä ole testattukaan kun tosiaan jäi heti pohjasta kiinni ja siinähän ei auta vaikka kääntäisi koko laitteen nurinpäin.
Viimeksi muokannut Tuuvinki, 06 Helmi 2016 18:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.