Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
konitohtori
3WD
Viestit: 63
Liittynyt: 28 Elo 2010 21:11
Mönkijä:: Can am Outlander max Pro+ 570

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja konitohtori »

Sitä vaan, että siinä vivussa ei siis ilmeisesti ole mitään säätömahdollisuutta? Jos kahvan kääntää siten, että se alkutilanne olisi mieluisa -> menee kahva jo aikas ihmeelliseen asentoon, nollakohta on kovin takana kun kahvan liikerata on n. vaakatasossa.
--
Can am Outlander max Pro+ 570 T3 -2019
Ex. Can am Outlander 500 maxi T3 -2014
Ex. Suzuki Kingquad 700 -2007
CanMuli
6WD
Viestit: 799
Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: oulainen

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja CanMuli »

Mutta eihän rattorilla pysty muutenkaan ajamaan peukku suorassa... eikö se mene parissa sekunnissa rajottimelle jos peukun painaa pohjaan?
□■
Happosetä
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 16 Joulu 2013 15:49
Mönkijä:: Can Am Renegade

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Happosetä »

Osaako joku auttaa Renen takavalo-ongelmassa? Eli kun mittaan jännitteen yleismittarilla ilman kuormaa takavalon liittimessä on 11,86 V (akun jännite on 12,7). Eli johonkin häviää. Kun lisään kuorman (=lamppu) jännite putoaa 5,8V ja näin ollen lamppu ei pala.
odin56
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
Mönkijä:: Outlander 570 pro
Paikkakunta: Rauma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja odin56 »

käy liittimet läpi! huono liitos jossakin.
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Can-am 500 2013 ja "ykssuuntalaakerin" voiteleminen ?

Missä variaattorissa sijaitsee ykssuuntalaakeri eli mitä tulis varihuollon ohjeiden mukaan voidella ?
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

http://www.youtube.com/watch?v=eyE54XJ_3Ww

Laakerin sisäpinnalle laitetaan sopivasti roiskumatonta vaseliinia voitelemaan noita kahta jousikuppia.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
Pedari
6WD
Viestit: 447
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:00
Mönkijä:: Can Am Outlander 400 EFI 2010

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pedari »

Osaako joku kertoa missä on vika kun led-lamput (4 kpl-yht. 78W) eivät syty kun taas talvea varten asensin ne paikoilleen? Aiempina vuosina ovat pelanneet moitteetta. Johdotukset, rele ja katkaisija ovat koko ajan paikoillaan, lisäsin vaan lamput omille paikoilleen ja laitoin liittimet kiinni niin kun ennenkin, mutta nyt lamput eivät syttyneetkään. Olen käynyt läpi kaikki liittimet, sulakkeet ja johtojakin yritin katsella että ovat ehjät. Lampuille tulee reilun 3 voltin jännite kun akulla se on reilu 12 volttia. Lisäksi mittasin valokytkimeltä jännitteen joka on melkein sama kun akulla (onko liikaa?)...voiko rele olla rikki? Mitä pitäis seuraavaksi tehdä / mitata?
foxnen
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 18 Marras 2010 20:22
Mönkijä:: xmr 650

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja foxnen »

tohon jänniteen putoamiseen vaikea sanoa mitään,noilla tiedoilla mutta olisko plus ja miinus vaihtanut paikkaa,ledithän ei toimi kuin toisinpäin???kai ne vähän hehkuis tolla 3 voltillakin?.
Avatar
Pedari
6WD
Viestit: 447
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:00
Mönkijä:: Can Am Outlander 400 EFI 2010

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pedari »

Ei oo vaihtanu plussa ja miinus paikkaansa, kokeilin senkin...ja silti ei edes hehku tuolla 3 voltilla. Olen ollut siinä luulossa että ledi vaatii tietyn minimijännitteen ennen kun syttyy ollenkaan.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Vaihda rele ensimmäisenä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
BeePee
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 14 Huhti 2014 10:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander Max G2
Paikkakunta: Päijät-häme

Outo ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja BeePee »

G2 outlander kyseessä (2013). Kun hätävilkut laittaa päälle ilman että virrat päällä, alkaa näytöllä vilistää vikailmoituksia.
Ainakin transmission failure ja communication fault. Onkohan kyseessä ominaisuus? Virrat päällä ei mitään ja kaikki toimii.
Tuollainenhan kannattaisi softapäivityksellä korjata, eka reaktio itselläkin oli että mitä v, nytkö se hajosi.
Vai mites muilla, tuleko muillakin nuo? Käyttöohjekirja ja google ei tiennyt asiasta mitään.
Avatar
Pedari
6WD
Viestit: 447
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:00
Mönkijä:: Can Am Outlander 400 EFI 2010

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pedari »

Roosa999 kirjoitti:Vaihda rele ensimmäisenä.
Juu, itse tulin samaan tulokseen et täytyy ekaks kokeilla uudella releellä...heti kun ehtii sen kaupasta hakemaan.
PaJa
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 04 Huhti 2013 17:34
Mönkijä:: Can-Am t3b
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja PaJa »

Tuon releen lisäksi tarkistaisin vielä maadoituksen.
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Onko kukaan testanut all balls niveliä can ameis? Pitäisi alapallo, yläpallot sekä kaikki raidentangon päät vaihtaa. Näyttäs olevan aika reilusti edullisemmat kun marmorilta haettuna..
Avatar
Pedari
6WD
Viestit: 447
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:00
Mönkijä:: Can Am Outlander 400 EFI 2010

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pedari »

Sain vihdoinkin ostettua uuden releen niille led-työvaloille ja siinähän se vika oli, eli nyt palaa kaikki valot!!! En olis uskonut että rele menee näin nopeesti rikki, mutta Motonetissä josta uuden releen ostin, sanottiin et ne on kulutustavaraa ja voi hyvin mennä rikki nopeastikin. No tämä rele kesti n. 3 vuotta. Eihän toi paha ole vaikka 3 vuoden välein vaihtais uudenkin, mutta silti vähän ihmettelen et miks oli jo nyt rikki, rele oli kuitenkin asennettu hyvin suojaisaan paikkaan penkin alle / katteen taakse piiloon, eikä se ollut kovin likainenkaan kun sen irroitin...

Kiitos kaikille jotka antoivat neuvoja asian tiimoilta!!! Nyt saa lunta tulla kun näkee niitä taas aurailla.

Canasessa olisi toinenkin probleema, jos joku osais auttaa...eli vikakoodit on luettu ja sytytyspuolaa ja/tai bensapumppua herjas. Vika oli siis seuraavanlainen; Kun kaasun länttäs pohjaan kone sammui ja ajotietsikkaan tuli teksti moottorivika. Uusi käynnistys ja taas pelasi normaalisti kunnes ojensi peukalon suoraks niin taas sammu, se ei siis täyskaasusta tykänny. Hommasin uuden puolan ja nyt kone ei enää sammuile, mutta edelleen ajotietsikassa "välähtää" sama teksti, eli moottorivika, mutta nyt se teksti häviää heti ja kone ei enää sammu. Puolan vaihtaminen selvästi auttoi, mutta jotain on vielä vikana...bensapumppua en jaksa uskoa kun kone vetää hyvin ja ei sammule tai nyi ollenkaan. Voisko akku tehdä tollasta ongelmaa, sillä on ikään jo 4 vuotta kun on alkuperäinen? Piuhat on katottu ja kaikki on kunnolla kiinni ja akun jännite on hyvä. Latailen sitä aika ajoin niin kun olen tähänkin asti tehnyt.

Jos vika on akussa, niin mitä eroa on 2 eri akulla mitä Motonetissä on tarjolla, eli kumpi sopii paremmin tohon mun laitteeseen (400 Outti 2010) vai sopiiko kumpikaan ja mikä olis parempi?
Ensimmäinen oli Bosch 18 Ah YTX20L-BS ja toinen oli Euroglobe 18 Ah YTX20L-BS. Vai mikä muu vois olla vikana tohon "moottorivika" tekstin välähtelyyn. Mitään löysällä olevia tai kokonaan irtopiuhoja en ole löytänyt.
Vastaa Viestiin