Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
BeePee
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 14 Huhti 2014 10:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander Max G2
Paikkakunta: Päijät-häme

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja BeePee »

G2 500 ja samalta kuulostaa. Varsinkin L on todella hankala saada päälle. En tiedä mitä huollossa tapahtui, mutta huollon jälkeen ongelma paheni huomattavasti. Olen mitannu, että kaikki vivuston säädöt on ok ja tarkastanu nivelten liikkuvuuden jne., mutta kun on tahmea niin on. Tokihan en tiedä mistä sulla kiikastaa, mutta itsellä syy löytyy vaihdelaatikon sisältä. Tuntuu, että tehdasöljyt oli toimivammat kuin öljyt mitä huollossa laittoivat.
GT-555
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 29 Joulu 2008 17:33
Mönkijä:: 800cc Renegade
Paikkakunta: city

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja GT-555 »

Tämä nyt ei ehkä ongelma ole mutta kysytään nyt tässä. Eli miten nuo Outlanderin ensiasennus renkaat(26" carlisle act) toimisi hiekkatie räppäyksessä renegaden alla? Onko niissä ollut paljon pystyheittoa yms. Ravistus ongelmia?
Panssarivaunut on out!
piekana
2WD
Viestit: 58
Liittynyt: 30 Joulu 2010 21:13
Mönkijä:: can-am outlander
Paikkakunta: nurmes

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja piekana »

laiton hiljattain uuden karheat 26 carlisle act renkaat outlanderin alle talvi kalosseiksi ja tasaseen kulkee! etuset on tietysti painotettu ja melko paljon vaativat painoja mutta hyvät nuista näköjään saa kun asiansa osaava kaveri painottaa. toinen sarja nyt menossa minulla näitä act:ta eli suosittelen lämpimästi jos kohtuu hinnalla saat :D
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TKT »

Toi L-vaihteen takkuaminen on pahentunu vain koko ajan. Ihan uutuuttaan tais toimia hiukka paremmin , mutta nyt ei meinaa enää mennä ees päälle kunnolla. Eilen tutkin vivuston toimintaa, enkä havainnut mitään sellaista mikä olis äkkiseltään ainakaan vaikuttanu vaihteitten toimivuuteen.

Täytynee vissiin soitella huoltoon, osaisko nuo sanoa tuohon mitään. Moottori sammuksissa tuntu toimineen ihan ok. Vaihteet meni suht hyvin päälle mutta metässä vekslatessa onkin sit toinen juttu... Vaikuttais siltä että ihan kuin olis liikaa väljää jossain päin, että ratas ei mee kohalleen kunnolla. Keppiä vaikka kuinka koittaa työntää eteenpäin, niin aina ei mee päälle. Uus yritys ja vaihde saattaa mennä päälle kuin uutena.

Onks Pokella kokemusta moisesta ongelmasta/viasta??
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Kyllä se ylleensä kytkimestä lähtee tuo takkuaminen. Omassa kytkimessä ei oo yksisuuntalaakeria ollenkaan, joutuu shimmilevyillä säätämään remmin kireyden sopivaksi, jotta vaihteet mennee kivutta päälle.
Jos enempi takkuaa lyhyt puoli, voisi kokkeilla säätää kepukan asentoa hieman taaemmaksi. Tietysti, jos on hyvin kohillaan, ei kannata sitäkään tehdä. Yksisuuntalaakerien jäykkyys voisi selittää vaivan, niissäkin taitaa olla hieman eroja jo uutuuttaan.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TKT »

Tosiaan. Viime ajoissahan oli jo paikoillaan cv-techin kytkin. Tallissa kun sitä testailin niin tuntui että menee vaihteet päälle nätimmin kuin vakiokytkimellä mutta jostain syystä metässä olikin tilanne toinen. Mutta voiskos cvtechissäkin vaikuttaa ne laakerit? Vakiokykimeen tulikin jo tilattua uudet laakerit mutta ovat vielä vaihtamatta. Pienen välikaasun kanssa vaihteet loksahtaa nätisti paikoilleen mutta aina kun ei ole sitä mahdollisuutta.

Vaihdekeppiä meinasin säätää kokeen vuoks pari milliä taaksepäin, josko sillä mitään vaikutusta olis...
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
GT-555
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 29 Joulu 2008 17:33
Mönkijä:: 800cc Renegade
Paikkakunta: city

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja GT-555 »

piekana kirjoitti:laiton hiljattain uuden karheat 26 carlisle act renkaat outlanderin alle talvi kalosseiksi ja tasaseen kulkee! etuset on tietysti painotettu ja melko paljon vaativat painoja mutta hyvät nuista näköjään saa kun asiansa osaava kaveri painottaa. toinen sarja nyt menossa minulla näitä act:ta eli suosittelen lämpimästi jos kohtuu hinnalla saat :D
No kokeillaan sitten.
Panssarivaunut on out!
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Jaa TKT, sulla oli cv-tech kytkimenä. Joskus on muistaakseni käynyt niin, että kun laakerit on vaihdettu on takkuaminen pahentunut. Olletikkin peltisuojattu on liian liukas. Saattaa olla että tuo cv-tech paranee tuon vaivan puolesta ajan mittaa.
Tokkiinsa helpotusta voisi etsiä laatikon öljyilläkin, oisko paksumpi öljy parempi tuolla metsäkäytössäkin?
Omassa menee vaihteet päälle nätisti napsahtaen 85w140 öljyillä myös lämpimänä, vaikka olen nostanut tyhjäkäynnin melkein 1500rpm:n. (Tuota tyhjäkäynnin nostoa ei kannata missään nimessä normaalisti tehdä, mönkijäni on hieman erikoisempi tappaus.)
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TKT »

Vähän käytettynä kytkimen hommasin tovi sitten. Kerran vasta ehtinyy mettään sen kanssa ajamaan. Täytyy selvitellä huollosta mitä öljyä ovat laittaneet lootaan viimeks. Voishan tuonne muutenkin öljyt vaihtaa. Eli jäykempi parempiko?? :D Eli mitäs tuonne nyt sit kannattais laittaa??
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Nuo hevijuuserit voisi tietää parhaiten, mitä laatikkoon kannattaa laittaa. Ite oon laittanut paksumpaa öljyä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
piekana
2WD
Viestit: 58
Liittynyt: 30 Joulu 2010 21:13
Mönkijä:: can-am outlander
Paikkakunta: nurmes

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja piekana »

minä kanssa tuon loota öljyn kans emmin kun en raaskinu sitä omaa ketjukotelo öljyä ostaa ja kun se vielä myyvään liian pienessä putelissa joka ei piisaa tuohon. no sitten valikoitui öljyksi synteettinen 75-90 vaihteisto öljy. tuon lootan rakenteen nähneenä tuo on vain roiske voideltu ja siellä on useita neulalaakereita jotka ei välttämättä saa kunnolla voitelua jos liian paksut öljyt pakkaskeleillä pitää, tosin hampaille en sitten osaa sanoa mikä ois paras vaihtoehto?
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 15:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Nege »

Itse kaatelin askiin Castrol MTX FULL SYNTHETIC 75W-140
Castrollin sivuilta suosituksien mukaan.
Hyvin on tuntunut toimivan. Käytetään mm. moottoripyörien askeissa ja suunniteltu kovaan käyttöön.

Edit linkki.
https://www.castrolmoto.com/fi/products ... _synth.php
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
nahkahuppu
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Loka 2014 20:13

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja nahkahuppu »

Eli kyseessä on can-am outlander 650 xt traktori. Uudesta asti on ollut jarru ongelma, Eli käsijarru painuu kahvaa vasten. Jarrunpääsylinteri poljinsylinteri kaikki puslat ja pallonivelet on vaihdettu ja ongelmat jatkuu. Vikaa ei huollossa löydetä. Ja sitten vielä moottorin vikavirtavalo palaa/vilkkuu satunnaisesti ja ei jätä mitään vikakoodia. Ja koneessa tunteja 60h 350km
Pietu71
Tracks
Viestit: 1062
Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

vie se sinne takuu huoltoon niin pitkäks aikaa että tulee kuntoon,vai oliko tämä uudesta asti vika ollu jo monta vuotta.
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Painuuko se kahva säännöllisesti ihan pohjaan asti vai esiintyykö ongelmaa pidemmän "seisokin" jälkeen :?:
Vastaa Viestiin