Toimiiko pumppaamalla? Eli jarruttaa toisella tai kolmannella vedolla? Taistelin pitkään tuon ongelman kanssa ja syyksi löytyi kuluneet laakerit. Kulunut laakeri päästi jarrulevyn elämään ja se painoi jarrupalat liian kauas toisistaan. Tätä ei välttämättä tapahtunut aina, eli välillä pelasi ja välillä ei.CanMuli kirjoitti:Canasta meni jarrukahava hengettömäksi. Nestettä näyttäs olevan alarajaa enemmän eli ei varmaankaan letkuja poikki?
Viime viikolla auratessa kahva painu välillä pohjaan ja välillä taas toimi. Ajattelin että lunta välissä tai jotain vein talliin sulamaan ja eilen sitte pukkasin taas lumet. Jarru toimi jotenkuten alkuun mutta taas menee tuppea vasten eikä jarruta yhtään.
Takajarru toimii moitteettomasti.
Ja takuu loppu 4 kuukautta sitte...
Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- 6WD
- Viestit: 799
- Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
- Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
- Paikkakunta: oulainen
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei toimi enää ees pumppaamalla. Alkuun se tehos mutta ei enää.
□■
-
- 6WD
- Viestit: 799
- Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
- Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
- Paikkakunta: oulainen
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vika löyty. Jarruneste oli vajonnu vähäsen niin rupesin sitte katteleen letkut läpi niin siellä oli kutistesukan välistä tullu nestettä. Eli taas saa laittaa kaikki letkut uusiksi... toivottavasti brp ottaa tuotteestaan vastuun eikä itte tarvi maksaa.
Eli sama tilanne kuin http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =8&t=35399
Eli sama tilanne kuin http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =8&t=35399
□■
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 22 Loka 2014 20:13
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
tänään kävin koneen hakemassa huollosta. jarrujen häviäminen johtuu liian herkistä jarrusatuloista! USKOKAA TAI ÄLKÄÄ! ELI JARRU/ALUSTAN VÄLJYYDET OVAT VAIN OMINAISUUKSIA! VIKAVALO SAA PALAA JOS JOTAIN HAJOAA NIIN KORJATAAN. NÄIN MINULLE KERROTTIIN. JA SYYLÄRIN SIIRTOSARJAA EI SAA ASENTAA T3 TRAKTOREIHIN! TAI SAA MUTTA TAKUU RAUKEAA!
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kai sait samat tiedot kirjallisena? Itse olisin ainakin vaatinut.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 22 Loka 2014 20:13
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
osittain on mustaa valkealla. ja jos ja kun viat jatkuu ja jatkuuhan ne edelleen koska ei vioille ole tehty mitään. tai siis näille "ominaisuuksille"
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 22 Loka 2014 20:13
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
ja kovin "nihkeitä" nämä brp:een heput on kirjottamaan mitään kirjallisena. kaikki on niin sanotusti "lypsettävä"
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos vika valo palaa kun myyt konetta, saattaa vaikuttaa myyntihintaan. Joten en ottaisi tuota selityksenä vastaan.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 22 Loka 2014 20:13
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
voi olla mutta katotaan nyt miten tässä käy. ens kuussa tulis hondan traktori mönkijöitä 

-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 22 Loka 2014 20:13
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
no niin valoa tunnelinpäässä. nyt huolto ehdotti että takuu aikaa voidaan anoa lisää brp:eeltä. että viat saadaan korjattua. 

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sain lopultakin tämän vian korjattua, eli vika oli kun olikin akussa vaikka merkkiliikkeessä luettujen vikakoodien mukaan vian piti olla puolassa tai polttoainepumpussa!!! No ostin oman harkinnan tuloksena uuden Euroglobe 18 Ah YTX20L-BS akun ja nyt ei kone herjaa enää yhtään mitään vaan tuntuu pikemminkin että tehoja olis tullu vähän lisääkin, niin hyvin taas potkii...näyttää siltä että aina ei todellakaan voi luottaa niihin aina mainostettuihin vikakoodeihin, ne ei välttämättä kerro yhtään mitään, saa maksaa turhasta kun niihin menee. Minusta vikakoodeista peritty maksu pitäis palauttaa jos vika todellisuudessa on ihan muuta kun mitä niiden piti olla, silloin ei makseta turhasta valohoidosta. Tällä kerralla vika löytyi omaa harkintaa ja arvailua käyttäen. Terveisiä vaan sinne merkkiliikkeisiin että jos ajotietokone herjaa moottorivikaa ja kone sammuu, vika voi olla huonossa akussa vaikka vikakoodien mukaan se olisikin puolassa tai bensapumpussa!!!Pedari kirjoitti: Canasessa olisi probleema, jos joku osais auttaa...eli vikakoodit on luettu ja sytytyspuolaa ja/tai bensapumppua herjas. Vika oli siis seuraavanlainen; Kun kaasun länttäs pohjaan kone sammui ja ajotietsikkaan tuli teksti moottorivika. Uusi käynnistys ja taas pelasi normaalisti kunnes ojensi peukalon suoraks niin taas sammu, se ei siis täyskaasusta tykänny. Hommasin uuden puolan ja nyt kone ei enää sammuile, mutta edelleen ajotietsikassa "välähtää" sama teksti, eli moottorivika, mutta nyt se teksti häviää heti ja kone ei enää sammu. Puolan vaihtaminen selvästi auttoi, mutta jotain on vielä vikana...bensapumppua en jaksa uskoa kun kone vetää hyvin ja ei sammule tai nyi ollenkaan. Voisko akku tehdä tollasta ongelmaa, sillä on ikään jo 4 vuotta kun on alkuperäinen? Piuhat on katottu ja kaikki on kunnolla kiinni ja akun jännite on hyvä. Latailen sitä aika ajoin niin kun olen tähänkin asti tehnyt.
Mielestäni akku on mennyt luvattoman nopeasti huonoksi vaikka olen lataillut sitä C-Tekin ylläpitälaturilla tosi ahkerasti ja mönkkärin käyttö on ollut aika vähäistä...mahtaakohan vika ollakin tuossa C-Tekissä kun se ei ole koskaan ladannut akkua kunnolla täyteen vai mikä lie. Tästä johtuen ostin uuden Exiden 12/7 akkulaturin ja tuolla tuntuu akku täyttyvän todellakin kunnolla täyteen ja virtaa riittää paljon enempi kun ennen. Myös autojen akut latautuvat paljon paremmin täydeksi.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moro! ostin kesällä -08 renen. kukahan neuvos,miten se huoltoteksti nollataan mittarista
? käyttöohjekirja on hukkunu vuosien varrella.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mikäs tässä mättää? Virtalukkoko? 650 Outlander vm11, ajettu 126h, meinaa jättää järvenselälle. Lähtiessä ei mitään ongelmaa, mutta kun koet verkot ja istahdat tovin pilkkiireiällä ja meinaat kotiin, niin kone ei käynnistykään. Virta-avainta kun kääntää, valot syttyvät, mutta konehuoneesta ei kuulukaan vajaan 10 sek hurina (bensapumppuko käynnistyy?) eikä kone starttaa vaikka starttimoottori pyöriikin. Sitten kuin ihmeen kaupalla niin tapahtuukin, hurina kuulukin, kun konetta on polvillaan maaniteltu ja rukoiltu toimimaan ja hikikarpalot voi pyyhkiä otsalta. On tässä sekin että jos virrat katkaisee stumpparilla ja on pureva pakkanen niin voi olla että seuraavalla kerralla on black out eikä mitään tapahdu kun virta-avaimesta kääntää. Mutta se taitaa johtua jo aiemmin mankeloidusta kosteuden jäätymisongelmasta, vai?
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Virtalukkoja on taidettu vaihdella takuuseen monelle. Sammuta kone avaimesta ja pidä avainta sateensuojana paikoillaan. Tahtoo jäätyä namiskat, itsellä vaihdettu valokatkaisija murkula takuuseen.