Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
katant
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Maalis 2008 18:33
Mönkijä:: Polaris Ranger

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja katant »

katant kirjoitti:Nyt alko harmittamaan.. Perusteellista huoltoa G2 outille ja niinhän siinä kävi että öljypropun kierteet korkkas. :( Vähä oon puolustellu itelleni että oli pirun tiukassa merkkiliikkeen jäljiltä mut väliäkö tuolla. Kattelin helicoilia ja recoilia tuohon mutta varakierteeet on järestään aika pitkiä. Recoililla taisi olla lyhyt malli m12 12milliä pitkä. Jää kaulusta väkisin mikä estää loppuöljyn pois valumisen seuraavan kerran. Toinen vaihtoehto olisi tuo m14 kierteen teko. Onko kellään kokemusta tai toisia ideoita?
Noniin =D>

Amerikasta rantautui TimeSert setti ja hyvältähän tuo varajenka näyttää asennettuna. Liimasin kierteen kiinni vielä varoiksi.

Kuva

Usit tiivisteen tuuttasin kaveriksi ja eihän tuo tunnu vuotavan mitä nyt vähän käyttelin uusilla öljyillä. On muuten aika kova tuo manuaalin 30Nm momenttia tuolle öljypropulle. Vaihelootassa 20Nm vaikka siinä sentään kierre koko pultin mittanen. Jätin suosiolla tuonne 24 newtoniin. (ei korkannu) :D
Polaris Ranger 1000 Nordic Pro -21
ex Can-Am 650 XT G2 2012
ex Arctic Cat 700 efi se 2008
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Tuo on ainut oikea tapa korjaussarjaksi, pitää taatusti. =D> Kyllä kannattaa mieluiten laittaa aina uusi kuparitiiviste ja jättää momentti suosiolla kohtuulliseksi. Ei parane kuitenkaan liiankaan löysälle jättää ettei liraha öljyt pihalle kun roppu irtoaa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
BeePee
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 14 Huhti 2014 10:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander Max G2
Paikkakunta: Päijät-häme

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja BeePee »

Rampee kirjoitti:Can-am 650 vm.-15 orkkis kahvanlämmittimet lämpeni tänään todella kuumaksi vaikka säädin oli ykkösellä. Kytkin ne pois päältä niin aina vain tuli kuumemmaksi vaikka valotkin sammui kytkimestä. Ei auttanut kuin sammuttaa kone. Kun käynnistin uudelleen lämppärit ei enää lämpene ollenkaan vaikka valot palaa kytkimessä. Onkohan ne kärähtänyt, ei kai voi olla eri sulaketta kytkimen valoille ja vastuksille?

Kyllä se ohjainmokkula on kuollu, sattunut tapauksia, itsellekkin kävi juuri noin.
Vaihtoehtona ostaa uusi taikka tehdä omat manuualikytkimet kahvoille ja peukulle.
PaJa
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 04 Huhti 2013 17:34
Mönkijä:: Can-Am t3b
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja PaJa »

Eikö yhtenä vaihtoehtona olisi myös koneen vienti valtuutettuun huoltoliikkeeseen jossa laitetaan takuuseen uusi mokkula :?:
Rampee
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 14 Marras 2013 17:18

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Rampee »

Kyllä huoltoaika tilattu.
Viimeksi muokannut jukka81, 12 Maalis 2015 06:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainauksen poisto.
BeePee
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 14 Huhti 2014 10:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander Max G2
Paikkakunta: Päijät-häme

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja BeePee »

PaJa kirjoitti:Eikö yhtenä vaihtoehtona olisi myös koneen vienti valtuutettuun huoltoliikkeeseen jossa laitetaan takuuseen uusi mokkula :?:
Näinhän itsekin käytännössä toimin kun ko. case sattui. Onneksemme Rampee oli sen verran valveutunut, että ymmärsi tämän aivan itse jo ENNEN kuin luki saivartelijoiden viestejä aiheesta.
Onneksi myöskään Päivi Räsänen ei ole ketjua lukenut, nyt olisi kiellettyä ainakin saivartelu, ellei sitten koko sammysatv tahi peräti internet.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

mh kirjoitti: ja niinkuin tuolla ylempänä neuvottiin niin sen laturin voi laittaa renen persuuksista löytyvän startin solenoidin oikean puoleiseen liittimeen siihen tulee + suoraan akulta. löytyypi vastakkaiselta puolelta runkoa kuin akku semmoisen muovisuojan alta. miinuksen täräytät sitten vaan johonkin runkoon esim siihen alumiiniseen jossa akku on kiinni.
Ctekin pistoke pitäisi asentaa -07 Reneen. Uusi laite minulle. Mistähän tuo solenoidi löytyy? Voisiko joku ystävällinen napata kuvan? Nopeasti katselin, että jotta akun plusnapaan pääsee käsiksi, niin joutuu purkamaan melkoisesti. Siksi vaihtoehtoinen asennuspaikka kiinnostaa.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 15:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Nege »

Oikealla takapyöräkotelossa regulaattorin edessä muovisuoja. Se pois niin sen alta löytyy solenoidi. Takaapäin katsottuna oikeanpuoleinen piuha (ulompi) tulee akulta. Sen mutterin alle plussa. Maadoituksen saa vierestä rungosta pultin alta.
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Tänks Nege! Tuolta taitaa löytyä myös kuvien kanssa?
http://www.can-amtalk.com/forums/topic/ ... -starting/
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
miemi
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Elo 2013 08:39
Mönkijä:: CanAm Outlander 500 Max XT -1
Paikkakunta: Kuopio

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja miemi »

Rupesin korjaamaan swingin kitinää ja hirveetä välystä, niin toiselta puolelta swing armia irrottaessa meni swingin laakeri kolmeen osaan. Eli uusintakuntoinen. Tietääkö kukaan mitkä on tuon laakerin 293350037 mitat, vai joutuuko hommaamaan alkuperäiset? Mistään en noita mittoja ole löytänyt...

Meinasin samalla vaihtaa sway barin prikat nord lockeihin, kokeilla josko se estäs swingin löystymisen ja kitinän, kovasti rapakon takana foorumeilla kehuvat noita nord lockeja...
odin56
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
Mönkijä:: Outlander 570 pro
Paikkakunta: Rauma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja odin56 »

Tämä EI OLE mitään varmaa tietoa mutta ota vanha laakeri kauppaan mukaan malliksi ja käy kysymässä SKF GRW237.

Interchange Part Number: FM 510003, SKF GRW237, TMK 510003

http://www.ebay.com/itm/WB-510003-Front ... 1317133568 tuolla vielä luettelo että missä autoissa käytetään

ja lista mönkijöistä; Fits All Outlander 400, 500, 650 or 800's 2004-2011, Fits All Renegade 500 or 800's 2006-2011
miemi
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Elo 2013 08:39
Mönkijä:: CanAm Outlander 500 Max XT -1
Paikkakunta: Kuopio

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja miemi »

Kiitos kommentista. Ulkomitta ei näyttäis täsmäävän. Mittasin että olis n. 83mm. Varmaks en pysty sanomaan kun ulkokehä on vielä paikallaan :(

Leveys ja sisämitta olis ok...
KaRRppa
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Touko 2008 15:19
Mönkijä:: Can-am Outlander 800xt max -07

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KaRRppa »

Tuli tuossa outtia käytettyä leimalla ja muutama hylkyyn aiheuttanut vika löytyi. Elikkös onko ylä ja alapallonivelien vaihdossa mitään erikoista? Lisäksi takatukivarresta toiselta puolelta löytyi välystä ja hieman tuntuu narisevan.. Vaatiiko tuo erikoistyökalun jottai sais välyksen kirrattua ja onko hommana kuin työläs? Kesällähän tuon takapään vois käyttää kunnolla auki ja liiman kans kasailla. Nytkun olisi tärkeää että sais jälkinäytön tehtyä ja sitä myötä kilvitettyä kamppeen. Ollut katsastamatta jonku vuoden..
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Morjesta. Tuosta takatukivarresta(takaswingi) löytyy hyvin juttua täältä... http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =8&t=33781
meura
6WD
Viestit: 294
Liittynyt: 03 Marras 2014 22:11
Mönkijä:: Rekku -08 500 Tl
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja meura »

Nyt loppui niin tunti kuin osatuntimittarin toiminta meikän rekusta :(

Tapanani on ollut nollata trippi ja osaaika tankatessa ja ihmettelin kun aikamittarissa oli puolet vähemmän kuin normaalisti. Mietin jo että pojankoltiaiset ovat käyneet pöllimässä tankista :lol:

No eivät olleet, vaan tuntimittarit eivät enään laske aikaa eteenpäin, vaan ovat jämähtäneet paikoilleen.

EH070H55 jäi kokonas ajaksi ja osatuntimittariin ei nollauksen jälkeen tule mitään TH 0H00.

Nopeus ja kiekkamittarit pelaavat oikein.

Ideoita?

Ps. no active error codes.

Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Vastaa Viestiin