QSC variaattorin hilppeet
Re: QSC variaattorin hilppeet
Eipä kestä ainakaan allekirjoittaneen puolesta.
Yksi asia jäi painottamatta, muistakaa käyttää auki ja laittaa mukana tulevaa kierreliimaa tippa niihin painoruuvien kierteisiin, kierreliima puuttuu esisäätöjen jäljiltä.
Yksi asia jäi painottamatta, muistakaa käyttää auki ja laittaa mukana tulevaa kierreliimaa tippa niihin painoruuvien kierteisiin, kierreliima puuttuu esisäätöjen jäljiltä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: QSC variaattorin hilppeet
Juu kiitos vaan munkin puolestani koko porukalle ketkä tilas tavaraa ja etenkin pokelle.
Mullahan toi kytkin oli jo eilen hyppysissä, mutta nyt on pari viikkoa sellasta haipakkaa, ettei ole toivoakaan saada kytkintä vaihdettua.
Mutta hyvää kannattaa odottaa, niinku vanha sananlaskukin sanoo.
Laittakaahan poijjaat kokemuksia miten vehkeet pelaa kun saatte hilppeet paikoilleen!
Mullahan toi kytkin oli jo eilen hyppysissä, mutta nyt on pari viikkoa sellasta haipakkaa, ettei ole toivoakaan saada kytkintä vaihdettua.
Mutta hyvää kannattaa odottaa, niinku vanha sananlaskukin sanoo.

Laittakaahan poijjaat kokemuksia miten vehkeet pelaa kun saatte hilppeet paikoilleen!
- vinssi
- 6WD
- Viestit: 454
- Liittynyt: 11 Joulu 2009 10:17
- Mönkijä:: Sportsman XP1000 S 2023
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: QSC variaattorin hilppeet
HUomenna olis tarkoitus "hilppeet" heittää tohon reinomopoon cnc:n avustuksella, palaute tulee tähän viestiketjuun lyhentämättömänä ja kaunistelematta, heti ensikokemuksista lähtien...
exät:SP800-08, XP850EPS BigGun-10,XP850EPS Forest-11, 1000 Xxc Renegade-12, Scrambler 850 HO EPS-13.RZR 800S EUT-13,Polaris Scrambler xp 1000 2014, Polaris Sporsman Super Atv MONSTER 2015, Polaris XP 1000 Scrambler -16, Polaris RZR Turbo -17
Re: QSC variaattorin hilppeet
Kävin postin kirje vaakalla punnitsemassa 650 xt QSC:n painot, jotka painoi seuraavasti.poke kirjoitti:Nyt voitte ja kannattaa verrata, kunhan nuo kitit saapuvat.
Kasisatasen ja kuuspuokin välillä erot oli noissa kolmessa peruspainossa, missä ei ollut säätöjä. Kuuspuokin peruspainoissa oli huomattavasti enemmän kevennysreikiä.
Tässä lastissa mukana tulee yhdet kasisatasen peruspainot, kaveri muuttaa kuuspuokin kitin kasisataseen sopivaksi.
Kiinteä paino jossa 9kpl kevennysreikiä painoi tasan 37g (kuvassa ylempi)
Säädettävä paino ilman ruuvattaviä lisäpainoja 30g (kuvassa alempi)
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3461716.jpg
Laitelkaahan niiden muidenkin 800-1000 vastaavat painot tänne.
- vinssi
- 6WD
- Viestit: 454
- Liittynyt: 11 Joulu 2009 10:17
- Mönkijä:: Sportsman XP1000 S 2023
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: QSC variaattorin hilppeet
Jees, cnc:n ystävällisellä opastuksella alkoi tänään valjeta mullekin hieman tuo varinaattori!
Cnc:n toimiessa neuvonantajana meikä ruuvaili osat paikalleen.
Hilppeet on kiinni ja ensikokemukset;
Lähinnä lähtöjä tuli otettua että vakiokumeilla ainakin takapaan iskarin säädöt menee uusiksi, tarttui niin kovin kiinni että löi takapäätä maata vasten, eikä käytännössä voinut täyskaasukiihdytystä tehdä ollenkaan kun ei etufillarit pysyneet maassa, vasta n. 50-60km/h vauhdisssa etupää alkoi pysymään maassa kun löi peukun suoraksi. No, perjantaina uudestaan...
Mutta nyt täytyy vähän vaihtaa kumeksia taakse ja säätää iskaria että sais kunnon rykäsyjä tehtyä, mutta hymy oli kyllä herkässä, kyllä täytyy sanoa että aivan kuin olis tullut lisää tehoa kun saa voiman välitettyä tiehen...raportointi jatkuu jos joku vaan jaksaa näitä lurituksia lukea....UMRYn Hyvinkään ajoihin olisi tarkoitus tulla radalle revittelemään ja hakemaan viimesilaukset alustan säätöihin. Jos jollain hyviä vinkkejä niin otan vastaan kiitollisena, itsellä kun ei mitään kisa eikä nopean ajon kokemuksia ole mönkijällä. Intoa on kyllä enemmän kuin taitoa.
Cnc:n toimiessa neuvonantajana meikä ruuvaili osat paikalleen.
Hilppeet on kiinni ja ensikokemukset;
Lähinnä lähtöjä tuli otettua että vakiokumeilla ainakin takapaan iskarin säädöt menee uusiksi, tarttui niin kovin kiinni että löi takapäätä maata vasten, eikä käytännössä voinut täyskaasukiihdytystä tehdä ollenkaan kun ei etufillarit pysyneet maassa, vasta n. 50-60km/h vauhdisssa etupää alkoi pysymään maassa kun löi peukun suoraksi. No, perjantaina uudestaan...
Mutta nyt täytyy vähän vaihtaa kumeksia taakse ja säätää iskaria että sais kunnon rykäsyjä tehtyä, mutta hymy oli kyllä herkässä, kyllä täytyy sanoa että aivan kuin olis tullut lisää tehoa kun saa voiman välitettyä tiehen...raportointi jatkuu jos joku vaan jaksaa näitä lurituksia lukea....UMRYn Hyvinkään ajoihin olisi tarkoitus tulla radalle revittelemään ja hakemaan viimesilaukset alustan säätöihin. Jos jollain hyviä vinkkejä niin otan vastaan kiitollisena, itsellä kun ei mitään kisa eikä nopean ajon kokemuksia ole mönkijällä. Intoa on kyllä enemmän kuin taitoa.
exät:SP800-08, XP850EPS BigGun-10,XP850EPS Forest-11, 1000 Xxc Renegade-12, Scrambler 850 HO EPS-13.RZR 800S EUT-13,Polaris Scrambler xp 1000 2014, Polaris Sporsman Super Atv MONSTER 2015, Polaris XP 1000 Scrambler -16, Polaris RZR Turbo -17
Re: QSC variaattorin hilppeet
Jos nopeaa ajoa ajelet patikoislla reittillä ei ole hyväksi jos takajouset on liian kovat sisään joutossa. Tämän huomaa hyvin kun perä pomppaa ylös yrittäen heittää kuskia etutarakalle. Tämän videon olet varmaan kattonutkin, mutta tässä videolla näkee hyvin kuinka perä pomppaa monessa kohtaa patista pystyyn. Katoppa ettet säädä takapään joustoa liian jäykäksi. => http://www.youtube.com/watch?v=_irUSLXN ... e=youtu.be
- vinssi
- 6WD
- Viestit: 454
- Liittynyt: 11 Joulu 2009 10:17
- Mönkijä:: Sportsman XP1000 S 2023
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: QSC variaattorin hilppeet
Juuri näin, siis ajattelin että hidasta joustoa kiristää että tuota keulimista saisin kuriin, eiks jeh ??Kartza kirjoitti:Jos nopeaa ajoa ajelet patikoislla reittillä ei ole hyväksi jos takajouset on liian kovat sisään joutossa. Tämän huomaa hyvin kun perä pomppaa ylös yrittäen heittää kuskia etutarakalle. Tämän videon olet varmaan kattonutkin, mutta tässä videolla näkee hyvin kuinka perä pomppaa monessa kohtaa patista pystyyn. Katoppa ettet säädä takapään joustoa liian jäykäksi. => http://www.youtube.com/watch?v=_irUSLXN ... e=youtu.be
Lisäksi ajattelin laittaa katukumekset alle että saan renkaalta tavallaan suoran kontaktin stongaan, kun se nyt taipuu noilla vakiorenkailla ja paineilla aikas linttaan...????
exät:SP800-08, XP850EPS BigGun-10,XP850EPS Forest-11, 1000 Xxc Renegade-12, Scrambler 850 HO EPS-13.RZR 800S EUT-13,Polaris Scrambler xp 1000 2014, Polaris Sporsman Super Atv MONSTER 2015, Polaris XP 1000 Scrambler -16, Polaris RZR Turbo -17
Re: QSC variaattorin hilppeet
Enhän minä muistanut että tonnises renes on säädettävät kepit, Ymmärsin että kiristät takajousta vain tiukemmalle.
650xt on vain normi kepit alla, jossa ei säätöjä ole kun jouselle.
Oli siinä vähän tekemistä pysyä 800xxc:n perässä huonolla 650 xt vakio alustalla.
Koheltajata saat paremmin alustansäätö apua, laittele sille viestiä.

650xt on vain normi kepit alla, jossa ei säätöjä ole kun jouselle.

Koheltajata saat paremmin alustansäätö apua, laittele sille viestiä.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Mies kuulostaa sangen tyytyväiseltä, ainakin toistaiseksi.vinssi kirjoitti:Juuri näin, siis ajattelin että hidasta joustoa kiristää että tuota keulimista saisin kuriin, eiks jeh ??
Lisäksi ajattelin laittaa katukumekset alle että saan renkaalta tavallaan suoran kontaktin stongaan, kun se nyt taipuu noilla vakiorenkailla ja paineilla aikas linttaan...????

Tuo keulimisen herkkyys johtuu voiman lisäksi korkeasta alustasta. En tiedä sinun elopainoasi, mutta koitappa laittaa jousien esijännitys minimiin, vain senverran ettei paketti purkaannu, keulaan pari senttiä tiukemmalle.
Sitten kompensoit sen laittamalla muutama naksu lisää nopeaan ja hitaaseen vaimennukseen ja vähentämällä paluuvaimennusta senverran ettei ala patikossa läpsimään persuksille sen takia ettei kerkiä iskari palautumaan.
Tämä on sitten ihan meikäläisen ajatelma, toimii tämmöisen kukkakepin laitteessa aikas tehokkaana keulimisen esteenä.
Iskari voi olla kuskin kanssa kasassa sen 3-40% jotta se toimisi vielä hyvin, minulla se on enemmän koska en aja crossia ym.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- vinssi
- 6WD
- Viestit: 454
- Liittynyt: 11 Joulu 2009 10:17
- Mönkijä:: Sportsman XP1000 S 2023
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: QSC variaattorin hilppeet
Joo, kyllä hymy on herkässä ja keuliminen hauskaa kun sitä haluaa, mutta olis tarkoitus saada tuosta laitteesta ajettava.poke kirjoitti:Mies kuulostaa sangen tyytyväiseltä, ainakin toistaiseksi.vinssi kirjoitti:Juuri näin, siis ajattelin että hidasta joustoa kiristää että tuota keulimista saisin kuriin, eiks jeh ??
Lisäksi ajattelin laittaa katukumekset alle että saan renkaalta tavallaan suoran kontaktin stongaan, kun se nyt taipuu noilla vakiorenkailla ja paineilla aikas linttaan...????![]()
Tuo keulimisen herkkyys johtuu voiman lisäksi korkeasta alustasta. En tiedä sinun elopainoasi, mutta koitappa laittaa jousien esijännitys minimiin, vain senverran ettei paketti purkaannu, keulaan pari senttiä tiukemmalle.
Sitten kompensoit sen laittamalla muutama naksu lisää nopeaan ja hitaaseen vaimennukseen ja vähentämällä paluuvaimennusta senverran ettei ala patikossa läpsimään persuksille sen takia ettei kerkiä iskari palautumaan.
Tämä on sitten ihan meikäläisen ajatelma, toimii tämmöisen kukkakepin laitteessa aikas tehokkaana keulimisen esteenä.
Iskari voi olla kuskin kanssa kasassa sen 3-40% jotta se toimisi vielä hyvin, minulla se on enemmän koska en aja crossia ym.
Käväsin taas kokeilemassa ja kuivalla assulla se repi oikeesti ranteita varsinkin nelivedolla, säädin tehostajankin täysille mutta kyllähän peijooni yrittää mennä suoraa tai sinne minne tie kallistaa kovassa kiihdytyksessä. Käytännössä nopea kiihdyttäminen vaatii peukun hienotunteista käyttöä ettei se näytä sellaiselta rimpuilulta, mutta nyt täytyy lähteä säätämään tuota alustaa.
Ensitöikseni kokeilen Poken mallia noihin säätöihin, kommentit seuraa perästä...perhana ku pakottaa ranteita, missä sitä buranaa...

exät:SP800-08, XP850EPS BigGun-10,XP850EPS Forest-11, 1000 Xxc Renegade-12, Scrambler 850 HO EPS-13.RZR 800S EUT-13,Polaris Scrambler xp 1000 2014, Polaris Sporsman Super Atv MONSTER 2015, Polaris XP 1000 Scrambler -16, Polaris RZR Turbo -17
Re: QSC variaattorin hilppeet
Laitellaas kyselyä tännekkin, Onko toi variaattorin nakutus normaalia joka kuuluu tässä videolla 7min kohdalla.? http://www.youtube.com/watch?v=nhwrBud9 ... re=related
Variin jo vaihdoin QSC:n osat mutta toi ääni vähän ihmetyttää, että kasasinko jotain väärin.
Variin jo vaihdoin QSC:n osat mutta toi ääni vähän ihmetyttää, että kasasinko jotain väärin.

Re: QSC variaattorin hilppeet
Tuo on vielä ihan siistiä, kuunteleppa varsin STM:n kilinöitä, ne kuuluu taustalla varsin selvästi.
http://thepoke2.kuvat.fi/kuvat/-07+Rene ... killer.AVI
http://thepoke2.kuvat.fi/kuvat/-07+Rene ... killer.AVI
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Eipä toi vakavaa ollut,kalkatus loppui kun hetken käytteli eri kierrosalueella. Max kierrokset 7750rpm eli vähän liian kovat. Pokelle soittelin ja säätöneuvot sain, nyt vain sitten sääteleen.
-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: QSC variaattorin hilppeet
Miltäs tuo paketti nyt muuten sitten tuntui?Kartza kirjoitti:Eipä toi vakavaa ollut,kalkatus loppui kun hetken käytteli eri kierrosalueella. Max kierrokset 7750rpm eli vähän liian kovat. Pokelle soittelin ja säätöneuvot sain, nyt vain sitten sääteleen.
Älä nyt Katza pihtaile noita kokemuksia!

Re: QSC variaattorin hilppeet
Säädöt on aika kaukana oikeasta, eli ei ole päässyt vielä nauttimaan...
Laitoin ykkös jousen alle vahvemman prikan ja pykälän painavemmat puntit, kantapainon ja kärkipainon. Nyt muuttui sitten siten että 7900 kierrosta ottaa, eli säätöä vielä kaipaa kunhan ehtii ruuvaamaan.
Laitoin ykkös jousen alle vahvemman prikan ja pykälän painavemmat puntit, kantapainon ja kärkipainon. Nyt muuttui sitten siten että 7900 kierrosta ottaa, eli säätöä vielä kaipaa kunhan ehtii ruuvaamaan.