Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
stemskor
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 12 Elo 2015 21:22

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja stemskor »

No siinä ei oo ollu näkyvää rikkoutumista mutta niin huonoon kuntoon oli mennyt viscon levyt että huollossa sanoivat että sai lusikalla kaivaa palaneet levymössöt pois.
stemskor
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 12 Elo 2015 21:22

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja stemskor »

Eikö kenelläkään muulla lukijalla ole käynyt vastaavalla lailla?
Kaverilla on samanlainen mönkijä xmr1000cm ja silläkin hajosi visco suolla.
BeePee
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 14 Huhti 2014 10:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander Max G2
Paikkakunta: Päijät-häme

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja BeePee »

Koohoojii kirjoitti:Jarrukahvan painumisongelma 650 g2 maxissa omalta osalta selvinnyt. Johtui 1000xmr iron baltic panssarin etutukivarsien suojista.. otti satulat kiinni suojiin ääriasentoihin käännettäessä ja tästä syystä väänti satulaa vinoon ja palat kauas levystä.
Jostain luin että xmr renkaat kääntyy vähemmän kuin perus maxi.
Tämä sama vaiva oli itselläki, hetken aikaa meni ennen kuin hoksasi. Aina ääriasentoihin kääntämisen jälkeen jarrut kateissa. Kuumailmapuhaltimen kanssa vääntelin alatukivarsien suojat tiukempaan kulmaan. Ainakin toistaiseksi pitäneet uuden muotonsa ja eivät yllä enää jarrusatulaan ääriasennoissakaan.
KaRRppa
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Touko 2008 15:19
Mönkijä:: Can-am Outlander 800xt max -07

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KaRRppa »

Taas alkoi canassa jumimaan kytkin eli veto jää päälle. Olen vapaalaakerit hetki sitten uusinut ja samalla uusi remmi. Hetken aikaa pelasi loistavasti vaan nyt pitemmän ajon jälkeen alkoi taas temppuilu. Viimeksi remontissa kytkimen kolmio jumitti ja ei mennyt aivan pohjaan, puhdistelemalla sain toimimaan mutta hieman silloinkin jäi nihkeäksi ensimmäisen sentin matkalta. Luultavasti samasta viasta nytkin kyse eli miten tuon sais pelittää ja onko ollut vastaavia ongelmia muilla? -07 outlander kyseessä.
KaRRppa
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Touko 2008 15:19
Mönkijä:: Can-am Outlander 800xt max -07

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KaRRppa »

KaRRppa kirjoitti:Taas alkoi canassa jumimaan kytkin eli veto jää päälle. Olen vapaalaakerit hetki sitten uusinut ja samalla uusi remmi. Hetken aikaa pelasi loistavasti vaan nyt pitemmän ajon jälkeen alkoi taas temppuilu. Viimeksi remontissa kytkimen kolmio jumitti ja ei mennyt aivan pohjaan, puhdistelemalla sain toimimaan mutta hieman silloinkin jäi nihkeäksi ensimmäisen sentin matkalta. Luultavasti samasta viasta nytkin kyse eli miten tuon sais pelittää ja onko ollut vastaavia ongelmia muilla? -07 outlander kyseessä.
Tarkennetaan eli liikkuvalautanen jumittaa ja ei mene pohjaan. Kytkin on puhdistettu jokiaika sitten ja sain sen toimimaankin mutta hieman jäykähkösti meni viimeisen sentin aukiasentoon.. hankalasti selitetty. Voiko jousesta olla kiinni vai mikä mättää? Liukunastat hyvässä kunnossa..
odin56
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
Mönkijä:: Outlander 570 pro
Paikkakunta: Rauma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja odin56 »

etuvarista siis kyse?? onko varmasti oikein kasattu ja kaikki rullat kunnossa? ja käpälät/painot liikkuu?? akselilla jotain paskaa tai halpaa kiinni palanutta rasvaa joka estää liukumisen?? toki ajan saatossa jousikin voi olla kuoleentunut.
KaRRppa
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Touko 2008 15:19
Mönkijä:: Can-am Outlander 800xt max -07

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KaRRppa »

Etuvarista kyse. Juuri tuossa puhdistelin kytkimen ja sama liikkuvan lautasen jumittelu jatkuu. Liukunastojen liukupinta on kulunut jonkinverran ja liikkuva ei mene ihan ulos eli jää muutaman millin kantamaan --> vetopäälle. Käsin kyllä saa napsautettua kokonaan auki. Liukunastat jonkinverran kuluneet mutta vielä ok. Oisko jousessa vika vai nuissa liukunastojen liukupinnassa?

Toinen kysymys minkäverran kone saa liikkua ja minkälainen homma uusia koneen kiinnikkeet jotka pitää sitä paikoillaan? Hieman tuntuu jo kone elävän kiinnikkeistään.
odin56
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
Mönkijä:: Outlander 570 pro
Paikkakunta: Rauma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja odin56 »

meinaatko siis kumisia moottorin jousto korviako?
Kassutik
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Syys 2015 16:14

Outlander 400 vm2011 mykkänä

Viesti Kirjoittaja Kassutik »

Eli mikähän vaivaa. Avaimesta kääntää ei tapahdu mitään, ei mittariin tule mitään. Kun hätävilkut laittaa vilkkuu ne. Ei saa käyntiin. Apuva
Avatar
jyrinor
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 06 Marras 2011 12:16
Paikkakunta: Pori

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jyrinor »

Virtalukkovikaa veikkaisin, niitä noista on mennyt ja oireet samat.
Can-am renegade 800Xxc
KaRRppa
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Touko 2008 15:19
Mönkijä:: Can-am Outlander 800xt max -07

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KaRRppa »

odin56 kirjoitti:meinaatko siis kumisia moottorin jousto korviako?
Kyllä juuri näitä. Onko muualla kuin edessä ja takana? Kuuluuko ylätuessa olla minkälainen väli? Siitä kun liikuttelee niin vajaa 5mm kone heiluu sivuttain. Minkälainen operaatio vaihtaa? Etummainen näytti olevan ihan hollilla ja helpommin purettava mutta entä tuo takimmaine?
odin56
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
Mönkijä:: Outlander 570 pro
Paikkakunta: Rauma

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja odin56 »

en tarkalleen muista mutta tuolta; http://epc.brp.com/SiteMods/BRP_Public/ ... Index.aspx saa canan kuvat ja varaosanumerot niin sieltä voi vilkaista!
Ja tuohon kassutikin avain asiaan sen verran että varmistaa ettei "tappokytkin" ole väärässä asennossa :D niinkuin itsellä nokkaketju rempan jäliltä kun 2h mittailin sähköjä ennenkuin tajusin että missä vika :D
K-kettu
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 14 Maalis 2015 08:38
Mönkijä:: Can-am 500 t3-15
Paikkakunta: Kuopio, Team kuramunat

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja K-kettu »

Mites muut on työvaloja viritelleet can ameihin? Löytyykö jostain ns. Virtalukon takaa herätteet releelle että valot toimisi vain virrat päällä?
jykke75
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 14 Loka 2010 07:41

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jykke75 »

Omissa laitteissa olen ottanut herätteet lisävirtarasialta eli ns. tupakansytyttimeltä. Liitin on helposti saatavilla ja haaroitus onnistuu lattaliittimillä.
Selis
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 16 Helmi 2015 14:17
Mönkijä:: Can-am outlander MAX 500 t3
Paikkakunta: Satakunta

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Selis »

Juur edellispäivänä laitoin ledit keulalle, tupakansytkäristä otin herätevirran kans.
Vastaa Viestiin