Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 15:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Nege »

Tuli Wild mieleen tossa illalla, eiihän sieltä vain olis maadoituskaapeli huonona. Jos ei saa maita niin eipä kulje virtakaan...
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
edinex
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 18 Loka 2015 07:49
Mönkijä:: Can-Am 570 Pro -16
Paikkakunta: Kuopio / Team Kuramunat

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja edinex »

Kurkkaappa merkkivalon anturinjohto joka menee itellä ainakin moottorin etuosassa olevaan nelivedon kytkevään murikkaa, yksi johto. Itellä tuon johdon liitin ollu joskus hieman huonona jota saannu fiksata. H ja L vaihteita ei juu näy itelläkkään, eikä kuulukkaan näissä lasten malleissa outti 400 näkyä. Näkyy 500cc koneista ylöspäin malleissa.
Eilen tuossa yritin vähän katella mittariston takaa, että mitä sieltä oikein löytyis, mutta en ainakaan sieltä huomannu muutakuin olisko ollu vilkkurele ja sitten joku 3 napainen urosliitin mille ei ollu vastakappaletta ollenkaan. Käsittääkseni tämä 3-napainen kapistus on se km/h -> maili muunnos?

Pitääkö tuohon etumurikkaan päästäkseen purettava etukatetta pois kun en muutoin ainakaan nähnyt mitään yksittäisiä johtoja vaikka kovasti kurkin katteiden alle, purin penkin ja sivukatteet pois.
Kiitoksia jo tähän astisista avuista ja kunhan saan kapistuksen talliin niin eiköhän tuo sitten rupia palasiksi menemään vähän paremmin 8)
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Viikonlopun ajoissa rupes mittari hyppimään 144kmh-200kmh välillä. Kone tietysti puutui kun nopeudenrajoitin puuttui peliin. Ohjaustehostinkin lopetti toimintansa. Viaksi paljastui nopeusmittarin anturi joka on laatikon kupeessa. Eli ongelmaa ei enää ole mutta ajattelin tänne kirjoittaa jos jollakin muulla tulee samoja vikoja niin tietää mistä lähteä etsimään.
wild
6WD
Viestit: 542
Liittynyt: 06 Kesä 2005 20:42
Paikkakunta: vantaa can-am 650 xt

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja wild »

wild kirjoitti:no niin kertokaas viisaat mitä kautta se virta kulkee akulta eteen päin.kun se kana pimeni akussa on potkuu mutta kone on pimee muuten
no niin vika löyty
emc/pensapumpunsulake ja palo 2min jälkeen jotta joku piuha lyö maihin eiku purkamaan :evil:
no nyt se vaan on niin mukavaa
edinex
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 18 Loka 2015 07:49
Mönkijä:: Can-Am 570 Pro -16
Paikkakunta: Kuopio / Team Kuramunat

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja edinex »

Kurkkaappa merkkivalon anturinjohto joka menee itellä ainakin moottorin etuosassa olevaan nelivedon kytkevään murikkaa, yksi johto.
Nonniin. Liitin oli näköjään kokonaan irti. Murikka löytyi helpoten takaapäin katsoen vasemman etupyörän vinkkelistä. Etupyörä irti ja siitä tuli suojaputkessa muutamia johtoja joista yksi erkani toiselle puolen.

nyt sitten tulikin toinen kysymys, että siellä oli täysin irtaallaan myös joku ylivuotoletku (?) Mikä haisee ihan bensalle. Sille en nähnyt mitään paikkaa minne se menisi.. enkä liiemmin mistä se tulee :)

Pitäskö sen olla kiinni jossain vai sinnekkö se saa falskata polttoainetta kuumille moottorin osille?
Viimeksi muokannut Pappi, 10 Marras 2015 07:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainausta muokattu.
TEPUTTAJA
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 16 Heinä 2015 14:23

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TEPUTTAJA »

Mistähän johtuu 500 T3 savutti välillä rämpiessä,varsinkin kun kone oli yhtään kallelaan.Siis pölläytti kunnolla.Välillä kävi ihan normisti eikä savuttanut?Samaan hengen vetoon kysyn?Mistä uusi raidetanko,kun meni poikki.Saako motonetistä tai mistä kannattaa hakee?Kokemuksia?T:"AMATÖÖRI"
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 13:28

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jermu »

Katoppa öljynmäärä koneesta ja ilmanputsarista... Jos on voimakkaasti vasemmalle kallellaan niin g1 pumppaa ölpät ilmanputsariin... Ja jos ölppää on putsarissa tarpeeksi niin sitte voi hörppiä koneeseen...

Sitte jos on näin käyny niin ne mapts anturi kannattaa putsata siitä kanavasta myös...
kaakeli
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 09 Helmi 2014 21:19
Mönkijä:: Can-Am Outlander 450L -15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kaakeli »

Pitäiskö tuon nopeusanturin antaa jotain vikakoodeja?
Hain viikko sitten tollasen ylivuotisen -15 Outlander L 450:sen ja ei näytä nopeutta. Tänään sitten koitin katsoa niitä koodeja mittaristosta, mutta ei se näyttänyt mitään..
Ja tiedän, vien kyllä huoltoon, koska takuu :)
Ajattelin kyllä teettää tuon korjauksen siinä 10h huollossa, kun muutenkin tulee niin pian. (pari päivää pihalla pyörittelyä, ja 3h mittarissa)
Ei vaan kilsat kerry, mutta eipä niitä ihan hirveästi edes tule.
donjohnsson
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 16 Syys 2005 18:03

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja donjohnsson »

kaakeli kirjoitti:Ajattelin kyllä teettää tuon korjauksen siinä 10h huollossa, kun muutenkin tulee niin pian. (pari päivää pihalla pyörittelyä, ja 3h mittarissa)
Ei vaan kilsat kerry, mutta eipä niitä ihan hirveästi edes tule.
Kovaa ajoa nyt vaan että tulee tunnit täyteen. Kyllä siellä enemmän pitää olla ensihuoltoon kun 3t vaikka ei siihen kymmeneen asti tarvitse odotella.
Muutenkin parempi saada ensihuolto altapois ennenkun alkaa raskaamaa hommaa tekemään. Jos sulla on aura ja lumitöitä tiedossa niin ensihuolto nopeasti alta pois.
kaakeli
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 09 Helmi 2014 21:19
Mönkijä:: Can-Am Outlander 450L -15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kaakeli »

donjohnsson kirjoitti: Kovaa ajoa nyt vaan että tulee tunnit täyteen. Kyllä siellä enemmän pitää olla ensihuoltoon kun 3t vaikka ei siihen kymmeneen asti tarvitse odotella.
Muutenkin parempi saada ensihuolto altapois ennenkun alkaa raskaamaa hommaa tekemään. Jos sulla on aura ja lumitöitä tiedossa niin ensihuolto nopeasti alta pois.
Juu, kyllä se olikin tarkoitus tuo 10h saada mittariin ennen kuin huoltoon vien. Ei siinä tosiaan kauaa edes mene.
Ei vaan tunnu olevan tuo paikallinen huoltoliike (Etelä-Karjalassa) kovin asiakaspalveluhenkinen, ku ei vastailla sähköposteihin, ja liikkeessä kävin kyselemässä vähän huolloista, ja jätin soittopyynnön.
Viestiin vastattiin noin kahden viikon viiveellä, ja soittopyyntöön kyllä vastattu.. Vastasin viestiin kysyäkseni lisätietoja, niin viikko mennyt ja ei oo kuulunu mitään.
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

onkos tuossa mallissa ohjaustehostina? mulls 650 outissa kun oli nopeusmittarin anturi risa niin ohjaustehostin tippui pelistä pois.
kaakeli
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 09 Helmi 2014 21:19
Mönkijä:: Can-Am Outlander 450L -15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kaakeli »

Ei oo tässä ohjaustehostinta.
Luulis nyt kuitenkin et joku vikakoodi tulis, jos ei anna haluttua signaalia. Mut ehkä näissä ei viel toi diagnostiikka oo ihan auton tasolla, niin jotain jää näyttämättä.
Muutenhan tuo kyllä toimii niin kuin pitää. Vaihteisto nyt on jäykähkö, mutta kai se siitä herkistyy.
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Ei se anturi antanu mullakaan mitään vikanoodia.
HarriKivi
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Joulu 2008 16:37

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja HarriKivi »

Etu alatukivarsi petti 400XT:stä (vm 2007) ja nykäs vasemman vetarin sisämaljankin auki.
Mistä saisi koko sisänivelen tai vaihtoehtoisesti pelkkiä kuulia sinne kun vain 2kpl oli jäljellä?
311e olisi koko vetoakseli, mutta tuo on muuten ehjä täysin mielestäni.
kaakeli
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 09 Helmi 2014 21:19
Mönkijä:: Can-Am Outlander 450L -15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kaakeli »

Zkeba kirjoitti:Ei se anturi antanu mullakaan mitään vikanoodia.

Joo, toi vika selviskin jo. Elikkäs oli mittariston liittimestä vääntyny yks pinni, joten ei ollu oikeassa paikassa. Sen ku väänsi suoraan, alkoi nopeuskin näkymään.
Ja syy miks käytin liittimen irti, oli se kun mittariston taustavalaistus alkoi välkkymään. Näyttäis vähän pääsevän kosteutta tonne mittarin sisään. No, enää nelisen tuntia kun saa viedä huoltoon..
Vastaa Viestiin