Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Viittais vahvasti tohon nopeusmittarin anturiin mikä on vaidelaatikon kyljessä. Sen ku putsaa niin jo pitäis taas toimia.
Polaris XP 850 HO T3 -12 Retrodier 400 -04
- tryyk1
- 6WD
- Viestit: 282
- Liittynyt: 21 Heinä 2008 22:16
- Mönkijä:: Canamilla mennään
- Paikkakunta: TORNION puutarhakaupunginosa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Miks se rupee nykimään? Ku eihän nopeus ole mitenkään rajoitettu, vai lyökö jotain suojaa päälle? Mut kokeillaan.
Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Siihen anturiin kertyy metalli hilua ja se alkaa hiestämään hammasrattaaseen.. muistaakseni jotenki näin 

Polaris XP 850 HO T3 -12 Retrodier 400 -04
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
putsaa se anturi niin rupee pelittää 

no nyt se vaan on niin mukavaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tarkista myös akulle menevät kaapelit että ne on kunnolla kiinni, monesti ne jää jostain syystä löysälle ja tekee kaikenlaisia kummituksia.
Kylätason mönkijäkuski
- tryyk1
- 6WD
- Viestit: 282
- Liittynyt: 21 Heinä 2008 22:16
- Mönkijä:: Canamilla mennään
- Paikkakunta: TORNION puutarhakaupunginosa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eipä auttanu anturin putsaus ja kaapelitki oli kiinni. Huoltoliikkeen viisas daatta ei antanu mitään vikaa. Mitä keksitään seuraavaksi.
Teki nyt semmosenki homman, että kun ajoin mittari näytti mitä sattuu -> kone nyki, mutta kun mittari lakkas näyttämästä mitää eli näytti 0 ni kone ei nykiny yhtään. Vauhtia oli kokoajan 60-80 km/h
Tilattiin nyt kuitenki uusi nopeusmittarin anturi, mutta oisko muita ideoita...
Oli muuten tullu mittarin ohjelmistoon joku päivitys, laittoivat samalla kun käytin piuhoissa.
Teki nyt semmosenki homman, että kun ajoin mittari näytti mitä sattuu -> kone nyki, mutta kun mittari lakkas näyttämästä mitää eli näytti 0 ni kone ei nykiny yhtään. Vauhtia oli kokoajan 60-80 km/h
Tilattiin nyt kuitenki uusi nopeusmittarin anturi, mutta oisko muita ideoita...
Oli muuten tullu mittarin ohjelmistoon joku päivitys, laittoivat samalla kun käytin piuhoissa.
Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.
-
- Tracks
- Viestit: 1291
- Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
- Mönkijä:: canam 650 max
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
virtalukko, siinä tarkemmin virta-avain. Oireet samat kuin oli meikän canassa aikoinaan. Oireet ovat, niinkuin pyrkisi jäätymään.
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ja jos siinä virta-avaimessa sattumoisin on joku isompi avaimenperä, niin vaihda se vaikka johonkin värikkääseen ohkaiseen nauhanpätkään.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kaiken varalta HoHa, nuot ECM-liittimet aukeavat kahvasta vetämällä. Edestä katsottuna oikealla puolella liittimien alaosassa olevat kahvat vedetään oikealle sivuun, tarpeeksi kauas vedettäessä liitin nousee ylös ilman väkivaltaa.HoHa kirjoitti:Viime kesänä tuli yhden kerran vähän kosteammalla reissulla (No alcohol) samanmoinen ECM communication error ilmoitus ja kone kävi heikohkosti. Se ei ole toistunut hetken kuivattelun jälkeen mutta kieltämättä vaikka konetta ei uitakkaan ihan stongaan asti niin höyrykylvyssähän se ECM usein on siinä koneen yläpuolell joten saattaa liittimet ottaa kosteutta jossain vaiheessa. Pitäisi varmaan itsekkin tehdä rasvaus noille liittimille. Ovat vain niin pirun lujassa että viimeksi jätin homman seuraavaan kertaan
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- tryyk1
- 6WD
- Viestit: 282
- Liittynyt: 21 Heinä 2008 22:16
- Mönkijä:: Canamilla mennään
- Paikkakunta: TORNION puutarhakaupunginosa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
En mie nyt aivan tampio ole.ATC kirjoitti:Ja jos siinä virta-avaimessa sattumoisin on joku isompi avaimenperä, niin vaihda se vaikka johonkin värikkääseen ohkaiseen nauhanpätkään.

Aurasin kuites tänään pihan eikä hiljasilla vauheilla mitään tietoa viasta.


Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.
- tryyk1
- 6WD
- Viestit: 282
- Liittynyt: 21 Heinä 2008 22:16
- Mönkijä:: Canamilla mennään
- Paikkakunta: TORNION puutarhakaupunginosa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Okei, nyt uusi nopeusmittarin anturi laitettiin ja kone pelittää taas.
Onkohan tuo kuinka yleinen vika, meinaan että koneella ajettu n. 29 h ja nyt jo hajos.
Pitäskö tilata repullinen noita antureita? Vaihtohan on sinänsä helppo n. 5 minuuttia.

Onkohan tuo kuinka yleinen vika, meinaan että koneella ajettu n. 29 h ja nyt jo hajos.
Pitäskö tilata repullinen noita antureita? Vaihtohan on sinänsä helppo n. 5 minuuttia.
Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eipä niissä ole juurikaan vikoja ollut, elektroniikka on aina ihmeellistä, joko toimii tai sitten ei eikä kestoikää voi ennustaa. Oikeastaan ainoa vika anturissa on ollut metallipölyn kerääntyminen ja sitä kautta viisarin vispaaminen. Hyvä että vika selvisi ja taas mennään kovaa 

Kylätason mönkijäkuski
Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuli ajeltua järven jäällä, paksussa lumessa, hyvää haipakkaa. Alkoipa vari pitämään outoa ääntä. Kaasulla ja veto päällä toimi silti ihan normaalisti. Heti, ku pysäytti, niin alko taas kuuluun metakka. Kotona sit koppa auki ja hämmästyksekseni huomasin hihnan olevan täysin ehjä. Etummaisen varin taempi lautanen ainakin ottanut kopan pohjaosaan kiinni. Sulanutta muovia jonku verran mm. hihnan hampaitten väleissä. Ilmeisesti menee kopan pohja vaihtoon? Onko kellään kokemusta tai näkemystä.
Peli on 800 outlander, ajettu 50h.
Peli on 800 outlander, ajettu 50h.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mieleen tulee KWT 2007 jossa mulla oli vastaavia murheita. Paksussa lumessa variin pääsi lunta ja välillä luisti ja välillä ei. Aikansa kun tarvottiin jäällä niin varin ilmannvaihtoaukot joko pieneni tai tukkeutui lumesta/jäästä ja varin tuuletus/jäähdytys jåäi puutteelliseksi. Tästä seurauksena vari alkoi tekemään omiaan ja luulin myös että se on remmin menoa, luisti ja piti melkoista jurskutusta, jäähtyessään taas toimi moitteettomasti.
Voimaa kun on niin sitä tulee käytettyä, sehän on selvä. Pitää muistaa että paksussa lumessa vari on kovilla Rotaxin käsittelyssä joten kannattaa huolehtia ettei ilmaroorit pääse jäähän ja ettei lumi mene variin sisälle. Imuaukkoon on saatavana BRP:n jälleenmyyjiltä "lumipussia" jolla estetään lumen meno variin.
Veikkaan että sulla on remmi mennut niin kuumaksi että se on ollut lähes lakritsia, pienillä kierroksilla se pääsee läpättämään ja osuu varikoppaan?
Voimaa kun on niin sitä tulee käytettyä, sehän on selvä. Pitää muistaa että paksussa lumessa vari on kovilla Rotaxin käsittelyssä joten kannattaa huolehtia ettei ilmaroorit pääse jäähän ja ettei lumi mene variin sisälle. Imuaukkoon on saatavana BRP:n jälleenmyyjiltä "lumipussia" jolla estetään lumen meno variin.
Veikkaan että sulla on remmi mennut niin kuumaksi että se on ollut lähes lakritsia, pienillä kierroksilla se pääsee läpättämään ja osuu varikoppaan?
Kylätason mönkijäkuski
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla on lumisuodatin paikoillaan ja ilmanoton edessä oleva muovi siipiimuttereilla kiinni. Avasin ajon jälkeen muovin ja suodatin oli puhdas lumesta ja liasta.
Nyttemmin varikoppa aukaistuna pääsin testailemaan; ääni kuuluu kytkimestä. Koitin ilman hihnaakin ja kytkin pitää rallatusta edelleen. Heti ku antaa leipää, niin rallatus häviää. Eli ääni kuuluu ainoastaan vapaalla.
Otin kytkimen pöydälle lähempää tarkastelua varten. Kaikki tuntuu olevan ehjää. Painot ja rullat pelaa moitteetta.
Sanotaanko, että olen ihan pihalla! Pelissä on toki takuu, mutta tekisin mielellään itse jos suinkin mahdollista. Viikko vierähtää niin helposti huollossa... Onks kellään vinkkii?
Nyttemmin varikoppa aukaistuna pääsin testailemaan; ääni kuuluu kytkimestä. Koitin ilman hihnaakin ja kytkin pitää rallatusta edelleen. Heti ku antaa leipää, niin rallatus häviää. Eli ääni kuuluu ainoastaan vapaalla.
Otin kytkimen pöydälle lähempää tarkastelua varten. Kaikki tuntuu olevan ehjää. Painot ja rullat pelaa moitteetta.
Sanotaanko, että olen ihan pihalla! Pelissä on toki takuu, mutta tekisin mielellään itse jos suinkin mahdollista. Viikko vierähtää niin helposti huollossa... Onks kellään vinkkii?