Nuo kytkentäkierrokset on melkein enempi makuasioita. Noilla renkailla minun mielestä alkaa olla kuuspuokki aika lähellä.
Voi ehkä kärsiä laittaa pykälä painavampi ruuvi juureen ja kärkeen, sen jälkeen katsoa missä mennään.
Juuripainoa ei enempää taida pystyä laittamaan, alkaa kytkin kantamaan. Jos ei laske kierrokset wotilla tarpeeksi, kokeile sitten kärjellä pykälä lisää ja jos on kärjessä varaa painoja lisätä. Sen painokaavion mukaan on hyvä mennä, mikä kärkipaino sopii minkäkin juuripainon kanssa, ettei mene säädöt ihan vithuralleen. Tsemiä hommiin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Kärki painoakaan ei saa isompaa ellei tyvipainoa kevennä. Nyt sitten kokeilin 1/2" tyvi painolla ja 1" kärki painolla ja ohuemmalla prikalla. Kiihdytyksessä kierrokset käy 7900rpm ja laskee 7600 rpm. Kytkentä kierrokset 2300rpm.
E: Mitäs sitten tehdään kun loppuu puntti vaihtoehdot...?
Sitä vaaraa ei taida olla, kuuspuolikkaan kitti on ajossa kasisatasessa ja hyvin toimii.
Ainoa ero on tuo xmr:n rautahelix, joka laskee kierroksia sopivasti.
Hieman voi joutua panostamaan vielä, jos ei löydy itselle maukkaita säätöjä.
TeamLaineelta saa ainakin Carlislen remmejä, jotka ovat alkuperäistä pitävämpiä.
Tuo xmr:n helix toimii muuten erinomaisesti myös kuuspuokissa, mutta pitää tosiaan vähän liian isoa "vaihdetta" extreme-upotuksissa (kaulaa myöten paskassa).
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Täytyy vielä koittaa vaihtaa noi ei säädettävät alkuperäisiin, jos olisi alkuperäiset hieman QSC:n osia painavammat. Toinen vaihtoehto olisi alkaa sovitteleen tyvi painoja kärkeen. Noille joutuisi jyrsimään lisää tilaa, ettei kytkin ala kantamaan, no täytyy vielä tänään yrittää säätää.
Mikä on muuten orkkisremmin leveys uutena.? onko tietoa.
Omassa remmin leveys 32,6mm
Kannattaa vain kokeilla eri yhdistelmiä, en suosittele jyrsiä tavaraa mistään.
Myös kakkosen jousta voi kokeilla vaihtaa alkuperäiseen, josko vaikutus olisi myönteinen.
Meni muuten mielestäni aiempaa huonompaan suuntaan, jos silloin oli tasainen otto 7700rpm ilman overreviä ja otti kiinni 2100rpm.
Meikäläisen kytkin reakoi juuripainojen säädöillä myös wottikierroksiin, joten ei ole ihan mustavalkoinen asia tuo juuri- ja kärkipainojuttu. Oikeastaan tuossa QSC:n kitissä on juuripaino ja keskipaino jos pilkkua halotaan.
Joku voisi muistaa paremmin tuo remmin leveyden, meitsi ajelee vanhan mallisella kapeammalla remmillä.
Ei kyllä kaukana ole alkuperäisistä mitoista, vaihtomittoihin on vielä hyvänmatkaa.
Viimeksi muokannut poke, 01 Huhti 2012 12:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Paljonhan maksaisi ko. tuotteen teettäminen kotimaan pienellä metallipajalla?
Liekö qsc:llä miten patentteja sitten tuotteestaan. Mutta ihan vain näin ajatuksena..?? Äkkiseltään kun maallikko painoa katsoo, niin ainut mikä voi olla erikoisempaa, on materiaali. Toki, en koneistuksesta mitään ymmärrä, joten voip olla tuhat asiaa mitä en ymmärrä =)
Kyllä mulla on mitat kalikoista, täytyy saada vain ensin käytännön kokemusta mitä muutoksia pitää tehdä. Nyt on testit vielä alkumetreillä menossa.
Kierteet, jousien vahvuudet ja mitat on tuuma mitoilla. Joten niitäkin varmaan joutuu muuttamaan millimetreiksi jne. Aika näyttää....
Kartza kirjoitti:
Ei ole tullut testailtua, ohjeet täyttä hepreaa (lontoo ei taivu meikäläiseltä ) Täytyy yrittää tässä taas säädellä kun ehtii. Pienoinen pettymys on kyllä tässä vaiheessa kittiin, vaikka piti olla säädöt lähellä "oikeaa". Oisin kyllä 450€ paketilta odottanut enemmän.
No jopas onkin setillä hintaa jos vielä itse joutuu tuntikausia ropaamaan että toimii edes välttävästi Mutta eipä se can-amilla ajelu ole ennenkään ollut persaukisten hommia.
Tuossa MazaP: kanssa juteltiin ja hän ihmetteli tuota käyttämääsi painojen määrää.
Alkaa hiipimään mieleen, jotta onko tullut liian jäykkä ykkösen jousi valmistajalta.
Voisi kokeilla alkuperäistä jousta keviämmillä säädöillä verrokiksi.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Kartza kirjoitti:
Ei ole tullut testailtua, ohjeet täyttä hepreaa (lontoo ei taivu meikäläiseltä ) Täytyy yrittää tässä taas säädellä kun ehtii. Pienoinen pettymys on kyllä tässä vaiheessa kittiin, vaikka piti olla säädöt lähellä "oikeaa". Oisin kyllä 450€ paketilta odottanut enemmän.
No jopas onkin setillä hintaa jos vielä itse joutuu tuntikausia ropaamaan että toimii edes välttävästi Mutta eipä se can-amilla ajelu ole ennenkään ollut persaukisten hommia.
Tätähän se Kingi on, ilmankos ainakin tällä kanakuskilla on ainainen näkkärikuuri ilman levitteitä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
poke kirjoitti:Tuossa MazaP: kanssa juteltiin ja hän ihmetteli tuota käyttämääsi painojen määrää.
Alkaa hiipimään mieleen, jotta onko tullut liian jäykkä ykkösen jousi valmistajalta.
Voisi kokeilla alkuperäistä jousta keviämmillä säädöillä verrokiksi.
Vihreä raitainen on mulla ykkösen jousi, onko oikea.?
Elikkä kokeilen siis 5/8", 5/8" painoilla ykköseen vakio jousi ilman prikkoja.?
Palautin ykköseen vakio jousen/QSC:n alkuperäis painot, paksu prikka ja painot vaihdoin siis 1/2" 1/2".
Täys kiihdytyksellä käy 8000rpm ja laskee 7500rpm. kytkentä kierrokset 2600-2700rpm paikkeilla. Keulakin alkasi jo vähän keveneen.
E: näyttäisi siltä että, on toi QSC:n kitin mukana tullut ykkösen jousi liian jäykkä...Nooh, jatketaan säätöä.